Vi over 38 (Eksisterende tråd)

Her er eg litt i limboland... Fekk mensen i dag, sterke smerter. Au! Så ein ganske dårleg dag... :banghead: Men positivt at eg er tilbake i syklus. Fekk tatt ny AMH-prøve som var nedslåande: 4. :( Den var 7 vinteren 2019. Fekk jo då bekrefta ein gong for alle at me har veldig dårleg tid om me vil bli gravide med mine egg. Ventar på svar frå OLGA, er ganske så utålmodig. Men dei sa at det kunne ta litt tid, det er jo ikkje sikkert at dei vil tilby oss garantipakke. Er utålmodig også fordi me må bekrefta eller avkrefta nytt forsøk hos Hausken. Uansett, meir behandling skal det iallfall bli - men det spørs litt kor i verda det blir og når. Tenker at det kanskje ikkje er så lett å få til reise til Russland før jul i alle tilfelle. Har ikkje lyst til å «avlysa» jula for 4-åringen vår, jula er jo eit av årets høgdepunkt. Men me får sjå på all denne logistikken. Ein pandemi å ta hensyn til oppi alt også... :dead:

Godt du er tilbake i syklus!! :) Ikke la dere stresse av Hausken. Dere gir beskjed til dem når dere eventuelt er klare. Og Olga får bare "jobbe på!" Min AMH er heller ikke høy, men ble gravid i 2018 og nå. Skjønner godt dere ikke avlyser jula, dere finner en løsning :Heartred

Så spennende, kjære deg :) Er det onsdag du skal på kontroll? Vet du hva? DENNE GANGEN GÅR DET!! :) :) :) Gleder meg til å høre om ultralyden! :wav
Ons eller torsdag, skulle få tid i morgen. Ja, vi krysser alt vi kan her hjemme for det. Har spurt om annen støttemed denne gangen, så får håpe de gir det

Hvilken støttemedisin ba du om? Jeg SKAL ha de jeg brukte sist. Har pillene, så kommer til å ta dem uansett.
Har bare spurt om annen en lutinus. Har bare brukt det de 4 gangene jeg har prøvd, vet ikke hva som er bra? Er det noen som har mange bivirkninger? Lutinus er klissete men ikke annet enn det.

Ja, veldig utålmodig!! Jeg snakker med gynekologen når han får svaret fra Fürst. Snakker nok både med han og mailer med Maigaard. Dersom Maigaard mener at jeg bør prøve inseminering en gang til, håper jeg de da skjønner at vi heller bare "stikker bort til Lysaker", fremfor hele turen til Århus, etterfulgt av karantene... Ja, jeg vil ha fortgang i sakene! Håper jeg kan få "ordnet opp" førstkommende torsdag. Jeg bare leste et sted at man først tar noen piller, også venter i x antall timer, før man tar noen andre piller som setter alt igang. Ja, nei til naturlig, det har ikke denne frøkna tid til :happy093 Torsdag!! Herlig Lura!! Denne gangen går det :smiley-bounce016 For oss alle!! Så stikker vi til Granca (uten kids, partner og corona) om et par år, drikker prosecco og feirer livet :dance018:cool05:dance008
Ja herlighet, selvfølgelig er det mye mer praktisk å stikke bort på Hausken!;) Har du allerede betalt for videre forsøk på Maigaard?
Jeg fikk Cytotec ved min MA, og da var det kun 4 tabletter som skulle settes i skjeden samtidig for å sette igang prosessen, ellers fikk jeg bare smertestillende og kvalmestillende.
Nå må det snart klaffe for oss! Og som jeg gleder meg til den dagen vi kan reise til Granca og feire! :woot::woot:

Har bare spurt om annen en lutinus. Har bare brukt det de 4 gangene jeg har prøvd, vet ikke hva som er bra? Er det noen som har mange bivirkninger? Lutinus er klissete men ikke annet enn det.

Jeg har brukt Lutinus her i Norge, men etter insemineringen i DK, brukte jeg Crinone, Prednisolon og Acetylsalisilsyre Actavis 75 mg. Det vil jeg ha neste gang også :)

