Desember 2020❤️

Da ble d avbrutt her... cyste på eggstokk idag. Skal til cystekontroll ved enten neste mens eller den i januar, må se hvordan det klaffer med jula. Noen som har vært på det i naturlig syklus? Fjerner de cyste på cystekontroll?
Åh, så leit! Jeg skal kontrollere en cyste på skanning/ultralyd i morgen, og da lander de på om jeg får starte opp med hormoner eller ikke. Fikk beskjed om at hvis jeg fortsatt hadde cyste, måtte jeg kontrollere om denne produserte østrogen med blodprøver. Om ikke, så kunne de tappe den (husker ikke om det var ved innsett eller uttak). Vet du hvor stor cysten din var? Håper din krymper til neste runde :smiley-angelic001

Åneiii, så dumt :( Hvor stor var cysten? Jeg har også en cyste på den ene eggstokken nå som er helt i grenseland. Har hatt cystekontroller hver 6. mnd de siste årene. Jeg har fjernet cyster før, det ble gjort med kikkehullsoperasjon, har ikke hørt om at det gjøres på andre måter o_O
Den er 26x21x19 mener jeg han sa... jeg og har fjernet ved kikkhull, men vet det har vært snakk om tapping før, men det var i styrt syklus.

o_Oo_Oo_O
Åh, så leit! Jeg skal kontrollere en cyste på skanning/ultralyd i morgen, og da lander de på om jeg får starte opp med hormoner eller ikke. Fikk beskjed om at hvis jeg fortsatt hadde cyste, måtte jeg kontrollere om denne produserte østrogen med blodprøvero_O. Om ikke, så kunne de tappe den (husker ikke om det var ved innsett eller uttak). Vet du hvor stor cysten din var? Håper din krymper til neste runde :smiley-angelic001
Mener han sa den er 26x21x19 mm. Satser på at den hr sprukket ved neste sjekk. Lykke til i morgen :happy:

Den er 26x21x19 mener jeg han sa... jeg og har fjernet ved kikkhull, men vet det har vært snakk om tapping før, men det var i styrt syklus.

Mm eller cm? :eek: jeg har fått vite at det ikke trenger å gjøres noe så lenge cysten holder seg under 5,0 cm. Kanskje tapping i forbindelse med uttak går an? Om det er noe trøst så kan de krympe selv på kort tid :)

Åååh! Men nå er dagen her. Håper ikke angsten tok deg helt ut! LYKKE TIL I DAG! Håper så inderlig opptiningen går fint! :Heartred

Jeg venter på mensen.. Men, jeg prøver å ikke stresse. Det bruker å utsette den. :arghh:

Opptining og innsett gikk veldig fint heldigvis :happy: Åå kjenner følelsen av å vente på mens for å sette i gang. Da går det såå tregt. Håper den får fart på seg!

Huff, ja da var det godt du fikk prøve naturlig syklus. Veldig spent på hvordan jeg reagerer på medisinene, men enig i at 10 uker er virker som en halv evighet. Men som du sier: så verdt det!

Håper du slipper unna bivirkninger :) Fikk beskjed om at jeg må gå på progesteron til uke 9/10 hvis jeg gravid denne gangen også :rolleyes:

Da ble d avbrutt her... cyste på eggstokk idag. Skal til cystekontroll ved enten neste mens eller den i januar, må se hvordan det klaffer med jula. Noen som har vært på det i naturlig syklus? Fjerner de cyste på cystekontroll?

Så utrolig kjipt :( Har også fått avbrutt pga cyster tidligere, men de hadde forsvunnet ved neste syklus. Håper det ordner seg :Heartred

Håper du slipper unna bivirkninger :) Fikk beskjed om at jeg må gå på progesteron til uke 9/10 hvis jeg gravid denne gangen også :rolleyes:
Så godt å høre at opptining og innsett gikk bra, gratulerer som ruger. Håper det er julemirakelet som finner seg godt til rette der inne nå :rolleyes:
Ah, ok, så naturlig syklus er ikke helt medisinfri altså. Men så er progesteron kanskje ikke den verste medisinen, uansett verdt det! :joyful:

Mm eller cm? :eek: jeg har fått vite at det ikke trenger å gjøres noe så lenge cysten holder seg under 5,0 cm. Kanskje tapping i forbindelse med uttak går an? Om det er noe trøst så kan de krympe selv på kort tid :)
Millimeter.. det er fryseforsøk, så i gen uttak mere her nå..

Åh, så leit! Jeg skal kontrollere en cyste på skanning/ultralyd i morgen, og da lander de på om jeg får starte opp med hormoner eller ikke. Fikk beskjed om at hvis jeg fortsatt hadde cyste, måtte jeg kontrollere om denne produserte østrogen med blodprøver. Om ikke, så kunne de tappe den (husker ikke om det var ved innsett eller uttak). Vet du hvor stor cysten din var? Håper din krymper til neste runde :smiley-angelic001

Hei dere med cyster. Sniker litt her, har ikke meldt meg inn i gruppa, men startet stimulering på mandag, hører til st.Olavs og tenkte kanskje dere ville høre min historie... Jeg var inne til UL hos gyn her i Bergen før jeg startet stimulering da han var bekymret for at jeg skulle utvikle en retensjonscyste frem mot oppstart nå. Det hadde han helt rett i, UL viste en cyste på litt over 3cm. Ble snakk om at jeg kanskje måtte gå en md på p-piller for å krympe cysten, men etter at han hadde konferert med st.Olavs ønsket de heller å tappe den. Så mandags kveld var jeg inne og fikk gjort det. Veldig enkelt inngrep for min del iallefall. Litt smertestillende i god tid i forkant, og så nål opp for å tømme cysten som om det var et egguttak. Tappet ut 17 ml. gikk veldig fint, og jeg kunne da sette første sprøyte med hormoner samme kveld. Så dere kan jo alltids høre med de om muligheten for dette?

ifølge gyn kan slike cyster påvirke stimuleringen hvis man er uheldig, men det kan også gå helt fint og den kan sprekke under stimulering. Men det er visst ganske vanlig å avbryte forsøk på endel klinikker fordi slike cyster gjør at forholdene ikke er helt perfekte for forsøk.

Så godt å høre at opptining og innsett gikk bra, gratulerer som ruger. Håper det er julemirakelet som finner seg godt til rette der inne nå :rolleyes:
Ah, ok, så naturlig syklus er ikke helt medisinfri altså. Men så er progesteron kanskje ikke den verste medisinen, uansett verdt det! :joyful:

Et lite julemirakel hørtes fint ut :happy: Tørr nesten ikke håpe at det skal gå på første innsett.
Jeg synes jeg husket at man sluttet på progesteron rundt pos test fra sist, men kunne visst ikke det nå. Så kunne jo nesten bare hatt stimulert :hilarious: Cyclogest er ikke det værste, bare litt grisete. Haha

Millimeter.. det er fryseforsøk, så i gen uttak mere her nå..

Men da er den jo relativt liten heldigvis :) Rart at det skal ha noe å si? Min er 38 x 39 x 25 mm (tror jeg det var) og jeg får likevel forsøk :eek: Men det er bare inseminering da, så det er kanskje annerledes. Får håpe den krymper av seg selv, det gjør min stadig vekk i hvert fall :)

Back
Topp