Kjenne bevegelse!<3

ElskerJesus♡

Ut på landet☘️
Tilgangsansvarlig
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Skuddårsspirene 2024
Idag måres våkna eg av at eg kjente bevegelse i magen :wideyed: overbeviste meg sjølv om at det nok var leamus eller luft eller noko, men det var heilt likt baby som beveger seg. I forrige svangerskap var eg sikker på eg kjente tydelig bevegelse så og sei kvar dag fra veke 10. Men når baby døde i veke 16 og eg kjente små spark (men ikkje bevegelse) til eg fødte hu 18+3 så slo eg alle bevegelser fra meg som fantom og følte eg aldri kunne stola på kroppen igjen.

Men, dette var kjent! Skjønner ikkje at det kan være fantom? I tillegg hørte eg med doppler nettopp, fant baby på 1sek og holdt heilt i ro, då hørte eg tydelig spark og bevegelse i doppleren, la den derfor fra meg etter 10sek (føler det er tegn på at baby blir litt stresset), og då, når eg låg heilt i ro etterpå kjente eg tydelig bevegelse igjen.
Livmor mi er ca 7-8cm over symfyse.

Eg er 11+2 idag. Fjerde graviditet. Andre som føler dei kjenner bevegelse?xsmile9
 
Så koselig! ❤ Jeg har skikkelig mye leamus i magen, så har faktisk fundert på om jeg kommer til å kjenne forskjell på det og baby når jeg kommer så langt at det er mulig. Er førstegangs og 9+4 nå så er nok en god stund til enda da. ❤
 
Så koselig! ❤ Jeg har skikkelig mye leamus i magen, så har faktisk fundert på om jeg kommer til å kjenne forskjell på det og baby når jeg kommer så langt at det er mulig. Er førstegangs og 9+4 nå så er nok en god stund til enda da. ❤

I magen generelt eller rundt livmor? Har aldri opplevd leamus i livmor/nederst på magen. Men hadde det mykje i låra og i ansiktet/augene forrige svangerskap. Dette kjentes ikkje ut som leamus, var berre min forklaring når eg dautrøtt våkna av detta i dag måres, og det egentlig skremte meg at det kunne være baby :hilarious:
 
I magen generelt eller rundt livmor? Har aldri opplevd leamus i livmor/nederst på magen. Men hadde det mykje i låra og i ansiktet/augene forrige svangerskap. Dette kjentes ikkje ut som leamus, var berre min forklaring når eg dautrøtt våkna av detta i dag måres, og det egentlig skremte meg at det kunne være baby :hilarious:

Leamus i livmorområdet ja, har og leamus i ryggen spesielt. Men det i magen kjennes litt mer "inni" ut enn det i ryggen om du skjønner. Men ikke som luft i magen. Tror uansett at det bare er leamus. Veldig rart ord forresten :hilarious: og veldig glad for å slippe leamus i øynene, det er fryktelig plagsomt! blir spennende om jeg kjenner forskjell da. Er nok lettere når man har kjent det før å gjenkjenne det :love017
 
Leamus i livmorområdet ja, har og leamus i ryggen spesielt. Men det i magen kjennes litt mer "inni" ut enn det i ryggen om du skjønner. Men ikke som luft i magen. Tror uansett at det bare er leamus. Veldig rart ord forresten :hilarious: og veldig glad for å slippe leamus i øynene, det er fryktelig plagsomt! blir spennende om jeg kjenner forskjell da. Er nok lettere når man har kjent det før å gjenkjenne det :love017

Ja blir litt vanskelig å sammenligne når eg ikkje heilt har kjent det samme :) men for meg er det veldig stor forskjell på leamus og bevegelse. Bevegelse er ofte kort og tydelig, mens leamus ofte varer lengre, meir kontinuerlig og svakere. Blir spennende å høra om du merke forskjell :D
 
