PGD-tråden

Jeg har blødd bittelitt hele uka. Var hos legen for å sjekke idag. Han så noe, men var usikker på om det var en spontanabort eller om det var for tidlig til å se noe mer. Jeg er derfor henvist til sykehuset til mandag. Følelsen min sier spontanabort. Hvordan går det med deg? ❤️

Skal på sykehuset tirsdag så går egentlig bare og venter på det. Er mye venting i dette gamet... Masse lykke til på mandag! ❤️

Hei
Vi ble godkjent og henvist til Karolinska i desember for et år siden. Vi har enda ikke fått innkalling til den første timen. Dette har jo mye med korona å gjøre, men vil bare forberede dere på at ting kan ta tid. Man blir fort utålmodig når det tar så lang tid. Det kan også ta opp til et år etter det første besøket hos karolinska til vi kan starte behandlingen, fikk vi beskjed om. Dette er fordi det kan ta tid for legene på karolinska å finne genfeilen (eller noe slik?). Så fra vi har det første besøket til vi kanskje har en baby kan ta to år. Da er det veldig trist og kjipt å nå sitte minst ett år å vente på nybesøket etter vi ble henvist.
Dette er ikke for å skremme dere, men for å forberede dere :Heartred
Tusen takk for svar:Heartred Har skjønt det blir en tidkrevende prosess. Får bare håpe at vaksinene mot convid kan gjør at det blir fortgang i prosessen for alle:Heartred

Hei ❤️ Jeg har hatt en spontanabort. Kjipt, men godt det skjedde nå. Nå gleder jeg meg bare til å fortsette PGD prosessen. Hvordan går det med deg?

Så kjedelig! Heldigvis har du friske egg på frys i Sverige❤️ Ultralyden i dag viste ei 8mm stor reke med bankende hjerte. Veldig godt å se, men samtidig veldig skummelt. De to gangene jeg har kommet så langt har det gått galt i uke 9 så det er fortsatt veldig store sjanser for at dette ikke går. Ny ultralyd om to uker.

Hei ❤️ Jeg har hatt en spontanabort. Kjipt, men godt det skjedde nå. Nå gleder jeg meg bare til å fortsette PGD prosessen. Hvordan går det med deg?

Har ikke vært inne her på en stund, og skulle egentlig til å svare deg om NIPT. Masse medfølelse herfra, kan ikke ha vært enkelt å gå gjennom det du har nå midt oppi en i utgangspunktet krevende prosess med PGD. Håper alt går som det skal fremover <3 takk for at du deler!

Så kjedelig! Heldigvis har du friske egg på frys i Sverige❤️ Ultralyden i dag viste ei 8mm stor reke med bankende hjerte. Veldig godt å se, men samtidig veldig skummelt. De to gangene jeg har kommet så langt har det gått galt i uke 9 så det er fortsatt veldig store sjanser for at dette ikke går. Ny ultralyd om to uker.
Det har du helg rett i, tusen takk ❤️ Åå, så stas! Masse masse lykke til. Jeg krysser alt for deg

Har ikke vært inne her på en stund, og skulle egentlig til å svare deg om NIPT. Masse medfølelse herfra, kan ikke ha vært enkelt å gå gjennom det du har nå midt oppi en i utgangspunktet krevende prosess med PGD. Håper alt går som det skal fremover <3 takk for at du deler!
Tusen takk ❤️ Hvordan ligger du ann i prosessen? ❤️

Tusen takk ❤️ Hvordan ligger du ann i prosessen? ❤️

Vi søkte om PGD i juni i år, rett før nemda ble lagt ned. Vært gjennom et svangerskapsavbrudd, men kom frem til at vi ønsket å prøve en gang til å bli gravide på egenhånd og gå gjennom fosterdiagnostikk igjen. Har 75 % sjanse for at det går bra. Det har vært nervepirrende, men denne gangen hadde vi heldigvis mer flaks og jeg er nå halvveis i graviditeten. Utrolig lettet og takknemlig, kan nesten ikke tro det!

Jeg har så uendelig med medfølelse for alle her inne som har strevd på ulike måter og som står i prosessen med PGD <3 Neste gang blir det den veien for oss også, så jeg setter veldig stor pris på å kunne lese om andres erfaringer. Jeg heier på dere alle sammen!

Hei alle sammen!

Det er veldig lenge siden jeg har vært her inne, men med covid-19 og alt mas rundt det, så har jeg vel egentlig prøvd å stenge ute alt som har med dette og gjøre, for skuffelsen har vært for stor når jeg har vært i kontakt med de i Oslo, over at alt bare er satt på vent.
Men jeg har hentet meg litt inn igjen, og jeg hadde en video-time med Ingrid Stål på Ullevål, og de skulle ta kontakt med Karolinska for å se på muligheten for å flytte eskimo-babyer til Norge. Det er visst en litt tung prosess mtp. en del formaliteter, men jeg håper veldig at de vil satse på dette, og at dette går i orden. :Heartred
Jeg snakket med henne sist 10 desember, er det noen som har vært i kontakt med Oslo etter dette? :anyone

Utrolig leit å høre om alle spontanabortene og påvist sykdom ved fostervannsdiagnostikk med etterfølgende abort. :Heartred:Heartred

Og en ekstra klem til Evelyn92, syntes du er utrolig tøff som har gått veien med gentest og pgd med mulighet for huntington. Jeg er selv en PGD'er på bakgrunn av genetisk sykdom med 50% arvelighet. Men min "sykdom" (jeg er jo ikke syk enda!) er ikke like alvorlig (arvelig ALS), men jeg syntes det fortsatt er vanskelig å forholde seg til. Massevis av klemmer til deg og familien din. :Heartred

Hei alle sammen!

