Februarskravla!

Dette blir en spennende måned!

Nå har vi ei uke til sammen hjemme i bobla, før mannen gjeninntar (hjemme)kontoret og overlater lille og meg til oss selv. Blir en ny hverdag igjen.

Begge vi har bursdag nå i februar. Min er nå ikke så viktig, men mannen fyller 50! Må jo finne på noe litt ekstra til den, men er foreløpig ganske blank. (Tar gjerne imot innspill.) Stort lag ville det ikke ha vært uansett. Har noen uker å tenke på.
 
Den måneden der eg ble mor første gang er kommet. Snart vert mamma i 11 år:Heartred
 
Februar, andre måned med overtid, men asste måned med overtid, ca 3 uker igjen, kanskje ikke mer enn 5-6 dager, vi får se (Jeg jibber vanligvis overtid to ganger i uka disse 7-8 ukene hvert år) Begynner ialle fall med en skikkelig lang dag idag.

Måneden da min mellomste har bursdag.

En kald februar, det er mye snø og det meldes skuikkelig kaldt. Men, det begynner å bli littegrann lysere, soloppgang 09:02 i dag, så derved er det ikke bekmørkt når jeg dro hjemmefra rundt halv ni (det er jo ikke bekmørkt helt frem til soloppgang, det var litt lys)

Ut vinduet ser jeg sola skinne på snødekte fjelltopper. Værmeldinga sier at det skal SNØ i dag, men så skal det endelig slutte å snø for noen dager. Det har kommet mye, daglig måking av mye snø siste uken

Men det er februar. Vi er ferdig med 1/12 av året. Og de aller fleste sykehjemsbeboerene har nå fått vaksinen sin omg man er igang med hjemmeboende over 85 år. SAkte, sakte men sikkert går vi mot noe som kan bli en form for normalisering av hverdagen.
 
Sånn ellers, stress-drømmene mine er Koronafisert...

Når jeg er stresset på jobb (Og da altså nettopp i denne fasen her av årsoppgjøret, når skuldrene er høye. så pleier jeg våkne av en drøm hvor jeg hadde et uløselig problem, alt er grusomt vanskelig. Så våkner jeg, og enker, takk for at det bare var en drøm.

I morges våkne jeg v en drøm om at jeg var kommunelege i en kommune; Alver Kommune het den, hvor det kom inn nye smittetilfeller fortere enn vi klarte holde tritt med smittesporingen, det kom en ny før vi var ferdig med den forrige, og en til og en til og en til og en til... Ikke en og en smittet altså, men mielding om "utbrudd på x skole" Utbrudd i y barnehage, Utbrudd på z eldrehjem, og det va utbrudd over alt. DE spratt opp som røde prikker på ei tavle, og jeg klarte ikke holde tritt.

godt å våkne og tenke at JEG trenger ikke odne det der

Jeg skal bare:
*Betale for 1-3 kunder idag, tar vel en til to timer
*En tre timers jobb ca om tap på kundefordringer.
* Fikse noen avstemminger basert på bilag jeg førte i går som endret kontoene
*En jobb jeg aldri har gjort før og ikke vet hvor lang tidn den tar, men sikkert en times tid
*en ryddejobb som sikekrt ikke er mer enn en halvtime
*al av mail og telefoner som kommer i løpet av dagen tar fort et par timer å følge opp i alle fall
*En del føringer etterhvert som jeg får avklaringene på noen daker
*Mye flere avstemminger etter at det er gjort
*Og mva oppgaven ja, når det er ført det som skal ordnes der
Og og og... vel, jeg sakl nok fint fylle de nese 12 timene med jobb ja.
 
17 minus , jeg vil ha vår !!
Lege med kengubsrnet i dag, hente noe på Clas Ohlson , kjøpe blomster og kjøre kengubarnet til kjæresten , det er dagens plan . Ja å så rydde litt mer da..
 
17 minus , jeg vil ha vår !!
Lege med kengubsrnet i dag, hente noe på Clas Ohlson , kjøpe blomster og kjøre kengubarnet til kjæresten , det er dagens plan . Ja å så rydde litt mer da..

