Min kamp :P

Tusen takk❤️ de hadde visst det!;) Noe jeg forøvrig er veldig glad for i disse koronatider! Veldig glad jeg fikk ha mannen med på både fødsel og barsel, uten å måtte bekymre meg for noe i forbindelse med det!!!

Vi er også vanvittig glade for det! Herregud, føler med alle som sikkert er bekymret mtp. svangerskap og fødsel nå :Heartred
 
Det blir nytt innsett på Riksen allerede i desember! :nailbiting:

Da er lille jenta vår ca. 9 måneder. Vi føler oss egentlig ikke heelt klare for søskenforsøk ennå, men denne gangen er vi veldig klare for å starte prøvingen før vi er helt klare. Går det med én gang, blir det et lite sjokk, men vi blir jo overlykkelige, men mest sannsynlig tar jo dette litt tid :Heartred
Også har vi ikke helt troen på de embryoene vi har igjen på frys hos Riksen, og de må jo settes inn før vi får nytt uttak, så da fant vi ut at vi kjører på nå. Det føles imidlertid ikke aktuelt å skulle slutte å amme, så jeg kommer til å amme litt i smug mens vi går gjennom fryseforsøk (Riksen sier jo egentlig at man må slutte). Tenker å slutte når hun er 1 år, og satse på nytt uttak rundt da!

Jeg kommer nok ikke til å oppdatere dagboken veldig ofte. Det føles på en måte litt feil når de fleste her inne gjør hva som helst for å bli gravide med sin første (jeg har jo vært der selv!), og vi driver med søskenforsøk som vi ikke er helt sikre på om vi håper at lykkes med det første engang. Ville likevel oppdatere i tilfelle noen er i liknende situasjon, og ønsker å høre vår historie + at jeg tipper jo dette kan ta sin tid, og da kan det fort skje at jeg trenger å skrive litt i denne dagboken igjen :happy:
 
❤️
 
Masse lykke til!
Jeg ble gravid på andre forsøk denne gangen (er bare 7+3, så vi får se hvordan det går). Vi startet tidlig fordi det tok tid forrige gang, men så satt det plutselig kjapt likevel. Det er veldig rart å tenke på, men når det først skjer så blir det så bra, så! ❤️
 
Masse lykke til!
Jeg ble gravid på andre forsøk denne gangen (er bare 7+3, så vi får se hvordan det går). Vi startet tidlig fordi det tok tid forrige gang, men så satt det plutselig kjapt likevel. Det er veldig rart å tenke på, men når det først skjer så blir det så bra, så! ❤️

Haha ja, det kan jo plutselig hende det går raskere denne gangen :woot: Er det én ting jeg har lært, er det i hvert fall at dette ikke kan planlegges, så jeg prøøver å ikke ha noen forventninger om verken det ene eller det andre. Hvor mange måneder/år blir det mellom deres? Gratulerer så mye, forresten :happy::Heartred
 
Haha ja, det kan jo plutselig hende det går raskere denne gangen :woot: Er det én ting jeg har lært, er det i hvert fall at dette ikke kan planlegges, så jeg prøøver å ikke ha noen forventninger om verken det ene eller det andre. Hvor mange måneder/år blir det mellom deres? Gratulerer så mye, forresten :happy::Heartred

Takk! Glemte forresten å si at jeg er Duria med nytt brukernavn (mulig jeg har sagt det før?) :p

Hvis spiren holder seg så blir det 1 år og 10 mnd i mellom. :nailbiting: :hilarious:
 
Takk! Glemte forresten å si at jeg er Duria med nytt brukernavn (mulig jeg har sagt det før?) :p

Hvis spiren holder seg så blir det 1 år og 10 mnd i mellom. :nailbiting: :hilarious:

Åå, nei, det har du ikke sagt! Hei, Duria :love7 Såå herlig å høre at du er gravid igjen - også på andre forsøk! :hello2 Så gøy! Krysser fingrene :happy:
 
Åå, nei, det har du ikke sagt! Hei, Duria :love7 Såå herlig å høre at du er gravid igjen - også på andre forsøk! :hello2 Så gøy! Krysser fingrene :happy:

Takk, du er god ❤️
Ja, altså, andre forsøk er jo nesten for enkelt. Kanskje kroppen har lært litt siden sist?! :joyful:

Håper det blir småsøsken på dere ganske snart også. Blir det to tette så kommer det til å bli så stas i årene fremover, selv om det kanskje er litt heftig i starten.
 
Takk, du er god ❤️
Ja, altså, andre forsøk er jo nesten for enkelt. Kanskje kroppen har lært litt siden sist?! :joyful:

Håper det blir småsøsken på dere ganske snart også. Blir det to tette så kommer det til å bli så stas i årene fremover, selv om det kanskje er litt heftig i starten.

Ikke sant :joyful: Håper på ca. 1 år og 10 mnd her også :happy090
 
Hadde innsett av to blastocyster av halvgod kvalitet på fredag! :nailbiting: Er ekstreemt ambivalent til resultatet, men merker jo nå som jeg har begynt å teste at det er vanskelig å ikke håpe på positiv test. Bare det ikke er tvillinger :wacky: Jeg synes jeg ser en antydning til en skygge i dag, men den er helt ubrukelig svak, og jeg er 10 dpo, så jeg tenker at den burde vært sterkere. Klarer ikke fange den på kamera engang. Er det ingen endring i morgen tidlig, gir jeg nok opp dette forsøket, tror jeg. Da har vi én igjen på frys hos Riksen før nytt uttak :Heartred
 
Har testdag i dag, så har akkurat tatt blodprøve :happy: Men testene er rimelig negative, så det blir nok ingen baby. Har vært en del veeldig svake, men tydelige streker faktisk (til og med tydelige nok for mobilkamera), men de har kommet og gått litt, så ingen klassisk kjemisk heller :wideyed: Merkelig.

Det kjennes helt greit, men det er vanskelig å ikke føle på noe skuffelse og redsel for at det vil ta veldig lang tid. Litt ekstra irriterende siden jeg typisk nok har fire venninner jeg ville hatt termin nesten samtidig som :wacky: Men skuffelsen og redselen preller enn så lenge raskt av, så prøver å nyte det :happy: Og det vil nok bare bli flere og flere gravide venninner fremover! :Heartred
 
Har hørt flere snakke om at fryse-egg kan være litt trege i starten...
Har du fått svar på blodprøven?
 
Har hørt flere snakke om at fryse-egg kan være litt trege i starten...
Har du fått svar på blodprøven?

Ja, den var negativ :Heartred

Nytt innsett (siste frosne blastocyst fra første uttak) i februar! Vi har nå satt inn syv av åtte gode embryoer fra dette uttaket, og bortsett fra én kjemisk, har det ikke blitt til noe som helst, så har ikke akkurat store troen på sistemann. Men det hadde jeg ikke på datteren min heller, og de har samme kvalitet (5BA) :love2 Så vi får bare se.
 
Krysser fingrene for at siste egget gjør susen!
 
Siste blasto på frys resulterte ikke i annet enn blenda tester. Det føles litt kjipt, men fortsatt et stykke igjen til jeg er helt i kjelleren. Det som var enda kjipere enn å få negativ test, var beskjeden om at neste uttak mest sannsynlig ikke blir før mai/juni. Og vi som håpet på å rekke før påske :( Tanken på å skulle gå tre-fire måneder og baare vente er fullstendig uutholdelig, så nå er vi litt usikre på hva vi gjør. Er i dialog med et par private klinikker.
 
Last edited:
Back
Topp