PGD-tråden

Etter mine beregninger blir det uttak i månedsskifte mars/april så håper at grensene er åpne igjen til da.
Dette er en vanskelig nok situasjon å stå i fra før av uten all denne ekstra ventetiden.
Krysser alt for at det klaffer. Helt enig, beintøft fra før- og koronaen gjør det helt utholdelog. Vi får bare holde fast på de fine tingene i livet, og prøve å gjøre ventetiden så fin som overhode mulig ❤️

E8105544-9C9A-4C73-8298-2CFD5659D829.jpeg
Gjelder forhåpentligvis for PGD også?

Hei dere. Jeg forstår det som at grensen er stengt tom 31 mars, og at vi ikke omfattes av noen unntak. Er dere enige i det, eller er det noen som får reist? ❤️

Si fra når dere eventuelt vet noe mer. Burde gå inn under unntaket synes jeg. Nå er jeg rett og slett dritt lei hele koronaopplegget...

Enig! Vi er så lei at vi vurderer å få fosterbarn istedenfor. Vi har en fantastisk biologisk sønn fra før, og når tiden er som den er vet vi ikke om vi orker å vente lenger når det er så mange andre barn som trenger ett hjem. Vi skal faktisk i møtet med barnevernet på fredag om ei jente på 3 år. Ønsk oss lykke til ❤️

Jeg har et spørsmål, vi kan få PGD (jeg har en genfeil som gir meg 50% sjanse for at foster ikke utvikler diverse organer).
Nå er jeg så heldig at vi har ei frisk jente født 2013 (som vi fikk før vi oppdaget dette), deretter fødte jeg ei syk ei i uke 21 og er nå 27 uker på vei med en frisk gutt. (fikk vite om genfeilen min 7 uker ut i dette svangerskapet). Er veldig klar over at vi har vært veldig heldige og truffet på rett side av 50% oddsen 2 ganger.

Kommer vi til å kunne lage et 3 barn med PGD eller vil vi få avslag siden vi har 2 barn sammen fra før?
Vet ikke engang om vi vil ha et 3 barn, men bare lurer om noen vet om det i det hele tatt ville vært mulig.

Jeg har et spørsmål, vi kan få PGD (jeg har en genfeil som gir meg 50% sjanse for at foster ikke utvikler diverse organer).
Nå er jeg så heldig at vi har ei frisk jente født 2013 (som vi fikk før vi oppdaget dette), deretter fødte jeg ei syk ei i uke 21 og er nå 27 uker på vei med en frisk gutt. (fikk vite om genfeilen min 7 uker ut i dette svangerskapet). Er veldig klar over at vi har vært veldig heldige og truffet på rett side av 50% oddsen 2 ganger.

Kommer vi til å kunne lage et 3 barn med PGD eller vil vi få avslag siden vi har 2 barn sammen fra før?
Vet ikke engang om vi vil ha et 3 barn, men bare lurer om noen vet om det i det hele tatt ville vært mulig.
Vi har fått en frisk gutt i 2016 og fik en til 2020 som hadde dessverre arvet en genfeil som vi begge er bærer av og arver med 25% chance videre. Han døde 4 måneder gammel. Jeg trodde ikke at vi skulle bli godkjennt for PGD på grunn av at vi hadde en frisk unge fra før og på grunn av alderen min men vi fik godkjennt PGD :) jeg tror ikke at dette har noe med antall barn du har fra før å gjøre.

Fortsatt ikke fått svar på mailen din Bugatti?
Jeg skal egentlig begynne på medisiner om ei uke så kjenner jeg begynner å bli litt småstresset. Åh jeg ønsker meg så fryktelig noen småtroll, kjenner det begynner å tære på humøret dette her...

Enig! Vi er så lei at vi vurderer å få fosterbarn istedenfor. Vi har en fantastisk biologisk sønn fra før, og når tiden er som den er vet vi ikke om vi orker å vente lenger når det er så mange andre barn som trenger ett hjem. Vi skal faktisk i møtet med barnevernet på fredag om ei jente på 3 år. Ønsk oss lykke til ❤️

Så fantastisk fine dere er :Heartred Håper møte gikk bra på fredag? :love7

Fortsatt ikke fått svar på mailen din Bugatti?
Jeg skal egentlig begynne på medisiner om ei uke så kjenner jeg begynner å bli litt småstresset. Åh jeg ønsker meg så fryktelig noen småtroll, kjenner det begynner å tære på humøret dette her...
Nei :( fik svar at jeg skal se an hvordan situasjonen er når det nærmerer seg. Så egentlig like langt...

Så fantastisk fine dere er :Heartred Håper møte gikk bra på fredag? :love7[/QUOT
Takk for det ❤️ Det var et krevende møte, med mye fokus på det negative ved å være fosterforeldre- men det gikk fint. Vi har 4 møter til foran oss før de kan vurdere om vi godkjennes eller ikke. Veldig spennende prosess ❤️

Hei igjen folkens.
Nå som det virker som vi kanskje ikke går under medisinske årsaker for å reise til Sverige de neste månedene(?) så går man jo rundt å vurderer alle slags mulige muligheter for å få et barn. Som flere av dere så har vi starter denne PGD-reisen for lenge siden, og enden virker så utrolig langt unna.. :banghead:

Det jeg egentlig lurer litt på er om noen av dere har fått fullført en morkakeprøve etter fulgåtte 11 uker? Er det noen av dere som har abortert etter denne prøven? Jeg kjenner at jeg er så utrolig redd for å abortere etter en slik prøve. Vi har falt ned på at hvis vi går for å få barn på den naturlige måten så fullfører jeg svangerskapet uansett hva prøven viser, men jeg har et behov for å vite om barnet har fått sykdommen eller ikke før jeg føder. Har fått barn med sykdommen før, og jeg orker ikke å gå gjennom den ventetiden en gang til uten å vite.

Hei igjen folkens.
Nå som det virker som vi kanskje ikke går under medisinske årsaker for å reise til Sverige de neste månedene(?) så går man jo rundt å vurderer alle slags mulige muligheter for å få et barn. Som flere av dere så har vi starter denne PGD-reisen for lenge siden, og enden virker så utrolig langt unna.. :banghead:

Det jeg egentlig lurer litt på er om noen av dere har fått fullført en morkakeprøve etter fulgåtte 11 uker? Er det noen av dere som har abortert etter denne prøven? Jeg kjenner at jeg er så utrolig redd for å abortere etter en slik prøve. Vi har falt ned på at hvis vi går for å få barn på den naturlige måten så fullfører jeg svangerskapet uansett hva prøven viser, men jeg har et behov for å vite om barnet har fått sykdommen eller ikke før jeg føder. Har fått barn med sykdommen før, og jeg orker ikke å gå gjennom den ventetiden en gang til uten å vite.
Tok morkakeprøve på st olavs når jeg var 13 uker på vei, det gikk helt fint og ta prøven. Alt var heldigvis fint med prøven og ingen plager etter den :) Det var med et "hjemmelaget" barn. Er nå 28 uker på vei med samme barnet.

Back
Topp