Håndarbeidstråden

Så trist å høre at du mistet ❤️
Jeg tenker at man gjerne får bruk for den uansett om vi har termin juni. Bor også på Vestlandet, og juni-juli her i år var sånn 10-12 grader og regn :hilarious::bag: Også tåler de jo så lite når de er så små, og jeg liker å ha dem sovende i vogna innimellom på dagtid, så tenker en tynn ulldress kan være greit :happy: Hvis ikke får den bli en gave når noen av venninnene mine endelig bestemmer seg for å få unger :p

Hihi ja, er nok best å være forberedt på samme-temperatur-året-rundt-sommer og så heller bli positivt overrasket om vi ikke får brukt ulla :hilarious: Og blir den ikke brukt sparer jeg på den eller gir i barselgave som deg :joyful: Her har de fleste venninnene både ett og to og tre barn, men regner med (og håper) at det kommer flere å strikke barselgaver til ❤
 
Jeg har ikke ordnet noe til baby ennå, det «tør» jeg rett og slett ikke. Men i dag tok jeg fram symaskinen for første gang på... tja... 8 år og sydde noe til den ene hunden! :D

Kjøpte mønster m/instruksjoner på Etsy, det var veldig detaljert og greit å følge. :happy:

AA430AAA-7B10-4366-9E10-A12D9629EE14.jpeg
 
Jeg har ikke ordnet noe til baby ennå, det «tør» jeg rett og slett ikke. Men i dag tok jeg fram symaskinen for første gang på... tja... 8 år og sydde noe til den ene hunden! :D

Kjøpte mønster m/instruksjoner på Etsy, det var veldig detaljert og greit å følge. :happy:

Vis vedlegget 339512

Altså så himla søt! Smelter :joyful: Du husker tydeligvis gamle kunster :D
 
Altså så himla søt! Smelter :joyful: Du husker tydeligvis gamle kunster :D

Greide å gjøre et par klassiske feil underveis, men reddet meg inn til slutt! :D Satser på at det ikke blir 8 år til neste gang, hehe!
 
Greide å gjøre et par klassiske feil underveis, men reddet meg inn til slutt! :D Satser på at det ikke blir 8 år til neste gang, hehe!

Så lenge det kan fikses er det jo gull :) Har hatt noen timer med sprettekniven jeg også for å si det slik :p
 
Hvordan går det med håndarbeidet da jenter? :joyful: Hva lager dere for tiden?

Her har jeg blitt svimmel og kvalm bare ved tanken på strikketøyet og symaskinen. Men nå som kvalmen er mildere begynner strikkelysten å komme tilbake. :joyful: Må bare finne ut hva jeg skal legge opp... For blir så kvalm av den dressen jeg bare har type 1 cm igjen på haha :p
 
Dytter denne litt da strikkelysten meldte seg som lyn fra klar himmel! :D

Må få kjøpt noe nytt garn på mandag :shy:
 
Dytter denne litt da strikkelysten meldte seg som lyn fra klar himmel! :D

Må få kjøpt noe nytt garn på mandag :shy:

Jaaa her er strikkelysten endelig tilbake til normalen! Er snart ferdig med en bønnespirebloomer fra knitting for olive. Bleiebukser/bloomere må jo være perfekte til våre junibabyer! Med strømpebukse om det blir vanlig vestlandsvær og uten om vi er heldig :p Hva tenker du å strikke? :D

Håper sånn på at jeg får vite kjønn på torsdag (OUL), føler det er litt kjekkere å strikke da når en vet litt mer om hvem man strikker til inni der ❤
 
Jaaa her er strikkelysten endelig tilbake til normalen! Er snart ferdig med en bønnespirebloomer fra knitting for olive. Bleiebukser/bloomere må jo være perfekte til våre junibabyer! Med strømpebukse om det blir vanlig vestlandsvær og uten om vi er heldig :p Hva tenker du å strikke? :D

Håper sånn på at jeg får vite kjønn på torsdag (OUL), føler det er litt kjekkere å strikke da når en vet litt mer om hvem man strikker til inni der ❤
Absolutt en fordel å vite kjønn! Strikket litt kjønnsnøytralt til kommende storebror før jeg visste kjønn men også et sett med romper og jakke i rosa fordi det var så søtt så det ligger jo ubrukt :hilarious: nå har jeg ikke hatt tid til å strikke på lenge men siden kommende storebror nå sover sammenhengende på kvelden kan jeg begynne å strikke igjen, kjøpte to klompelompe bøker på salg som jeg ikke har fått testet ut enda. Vurderer å strikke vinterkongle dressen til lille spire og vinterkongle genseren til kommende storebror :shy:
 
Ååå elsker det! Mondaysuit er så nydelig, creds for alle de vrangmaskene der :) Jeg strikker sundaysuit nå, men strikker med oppklippsmasker så jeg slipper vrangmaskene :p funderer på å strikke en mondaysuit men i SG duo og bruke jakke og bukseoppskriften i Ellens hentesett, har sett flere gjøre det med hell. :) Ellers har jeg vinterkysa og huttemegtu-vottene i mageboers garderobe jeg også ❤ gleder meg til å se hva mer du tryller frem, ser jo at vi har ganske lik oppskrifts-smak :joyful:

Jeg har strikket 3 tykke heldresser ved bruk av Ellens hentesett :)

9F294B7A-F4F5-4402-B2D1-16CE09A4FA97.jpeg 17F9BB18-2D5B-408C-9D0F-44760B8F411E.jpeg 22272C31-F3BA-4E12-B7B4-C8C1714922DD.jpeg
 
Absolutt en fordel å vite kjønn! Strikket litt kjønnsnøytralt til kommende storebror før jeg visste kjønn men også et sett med romper og jakke i rosa fordi det var så søtt så det ligger jo ubrukt :hilarious: nå har jeg ikke hatt tid til å strikke på lenge men siden kommende storebror nå sover sammenhengende på kvelden kan jeg begynne å strikke igjen, kjøpte to klompelompe bøker på salg som jeg ikke har fått testet ut enda. Vurderer å strikke vinterkongle dressen til lille spire og vinterkongle genseren til kommende storebror :shy:

Fnis, blir fort sånn. Har en god del rosa strikk og hjemmesydde blomstrete plagg. De blir fine gaver om det er gutter vi får da :p Har mest som passer til begge kjønn heldigvis. Og har to barselgaver og lage, noen av oss må vel få jente :rolleyes:

Ååå søskenmatch❤ kan jo smelte av mindre. De er veldig fine, har den boken jeg også. Håper du får masse strikketid fremover. :joyful:
 
Ååå så fine! Du er flink :joyful: Må nok gjøre det samme, skal bare komme over hvor lei jeg er av å strikke heldress først :hilarious:

Jeg hater strikke heldresser, men strikket ikke mindre enn 5 stk hvor ene var str 2 år i 2020 :p
 
Jeg hater strikke heldresser, men strikket ikke mindre enn 5 stk hvor ene var str 2 år i 2020 :p
Jeg som holdt på å spy etter str 1 år:p skal i gang med en nå men det blir nok max 1 år den og:hilarious:
 
Back
Topp