Ja, veldig utålmodig!! Jeg snakker med gynekologen når han får svaret fra Fürst. Snakker nok både med han og mailer med Maigaard. Dersom Maigaard mener at jeg bør prøve inseminering en gang til, håper jeg de da skjønner at vi heller bare "stikker bort til Lysaker", fremfor hele turen til Århus, etterfulgt av karantene... Ja, jeg vil ha fortgang i sakene! Håper jeg kan få "ordnet opp" førstkommende torsdag. Jeg bare leste et sted at man først tar noen piller, også venter i x antall timer, før man tar noen andre piller som setter alt igang. Ja, nei til naturlig, det har ikke denne frøkna tid til :happy093 Torsdag!! Herlig Lura!! Denne gangen går det :smiley-bounce016 For oss alle!! Så stikker vi til Granca (uten kids, partner og corona) om et par år, drikker prosecco og feirer livet :dance018:cool05:dance008
Altså, eg ler av partytur til Granca, ikkje resten. Eg er seriøst såååå med på det!!! Tullar ikkje! Det må me få til. Granca-tur for «Vi over 45» blir det kanskje då!
:smiley-bounce015
Har i utgangspunktet ikkje lyst til å planlegga for medisinsk abort for deg før det er 100% bekrefta... Men eg har jo dessverre dette friskt i minnet, så kan iallfall gi info om det blir aktuelt. Frå Hausken fekk eg fire Cytotec-tablettar + smertestillande som eg tok. Du kan vel få alt dette av gynekologen din i tilfelle? Håpar du slepp unna, men må du, så klarer du det også, tøff som du er. Heia, heia - herleg med pågangsmot i ein krevande situasjon! ❤️

Huff, for en drittdag! Har de sagt noe om hvor lang tid dere må forvente at det tar før dere får svar fra OLGA? Skjønner det er frustrerende å gå sånn å vente, tålmodigheten blir jo ikke bedre med årene... :( Men godt at du er tilbake i syklus! Og jeg har også amh på 4, du kan lykkes fint med de verdiene også! Oppmuntrende klem fra meg :Heartpink

Jeg fikk forresten også mensen i dag, og det slo meg akkurat nå at det kanskje (forhåpentligvis) er siste mens på noen måneder...
Takk for gode ord, kjære Lura. Oppløftande å høyra at løpet ikkje er køyrt for oss med AMH på 4. Heia oss!!! ❤️

Hei jenter! En liten oppdatering fra meg, har absolutt ikke glemt dere!:Heartred Har bare vært endel dårlig den siste uken og ikke så aktiv her inne. Men nå går det bedre og jeg ser frem til å snart ha lagt 2/3 av denne behandlingen bak meg.:finger: Så jeg er ved godt mot, på offensiven og utålmodig etter å joine dere:joyful:
En greie vi har hjemme er at jeg kaller meg for Gollum for tiden (føler meg litt sånn; skalla, krokete rygg, osv), har blitt litt latter utav det og det er godt å ufarliggjøre det hele. Har til og med fått låne Gollum-legoen til min sønn som maskot:laughing002 Men nok om meg!
Først og fremst så håper jeg at du Saltvann har det bra, er så glad på dine vegne, du er bare rå, også når det gjelder måten å bli gravid på! Digger deg og skal heie på deg helt frem til fødselen, dette går bra!:Heartred
Håper det går bra med dere andre også og med stimuleringen, masse lykke til, heier på dere! Smuta, krysser fingrene ekstra for deg denne gangen!:Heartred Og FrøkenBlå og operasjonen, håper den gjør underverker for deg! Vi er søren meg en gjeng tøffe damer, er så imponert over hva vi står i! Mennene kan bare gå og legge seg!!!:joyful:
Masse gode vibber fra Vårsol.:love7
Beste Vårsol, som eg lengtar etter at du skal joina oss her igjen «for real»!!! Blir altså så imponert over deg. Tenker på kor krevande IVF-karusellen er, kreftbehandling må jo då vera aldeles knalltøft. IVF er iallfall «positiv behandling», sjølv om infertilitet er veldig vanskeleg. Beundrar din positivitet!

Håpar du også er med på partytur til Granca for «Vi over 45!» når alt dette er over!!! Det hadde vore legendarisk! :geek:jokercolor:king

Heia - heia - heia så lenge!!! ❤️

Jeg har fått blødning! På tross av alt, skal jeg være glad naturen ordner opp! :) Idag har jeg senvakt. Jeg skal ta hcg prøve og influensavaksine før jobb. Jeg håper ikke Maigaard er vrange på å betale oss tilbake. Vi skrev under på et ivf, noe vi enda ikke har hatt. De har vel bare mye å gjøre. Jeg gleder meg til å bli gravid!! I 38-39 uker!! :) Bare harmoni :) Ha en topp dag! :)

