TUL?

Forstår det også.
Men ja, angrer på at jeg skrev det at jeg føler meg tryggere denne gangen, for i dag morges begynte jeg å blø :( har fått legetime kl 12.45, så jeg krysser alle fingre for å få beskjed om at det er en uskyldig blødning, men jeg har ikke veldig stort håp :( på toppen av det hele fikk minstemann vannkoppeutbrudd i går, så jeg må ta på meg smilemaska når jeg har mest lyst til å bare ligge i senga og gråte.... på den andre siden er det godt å være med skatten min også <3
Å nei! Lykke til! Krysser fingre for deg!

Følge opp blødninger forstår jeg jo. Jeg også hadde så klart hatt UL da. Jeg har følt de forrige gangene at jeg ofte har hørt hjerteslag (hver kontroll), og har tidlig begynt å kjenne liv, så har liksom ikke bekymret meg så veldig. Lykke til i dag! :)

Når du har hørt liv såpass tidlig, så må det forsåvidt gå greit. Jeg greide finne selv etter 8 uker med hjemmedoppler, faktisk, men JM her vil aldri prøve før tidligst etter 11-12 uker.
Jeg ville ha bekreftet liv før jeg sa det videre til noen, og bekreftet at baby var frisk før det gikk mer offentlig. :)

Nå med ivf og blødninger blir det ikke helt det samme. Da MÅ jeg ha UL uansett.

Forstår det også.
Men ja, angrer på at jeg skrev det at jeg føler meg tryggere denne gangen, for i dag morges begynte jeg å blø :( har fått legetime kl 12.45, så jeg krysser alle fingre for å få beskjed om at det er en uskyldig blødning, men jeg har ikke veldig stort håp :( på toppen av det hele fikk minstemann vannkoppeutbrudd i går, så jeg må ta på meg smilemaska når jeg har mest lyst til å bare ligge i senga og gråte.... på den andre siden er det godt å være med skatten min også <3

♥️♥️

Jeg bestemte meg i dag for at jeg vil ha tul, så bestilte til uke 8. Har ikke hatt det de to første graviditetene, men nå er jeg blitt ti år eldre og tilsvarende mer bekymra, så tenker det er deilig å vite hvordan det går:)

Jeg skal ha første legetime i neste uke, så jeg er spent på hva han sier. Her jeg bor er det ingen private klinikker i nærheten, så jeg er spent på om det går an å få tul noe annet sted. Da jeg er over 35, ønsker jeg å ha tul, for å sjekke at alt er i orden.

Jeg hadde første ul idag og det gikk fint! Et vakkert blinkende hjerte i en froskelignende sak :) hun målte den til å være noe lenger enn jeg har regna etter siste mens men det er jo så smått så.

Hei! Sikkert veldig dumt spørsmål, men når er det lurt å bestille TUL når jeg ønsker en i uke 12? Er i uke 6+0 nå ☺️ Pleier det å være ventetid? Er det kanskje opp til hver klinikk? Og er det noen som vet hvordan det fungerer nå som det så strenge restriksjoner pga covid? Er helt ny på dette her haha

Hei! Sikkert veldig dumt spørsmål, men når er det lurt å bestille TUL når jeg ønsker en i uke 12? Er i uke 6+0 nå ☺️ Pleier det å være ventetid? Er det kanskje opp til hver klinikk? Og er det noen som vet hvordan det fungerer nå som det så strenge restriksjoner pga covid? Er helt ny på dette her haha

Jeg bestilte på nett og valgte da dato og tid selv. :) Vet ikke hvordan det er nå med covid, men mannen min blir uansett ikke med inn da han skal passe jenta vår. :)

Jeg hadde første ul idag og det gikk fint! Et vakkert blinkende hjerte i en froskelignende sak :) hun målte den til å være noe lenger enn jeg har regna etter siste mens men det er jo så smått så.