Det er veldig lenge siden jeg har vært her inne, men med covid-19 og alt mas rundt det, så har jeg vel egentlig prøvd å stenge ute alt som har med dette og gjøre, for skuffelsen har vært for stor når jeg har vært i kontakt med de i Oslo, over at alt bare er satt på vent.
Men jeg har hentet meg litt inn igjen, og jeg hadde en video-time med Ingrid Stål på Ullevål, og de skulle ta kontakt med Karolinska for å se på muligheten for å flytte eskimo-babyer til Norge. Det er visst en litt tung prosess mtp. en del formaliteter, men jeg håper veldig at de vil satse på dette, og at dette går i orden. :Heartred
Jeg snakket med henne sist 10 desember, er det noen som har vært i kontakt med Oslo etter dette? :anyone

Utrolig leit å høre om alle spontanabortene og påvist sykdom ved fostervannsdiagnostikk med etterfølgende abort. :Heartred:Heartred

Og en ekstra klem til Evelyn92, syntes du er utrolig tøff som har gått veien med gentest og pgd med mulighet for huntington. Jeg er selv en PGD'er på bakgrunn av genetisk sykdom med 50% arvelighet. Men min "sykdom" (jeg er jo ikke syk enda!) er ikke like alvorlig (arvelig ALS), men jeg syntes det fortsatt er vanskelig å forholde seg til. Massevis av klemmer til deg og familien din. :Heartred
Tusen takk for det❤️ For meg er ikke min fremtidige sykdom noe jeg tenker på - heldigvis. Så lenge jeg ikke fører det videre så stopper det med meg, og det er det eneste som betyr noe for meg nå ❤️ Men at det har vært tøft, og at det er tøft å stå i alt vi har gjort de siste to årene er det ingen tvil om. Jeg syntes vi er tøffe alle sammen som holder på med denne prosessen.

Er det forresten noen som har vært borti GPS bakterier i skjeden?

Ønsker dere alle en fantastisk julefeiring ❤️❤️

Da gikk det slik det måtte gå. Hjertet til lille i magen har sluttet og slå uten at kroppen har reagert. Ny sjukehustur fredag for innleggelse og for å ta resten av tablettene.
Ikke akkurat verdens beste start på 2021... Da kan det vel bare bli bedre.
Noen som har vært i kontakt med Sverige i det siste og vet status der? Er det håp om å få komme inn i nærmeste fremtid eller er det stengt for utenlandspasienter?

Da gikk det slik det måtte gå. Hjertet til lille i magen har sluttet og slå uten at kroppen har reagert. Ny sjukehustur fredag for innleggelse og for å ta resten av tablettene.
Ikke akkurat verdens beste start på 2021... Da kan det vel bare bli bedre.
Noen som har vært i kontakt med Sverige i det siste og vet status der? Er det håp om å få komme inn i nærmeste fremtid eller er det stengt for utenlandspasienter?
Ååå, så utrolig trist!! Det var leit å høre Jeg snakket med de for et par uker siden, og da fikk jeg beskjed om å ringe når jeg fikk mensen for å planlegge innsett ❤️ Krysser fingrene for at vi kommer oss til Stockholm så snart som mulig! Mange gode klemmer sendes din vei ❤️

Hei, hvordan går det med dere? :HeartredEr det mange som venter på nybesøk? Kjenner det er vondt å gå i så lang tid for å vente på det første besøket når man vet at prosessen er så lang også etter man har vært der første gang.:sad010
Vi har valgt å holde prosessen hemmelig for de rundt oss frem til vi vet at det vil skje noe. Og jeg kjenner jo nå at det er tungt å gå rundt med alle disse tankene, bare meg og mannen. Nå har det gått godt over et år siden vi ble henvist og håpet om brev i postlassa minsker bare mer og mer, spesielt nå som Norge stenger ned igjen.:banghead:
Måtte bare få ut litt tanker :sorry:
Ønsker dere alle et lykkelig 2021 :Heartred

:BangHead:Heartred:Heartred
Hei, hvordan går det med dere? :HeartredEr det mange som venter på nybesøk? Kjenner det er vondt å gå i så lang tid for å vente på det første besøket når man vet at prosessen er så lang også etter man har vært der første gang.:sad010
Vi har valgt å holde prosessen hemmelig for de rundt oss frem til vi vet at det vil skje noe. Og jeg kjenner jo nå at det er tungt å gå rundt med alle disse tankene, bare meg og mannen. Nå har det gått godt over et år siden vi ble henvist og håpet om brev i postlassa minsker bare mer og mer, spesielt nå som Norge stenger ned igjen.:banghead:
Måtte bare få ut litt tanker :sorry:
Ønsker dere alle et lykkelig 2021 :Heartred

Takk som spør, det går helt greit, skulle ønske ting gikk fortere og at det ble bedre så man kunne reist ned

Kan forstå det er tungt å gå med tanker alene uten at ande vet om det:-( sender klem til dere:Heartred

Hei alle sammen. Håper alt står bra til med dere ❤️

Her kom mensen etter spontanaborten i helgen, og jeg skal begynne å teste for eggløsning. Spennede. Håper den kommer som normalt, og at det ikke krasjer med innsett i helgen

Hei alle sammen. Håper alt står bra til med dere ❤️

Her kom mensen etter spontanaborten i helgen, og jeg skal begynne å teste for eggløsning. Spennede. Håper den kommer som normalt, og at det ikke krasjer med innsett i helgen

Så spennende ❤️! Krysser fingrene :-) skal dere reise til Sverige da til helga? Og er det sånn enda at man må betale selv?

Back
Topp