Vi over 38 (Eksisterende tråd)

Åhh, kjære Nyprøver, hva vil det si? Kjenner ikke til de målingene, hva skjer nå videre...?:Heartred
Har en prøve til i morgen, men det ser mørkt ut. Føler han det ikke er normalt på torsdag så blir det stoppet opp.
Skal svare deg på dine litt senere, bare en liten pause på jobb❤️

Da har jeg vært på dagstur til sykehuset og er offisielt en ruger med fryseforsøk nr 3. Det gledes til en jul med ro og fred og forhåpentligvis en liten spire :Heartred

Har en prøve til i morgen, men det ser mørkt ut. Føler han det ikke er normalt på torsdag så blir det stoppet opp.

Kjære Nyprøver :Heartred Ord blir veldig fattige nå. Vet ikke hva mer jeg kan si. Veldig trist. Ber om et mirakel :Heartred

Hei alle ☺️
Ble så gla når jeg fant denne tråden☺️
Jeg er 39 år, har ett barn på snart 4 og vi har prøvd på nr 2 i 1,5 år.

Har fått time til ivf i Februar. Og har nettopp hatt min 2 Klomifen kur.
På Onsdag sist uke var jeg og tok innvending ultralyd for å se om det var kommet noen egg, og det var det jammen meg! 3 STK! Fikk da beskjed om å kjøpe meg kondomer
Er det noen som vet hvor stor sjangsen er for å bli gravid når en har 3 egg? Og jeg har lest at sjangsen for flerlinger øker også, men hvor mye da?
Takker på forhånd for alle svar ❤️

Hei mammahjerte81 og velkommen til gruppen :Heartred

Det blir spennende å følge deg :) Jeg vet ikke hvor stor sjansen statistisk sett er, men i 2018 ble jeg gravid på første forsøk med kun et egg ved uttak... Så lenge det er egg, er det håp :)

Nå sitter jeg og Lillegutt i bilen på vei til fjellet for å feire jul. Blir både spekemat, rakfisk, deilige myke oster og vin på meg i år. Tok en test i dag tidlig, og den var jo negativ. Tror ikke jeg gidder å gå innom det lokale legekontoret for å ta blodprøve i morgen. Kanskje bare ta en ny test på torsdag, for å være helt sikker.

Er ikke lei meg, men kjenner jeg er litt sint. Vet ikke på hvem, men er redd for at noen nære uskyldige skal få seg en skyllebøtte:yuck::yuck:

Nå skal du kose deg masse, Camilla :) Spis og drikk alt det du ikke kan 9 måneder i 2021. Gullegget ligger og venter på deg:Heartred Kos deg masse med lillegutt og resten av familien :)

Velger å ha troa på Hausken, aner ikke hvilken klinikk jeg ellers skulle valgt, men det hadde vel stått mellom Medicus og Fertilitetssenteret. Har beslutningsvegring og ingen ork til å foreta et gjennomtenkt valg eller ta runden med en klinikk som må sette seg inn i min historikk fra starten igjen. Er komfortabel med å gå videre med Hausken nå, og tror vel egentlig ikke at en annen klinikk kunne gjort så mye annerledes.

Det vil være helt utrolig om dere klarer å bli gravide på egenhånd for tredje gang på rad, så det er ingen grunn til fortvilelse selv om det ikke skulle klaffe med en gang. Sikkert lurt å prøve selv et par sykluser før dere bestemmer veien videre. Selv om jeg er utålmodig etter å gå igang med nytt forsøk er jeg faktisk glad det er jul nå og at kropp og sinn får en naturlig pause, så starter vi på nytt i det nye året. :)

Lura! :) Det var ifht om jeg skulle skifte klinikk, ikke deg. Jeg har stor tro på din behandlingsplan, og du skal glede deg og være optimistisk over den :) Ikke la min dårlige erfaring ødelegge for deg, det var virkelig ikke hensikten.

Jeg har kjøpt en annen dose stiffskiftemedisin, så jeg kan supplere med dosen jeg allerede har ved positiv test. Ja, vi skal iallfall prøve denne syklusen selv. Nå som jeg har fått opp håpet på å klare det selv, er jeg redd kroppen stresser ubevisst. Men alle er jo litt spente når de prøver selv, så håper det kan gå.