Hvor langt var du på vei når du tok UL? Og gratulerer så mye med et blinkende hjerte i dag :happy:

Det er nok opp til hver klinikk hvor lang ventetid det er. De klinikkene jeg bruker for å ta tul er det litt ventetid på, så det kan være lurt å bestille i god tid. Hvis du er sikker på du vil ta i uke 12 så skader det ikke å bestille allerede :)

Hurra!

Tul i dag, 7+4 ❤️

Vedlegg

• FC74734D-CB78-412B-81F8-8188C29478D3.png
    FC74734D-CB78-412B-81F8-8188C29478D3.png
    133,4 KB · Visninger: 37
3 mm skal tilsvare 6+3. De sier at et avvik på opptil 5 dager er innenfor normalen så det trenger ikke nødvendigvis bety at noe er galt. I tillegg kan det være vanskelig å måle helt nøyaktig når bare en liten millimeter gjør en dag forskjell :Heartred

Vis vedlegget 348208

Hvor fant du denne? Drev å googla litt pga jeg var nysgjerrig, og mente å huske jeg hadde sett dette et sted - så måtte bak i denne tråden for å finne :P

Jeg ble målt 2 dager mindre. 2mm (6+2) på 6+4 - men bare en mm eller to i feilmåling har jo veldig mye å si, og det skal litt til å treffe på millimeteren egentlig.. Opererer jo med veldig små tall.

Hvor fant du denne? Drev å googla litt pga jeg var nysgjerrig, og mente å huske jeg hadde sett dette et sted - så måtte bak i denne tråden for å finne :p

Jeg ble målt 2 dager mindre. 2mm (6+2) på 6+4 - men bare en mm eller to i feilmåling har jo veldig mye å si, og det skal litt til å treffe på millimeteren egentlig.. Opererer jo med veldig små tall.

Det er tatt fra denne forskningsartikkelen, tabell 4 :)

https://www.hindawi.com/journals/isrn/2012/938583/

Veldig usikker på om jeg skal. Føler alle tar det, men så ser jeg på prisen og det er mye penger i vår situasjon. Vi kan liksom ikke bare kaste tusenlapper ut vinduet heller. Men på den andre siden har jeg lyst å gjøre det. Da blir det virkelig og jeg kan faktisk dele det med andre. Fikk sett babyen på onsdag og det var ikke så mye å se. Men det gjorde det mye mer virkelig at det faktisk skal skje.

Veldig usikker på om jeg skal. Føler alle tar det, men så ser jeg på prisen og det er mye penger i vår situasjon. Vi kan liksom ikke bare kaste tusenlapper ut vinduet heller. Men på den andre siden har jeg lyst å gjøre det. Da blir det virkelig og jeg kan faktisk dele det med andre. Fikk sett babyen på onsdag og det var ikke så mye å se. Men det gjorde det mye mer virkelig at det faktisk skal skje.

Vi gjorde det med første fordi jeg ble gravid igjen ganske fort etter en SA. Denne gangen hadde vi egentlig ikke tenkt til å ta det, men gjorde det likevel for jeg ble litt stresset for flerlinger. :p Men man ser liksom ikke så mye annet enn en liten reke. :p Det er mye koseligere med ordinær UL. :Heartred

Vi gjorde det med første fordi jeg ble gravid igjen ganske fort etter en SA. Denne gangen hadde vi egentlig ikke tenkt til å ta det, men gjorde det likevel for jeg ble litt stresset for flerlinger. :p Men man ser liksom ikke så mye annet enn en liten reke. :p Det er mye koseligere med ordinær UL. :Heartred

Tenker at det kan være nyttig i forhold til å oppdage avvik. Samtidig er forloveden min og jeg enige om at barnet er ønsket uansett hva. Det er forsåvidt lett å si nå. Ikke sikkert vi sier det dersom barnet er alvorlig sykt og det blir tøft. Må tenke litt mer på det kjenner jeg. Drøfte det med legen kanskje. Vet jo at det lever inni der :HeartredFastlegen min har ultralyd apparat så får kanskje sett noe hvis jeg spør pent.

Back
Topp