Februarskravla!

Gøy hos optiker på fredag, har hatt -1,25 og -1,50 på augene. No har eg over -2 :arghh: Det kosta meg 4700, nesten 4800.... Optiker meinte det var at eg starta i jobb igjen, som gjer at eg bruker augene meir på skjerm, som har gitt meg det hoppet. Fikk solbriller med på kjøpet.
Vi må ha nye vi og, men drøyer til våren tenk.. -,- vil ikke tenke på hva det kommer til å koste.

Briller er dyrt. Jeg må nok også ha nye, mistenker at jeg må ha sånne for gamle folk. Progressive... Helt hvordan det med ulike felt lar deg kombinere med de prismene jeg har innslipt i glasset for samsyn vet jeg ikke så i "verste fall" ender jeg vel med lesebriller og vanlig-briller som jeg må bytte på....

Solbriller med styrke er kjekt da, det har jeg nå. Mye bedre enn alle typer clip on eller utenpå-løsninger

Eg fikk med progressive no, siden eg nærme eg tall med null bak:bag: Ja lei av å konstant myse i sola, da eg ikkje har hatt solbriller på lenge. Hatt briller i nærmere 20 år no. Skaffet linser pga jobb med munnbind og visir, det dugger sånn. Men bruke det kun når eg skal coronateste.

Eg fikk med progressive no, siden eg nærme eg tall med null bak:bag: Ja lei av å konstant myse i sola, da eg ikkje har hatt solbriller på lenge. Hatt briller i nærmere 20 år no. Skaffet linser pga jobb med munnbind og visir, det dugger sånn. Men bruke det kun når eg skal coronateste.
Jeg har hatt briller i over 30 år, og linser kan ikke korrigere samsynsfeilen min

Er Eineste eg ikkje har, samsynfeil, har skeive hornhinner.
Mannen har skjeve hornhinner og meget nærsynt
Jeg er litt nærsynt og med samsynsfeil.
Eldste er langsynt, mer på ene øyet enn andre og skjeve hornhinner
Mellomste bare bittelitt langsynt så hun har lesebriller. Hun ble anbefalt å ta en ny test etter et par år, så det blir nå til våren det da
Minstemor ble ansett som å se godt nok på kontroll men skal tilbake nå i mars er det vel.

Vi må ha nye vi og, men drøyer til våren tenk.. -,- vil ikke tenke på hva det kommer til å koste.
Jeg fikk helt sjokk over prisforskjellen mellom Norge og Uk :hilarious: sist jeg kjøpte nye briller i Norge så kostet de over 7000 kr. Med billig innfatning.
Her i Uk betalte jeg 1500 :hilarious::hilarious::hilarious:

Woho, nå kommer snøen ordentlig her :D bortsett fra at det ikke var brøytet når jeg skulle kjøre i bhg og at jeg nå må måke, så er det sååå fint :Heartred

Woho, nå kommer snøen ordentlig her :D bortsett fra at det ikke var brøytet når jeg skulle kjøre i bhg og at jeg nå må måke, så er det sååå fint :Heartred

Så kjekt da.

Her forsvinner den vel snart. I dag er det meldt sludd, men frem mot helga meldes 8 grader og regn. Det har negativ effekt på snø....

Jeg fikk helt sjokk over prisforskjellen mellom Norge og Uk :hilarious: sist jeg kjøpte nye briller i Norge så kostet de over 7000 kr. Med billig innfatning.
Her i Uk betalte jeg 1500 :hilarious::hilarious::hilarious:
WoW! Bare å legge brillekjøp til ferieturen, skjønner jeg.
Hvis jeg en gang trenger briller og hvis man en gang kan reise trygt igjen. :rolleyes::hilarious:

Back
Topp