Takk for fine ord, du har nå jammen vært igjennom tøffe tak du også kjære deg! Krysser fingrene for at du får en plan fra Hausken snarlig og kan gå i gang igjen, evt hos OLGA om det er beste alternativ. Leste litt om disse og må si det var interessant det de skrev om kromosontesting av eggene, er jo helt vesentlig egentlig å vite om det er noe feil her, ellers hjelper det jo ikke om egget har aldri så topp kvalitet ellers! Men i disse koronatider og med visum og greier er nok ikke det lett....ja, tenk, en pandemi oppi det hele, det er jo helt surrealistisk!
Er SÅ med på Grankatur med dere etter alt dette!:smiley-bounce012 Prosecco i solen ved bassenget, ja takk!:laughing002 Må sørge for å bestille hotell der de har fri champagne til frokosten da, det synes jeg vi fortjener etter alt dette!:dance011 Heier på dere jenter, vi skal lykkes tilslutt:Heartred

Beste Vårsol, som eg lengtar etter at du skal joina oss her igjen «for real»!!! Blir altså så imponert over deg. Tenker på kor krevande IVF-karusellen er, kreftbehandling må jo då vera aldeles knalltøft. IVF er iallfall «positiv behandling», sjølv om infertilitet er veldig vanskeleg. Beundrar din positivitet!

Håpar du også er med på partytur til Granca for «Vi over 45!» når alt dette er over!!! Det hadde vore legendarisk! :geek:jokercolor:king

Heia - heia - heia så lenge!!! ❤️

Åh kjære Saltvann, det var jo ikke sånn det skulle bli!:Heartred
Men som du sier, bra naturen ordner opp selv nå, selv om det er kjipt, så ble du faktisk gravid, det i seg selv må være en god trøst oppi det hele. Og det skal gå bra snart, det vet jeg!:Heartred Håper det går bra med deg og at du får en ny plan fra Hausken og får ordnet opp med Maigaard. Skjønner at du vil forsøke med samme medisiner og behandling på nytt, så deilig å ha funnet den rette "oppskriften"!
Er veldig klar for Grankatur sammen med dere etter alt dette, da skal vi sitte med en kald prosecco under en palme og bare nyte livet!:drunken_smilie Forhåpentligvis kan vi se tilbake på det tragikomiske i alt dette, det skal liksom ikke være måte på hindre i veien kosmos legger for oss! MEN jenter som oss fikser det meste, også dette! Mannen min sier jeg er den staeste han har møtt, jeg SKAL gjøre hverdagslige ting og leve så normalt som mulig. Han måtte holde meg i armen fordi beina sviktet under meg på tur her om dagen, men jaggu nådde vi ikke toppen allikavel.:thumleft Heier på deg Saltvann, dette skal gå bra, vi skal i mål tilslutt:love7

Jeg har fått blødning! På tross av alt, skal jeg være glad naturen ordner opp! :) Idag har jeg senvakt. Jeg skal ta hcg prøve og influensavaksine før jobb. Jeg håper ikke Maigaard er vrange på å betale oss tilbake. Vi skrev under på et ivf, noe vi enda ikke har hatt. De har vel bare mye å gjøre. Jeg gleder meg til å bli gravid!! I 38-39 uker!! :) Bare harmoni :) Ha en topp dag! :)

Last edited:
Åh kjære Saltvann, det var jo ikke sånn det skulle bli!:Heartred
Men som du sier, bra naturen ordner opp selv nå, selv om det er kjipt, så ble du faktisk gravid, det i seg selv må være en god trøst oppi det hele. Og det skal gå bra snart, det vet jeg!:Heartred Håper det går bra med deg og at du får en ny plan fra Hausken og får ordnet opp med Maigaard. Skjønner at du vil forsøke med samme medisiner og behandling på nytt, så deilig å ha funnet den rette "oppskriften"!
Er veldig klar for Grankatur sammen med dere etter alt dette, da skal vi sitte med en kald prosecco under en palme og bare nyte livet!:drunken_smilie Forhåpentligvis kan vi se tilbake på det tragikomiske i alt dette, det skal liksom ikke være måte på hindre i veien kosmos legger for oss! MEN jenter som oss fikser det meste, også dette! Mannen min sier jeg er den staeste han har møtt, jeg SKAL gjøre hverdagslige ting og leve så normalt som mulig. Han måtte holde meg i armen fordi beina sviktet under meg på tur her om dagen, men jaggu nådde vi ikke toppen allikavel.:thumleft Heier på deg Saltvann, dette skal gå bra, vi skal i mål tilslutt:love7

Takk for gode ord :) Ja, jeg føler meg sikker på at det vil gå bra :)

Vet du; å være sta ser jeg på som veldig positivt!Da kommer man lengre :) Du er helt rå som alltid!! :) De foreslo telefonmøte på torsdag, men da er jeg på jobb. Så jeg har foreslått neste tirsdag før jobb. Jeg vil prøve på egenhånd nedte gang og ta støttemedisin etter el.

