Skravletråd

hvilepulsen min er helt likt som deg før og under graviditet.
Da er du heldig. Her har hormonene begynt å kicke inn på tålmod og humør. Med ei på snart 4 år og en på snart 2 år fra før. Puppene kjennes normale ut, men har begynt å «svulme» - det merker jeg på bhene... og litt mere sliten gjennom dagen og på kvelden enn normalt til å ha to små! Spent på fortsettelsen på formen det lover godt det her da

Da er du heldig. Her har hormonene begynt å kicke inn på tålmod og humør. Med ei på snart 4 år og en på snart 2 år fra før. Puppene kjennes normale ut, men har begynt å «svulme» - det merker jeg på bhene... og litt mere sliten gjennom dagen og på kvelden enn normalt til å ha to små! Spent på fortsettelsen på formen det lover godt det her da
En kveld en stund før vi viste om graviditeten la jeg meg på gjesterommet, ene og anele fordi jeg kjente innk meg st jeg var potte sur. Ikke sånn at det gikk utover samboeren og barna eller noe, bare sur og veldig behov for alenetid. Sa fra på en fin måte og samboeren syntes det var greit liksom. Så no big deal, men sånn er jeg aldri. Nå i ettertid forstår vi jo at det var nok første tegn på graviditeten, sånn hormonelt sett.

Er det flere enn meg som gråter som et barn under Skal vi danse hver lørdag? :hilarious::hilarious::angelic::arghh:

Blir verre for hver lørdag som går, de blir flinkere og jeg blir tydeligvis mer og mer lettrørt jo lenger jeg kommer i svangerskapet :hilarious: Begynte å grine bare jeg hørte at Birgit skulle danse til You raise me up, fordi sangen er så fin :hilarious:

Kroppen er rar! Lurer på om hvilepulsen kommer til å gå enda mer opp :nailbiting:

før min første graviditet, lå hvilepulsen min på ca 65. Etter fødsel så sank den ned til 55 og har holdt seg sånn i 3 år. Og jeg trener ikke. Synes det er rart. Og nå har den gått opp igjen pga ny graviditet. Jeg er spent på hva pulsen ligger på etter fødsel :hilarious:

før min første graviditet, lå hvilepulsen min på ca 65. Etter fødsel så sank den ned til 55 og har holdt seg sånn i 3 år. Og jeg trener ikke. Synes det er rart. Og nå har den gått opp igjen pga ny graviditet. Jeg er spent på hva pulsen ligger på etter fødsel :hilarious:

jeg trodde først jeg hadde fått høyt stoffskifte igjen! For da fikk jeg høy puls! Skal uansett sjekke stoffskiftet til uka for å være sikker på at det ikke er det :bored: men pulsen gikk ikke lengre opp enn til 65?

jeg trodde først jeg hadde fått høyt stoffskifte igjen! For da fikk jeg høy puls! Skal uansett sjekke stoffskiftet til uka for å være sikker på at det ikke er det :bored: men pulsen gikk ikke lengre opp enn til 65?

veldig stabilt på 65 ish. Har blodtrykksmåler hjemme og sjekker blodtrykket innimellom. Får opp puls også. Ble egentlig overrasket over at pulsen gikk opp så tidlig i graviditeten. Fulgte ikke med på pulsen i forrige svangerskap. Men lest at det er vanlig at det går opp litt i 1 trimester.

veldig stabilt på 65 ish. Har blodtrykksmåler hjemme og sjekker blodtrykket innimellom. Får opp puls også. Ble egentlig overrasket over at pulsen gikk opp så tidlig i graviditeten. Fulgte ikke med på pulsen i forrige svangerskap. Men lest at det er vanlig at det går opp litt i 1 trimester.

