Håndarbeidstråden

Æ e snart ferdig me bellateppe :-D tadd en evighet, så spørs d om æ må lage et i en anna farge heller, eller om det kan brukes til spira:laughing025
 

Vedlegg

  • 20201014_174509.jpg
    20201014_174509.jpg
    50,4 KB · Visninger: 39
Last edited:
Jeg sydde en genser til snart 2åringen vår :Heartpink
 

Vedlegg

  • 3C3D24EE-E040-49AD-BF5D-35DD933D5FD5.jpeg
    3C3D24EE-E040-49AD-BF5D-35DD933D5FD5.jpeg
    36,2 KB · Visninger: 29
Sydd endel sånne type bukser til ungene :) gleder meg til å ta fram de i babystørrelser igjen:D 20201015_223701.jpg
 
Jeg elsker å både strikke og hekle, men har veldig lyst til å vite kjønn før jeg begynner. Syns nøytralt er litt kjedelig, om det er lov å si :p også blir nok skuffelsen veldig stor dersom jeg begynner på noe og deretter aborterer :sour: Så tør ikke begynne enda!

Men gleder meg veldig til å hekle vognteppe, har pleid å lage til venninnene mine, som har vært superfornøyd!
 

Vedlegg

  • Screenshot_20201017_160439.jpg
    Screenshot_20201017_160439.jpg
    72,1 KB · Visninger: 17
  • Screenshot_20201017_160344.jpg
    Screenshot_20201017_160344.jpg
    62,1 KB · Visninger: 17
Jeg elsker å både strikke og hekle, men har veldig lyst til å vite kjønn før jeg begynner. Syns nøytralt er litt kjedelig, om det er lov å si :p også blir nok skuffelsen veldig stor dersom jeg begynner på noe og deretter aborterer :sour: Så tør ikke begynne enda!

Men gleder meg veldig til å hekle vognteppe, har pleid å lage til venninnene mine, som har vært superfornøyd!
Så fine :)
 
Jeg elsker å både strikke og hekle, men har veldig lyst til å vite kjønn før jeg begynner. Syns nøytralt er litt kjedelig, om det er lov å si :p også blir nok skuffelsen veldig stor dersom jeg begynner på noe og deretter aborterer :sour: Så tør ikke begynne enda!

Men gleder meg veldig til å hekle vognteppe, har pleid å lage til venninnene mine, som har vært superfornøyd!

Ååå så nydelige tepper :joyful: Synes selv det er såå mye fint nøytralt jeg. Ett slikt teppe med gult eller grønt hadde jo vært sykt fint :joyful: Men skjønner det med skuffelsen. ❤
 
Jeg strikker myye, og syr og en del :D Har strikka litt småplagg av restegarn nå i prøvetiden, også har jeg en del å bruke etter 2-åringen. Men blir det gutt denne gangen må det en del nytt på pinnene :angelic: Skal sy nytt babynest og :happy:
Men strikkelysten er totalt fraværende når jeg er kvalm da :shifty:
 
Last edited:
Jeg er veldig glad i å strikke :) Hvis dette svangerskapet går bra så skal jeg strikke noe til lille i magen. Hadde strikket hentesett til lillesnuppa mi ifjor, men hun kom 3 uker før termin og var så liten at det ikke passet. Heldigvis hadde jeg også strikket en nøytral kjappstrikkadrakt med lue og votter til, og det passet heldigvis:
2BB208BC-DFE5-449A-A04F-925C4DFABF3C.jpeg

Vurderer å strikke et nøytralt teppe til spiren, men vil vente til jeg har vært på TUL før jeg begynner på det. Må i det minste se et bankende hjerte først:Heartred
 
Jeg er veldig glad i å strikke :) Hvis dette svangerskapet går bra så skal jeg strikke noe til lille i magen. Hadde strikket hentesett til lillesnuppa mi ifjor, men hun kom 3 uker før termin og var så liten at det ikke passet. Heldigvis hadde jeg også strikket en nøytral kjappstrikkadrakt med lue og votter til, og det passet heldigvis:
Vis vedlegget 338447

Vurderer å strikke et nøytralt teppe til spiren, men vil vente til jeg har vært på TUL før jeg begynner på det. Må i det minste se et bankende hjerte først:Heartred

Altså helledussan jeg smelter! For en nydelig baby i helskjønt strikk :love7
 
For en fantastisk tråd
Kreativitet og håndarbeid er noe jeg brenner for og bruker som egen terapi da jeg er en over snittet rastløs sjel strikking er vinter kos , men i form av pannebånd og skjerf har ikke tid til å lære vrange og broderier osv så beundrer dere som strikker alt fra nydelige hentedresser til bunader elsker interiør og bygge møbler i huset da kreativiteten noen ganger tar litt over men til vanlig så graverer jeg glass , lykter, dørskilt og alt som kan graveres på :) dette startet jeg med for ca 2 år siden og har nå den siste tiden hatt nok å henge fingra i med bestillinger fra kunder
 
