Klagetråd :)

Det er skikkelig ugreit.. får du god oppfølging på det..?
Nei, eller hadde TUL 6+5 og 8+0. Så sa de at det mest sannsynlig ikke påvirker spiren, så hvis det var blødninger på samme måte igjen var det mest sannsynlig ok. Men vet jo ikke hva som blør. Og hver helg begynner det på nytt igjen med gammelt blod. Skal til jordmor i morgen, så får snakket litt om det da, kjenner jo at det påvirker psyken en del, selv om spiren forhåpentligvis har det greit. :)
 
Nei, eller hadde TUL 6+5 og 8+0. Så sa de at det mest sannsynlig ikke påvirker spiren, så hvis det var blødninger på samme måte igjen var det mest sannsynlig ok. Men vet jo ikke hva som blør. Og hver helg begynner det på nytt igjen med gammelt blod. Skal til jordmor i morgen, så får snakket litt om det da, kjenner jo at det påvirker psyken en del, selv om spiren forhåpentligvis har det greit. :)

De kunne ikke se noe hematoma til deg? For det høres jo litt det samme ut som det jeg har..
Forøvrig, hvis det er "hemorrhage"(aktiv blødning), og ikke har koagulert oppi der (blodoppsamling/gammelt blod), så vil det, etter som jeg forstod det, gjerne bety at man ikke ser så mye på ultralyden..

Jeg fant meg en SCH gruppe på Facebook, hjelper litt å ikke være alene om å blø i svangerskapet. Ofc, er et par trigger warnings der, da. Men veldig greit med støtte fra folk i samme situasjon når man opplever å blø i svangerskapet. Det er skikkelig utrivelig.
 
De kunne ikke se noe hematoma til deg? For det høres jo litt det samme ut som det jeg har..
Forøvrig, hvis det er "hemorrhage"(aktiv blødning), og ikke har koagulert oppi der (blodoppsamling/gammelt blod), så vil det, etter som jeg forstod det, gjerne bety at man ikke ser så mye på ultralyden..

Jeg fant meg en SCH gruppe på Facebook, hjelper litt å ikke være alene om å blø i svangerskapet. Ofc, er et par trigger warnings der, da. Men veldig greit med støtte fra folk i samme situasjon når man opplever å blø i svangerskapet. Det er skikkelig utrivelig.
Nei, de fant ikke hvor blødningen kom fra. Men er som regel bare gammelt blod som kommer. Sånn omtrentlig 4 dager på rad, så noen dager pause, så er det på'n igjen. Blødde ikke noe forrige svangerskap, så sliter veldig med å slappe av i dette svangerskapet, for å si det sånn...

Bra du fant deg noen å snakke med som går gjennom det samme som deg. Er litt lettere når man ikke føler seg helt alene :)
 
Har vurdert det, men synes det er så vanskelig å få time hos legen... Jeg kunne gjerne tenkt meg å være helt sykemeldt, også forsøke jobbe et par timer nå og da. Men gubben får jo ikke noe for det før jeg har vært sykemeldt i 17 dager, så nå som jeg bare er redusert kapasitet, så ordner vi det gjerne bare oss mellom...
Det er jo sant.. hva sier mannen din ang sykemelding evt? :)
 
Det er jo sant.. hva sier mannen din ang sykemelding evt? :)

Jeg fant denne.
Screenshot_20210222-084907818.jpg

Så bestilte meg legetime, og får telefonkonsultasjon i løpet av dagen. Skal høre med legen; hadde egentlig vært best å fått 100% og jobbet det jeg kunne (det skal vel gå an?), Men om jeg får 50% også, så hadde det hjulpet veldig. Greier som regel en halv dag i alle fall. I dag har jeg planlagt 5 timer jobb, før brodern kommer og tar over. Kan være det blir litt mye, men slipper i alle fall hele skiftet.
 
Nei, de fant ikke hvor blødningen kom fra. Men er som regel bare gammelt blod som kommer. Sånn omtrentlig 4 dager på rad, så noen dager pause, så er det på'n igjen. Blødde ikke noe forrige svangerskap, så sliter veldig med å slappe av i dette svangerskapet, for å si det sånn...

Bra du fant deg noen å snakke med som går gjennom det samme som deg. Er litt lettere når man ikke føler seg helt alene :)

Det er veldig frustrerende.. :/ man blir jo så sliten av å ikke vite hva som skjer :/
 
Klager på at fødselsangsten allerede har meldt seg. Og det verste er at det jeg gruer meg for er følelsen i dét barnet forløses, og ikke alt frem til da eller etterpå, så egentlig har jeg fødselsangst for noe som skjer i typ 5 min av hele fødselen. Og fordi jeg ikke liker følelsen av å ikke ha kontroll da.
Også er jeg redd for å måtte ta hurtigtest. For det greier jeg rett og slett ikke. Så, klager på at jeg er redd
 
Jeg fant denne.
Vis vedlegget 349251

Så bestilte meg legetime, og får telefonkonsultasjon i løpet av dagen. Skal høre med legen; hadde egentlig vært best å fått 100% og jobbet det jeg kunne (det skal vel gå an?), Men om jeg får 50% også, så hadde det hjulpet veldig. Greier som regel en halv dag i alle fall. I dag har jeg planlagt 5 timer jobb, før brodern kommer og tar over. Kan være det blir litt mye, men slipper i alle fall hele skiftet.
Smart! Man kan vel i prinsippet jobbe litt selv om man er sykemeldt, da må man bare melde i fra sånn som jeg har forstått det :)
 
Jeg fant denne.
Vis vedlegget 349251

Så bestilte meg legetime, og får telefonkonsultasjon i løpet av dagen. Skal høre med legen; hadde egentlig vært best å fått 100% og jobbet det jeg kunne (det skal vel gå an?), Men om jeg får 50% også, så hadde det hjulpet veldig. Greier som regel en halv dag i alle fall. I dag har jeg planlagt 5 timer jobb, før brodern kommer og tar over. Kan være det blir litt mye, men slipper i alle fall hele skiftet.

