PGD-tråden

Tok morkakeprøve på st olavs når jeg var 13 uker på vei, det gikk helt fint og ta prøven. Alt var heldigvis fint med prøven og ingen plager etter den :) Det var med et "hjemmelaget" barn. Er nå 28 uker på vei med samme barnet.

Tusen takk for svar :Heartred og gratulerer så utrolig mye med graviditeten :love7
 
Hei igjen folkens.
Nå som det virker som vi kanskje ikke går under medisinske årsaker for å reise til Sverige de neste månedene(?) så går man jo rundt å vurderer alle slags mulige muligheter for å få et barn. Som flere av dere så har vi starter denne PGD-reisen for lenge siden, og enden virker så utrolig langt unna.. :banghead:

Det jeg egentlig lurer litt på er om noen av dere har fått fullført en morkakeprøve etter fulgåtte 11 uker? Er det noen av dere som har abortert etter denne prøven? Jeg kjenner at jeg er så utrolig redd for å abortere etter en slik prøve. Vi har falt ned på at hvis vi går for å få barn på den naturlige måten så fullfører jeg svangerskapet uansett hva prøven viser, men jeg har et behov for å vite om barnet har fått sykdommen eller ikke før jeg føder. Har fått barn med sykdommen før, og jeg orker ikke å gå gjennom den ventetiden en gang til uten å vite.

Jeg har tatt morkakeprøve på Haukeland i uke 11 (11+3 om jeg husker riktig, så akkurat på grensen). Måtte ta denne vaginalt, noe som virket utrolig skummelt i forkant av prøven. Men det gikk strålende, skjønner ikke hvorfor jeg grua meg! Det verste var vasking av skjeden før prøven ble tatt :hilarious: Ingen smerter eller blod i etterkant. Fikk svar på prøven to dager senere på genfeilen min og trisomitest. Er nå 35 uker på vei.

Planen var jo at vi skulle gå PGD-veien, men ble gravid naturlig. Så om jeg må gjennom denne prosessen igjen med tanke på tidligere erfaring og at det er så liten sjanse for at noe går galt, så er morkakeprøven det siste jeg kommer til å beskymre meg for :)
 
Jeg har tatt morkakeprøve på Haukeland i uke 11 (11+3 om jeg husker riktig, så akkurat på grensen). Måtte ta denne vaginalt, noe som virket utrolig skummelt i forkant av prøven. Men det gikk strålende, skjønner ikke hvorfor jeg grua meg! Det verste var vasking av skjeden før prøven ble tatt :hilarious: Ingen smerter eller blod i etterkant. Fikk svar på prøven to dager senere på genfeilen min og trisomitest. Er nå 35 uker på vei.

Planen var jo at vi skulle gå PGD-veien, men ble gravid naturlig. Så om jeg må gjennom denne prosessen igjen med tanke på tidligere erfaring og at det er så liten sjanse for at noe går galt, så er morkakeprøven det siste jeg kommer til å beskymre meg for :)

Gratulerer med baby i magen ❤️❤️
Tusen takk for betryggende svar. Vi har falt ned på at vi ønsker å prøve på den naturlige måten, hverfall frem til vi får en innkalling til Sverige

Får man tilbud om trisomitest også, eller hadde du grunn for å sjekke dette også i forhold til deres sykdom?
 
Last edited:
Gratulerer med baby i magen ❤️❤️
Tusen takk for betryggende svar. Vi har falt ned på at vi ønsker å prøve på den naturlige måten, hverfall frem til vi får en innkalling til Sverige

Får man tilbud om trisomitest også, eller hadde du grunn for å sjekke dette også i forhold til deres sykdom?

Tusen takk ❤️

Vi fikk ikke beskjed om at de skulle kjøre analyse på trisomi, så ble litt overrasket da de kom med resultatet på dette også. Det kan hende dette er noe de analyserer ved alle morkakeprøver uavhengig av hvilket grunnlag det testes for? Jeg kan ikke se noen grunn for å teste trisomi i vårt tilfelle.. prøven kom tilbake normal.

