Vogntråd

Stokke trailz tar en del plass i bilen ja :sorry: Vi har Toyota Avensis, så går helt fint for oss, på lengre reiser hvor vi skal ha med mer enn bare vogna tar vi av hjulene, for da blir understellet ganske lite. Det som tar plass er baggen, men fordelen med den er at den er stor og kan brukes lenge, er superfornøyd med vår :p

Åå, takk for svar! Spørs om jeg må dra med meg mannen på barnas hus og prøve vogna i bilen, før vi evt kjøper brukt :)

Her blir det gjenbruk av Stokke Trailz og Emmaljunga Edge Duo. Førstnevnte måtte vi kjøpe (uten bagdel) fordi førstemann nektet å ligge i bag - eneste h*n gikk med på var å halvligge i sportsdelen til trailz (med nyfødtinnlegget) og så kunne jeg vippe den helt flat så fort h*n sovnet :cat:

Tar mer enn gjerne også i mot tips til hva som kan være bra! Er også ny i vognjunglen, og har rett og slett ingen aning om hva vi skal velge. Sånn sett fint at det er en god stund igjen til vi trenger vogn!

Har jo prøvd litt forskjellige typer opp igjennom med andres barn, men kan ikke si at jeg har merket meg en soleklar favoritt.
Kommer litt an på ønsker og behov, og plass i bil.

jeg har som krav at barnet skal kunne vendes begge veier i sittedelen. Jeg bruker de som regel vendt slik at de ser meg og at vi kan prate om hva vi ser.

jeg vil ha svingbare hjul, men som kan låses ved behov.

jeg krever full liggestilling. Ønsker også en med litt lengde i.

jeg ønsker en som ikke er prakk å legge sammen

Britax go big2 oppfylte alt dette. Emmaljunga duo Edge oppfylte nesten alt dette (litt mer prakk å legge sammen enn britax).

men, vi har grei plass i bil.

Men min favoritt etter å ha brukt flere vogner er britax go big2. Uten tvil.

Jeg drømmer om en Emmaljunga NXT 90 med ergonomisk sete og "skinndetaljer" på vognen, men usikker hvilken farge.

Vognkjøp er uansett leeenge til, skal passere godt over halvveis før vi bestiller noe :)

Vi kommer til å kjøpe bugaboo fox2 om det blir en og om det skulle vise seg å være to blir det donkey:)

Vi har kjøpt Emmaljunga edge duo i helsort understell og svingbare hjul med skinnbag og sittedel. Helt nydelig!
Den er ganske tung, men av alle vogner vi har prøvd gjennom årene (Tfk, Emmaljunga, Stokke, Beemo, Brio, Simo) så har den de viktigste egenskapene vi trenger. Stor bag og sittedel for å vokse i, robust og god kalesje med forlenger og innebygd solskjerm, lufthjul, vippefunskjon bag, mulighet til å løfte hodedel på selve baggen, veldig gode dempere, og stoff.
Så ja, får bare håpe jeg klarer å holde med denne vognen da:laughing021 Blir kanskje å invistere i en litt god trille med liggefunskjon når den tid kommer:rolleyes:

Jeg er så usikker på hvilken vogn - heldigvis god tid! :hilarious: Sett på Bugaboo buffalo, Stokke trailz og Britax smile III :) Noen som vil dele erfaring?

Hadde bestemt oss tidlig for Stokke trailz på nr 1, men ombestemte meg på butikken da BJ city elite var på salg og virket praktisk. Angret bittert i ettertid :hilarious: Men er redd trailz er veldig stor i bil o.l., vi har ikke verdens største bil.
Jeg har julibaby fra i år, og valget falt på trailz. Veldig fornøyd foreløpig!! Har jo da selvsgat kun testet bagdelen.. men vogna er virkelig super. Min venninne med fox 2 er ikke så glad i å gå på grusveier ol. da det rister veldig for baby. Trailz flyter fint:happy: litt risting blir det jo.. men baby liker det. Kommer frem over alt, selv på sti. En stor vogn som kanskje ikke egner seg så godt i trange butikker, men synes uansett den er veldig enkel å navigere. Tar STOR plass i bilen (som jeg ser andre nevner).. men jeg vil si det er verdt det. Vi pakker bagen full, tar av hjulene og har vært på langtur i vår Peugeot 308 sw (?? Tror jeg den heter):happy:

Jeg er så usikker på hvilken vogn - heldigvis god tid! :hilarious: Sett på Bugaboo buffalo, Stokke trailz og Britax smile III :) Noen som vil dele erfaring?

Hadde bestemt oss tidlig for Stokke trailz på nr 1, men ombestemte meg på butikken da BJ city elite var på salg og virket praktisk. Angret bittert i ettertid :hilarious: Men er redd trailz er veldig stor i bil o.l., vi har ikke verdens største bil.
Vi har Bugaboo Buffalo fra mellombror. Han var junibaby og jeg har elsket den vogna sommer som vinter. Veldig stor og god bag. Vi brukte den til han var 9 mnd! Da ville han sitte selv. Han er over middels lang og har god plass i sittedelen lenge enda med vognpose. Lett å slå sammen og tar liten plass i bilen. Minuset må være at kalesjer og trekk om man vil bytte farge er vanskelig å få tak i. Ville derfor gått for fox om du ikke finner en som er tilnærmet ny og eller svært lite brukt. Sorte kalesjer blir bleket av solen på sommeren. Vi har en beige en som vi da bruker.