Jeg tror babyen er så liten at du kjenner nok ikke babyen. Men man kan få luftbobler og det kjennes veldig ut som babybevegelser <3
 
Jeg tror babyen er så liten at du kjenner nok ikke babyen. Men man kan få luftbobler og det kjennes veldig ut som babybevegelser <3

Den e nå ikkje så liten, 4-5cm og rundt 10g? Til sammenligning er ein kolibri berre ett par gram og samma str :hilarious: ser på andre grupper at fleire har kjent bevegelse fra veke 11-12, så slår de ikkje fra meg så kjapt ;)
Forøvrig sa legen forrige svangerskap når eg sa eg trudde eg kjente bevegelse at det var fult mulig og mange som gjorde det rundt veke 11:)
 
Den e nå ikkje så liten, 4-5cm og rundt 10g? Til sammenligning er ein kolibri berre ett par gram og samma str :hilarious: ser på andre grupper at fleire har kjent bevegelse fra veke 11-12, så slår de ikkje fra meg så kjapt ;)
Forøvrig sa legen forrige svangerskap når eg sa eg trudde eg kjente bevegelse at det var fult mulig og mange som gjorde det rundt veke 11:)
Hehe... Ok!
 
Tror det skal godt gjøres å kjenne noe så lite som det der.
Med andre mann kjente jeg boble følelse rundt uke 15.
 

Vedlegg

  • 11uker_helfigur.jpg
    11uker_helfigur.jpg
    14,9 KB · Visninger: 91
Tror det skal godt gjøres å kjenne noe så lite som det der.
Med andre mann kjente jeg boble følelse rundt uke 15.
Med tredje så kjente eg tydelige sterke spark og når baby snudde på seg viss eg f.eks lå på mage, i veke 15! ;) så at ein kjenner bevegelse før det, ingen tvil. Mange som er på UL i veke 12 og kjenner spark samtidig som ein ser det på skjermen, ville vært litt forsiktig med å påstått at dei innbilte seg det iallefall :) om du ikkje meine at det er så stor forskjell på veke 11 og 12-13 då :)
 
Med tredje så kjente eg tydelige sterke spark og når baby snudde på seg viss eg f.eks lå på mage, i veke 15! ;) så at ein kjenner bevegelse før det, ingen tvil. Mange som er på UL i veke 12 og kjenner spark samtidig som ein ser det på skjermen, ville vært litt forsiktig med å påstått at dei innbilte seg det iallefall :) om du ikkje meine at det er så stor forskjell på veke 11 og 12-13 då :)

Sikkert mulig, men det er ikke vanlig :)
 
Med tredje så kjente eg tydelige sterke spark og når baby snudde på seg viss eg f.eks lå på mage, i veke 15! ;) så at ein kjenner bevegelse før det, ingen tvil. Mange som er på UL i veke 12 og kjenner spark samtidig som ein ser det på skjermen, ville vært litt forsiktig med å påstått at dei innbilte seg det iallefall :) om du ikkje meine at det er så stor forskjell på veke 11 og 12-13 då :)
Jeg mener ikke du Innbiller deg det da, men jeg tror det er luftbobler.. Men hvis det er baby er det jo ingenting annet enn kjempe herlig :)
 
Jeg mener ikke du Innbiller deg det da, men jeg tror det er luftbobler.. Men hvis det er baby er det jo ingenting annet enn kjempe herlig :)

Eg har ikkje sett på UL heller endo, får sjå på Mandag om de e sprell inni der eg kan kjenna :hilarious: luftbobler har eg hatt i alle mine svangerskap, syns liv kjennes veldig annerledes ut, rart at luft plutselig skal endre bevegelse liksom:happy: pluss at dersom det er luft, så er det luft på vei ut, så då bør de jo komma ein fjert kort tid etterpå ;)
Sikkert mulig, men det er ikke vanlig :)
Nei, absolutt ikkje vanlig, det skal eg vera enige i. Men, eg trur veldig mange kjenner liv mykje tidligere enn dei notere seg, men fordi de røre seg så masse i magen så blir de veldig utydelig. Va slik i begge mine første svangerskap iallefall :)
 