2021 Lura :) Et bedre år på flere måter. Ikke st jeg skal klage. Tross pandemi, så har vi som familie hatt et fint år :Heartred

Snart ferie, snupp! :)

Masse lykke til NyPrøver. Tenker på deg hele tiden og håper så inderlig på det beste :Heartred

Hei alle ☺️
Ble så gla når jeg fant denne tråden☺️
Jeg er 39 år, har ett barn på snart 4 og vi har prøvd på nr 2 i 1,5 år.

Har fått time til ivf i Februar. Og har nettopp hatt min 2 Klomifen kur.
På Onsdag sist uke var jeg og tok innvending ultralyd for å se om det var kommet noen egg, og det var det jammen meg! 3 STK! Fikk da beskjed om å kjøpe meg kondomer
Er det noen som vet hvor stor sjangsen er for å bli gravid når en har 3 egg? Og jeg har lest at sjangsen for flerlinger øker også, men hvor mye da?
Takker på forhånd for alle svar ❤️
Hei på deg og velkommen :) Vet ikke hva Klomifen er, men hvorfor skal dere kjøpe kondomer hvis du ikke skal ha forsøk før i februar? Og hadde du tre modne eggposer nå i naturlig syklus? Om du har uttak i februar skal du vel gjennom et par sykluser til og stimuleres for å få enda flere modne poser, så du kan sikkert få flere enn tre i februar. :) Hvor store sjanser du har for å bli gravid avhenger jo også av flere andre faktorer, så det er det litt vanskelig å si. Jeg hadde tre eggposer ved første uttak, hvor den ene var tom og kun ett av de to eggene som ble hentet ut ble befruktet, men jeg ble likevel gravid og har en toåring i dag. :)

Blir litt småirritert her på legen igår kjenner jeg som ikke hadde helt oversikt og kjente til bakgrunnen min, når jeg hadde fått beskjed om at jeg skulle få mer info denne gangen ang IVF-veien videre. Ringte opp igjen nå, for det var ikke dette jeg var forespeilet tidligere. De skal ha et tverrfaglig møte imorgen, får nok vite mer da hva de tenker. Livet tar virkelig noen uventede vendinger!
Tusen takk for gode og trøstende ord Lura! Håper du har det bra, 2021 skal bli vårt år:Heartred
Det er frustrerende når man venter sånn på svar og vil legge en plan videre, men da får du forhåpentligvis gode svar til slutt som kan hjelpe deg å avgjøre hva dere bør gjøre. Ønsker 2021 velkommen, må det virkelig bli vårt år! :Heartpink

Da har jeg vært på dagstur til sykehuset og er offisielt en ruger med fryseforsøk nr 3. Det gledes til en jul med ro og fred og forhåpentligvis en liten spire :Heartred
Åh, på samme dag for tre år siden hadde jeg innsett med det som resulterte i 2-åringen vår! :Heartpink Hadde testdag 3. juledag... Det blir en spennende jul, krysser fingre for at du blir like heldig!:joyful:

Da har jeg målt hcg for andre gang denne gangen. Time i morgen klokken to, så «gleder» meg faktisk til et svar. Uansett bra eller dårlig, er forferdelig å gå uvitende. Så kjenner dette blir en lettelse.

Lura! :) Det var ifht om jeg skulle skifte klinikk, ikke deg. Jeg har stor tro på din behandlingsplan, og du skal glede deg og være optimistisk over den :) Ikke la min dårlige erfaring ødelegge for deg, det var virkelig ikke hensikten.

Jeg har kjøpt en annen dose stiffskiftemedisin, så jeg kan supplere med dosen jeg allerede har ved positiv test. Ja, vi skal iallfall prøve denne syklusen selv. Nå som jeg har fått opp håpet på å klare det selv, er jeg redd kroppen stresser ubevisst. Men alle er jo litt spente når de prøver selv, så håper det kan gå.

