Prøvere ved St.Olavs

Haha jah, jeg var rimelig lei på slutten der:hilarious:Blir dobling i dose:D så da håpe vi det fungerer, å så skal jeg på ultralyd før jeg begynner på fyremadel det blir endringen nå. Spennende å se om det utgjør noe;)

Det forstår jeg! Er på stimuleringsdag 8 i dag selv, og lei :hilarious: Det høres ut som en fin plan! Blir spennende å følge deg:joyful:
 
Offa stakkars deg <3 klem. ikke noe godt når det blir sånn :( vil tro at du kan få noe annet en oxynorm eller forandra, de gikk iallfall rundt sykepleierne å spurte om opplevelsen med et skjema etter uttak, så de vurderer nok underveis.

Fikk et sånt "skadeskjema" jeg og :p ranger smertene på smilefjes liksom. Ble på nest verst, og sykepleieren bare 'Åh, SÅPASS!'
Så håper det blir notert i journalen ><
 
Regner med jeg får papirene for forsøk 2 neste uke <3 serut som at jeg slipper menopuren, klager ikke asså:hilarious:

Å, var den ille? :wideyed: Jeg bruker Bemfola, så har ikke kjennskap til den. Lurer på hvorfor noen får det og noen får noe annet egentlig :bookworm:
 
Å, var den ille? :wideyed: Jeg bruker Bemfola, så har ikke kjennskap til den. Lurer på hvorfor noen får det og noen får noe annet egentlig :bookworm:

Det er litt forskjellig virkestoff i dem, Menopur inneholder noe greier som hjelper på eggkvaliteten. Ofte gir de det til litt eldre damer tror jeg, eller ved indikasjon på at det er behov. Jeg hadde to uttak med Bemfola der det var veldig dårlig befruktning og ingen egg som klarte seg til dag 5. På uttak nr 3 gikk jeg på Menopur og fikk seks fine blastocyster på frys og ble gravid på 2. innsett. Så jeg er veldig fan av Menopur ;)

Hva som funker for ulike folk er veldig forskjellig, på samme måte som grunnen til infertiliteten er forskjellig. Rent praktisk er Menopur litt mer styrete fordi man må blande ut et pulver i en væske og dra opp riktig dose i sprøyta selv, mens Bemfola er en ferdig fylt penn som man bare stikker rett i magen. Jeg syntes det var litt gøy å blande og jeg :p
 
Hadde både bemfola og menopur sist, den var ikke ille men det gjorde ingenting for min del:p denne gangen kun bemfola men dobler dosen til 300:hilarious:

Ahaa! Bruker 300 nå, håper på positivt svar på ul på tirsdag og uttak mot slutten av uka:smiley-angelic001
 
Det er litt forskjellig virkestoff i dem, Menopur inneholder noe greier som hjelper på eggkvaliteten. Ofte gir de det til litt eldre damer tror jeg, eller ved indikasjon på at det er behov. Jeg hadde to uttak med Bemfola der det var veldig dårlig befruktning og ingen egg som klarte seg til dag 5. På uttak nr 3 gikk jeg på Menopur og fikk seks fine blastocyster på frys og ble gravid på 2. innsett. Så jeg er veldig fan av Menopur ;)

Hva som funker for ulike folk er veldig forskjellig, på samme måte som grunnen til infertiliteten er forskjellig. Rent praktisk er Menopur litt mer styrete fordi man må blande ut et pulver i en væske og dra opp riktig dose i sprøyta selv, mens Bemfola er en ferdig fylt penn som man bare stikker rett i magen. Jeg syntes det var litt gøy å blande og jeg :p

Interessant altså! De må vel prøve seg litt frem, vi er jo så ulike alle sammen:) Haha! Forstår det med at du synes det var gøy, faktisk. Ble litt «skuffa» da jeg «bare» fikk en ferdigfylt penn selv:hilarious::hilarious:
 
Lykke til ♥️
jeg har nettopp hatt uttak (tirsdag). Får vite på mandag/tirsdag hvor mange av eggene som blir liggende på frys. Fikk dessverre ikke innsett pga fare for overstimulering, så blir ikke noe mer som skjer før januar :/

Åh.. så trist - forstår om du blir lei og noe motløs.. Forhåpentligvis går tiden fort fram til januar :love2 Er spent på å høre hvor mange egg som blir liggende på frys, skal krysse fingrene for deg - at det blir mange, sterke og fine! :Heartbigred
 
Åh.. så trist - forstår om du blir lei og noe motløs.. Forhåpentligvis går tiden fort fram til januar :love2 Er spent på å høre hvor mange egg som blir liggende på frys, skal krysse fingrene for deg - at det blir mange, sterke og fine! :Heartbigred

Det føltes urettferdig der og da.. Men tror det går greit. Bare får håpe på det er gullegget som settes inn i januar (kanskje). :)
 
Åh.. så trist - forstår om du blir lei og noe motløs.. Forhåpentligvis går tiden fort fram til januar :love2 Er spent på å høre hvor mange egg som blir liggende på frys, skal krysse fingrene for deg - at det blir mange, sterke og fine! :Heartbigred
Ble forresten 4 på frys :)
 
Fått oppstart rett over nyttår nå
Blir lav dose. Jeg har mye egg. SkAl gå på 150 menopur tror jeg. Erfaringer?
 