Tenker det er mulig og når du tror det så er det viktigst og ikke hva andre tror og tenker....

instilt på det tar lang tid sist med baby nr 2 tok det lang lang tid, morkake foran og arvvev etter ks så tenker det tar sin tid, bare de sjekker etter hjertelyd så:)
 
Tror kanskje jeg kjente noe i stad!! Jeg har vært veldig skeptisk til at det er baby jeg kjenner, men i stad var det veldig annerledes enn alt jeg har kjent på før. Dette er 2. barnet og kjente igjen følelsen :p Kan selvfølgelig ikke være 100% sikker enda, men jeg tror det var baby :rolleyes: Kjente tidlig forrige gang også. Er i uke 13 nå, så ikke umulig heller :Heartred
 
Jeg kjente tre små støt i dag og ett i går. Rett over der hårene begynner. Definitiv ikke luft, for det er veldig annerledes. Så det roet meg en god del ettersom jeg siste to ukene tror jeg har en MA. Hvis det ikke er liv på tul på onsdag, så skjønner jeg ingenting :p for dette var definitivt ikke luft! 12+3 i dag.
 
Gleder meg sånn til å kjenne liv og håper det kommer tidligere enn med nr to:)
 
Tror kanskje jeg kjente noe i stad!! Jeg har vært veldig skeptisk til at det er baby jeg kjenner, men i stad var det veldig annerledes enn alt jeg har kjent på før. Dette er 2. barnet og kjente igjen følelsen :p Kan selvfølgelig ikke være 100% sikker enda, men jeg tror det var baby :rolleyes: Kjente tidlig forrige gang også. Er i uke 13 nå, så ikke umulig heller :Heartred
Jeg kjente tre små støt i dag og ett i går. Rett over der hårene begynner. Definitiv ikke luft, for det er veldig annerledes. Så det roet meg en god del ettersom jeg siste to ukene tror jeg har en MA. Hvis det ikke er liv på tul på onsdag, så skjønner jeg ingenting :p for dette var definitivt ikke luft! 12+3 i dag.

Ja er nettopp det, at det er så annerledes enn luft, luft kjenner ein jo heile veien:hilarious: samtidig som om ein ikkje er vande med luft kjennes det heilt ut som baby siden luften nå pusher på livmoren:happy:
Kjenne såvidt liv innimellom, men er forsiktige stryk enda, så må være veldig bevist! Var på UL idag (12+1) og baby var veldig aktiv, men GY flytta så masse på denna ul-tingen at de va umulig å kjenna etter:happy090

Eg har jo trudd morkaka låg foran pga eg fant ikkje hjertelyd før 9+5 (2 veker seinare enn sist) med doppler. Men den låg på bakre, så nå e eg 100% sikker på at de e baby. Og nå e baby inne i ein heidundrande vokseperiode, så berre nokre veker til sparka kjem!:smiley-bounce012:happy093
 
  • Liker
Reactions: Srh
Jeg merker absolutt ingenting, bortsett fra at jeg tror jeg kjenner livmora, den har vokst mye de siste 2 ukene. Er en slags hard klump nederst der;)
 
Jeg kjente tre små støt i dag og ett i går. Rett over der hårene begynner. Definitiv ikke luft, for det er veldig annerledes. Så det roet meg en god del ettersom jeg siste to ukene tror jeg har en MA. Hvis det ikke er liv på tul på onsdag, så skjønner jeg ingenting :p for dette var definitivt ikke luft! 12+3 i dag.

Idag har eg også kjent slike små støt 3 individuelle ganger på samme plass som deg, er ikkje i tvil i det heile nå lenger❤ masse lykke til på UL i måro:Heartblue
 
Back
Topp