2021 Lura :) Et bedre år på flere måter. Ikke st jeg skal klage. Tross pandemi, så har vi som familie hatt et fint år :Heartred

Snart ferie, snupp! :)
Joda skjønte at du bare ønsket tips, men jeg har ikke ikke peiling på hvem vi skulle gått for ;):)

2020 skulle absolutt ikke bli sånn som det ble, nå gleder jeg meg bare til å gå inn i 2021 med nytt mot og håp! Godt å ha deg med videre i det nye året! :)

Joda skjønte at du bare ønsket tips, men jeg har ikke ikke peiling på hvem vi skulle gått for ;):)

2020 skulle absolutt ikke bli sånn som det ble, nå gleder jeg meg bare til å gå inn i 2021 med nytt mot og håp! Godt å ha deg med videre i det nye året! :)
Dette synest eg var veldig fint sagt, Lura. «2020 skulle absolutt ikke bli sånn som det ble, nå gleder jeg meg bare til å gå inn i 2021 med nytt mot og håp!» ❤️❤️❤️ Dette skal eg ta med meg no inn i jule- og nyttårsfeiringa. Akseptera at 2020 blei mitt vanskelegaste år så langt i livet og fokusera på det positive i at 2021 er ein ny start! Viktig å ikkje la dei negative tankane ta overhånd. Takk for inspirerande ord, kjære du.

For meg personlig har ikke 2020 vært mitt vanskeligste år. 2018 har nok vært mitt tøffeste år med lillemann som ble født så altfor tidlig, og 4 måneder på sykehus og borte fra familien for min del. Men det gikk det også :) 2019 var også tøft da stefaren min døde helt brått. Til tross for coranaen, har vi som familie hatt et bra år :) Gleder meg uansett veldig til å tre inn i ett nytt år :) Fine ord, Lura :)

NyPrøver, sender deg en styrkeklem herifra :Heartred

Hei alle dere tøffe, gode damer! Jeg har ikke gitt lyd fra meg i tråden siden rett etter operasjonen. Har kikket innom dere og ser at dere har hatt deres å stri med. At det skal være så vanskelig.. Før jeg startet med IVF ante jeg ingenting om at det å få positiv graviditetstest bare var en liten bit av å prøve få barn...Trodde kjemiske graviditeter og spontanaborter ikke var så utbredt. Men jammen rammet det meg og.

Nå sitter jeg her, krokbøyd i en stol, godt støttet opp av puter, idag er det ca 5 uker etter operasjonen. Det har vært utrolig mye tøffere enn jeg ble forespeila, og hva jeg hadde sett for meg etter å ha lest om andres erfaringer med å fjerne muskelknuter. Jeg har ikke klart å jobbe på fem uker da jeg ikke klarer å sitte oppreist i normal stilling mer enn et par minutter av gangen, og jobben min primært handler om å sitte i en stol og snakke med folk.. Ikke klarer jeg å lene meg framover uten å få sterkt ubehag. Ikke klarer jeg å hoste eller le uten å få sterkt ubehag. Heldigvis kan jeg nå nyse uten å få smerter, så det var jo en milepæl. Jeg har hatt veldig ubehagelig trykk på urinblæra, og hatt skrekkscenarioer i hodet om at livmora har vokst fast i urinblæra mi. Dette er kanskje en medisinsk umulighet basert på menneskelig anatomi og hva som foregikk inni kroppen min under operasjonen, men jeg forestiller meg iallefall at det er noe alvorlig galt som har skjedd. Ikke spør meg hvorfor jeg ikke har tatt kontakt med lege ennå for å forhøre meg om noe kan være galt. Jeg må jo ta kontakt med lege snart dersom dette fortsetter..

Og så var det sårene da, som forsåvidt har grodd helt fint, men siden jeg hadde en blødning under operasjonen ble det operert inn et dren, og dette arret sitter øverst på dåsa og jeg klarer ikke engang se på det. Det har jo grodd greit nå, men jeg må ha bandasje på det hele tiden for å slippe se på det. Når jeg skal skifte bandasje får jeg blodtrykksfall og vagger fra side til side. Jeg har vel konkludert med at jeg er en sart sjel som aldri hadde fungert i noe sykepleier eller legeyrke. Å oppdage denne sarte siden av meg selv var mildt sagt overraskende. Jeg som trodde jeg var ganske tøff. Jeg, 40 år gamle dama, takler ikke å se på mine egne operasjonssår og gråter over at jeg ikke kan lene meg fremover over baderomsvasken så jeg ser tydelig hvor jeg legger mascaraen. Imens ser jeg 20-år gamle jentunger få fjernet opptil 70 myomer (!) og få dager etterpå står de på tredemølla og trener. Jeg trodde jeg var i grei fysisk form, jeg. Kanskje det er alderen som gjør at dette her tar så lang tid. Men jeg tror det primært handler om det mentale, at jeg føler meg redd, alene og motløs, og at stresset setter seg i kroppen og forsinker tilfriskningsprosessen.