Masse lykke til med prøvingen ❤️
 
Vært i kontakt med Karolinska både i går og i dag. Vi går ikke innunder unntaket og får ikke lov å reise. Så spørs hvor lenge grensene blir stengt. Håper det ikke blir langvarig..
 
Hei.
Søker litt hjelp, er det noen som har fått beskjed fra sykehuset at de ikke fikk testet sikkelig at de må ta ny test?
 
Nei, ser jeg ikke skrev alt på første spørsmål - lurte på om noen har opplevd at de ikke har fått testet embryoene sikkelig og at de må teste de på nytt igjen?

Nei jeg har ikke opplevd det på de to gangene jeg har vært der.
 
Hei,

Samboer og jeg har nettopp fått godkjent søknaden for PGD, og venter nå på å høre fra Karolinska.

Så utrolig godt at denne tråden finnes. Det har føltes ut som om vi er de eneste som skal gjennom en slik behandling.

Det er derimot kjipt å høre at koronaen og stengte grenser setter en stopper for flere av dere :-(

Håper ting blir bedre snart ❤️
 
Hei,

Samboer og jeg har nettopp fått godkjent søknaden for PGD, og venter nå på å høre fra Karolinska.

Så utrolig godt at denne tråden finnes. Det har føltes ut som om vi er de eneste som skal gjennom en slik behandling.

Det er derimot kjipt å høre at koronaen og stengte grenser setter en stopper for flere av dere :-(

Håper ting blir bedre snart ❤️


Hei❤️ Så kjekt å høre at dere har fått godkjent pgd! Ja denne tråden har vært super syns jeg

jeg håper virkelig vi kan reise snart, er så sykt deprimerende å vente så lenge... krysser fingrene for at de åpner grensene og man kan reise ❤️
 
Hei,

Samboer og jeg har nettopp fått godkjent søknaden for PGD, og venter nå på å høre fra Karolinska.

Så utrolig godt at denne tråden finnes. Det har føltes ut som om vi er de eneste som skal gjennom en slik behandling.

Det er derimot kjipt å høre at koronaen og stengte grenser setter en stopper for flere av dere :-(

Håper ting blir bedre snart ❤️
Hei,
Vi skal også gjennom PGD behandling og er ganske nylig henvist til Karolinska. Fikk dere beskjed om lang ventetid? Vi fikk beskjed om at vi kunne forvente 1 1/2-2 års ventetid på å komme i gang pga corona:(
 
Hei Hvordan går det med alle sammen? Noen som har snakket med OUS eller Karolinska i det siste?

Her har jeg blitt gravid nok en gang. Skjønner ikke helt hvordan da vi er veldig forsiktige og bruker kondom. Kjenner det begynner å tære på dette her. Vi skulle jo bare holde ut til vi fikk lov til å dra. Nå er det bare og vente på nok en MA.. Oslo sender ingen pasienter til Sverige enda dessverre.
 
Her har jeg blitt gravid nok en gang. Skjønner ikke helt hvordan da vi er veldig forsiktige og bruker kondom. Kjenner det begynner å tære på dette her. Vi skulle jo bare holde ut til vi fikk lov til å dra. Nå er det bare og vente på nok en MA.. Oslo sender ingen pasienter til Sverige enda dessverre.
Jeg krysser alt for dere ❤️❤️ Kjipt at Oslo ikke sender noen. Det begynner å tære på her også..
 
Hvordan går det med dere Evelyn92?
Med oss går det greit. Vi er godkjente som fosterforeldre, men klarer ikke helt å legge fra oss prøvingen. Vil så gjerne prøve å få til en tur til Karolinska før sommeren, men syntes det er kjipt å måtte tilbringe 10 dager på karantenehotell når jeg kommer hjem. Takk som spør ❤️ Hva med dere?
 
Back
Topp