Sprinkelseng; jeg trenger hjelp

Det er jeg være enig i, men jeg oppfattet det som at du antydet at dyrere senger har høyere sikkerhet, og det er det ingen automatikk i. Tvert imot vil jeg påstå at masseproduserte produkter (sammenlignet med nisjeprodukter) er tryggere, ettersom de er testet av reelle forbrukere i større skala i tillegg til ordinær CE-merking.

Når det gjelder sikkerhetskrav, så skriver DSB følgende:

Avstanden fra sengebunnen og opp sideveggene, samt mellom sprinklene i sengebunnen, skal være maksimalt 2,5 centimeter. Slik unngår barnet å sette fast føttene.

Avstanden mellom sprinklene i en sprinkelseng skal ikke være mer enn 6 centimeter. Da risikerer barnet å sette fast hodet og bli kvalt. Fra sengebunnen og opp til kanten på sengen skal være minst 60 centimeter, slik at barnet ikke greier å klatre over kanten.

Velger du en seng som oppfyller disse og samtidig kjennes stødig ut når du dytter litt på den, så bør du være sikker uavhengig av merke :)
Åja, nei det mener jeg ikke :) Dyrt er ikke ensbetydene med bra, men skulle poengtere at det må være noen forskjeller og refererte da til pris. Helt enig ang masseproduksjon vs nisje, men materialevalg osv påvirker også pris:)

men den infoen du la til på slutten der var nettopp sånt jeg var på jakt etter så tusen takk :):happy:
 
Ja det er jeg helt enig i... hinsides, men det gjelder for mye barneutstyr... men selv ikea kjører veldig prisgap, så litt ulikheter er det jo :)
Ja ulikheter er det jo. Men det har ingenting å si for comfort for baby. Det er det madrass som gjelder. For egen comfort må man tenke etter hvor høy senga er, om det blir vanskelig å legge baby ned om man ikke er så høy feks:)
 
Ja ulikheter er det jo. Men det har ingenting å si for comfort for baby. Det er det madrass som gjelder. For egen comfort må man tenke etter hvor høy senga er, om det blir vanskelig å legge baby ned om man ikke er så høy feks:)
Jupp :) men jeg var ute etter erfaringer fra de voksnes side, og evt sikkerhet (typ vinglete kvalitet, sprinkelavstand osv), komfort og design skal jeg klare å finne ut av selv :happy:
 
Jupp :) men jeg var ute etter erfaringer fra de voksnes side, og evt sikkerhet (typ vinglete kvalitet, sprinkelavstand osv), komfort og design skal jeg klare å finne ut av selv :happy:
Jeg er veldig lav så har problemer med allerede sprinkelsenger når de senkes helt ned :hilarious:
 
Jeg har hatt en veldig billig type sprinkelseng før, og ønsket meg en litt mer stabil en. Når ungen blir litt større vil han hoppe å herje og mine har biti på kantene. Nå ser jeg på Ikea Gulliver sprinkelseng som kan ta ned ene siden, heve og senke bunne, og når han blir større så kan man ta bor ene veggen og ha sengehest i stede:) Den kosta vell 800-900kr så tror jeg går for den:)
 
Back
Topp