Jeg har julibaby fra i år, og valget falt på trailz. Veldig fornøyd foreløpig!! Har jo da selvsgat kun testet bagdelen.. men vogna er virkelig super. Min venninne med fox 2 er ikke så glad i å gå på grusveier ol. da det rister veldig for baby. Trailz flyter fint:happy: litt risting blir det jo.. men baby liker det. Kommer frem over alt, selv på sti. En stor vogn som kanskje ikke egner seg så godt i trange butikker, men synes uansett den er veldig enkel å navigere. Tar STOR plass i bilen (som jeg ser andre nevner).. men jeg vil si det er verdt det. Vi pakker bagen full, tar av hjulene og har vært på langtur i vår Peugeot 308 sw (?? Tror jeg den heter):happy:

Vi har Bugaboo Buffalo fra mellombror. Han var junibaby og jeg har elsket den vogna sommer som vinter. Veldig stor og god bag. Vi brukte den til han var 9 mnd! Da ville han sitte selv. Han er over middels lang og har god plass i sittedelen lenge enda med vognpose. Lett å slå sammen og tar liten plass i bilen. Minuset må være at kalesjer og trekk om man vil bytte farge er vanskelig å få tak i. Ville derfor gått for fox om du ikke finner en som er tilnærmet ny og eller svært lite brukt. Sorte kalesjer blir bleket av solen på sommeren. Vi har en beige en som vi da bruker.

Åå, tusen takk for gode tips dere! :joyful: Vi går MYE tur på grusveier, og har sånn sett en ganske liten bil. Vi hadde Emmaljunga NXT90F på tampen med lillemor da, og den er jo heller ikke akkurat liten :hilarious: Vi får ta en tur og prøve litt ulike vogner, heldigvis god tid enda :p

Åå, tusen takk for gode tips dere! :joyful: Vi går MYE tur på grusveier, og har sånn sett en ganske liten bil. Vi hadde Emmaljunga NXT90F på tampen med lillemor da, og den er jo heller ikke akkurat liten :hilarious: Vi får ta en tur og prøve litt ulike vogner, heldigvis god tid enda :p
Vi var også inne på tanken om den vogna. Jeg syntes bare at bagen var så lite romslig, ser det ut som da.. jeg kan jo ta feil. Så i forhold til det ble valget enkelt med sommerbaby da vi nå har startet å bruke voksipose og baby begynner å bli stor:happy: også er sambo over 1.90, så der er Stokke også klart best mtp at den er så høy! Absolutt smart å teste vognene før man bestemmer seg. Lykke til med valg av vogn! Herlighet jeg misunner dere som skal ha baby. Vil også ha nyfødt igjen:hilarious:

Av de vognene jeg har sett litt på så kan jeg tenke meg bugaboo fox 2 :happy: men føler vi må dra i butikk og fysisk prøve ut litt forskjellige før vi bestemmer oss! Har heldigvis god tid :joyful:

Aha så lurt! Ja det er jo bedre enn ikke noe. Men Bugaboo kan man jo bruke begge veier så lenge man trenger det. Tror vi går for den om det blir aktuelt. Men lurer på om søskenbrettet kanskje holder når mellombror er 2 år :confused005

Sniker
Om du skal kjøpe ny vogn, har TFK kommet med en helt ny modell med en annen type bag/sittedel enn multi-x som kan brukes begge veier til 2-3 år, også er det en enda større sittedel som bare kan brukes forover og varer til type 4 år. Den nye vairanten heter TFK mono.

Sniker
Om du skal kjøpe ny vogn, har TFK kommet med en helt ny modell med en annen type bag/sittedel enn multi-x som kan brukes begge veier til 2-3 år, også er det en enda større sittedel som bare kan brukes forover og varer til type 4 år. Den nye vairanten heter TFK mono.
Det høres jo lovende ut. Jeg er pedleder i barnehage og TFK er definitivt den vogna vi har hatt flest velt med i mine ti år. Så jeg er i utgangspunktet ikke så glad i den. Men takk for tips:)

Det høres jo lovende ut. Jeg er pedleder i barnehage og TFK er definitivt den vogna vi har hatt flest velt med i mine ti år. Så jeg er i utgangspunktet ikke så glad i den. Men takk for tips:)

Om du skulle ha søskenvogn har den 4 hjul og velter nok ikke så fort :)

Interessant. Du har jo sett massevis av vogner i barnehagen: er det i det hele tatt noen som har Mountain Buggy lenger? Vi var så sykt fornøyde med den vogna back in the days

Interessant. Du har jo sett massevis av vogner i barnehagen: er det i det hele tatt noen som har Mountain Buggy lenger? Vi var så sykt fornøyde med den vogna back in the days
Mange som har den :-). Mener det harkimmet en ny versjon med stooore hjul som jeg ser flere har. Veldig god å trille da.

Back
Topp