Håper dagen din blir tipp topp! Som jeg gleder meg til å ta en fest!! Først barn, så fest :) Etter en good stund selvsagt, og når coronaen er over. :)

Takk for gode ord :) Ja, jeg føler meg sikker på at det vil gå bra :)

Vet du; å være sta ser jeg på som veldig positivt!Da kommer man lengre :) Du er helt rå som alltid!! :) De foreslo telefonmøte på torsdag, men da er jeg på jobb. Så jeg har foreslått neste tirsdag før jobb. Jeg vil prøve på egenhånd nedte gang og ta støttemedisin etter el.

Håper dagen din blir tipp topp! Som jeg gleder meg til å ta en fest!! Først barn, så fest :) Etter en good stund selvsagt, og når coronaen er over. :)
Gode Saltvann, oppi alt er eg glad for at kroppen ordnar opp og at du forhåpentlegvis slepp unna medisinsk abort, for det var smertefullt. Men uansett er det skikkeleg leit at det gjekk slik.

Og ja, det gir nytt håp å sjå framover. Einig i at det er avgjerande å vera sta og ha stort pågangsmot for å kunna stå i dette over lengre tid... Så det er bra at me er ein sta gjeng!! Me gir oss ikkje!!!! :taunt010

Er det Maigaard de skal ha telefonmøte med eller Hausken? Blir spennande å følgja kvarandre vidare. Klemmar til deg ❤️

Kontroll i morgen, i dag kom det masse slim. Håper ikke egget er sluppet:( Ikke opplevd det før på stimulering. Har dere? Er på dag 11 med sprøyter i dag.

Kontroll i morgen, i dag kom det masse slim. Håper ikke egget er sluppet:( Ikke opplevd det før på stimulering. Har dere? Er på dag 11 med sprøyter i dag.
Trur ikkje du treng å bekymra deg, NyPrøver! Trur det er vanleg med ein del EL-slim i samband med stimulering. Det har eg også hatt og har iallfall ikkje hatt spontan eggløsning under stimulering. Kryssar fingrane for at det betyr at eggstokkane jobbar for fullt! :happy:

Takk
Trur ikkje du treng å bekymra deg, NyPrøver! Trur det er vanleg med ein del EL-slim i samband med stimulering. Det har eg også hatt og har iallfall ikkje hatt spontan eggløsning under stimulering. Kryssar fingrane for at det betyr at eggstokkane jobbar for fullt! :happy:
takk❤️man er jo bekymret for alt ! Gleder meg virkelig til kontroll i morgen, har alltid gått tidligere så håper jeg er klar i morgen. Alle gode ting er 5?:wacky:

Gode Saltvann, oppi alt er eg glad for at kroppen ordnar opp og at du forhåpentlegvis slepp unna medisinsk abort, for det var smertefullt. Men uansett er det skikkeleg leit at det gjekk slik.

Og ja, det gir nytt håp å sjå framover. Einig i at det er avgjerande å vera sta og ha stort pågangsmot for å kunna stå i dette over lengre tid... Så det er bra at me er ein sta gjeng!! Me gir oss ikkje!!!! :taunt010

Er det Maigaard de skal ha telefonmøte med eller Hausken? Blir spennande å følgja kvarandre vidare. Klemmar til deg ❤️

Hei :) Ja, jeg regner med at jeg slipper unna det nå som jeg blør. Jeg har mistet tidlig en gang tidligere, og da måtte jeg bare innom gynekologen og sjekke at alt var ute, og ta en ny hcg prøve. Hadde jeg måttet tatt medisinsk abort, hadde jeg taklet det. Jeg har høy smerteterskel og tenker at så lenge ting ikke tar livet av meg, så går det bra. Er selvfølgelig glad for å slippe den :)

Det er bra å være sta på generell basis, tenker jeg :) Da jeg kom inn på Riksen med vannavgang i uke 21, sa de at dette mest sannsynlig ville ende i en senabort. Da sa jeg at "nei, det skal det ikke bli. Dette skal bli en solskinnshistorie." Det ble det :)

Jeg skal ha telefonmøte med Hausken på tirsdag. Nå som jeg ble gravid med inseminering, er det veldig greit å slippe turen til Århus midt i pandemien. Slippe sykemelding og karantene, noe som også berører 2-åringen, som da ikke får gått i barnehagen. 9 åringen får heller ikke ha besøk mens vi er i karantene. Så Lysaker neste! :) Vi skal prøve selv først neste gang, og sykepleieren sa at jeg måtte spørre legen om jeg kan ta støttemedisin etter eggløsning. Om hun sier nei, kan jeg være fristet til å ta den uansett...Det kan vel ikke skade.. Men får sjekke opp litt først! Noe nytt med deg? Bestemt dere?

Last edited:
Back
Topp