Bicepsene har så godt som forsvunnet, etter 5 uker uten trening. Kan ikke løfte noe særlig uten å få vondt i mageregionen. Laget pepperkaker i helga som var, men klarte ikke bruke krefter på å kjevle ut deigen. Så 40-årige meg måtte ha hjelp av pappa til å kjevle ut (ja, jeg er fortsatt hjemme hos foreldrene mine). Jeg lurer veldig på hvordan jeg skal tørre å prøve bli gravid til sensommeren, da jeg ikke kan føde vaginalt pga. livmora som er svekket etter muskelknutene som er operert vekk. Planlagt keisersnitt, med enda større sår enn det jeg har nå, og min manglende evne til å takle at kroppen ikke fungerer som vanlig, er ingen god kombinasjon når man har en nyfødt å ta vare på. Håper bare jeg klarer å komme til hektene igjen om et par-tre uker, og at det verste ubehaget reduseres, sakte men sikkert.

Beklager ordflommen, måtte bare skrive litt av meg. Dette er vel en liten pris å betale i det lange løp, men det er tungt når kroppen er ute av drift. Har man ikke helse, har man ikke så mye, føler jeg. Alt jeg vil nå er å føle meg sterk og frisk igjen. Tanken på barn er ganske langt unna...men håper motet til å fortsette på denne prosessen, vekkes til live igjen utover vinteren og våren.

Imellomtiden ønsker jeg dere alle en fredelig adventstid og julefeiring. Dere er tapre, og erfaringene dere har delt har trøstet og inspirert meg masse denne høsten. Håper så INDERLIG at 2021 blir et godt år for oss alle, og at vi får de barna som er så veldig ønsket :Heartred

JA, før jeg glemmer det: det er en youtube-kanal jeg har lyst til å dele med dere, som er utrolig informativ for oss som står i prosessen med iVF/eggdonasjon. Her er det fagfolk som deler kunnskap og svarer på spørsmål (spørsmålene som besvares kommer mot slutten av videoene):

Se og lær:

https://www.youtube.com/c/MyIVFanswers/videos

Hei på deg og velkommen :) Vet ikke hva Klomifen er, men hvorfor skal dere kjøpe kondomer hvis du ikke skal ha forsøk før i februar? Og hadde du tre modne eggposer nå i naturlig syklus? Om du har uttak i februar skal du vel gjennom et par sykluser til og stimuleres for å få enda flere modne poser, så du kan sikkert få flere enn tre i februar. :) Hvor store sjanser du har for å bli gravid avhenger jo også av flere andre faktorer, så det er det litt vanskelig å si. Jeg hadde tre eggposer ved første uttak, hvor den ene var tom og kun ett av de to eggene som ble hentet ut ble befruktet, men jeg ble likevel gravid og har en toåring i dag. :)

Tusen takk☺️
Det er det samme som Clomid/pergo. Tok en kur nå, og da jeg va på ultralyd så han 3 egg og ville da ikke gi meg otrivelle pga av at det da er fare for flerlinger.. Fikk beskjed om at vi måtte bruke kondom men vi kjørte heller på vi, så lurte jeg vel egentlig bare på hvor stor sjangsen er å bli gravid med tre egg, om det liksom øker sjansene ☺️
Ved mens i januar skulle jeg ta kontakt for å starte opp me medisiner ☺️
Takk for svar☺️

Hei mammahjerte81 og velkommen til gruppen :Heartred

Det blir spennende å følge deg :) Jeg vet ikke hvor stor sjansen statistisk sett er, men i 2018 ble jeg gravid på første forsøk med kun et egg ved uttak... Så lenge det er egg, er det håp :)

Tusen takk ☺️
Så bra ☺️ veldig kjekt å høre☺️ dette var kun en tablett kur, det samme som clomid/pergo, der jeg fikk 3 egg etter kuren. Han ville da ikke gi meg otrivelle da faren for flerlinger øker. Så jeg var egenlig bare nysgjerrig på hvor mye sjangsen øker når det ligger tre egg der for vi kjørte bare på vi
Ivf starter vi med på nyåret ☺️
Takk for svar ☺️

Back
Topp