Har også blodtrykksmåler, og det har (som forventet?) ikke gått noe opp eller ned enn så lenge. Dette er vel noe som kommer etterhvert? Har ei Garminklokke med pulsmåler på armen 24/7, så er morsomt og enkelt å følge med på diverse målinger der :happy:

Fikk opp verdens søteste ammefilm på snapminner idag, og nå gleder jeg meg såå til å amme igjen ❤️

Nån såm har gode tips til ei gravid-dagbok? Vil fylle inn litt i svangerskape så man huske bedre i ettertid

Nån såm har gode tips til ei gravid-dagbok? Vil fylle inn litt i svangerskape så man huske bedre i ettertid

Jeg har gravidjournalen, den er skikkelig fin. Har ikke turt å skrive i den enda, skal fylle ut litt seinere ❤ skriver foreløpig på mobilen.

Jeg har gravidjournalen, den er skikkelig fin. Har ikke turt å skrive i den enda, skal fylle ut litt seinere ❤ skriver foreløpig på mobilen.

Får ikke opp nå bilda av boka innvendig.. kan du legg ut et par, så man ser litt kordan den e bygd opp:-)

Får ikke opp nå bilda av boka innvendig.. kan du legg ut et par, så man ser litt kordan den e bygd opp:)

Nå kjøpte jeg boka i sommer rett før en ny versjon kom, så kan ikke garantere at sidene er helt like for har ikke sett i den oppdaterte versjonen. Men elsker forsåvidt alt filiokus media kommer ut med av bøker, så kan ikke tenke meg at den er blitt dårligere ihvertfall :) De legger også ut en del på Instagramkontoen sin så du kan sjekke den ut og.

20201018_102723.jpg
20201018_102746.jpg
20201018_102815.jpg
20201018_102845.jpg

Nå kjøpte jeg boka i sommer rett før en ny versjon kom, så kan ikke garantere at sidene er helt like for har ikke sett i den oppdaterte versjonen. Men elsker forsåvidt alt filiokus media kommer ut med av bøker, så kan ikke tenke meg at den er blitt dårligere ihvertfall :) De legger også ut en del på Instagramkontoen sin så du kan sjekke den ut og.

Vis vedlegget 338463
Vis vedlegget 338464
Vis vedlegget 338465
Vis vedlegget 338466

Takk:-) æ bestilte den, så glede mæ til den kommer :-D

Eg e absolutt ikkje noko dagbokskriver, men i alle mine 3 tidligere svangerskap har eg skreve dagbok, litt om dagen, mykje om følelser rundt baby/familie og symptomer. SÅ gøy nå å sitte å kikke gjennom dei 3 tidligare og se forskjell/likhet etc. Elske graviddagbøkene og e så takknemlig for at eg gadd å skriva xsmile9

Eg e absolutt ikkje noko dagbokskriver, men i alle mine 3 tidligere svangerskap har eg skreve dagbok, litt om dagen, mykje om følelser rundt baby/familie og symptomer. SÅ gøy nå å sitte å kikke gjennom dei 3 tidligare og se forskjell/likhet etc. Elske graviddagbøkene og e så takknemlig for at eg gadd å skriva xsmile9

Æ skriv heller aldri sånt, men vil huske alt fra denna tia:-)

Æ skriv heller aldri sånt, men vil huske alt fra denna tia:)

Ja enig, e liksom nåke med å gjer litt ekstra stas rundt detta :) glede meg kvar kveld til å legga meg ner å skriva om graviditeten:Heartpink men lysten forsvinne kjapt etter fødsel :laughing021 tvang meg sjøl til å skriva 2 veker etter fødsel med nr 2, for det e så fint å huska mtp amming, navlen, søsken følelser, søvn etc. Men etter 2 veker va de slutt og eg plukka ikkje opp ei dagbok før eg va gravid igjen, og då va de brått heeeilt naturlig og skriva kvar einaste dag igjen! Litt weird:laughing002

Åå, så kjedelig! Men var det barselavdelingen på sykehuset? Jeg er ikke helt sikkert på hvordan det er på barselavdelingen her, men sikkert litt strengere. Vi har barselhotell, og der får i hvert fall partner bli med og bo de tre dagene, men man får ikke ha besøk :)
Ja, det er barselavd inne på sykehuset, samme sted som fødeavd. Lite lokalsykehus

Back
Topp