Det virker som ting har skjedd litt frem og tilbake i mitt tilfelle! Henvisning sendt inn i slutten av oktober, har vært litt kontakt frem og tilbake mtp blodprøver de manglet, og plutselig på fredag ble jeg oppringt med nyheten om oppstart allerede neste syklus! Så infobrevet etc fikk jeg i dag faktisk. Så skal sende inn hovedsamtykke i morgen. Har allerede fått resepter inne på helsenorge og skal i gang nå når tr kommer om noen få dager:D:D

Oi! Det gikk fort i svinga! Vi ble henvist i dag, kanskje det ikke går så lenge før vi får brev da? :nailbiting: Fikk du veiledning på medisinene før oppstart?
 
Last edited:
Oi! Det gikk fort i svinga! Vi ble henvist i dag, kanskje det ikke går så lenge før vi får brev da? :nailbiting: Fikk du veiledning på medisinene før oppstart?

Ja, det gikk overraskende fort:joyful: Det kan jo hende at vi var ekstreemt heldig med timing mht pågang etc. Ikke vet jeg:) Hvis alt som trengs å sendes inn er sendt inn, og de ikke mangler noe som helst av prøver eller noe sånt, så kan det skje ganske fort ja. Så blir det kanskje oppstart i januar/februar alt avhengig av syklus?:shy: Spennende da! Kan jeg spørre hva årsaken er hos dere? Hos oss er det ingen positiv test ila ett år, cyster og kanskje endo:)
 
Ja, det gikk overraskende fort:joyful: Det kan jo hende at vi var ekstreemt heldig med timing mht pågang etc. Ikke vet jeg:) Hvis alt som trengs å sendes inn er sendt inn, og de ikke mangler noe som helst av prøver eller noe sånt, så kan det skje ganske fort ja. Så blir det kanskje oppstart i januar/februar alt avhengig av syklus?:shy: Spennende da! Kan jeg spørre hva årsaken er hos dere? Hos oss er det ingen positiv test ila ett år, cyster og kanskje endo:)

Åå, så spennende! :nailbiting: Krysser fingra for å høre noe før jul :santa Jeg har uregelmessig eggløsning(vet ikke årsaken) og har gått på Femar mange sykluser. Femar har faktisk gjort syklusen min regelmessig igjen(ca. 28-29d) men forrige måned fant vi ut at det også er mannlig faktor. Mannen fikk svar på sædprøve der det var en veldig liten prosentandel levende sædceller :( Vi ble derfor henvist til IVF og får nok ICSI fra forsøk pga. sædkvaliteten :happy:

Hvordan er det å gå på medisinene? Merker du mye av det? :nailbiting:
 
Åå, så spennende! :nailbiting: Krysser fingra for å høre noe før jul :santa Jeg har uregelmessig eggløsning(vet ikke årsaken) og har gått på Femar mange sykluser. Femar har faktisk gjort syklusen min regelmessig igjen(ca. 28-29d) men forrige måned fant vi ut at det også er mannlig faktor. Mannen fikk svar på sædprøve der det var en veldig liten prosentandel levende sædceller :( Vi ble derfor henvist til IVF og får nok ICSI fra forsøk pga. sædkvaliteten :happy:

Hvordan er det å gå på medisinene? Merker du mye av det? :nailbiting:

Ja, den ventetiden er uutholdelig spennende - og verre blir det:p Venting, venting, og atter venting:hilarious: Men forhåpentlig er det noe fantstisk i den andre enden som er 100 % verdt å vente på:Heartred

Så bra at Femar har funket, og at dere fikk klarhet i mannens faktor! Da blir det nok bebis bare man får litt hjelp:love7

Jeg har merket endel altså! Murringer og smerter i eggstokkene og korsryggen. Litt hodepine som kommer og går. Trøtt:hungover: Og litt div. Hadde nok slitt uten sykemelding, så det at jeg bare har kunnet laffe rundt og følge kroppen fullstendig har nok bidratt til at det har gått forholdsvis greit:shy: Hvis du vil lese mer så har jeg oppdatert dagboken min jevnlig:joyful: Den ligger på vanlig-forumet.

Masse lykke til, du får oppdatere når du hører noe:woot:
 
Jeg fikk beskjed for en mnd siden at siste åpningsdag før jul er 18 desember. Men nå ser jeg flere skriver at de har fått time de tre første dagene i juleuka. Noen som vet sikkert?
 
Da ble det positiv test på mitt aller første IVF forsøk! (Jeg er 36 år) Var sikker på det IKKE kom til å skje! Hadde liksom ikke troa Ble henvist til St.Olavs i slutten av august. Første time/samtale september. Oppstart Bemfola og Fyremadel oktober. Positiv test november. Får bare håpe det holder i 8 måneder til!
Deler dette her inne slik at folk også ser at noen (sikkert mange) lykkes ganske kjapt. Og jeg kan virkelig anbefale behandling ved St.Olavs.. de er dyktige, profesjonelle og realistiske. Masse lykke til til alle her inne som skal gjennom behandling! ❤️
 
Back
Topp