Mageboerens foreløpige garderobe :angelic: Har kun brukt restegarn og noen gamle nøster fra lageret som ikke hadde en plan :happy:
Vis vedlegget 338480

Ååå elsker det! Mondaysuit er så nydelig, creds for alle de vrangmaskene der :) Jeg strikker sundaysuit nå, men strikker med oppklippsmasker så jeg slipper vrangmaskene :p funderer på å strikke en mondaysuit men i SG duo og bruke jakke og bukseoppskriften i Ellens hentesett, har sett flere gjøre det med hell. :) Ellers har jeg vinterkysa og huttemegtu-vottene i mageboers garderobe jeg også ❤ gleder meg til å se hva mer du tryller frem, ser jo at vi har ganske lik oppskrifts-smak :joyful:
 
Ååå elsker det! Mondaysuit er så nydelig, creds for alle de vrangmaskene der :) Jeg strikker sundaysuit nå, men strikker med oppklippsmasker så jeg slipper vrangmaskene :p funderer på å strikke en mondaysuit men i SG duo og bruke jakke og bukseoppskriften i Ellens hentesett, har sett flere gjøre det med hell. :) Ellers har jeg vinterkysa og huttemegtu-vottene i mageboers garderobe jeg også ❤ gleder meg til å se hva mer du tryller frem, ser jo at vi har ganske lik oppskrifts-smak :joyful:
Jeg teststrikka sundaysuit i str 2 år faktisk, så denne lille saken her var ikke noe problem :hilarious: Ellers ikke fan av vrangmasker selv, så strikker alltid rundt hvis jeg kan!
Tror mobdaysuit i duo blir veldig bra, har fundert på det selv! Må ha en heldress i 6ish mnd tenker jeg, men tror jeg venter til vi vet kjønnet :happy:
Ja, det høres ut som vi har ganske lik smak :woot:
 
Jeg teststrikka sundaysuit i str 2 år faktisk, så denne lille saken her var ikke noe problem :hilarious: Ellers ikke fan av vrangmasker selv, så strikker alltid rundt hvis jeg kan!
Tror mobdaysuit i duo blir veldig bra, har fundert på det selv! Må ha en heldress i 6ish mnd tenker jeg, men tror jeg venter til vi vet kjønnet :happy:
Ja, det høres ut som vi har ganske lik smak :woot:

Hihi det er strikkekondis med heldress i str 2 år i tynt garn! :facepalm: Er usikker på om den jeg strikker nå vil bli brukt da, er i str bitteliten. Hadde termin 6. mars og startet på denne med det i tankene. Nå gikk jo ikke det veien, men man vet jo aldri, kan godt være jeg får bruk for tynn heldress i ull til sommerbabyen også. Bor jo på Vestlandet :hilarious: Men ja, en mondaysuit i duo håper jeg å få til, du får legge ut om du strikker det :joyful: Må jo ha ett par heldresser til vinteren ❤ Har kjøpt oppskrift på Alvins kosedress også. Og blir det jente mååå jeg ha en Olivedragt fra KFO :joyful:
 
Hihi det er strikkekondis med heldress i str 2 år i tynt garn! :facepalm: Er usikker på om den jeg strikker nå vil bli brukt da, er i str bitteliten. Hadde termin 6. mars og startet på denne med det i tankene. Nå gikk jo ikke det veien, men man vet jo aldri, kan godt være jeg får bruk for tynn heldress i ull til sommerbabyen også. Bor jo på Vestlandet :hilarious: Men ja, en mondaysuit i duo håper jeg å få til, du får legge ut om du strikker det :joyful: Må jo ha ett par heldresser til vinteren ❤ Har kjøpt oppskrift på Alvins kosedress også. Og blir det jente mååå jeg ha en Olivedragt fra KFO :joyful:
Så trist å høre at du mistet ❤️
Jeg tenker at man gjerne får bruk for den uansett om vi har termin juni. Bor også på Vestlandet, og juni-juli her i år var sånn 10-12 grader og regn :hilarious::bag: Også tåler de jo så lite når de er så små, og jeg liker å ha dem sovende i vogna innimellom på dagtid, så tenker en tynn ulldress kan være greit :happy: Hvis ikke får den bli en gave når noen av venninnene mine endelig bestemmer seg for å få unger :p
 
Ååå elsker det! Mondaysuit er så nydelig, creds for alle de vrangmaskene der :) Jeg strikker sundaysuit nå, men strikker med oppklippsmasker så jeg slipper vrangmaskene :p funderer på å strikke en mondaysuit men i SG duo og bruke jakke og bukseoppskriften i Ellens hentesett, har sett flere gjøre det med hell. :) Ellers har jeg vinterkysa og huttemegtu-vottene i mageboers garderobe jeg også ❤ gleder meg til å se hva mer du tryller frem, ser jo at vi har ganske lik oppskrifts-smak :joyful:
Jeg holder på med en mondaysuit som barselgave i Sandnes Garn Sunday :rolleyes: Den blir og deilig!
 
Back
Topp