Kaldt

Her er ikek så mye minus enda, men skal bli kaldere utover i uka sier meteorologene.

Min plan for dagen er ganske enkel. Jeg stikker snart ut en tur på butikken, jeg skulle handle på vei til jobb og derved ha frokost, lunsj og middag, men lommeboka...

Så jeg har vekslet til meg kontanter mot vipps fra en kollega, så da skal jeg ut og handle meg mat, og så jobbe til jeg drar hjem og legger meg.

Gleder, gleder, gleder meg til vår. Både fordi jeg elsker frø, sådd, spirer, alt det der, vår i seg segl, mars fordi jeg er ferdig med årsoppgjøret, i det hele tatt. Vår blir bra
 
17 minus , jeg vil ha vår !!
Lege med kengubsrnet i dag, hente noe på Clas Ohlson , kjøpe blomster og kjøre kengubarnet til kjæresten , det er dagens plan . Ja å så rydde litt mer da..
Kaldt her også og det skal det være i hele januar. -22 da jeg leverte på skolen i dag. Er bare å finne fram ullundertøy til jeg skal på jobb igjen.
 
Kaldt

Her er ikek så mye minus enda, men skal bli kaldere utover i uka sier meteorologene.

Min plan for dagen er ganske enkel. Jeg stikker snart ut en tur på butikken, jeg skulle handle på vei til jobb og derved ha frokost, lunsj og middag, men lommeboka...

Så jeg har vekslet til meg kontanter mot vipps fra en kollega, så da skal jeg ut og handle meg mat, og så jobbe til jeg drar hjem og legger meg.

Gleder, gleder, gleder meg til vår. Både fordi jeg elsker frø, sådd, spirer, alt det der, vår i seg segl, mars fordi jeg er ferdig med årsoppgjøret, i det hele tatt. Vår blir bra
Skal være kaldt en hel måned til her, vi har lite ved igjen men vedmqnnen er fullstendig tom..
 
Skal være kaldt en hel måned til her, vi har lite ved igjen men vedmqnnen er fullstendig tom..

Det antydes jo at det skal være kaldt en hel mnd ja, jeg forholdt meg her til værmeldigen, som ikke går så langt frem, men sier kaldt så legne den varer , og alt tyder på "ca frem til mars" eller noe sånn i følge avisiene ja.

Vi er egentlig tom for ved vi også, mannen kjøpte et par sekker på matbutikken en dag, men egentlig er vi tom. *Vet ikke om vedmannen er tom, det har jeg ikke sjekket. Vi har ialle fall ikke ved nok til mars. Vi kan fyre med strøm, men det er jo ikke akkurat billig da.
 
Det antydes jo at det skal være kaldt en hel mnd ja, jeg forholdt meg her til værmeldigen, som ikke går så langt frem, men sier kaldt så legne den varer , og alt tyder på "ca frem til mars" eller noe sånn i følge avisiene ja.

Vi er egentlig tom for ved vi også, mannen kjøpte et par sekker på matbutikken en dag, men egentlig er vi tom. *Vet ikke om vedmannen er tom, det har jeg ikke sjekket. Vi har ialle fall ikke ved nok til mars. Vi kan fyre med strøm, men det er jo ikke akkurat billig da.
Vi har skrudd på varmekabler i gulvene , det er vanskelig å holde huset varmt med kun vedfyring nå
 
Vi har skrudd på varmekabler i gulvene , det er vanskelig å holde huset varmt med kun vedfyring nå
Varmekabler har vi på badet og i kjellergangen.
Vi har en varmepumpe som holder en viss grunnvarme i huset, så det ikke er 7 grader når en våkner, men 17, liksom. Sammen med en lang panelovn under et par trrkkfulle vindu.

Så har vi vifteovn som kan hjelpe oss opp i met behagelig temperatur, lokalt, mens vedfyring gir mer hele huset varme
 
Back
Topp