Når sykemeldings perioden e over så skal du inn på nav.no å registrere kor mye du evt har jobba, så det e ingen problem å jobbe selv om man er sykemeldt:) treng ikke melde ifra til lege eller nav eller noe mens du jobber å er sykemeldt, du bare noterer ned på nav.no i ettertid antall dager/timer du har jobbet. Veldig enkelt og ryddig
 
Smart! Man kan vel i prinsippet jobbe litt selv om man er sykemeldt, da må man bare melde i fra sånn som jeg har forstått det :)
Når sykemeldings perioden e over så skal du inn på nav.no å registrere kor mye du evt har jobba, så det e ingen problem å jobbe selv om man er sykemeldt:) treng ikke melde ifra til lege eller nav eller noe mens du jobber å er sykemeldt, du bare noterer ned på nav.no i ettertid antall dager/timer du har jobbet. Veldig enkelt og ryddig

Jepp, sånn jeg hadde skjønt det og. Noen dager er jeg helt ødelagt etter bare to timer, så jeg trenger dette. :/
 
Hater kvalme:depressed:
 

♥️♥️♥️

Jeg skulle akkurat til å klage på det jeg og.
Jeg sliter ikke med kvalme, men jeg føler jeg har kvalme "oppi halsen" akkurat nå, måtte reise meg og løpe til badet i stad, for jeg trodde jeg skulle spy. (Falsk alarm dog).

Er også svimmel. Spent på hva legen sier etterpå :/
 
♥️♥️♥️

Jeg skulle akkurat til å klage på det jeg og.
Jeg sliter ikke med kvalme, men jeg føler jeg har kvalme "oppi halsen" akkurat nå, måtte reise meg og løpe til badet i stad, for jeg trodde jeg skulle spy. (Falsk alarm dog).

Er også svimmel. Spent på hva legen sier etterpå :/

Bra du slapp å kaste opp i det minste:depressed: Er så kjipt med kvalme...
 
Bra du slapp å kaste opp i det minste:depressed: Er så kjipt med kvalme...

Skjønner jeg godt..!!
Jeg ble sykemeldt til midten av mars forresten. Kjenner det skal bli greit.. Har ikke vært halvannen time på jobb enda, og har allerede vært dårlig mesteparten av skiftet :(
 
Skjønner jeg godt..!!
Jeg ble sykemeldt til midten av mars forresten. Kjenner det skal bli greit.. Har ikke vært halvannen time på jobb enda, og har allerede vært dårlig mesteparten av skiftet :(

Er nok bra du ble sykemeldt:Heartred
 
Huff, må melde meg inn i klagetråden i dag...
Det jeg trudde skulle bli en hyggelig nyhet endte med en samboer som "krever" abort. Forferdelig lei meg og forvirret (ikke minst kvalm). Syns det er så urettferdig at han kan komme med dette, enda jeg har fortalt han på forhånd hva jeg syntes om abort, mye begrunn av tidligere erfaringer men også et ønske om barn. Har ikke "lurt" han til noe, og han har alltid vært godt informert på når eggløsningsperioden er, mensen og hele pakka. Dette føles som et svik. Et svik at han bare kan bli "etterpåklok" å kreve at jeg skal utsette meg selv for ting jeg absolutt ikke vil, og som i tillegg jeg hadde advart om på forhånd.
Fortvilet og usikker på hva neste steg er.. Takk for oppmerksomheten. Fint å få det ut til noen

Hei! Først og fremst, vil jeg bare sende deg en klem ♥️ Dette må føles utrolig vanskelig for deg ♥️ Jeg har aldri vært i denne situasjonen selv, men jeg kan se for meg hvor utrolig vondt det må være..

Forøvrig, så vil jeg også fortelle deg at han ikke kan kreve noe som helst.. dersom han ikke ønsket dette, så har han hatt muligheten til å iverksette forebyggende tiltak; og INGEN burde tvinges til en abort de ikke ønsker å ta. Dere kan diskutere, krangle og forsøke komme til enighet, men til syvende og sist skal det være du som tar den bestemmelsen om at du ønsker det.. eller ikke.
Og - ring Amathea! De har bakgrunnen og erfaringer nok til å kunne gi deg bedre støtte og råd ♥️

Håper alt føles bedre om en stund, selv om det må være utrolig vondt nå.. ♥️♥️
 
Klage over at det kom mer blod idag.. blødde førr ei uke sia å, men hcg va fin da.. håper det bare er skjøre slimhinner, å at alt er iorden
 
Herrefred, dette betydde utrolig mye - tusen tusen millioner takk for det :love2 :love2 :love2 :love2
Jeg måtte google Amathea, og det ser jo ut som det er midt i blinken. Jeg skal ringe de!

Lykke til ♥️♥️
 
Back
Topp