TUL?

Tenker at det kan være nyttig i forhold til å oppdage avvik. Samtidig er forloveden min og jeg enige om at barnet er ønsket uansett hva. Det er forsåvidt lett å si nå. Ikke sikkert vi sier det dersom barnet er alvorlig sykt og det blir tøft. Må tenke litt mer på det kjenner jeg. Drøfte det med legen kanskje. Vet jo at det lever inni der :HeartredFastlegen min har ultralyd apparat så får kanskje sett noe hvis jeg spør pent.

Ja, det er klart. :) Vi har sagt vi vil beholde uansett, men er jo greit å være forberedt om det skulle være et avvik. :)

Æ skal ha i uke 7 pga IVF.. grue mæ, samtidig såm æ glede mæ.. va på TUL i november, å da va alt dødt, så redd det samme skal skje denna gang. Har mista 2 gang før (i nov 20 å i 2011) så håpe at alle gode ting e 3, å at alt går bra denna runden

Æ skal ha i uke 7 pga IVF.. grue mæ, samtidig såm æ glede mæ.. va på TUL i november, å da va alt dødt, så redd det samme skal skje denna gang. Har mista 2 gang før (i nov 20 å i 2011) så håpe at alle gode ting e 3, å at alt går bra denna runden

Å, det må være så grusomt :(
Jeg er livredd for det selv. Skulle egentlig 'bare' ha TUL rundt uke 7-8, pga ivf, men.. den blir neste fredag, og til nå har jeg allerede hatt 2 UL pga blødninger. Håper det ser fint ut neste uke også . Kjenner jeg gruer, for er så redd for dårlig nytt. Har et hematom som mulig må overvåkes lengre også.

Å, det må være så grusomt :(
Jeg er livredd for det selv. Skulle egentlig 'bare' ha TUL rundt uke 7-8, pga ivf, men.. den blir neste fredag, og til nå har jeg allerede hatt 2 UL pga blødninger. Håper det ser fint ut neste uke også . Kjenner jeg gruer, for er så redd for dårlig nytt. Har et hematom som mulig må overvåkes lengre også.

Det e tungt å gå å vær bekymra før det hele tia:-/
Blødninge kan jo vær helt ufarlig å normal men føles feil førdeom.. krysse fingran førr at alt e fint når du kommer dæ dit :-) har du blødning hele tia, eller litt sporadisk?

Det e tungt å gå å vær bekymra før det hele tia:-/
Blødninge kan jo vær helt ufarlig å normal men føles feil førdeom.. krysse fingran førr at alt e fint når du kommer dæ dit :-) har du blødning hele tia, eller litt sporadisk?

De fant et hematom, så er der jeg blør - ikke direkte fra babyen. Har vært av og på, men større blødninger noen ganger - derfor jeg allerede har hatt to ul. Fant hjerteblink nå, 6+4, så håper det går bra - men hematomet gir litt økt risiko, leste jeg. Så er litt der bekymringene ligger.
Håper alt ser fint ut hos deg om en stund ♥️

Husker ikke om jeg har oppdatert her eller ei... Men jeg skal inn på ultralyd når jeg er 8 uker, så det er ikke nå men neste onsdag :) Privat klinikk her i Kristiansand.

Bestiller nok time når jeg tror jeg er rundt 11/12 uker.

Jeg har bestilt time 1 mars, da er jeg 8+3. Fikk time til jordmor 4 mars, så tenkte det var fint, blir litt nervøs når jeg leser her om så mye som kan skje

Har bestilt time til TUL den 4.mars, da er jeg 7+4 og håper på å få høre hjerteslag:love7 17 dager igjen:rolleyes: Og mannen får være med inn:Heartred:wav

Skulle egentlig på tul i morgen men måtte flytte timen pga vi havnet på rødt nivå forrige uke (jobber i bhg). Siden det var usikkert hvor lenge det ville vare så måtte jeg flytte timen. Men nå er vi selvfølgelig tilbake til gult nivå... heldigvis bare en uke ekstra å vente. Kanskje litt mer og se og da, da er jeg 9+5

Skulle egentlig på tul i morgen men måtte flytte timen pga vi havnet på rødt nivå forrige uke (jobber i bhg). Siden det var usikkert hvor lenge det ville vare så måtte jeg flytte timen. Men nå er vi selvfølgelig tilbake til gult nivå... heldigvis bare en uke ekstra å vente. Kanskje litt mer og se og da, da er jeg 9+5

Typisk >< på 9+5 vil du jo kunne se nesten helt foster. Embryostadiet er jo offisielt over til 10+0 :)

Gruer meg sånn til TUL på fredag.. Redd for dårlig nytt :/

Denna spiren sitter hele veien til mål:Heartred men redselen og bekymringen er skikkelig kjip:shifty:

Hadde håpet doppleren kunne hjelpe meg litt, men er bare 7+1 i dag :P Litt vel optimistisk. Hadde bare vært veldig beroligende å finne hjertelyden. Får prøve om ei uke - om alt er bra på UL.

Hadde håpet doppleren kunne hjelpe meg litt, men er bare 7+1 i dag :p Litt vel optimistisk. Hadde bare vært veldig beroligende å finne hjertelyden. Får prøve om ei uke - om alt er bra på UL.

Er nok litt vel tidlig med doppleren ennå, ja:angel5

Du fant den forrige gang i uke 8? Jeg tror alt er helt fint med lille i magen, forstår dog uroen din:Heartred Hvordan går det med deg? Har du blødd noe mer?

Jeg var på TUL i dag, 8+5.
Fikk se et lite knøtt med blinkende hjerte :Heartred
Alt så fint ut og størrelsen så ut til å stemme med menstermin :)
Allerede bestilt ny TUL til 12+2 :happy:

Vedlegg

• IMG_20210215_111148.jpg
    IMG_20210215_111148.jpg
    38,5 KB · Visninger: 30
Er nok litt vel tidlig med doppleren ennå, ja:angel5

Du fant den forrige gang i uke 8? Jeg tror alt er helt fint med lille i magen, forstår dog uroen din:Heartred Hvordan går det med deg? Har du blødd noe mer?

Ja, men må jo prøve :P
Fant i uke 8 et sted sist, ja.

Tjæ, ikke direkte - får sånne gush med brunt blod, men det er jo gammelt blod. Og da bare en "gushing", i mangel på bedre ord. Ser ekstremt deilig ut blandet med det som kommer ut av lutinus. Beige, kornete masse x) yum. Ikke noe friskt i alle fall. :)

Ja, men må jo prøve :p
Fant i uke 8 et sted sist, ja.

Tjæ, ikke direkte - får sånne gush med brunt blod, men det er jo gammelt blod. Og da bare en "gushing", i mangel på bedre ord. Ser ekstremt deilig ut blandet med det som kommer ut av lutinus. Beige, kornete masse x) yum. Ikke noe friskt i alle fall. :)

Er tidlig å finne hjertelyden i uke 8:rolleyes:

Skjønner det ikke er direkte deilig, men brunt er heldigvis gammelt blod, men sa de noe om hematomet? Hvor lenge det kunne blø, eller hvor fort det kunne blø tomt? Når er UL igjen?

Er tidlig å finne hjertelyden i uke 8:rolleyes:

Skjønner det ikke er direkte deilig, men brunt er heldigvis gammelt blod, men sa de noe om hematomet? Hvor lenge det kunne blø, eller hvor fort det kunne blø tomt? Når er UL igjen?

Skal ha UL på fredag nå. :) Da er jeg 7+5.

Gyn her gav jo INGEN informasjon.. etter egen lesing så kan hematomet blø ut eller resorberes (og dette KAN skje på 1-2 uker, men også lengre). Det KAN også bli større, og være en risikofaktor hele graviditeten, for abort og tidlig fødsel. Hurra.

Back
Topp