Vi over 38 (Eksisterende tråd)

I brevet fra Maigaard står det:" Såfremt du inntar fiskeolje eller NSAID preparater (f.eks. Ibuprofen, Irene, Ibux eller Ibumetin) SKAL su stoppe med dette, så lenge du er i fertilitetsbehandling". Frøken blå sjekket dette grundigere opp og fant ut at man bør unngå mat som har tilsatt A- vitamin i retinolform, da dette kan skade barnet. Man skal heller ikke ta tran mens man forsøker å bli gravid visstnok, utifra det hun har funnet ut.

Jeg syns det er så rart med tranen! Leser jo flere steder at man bør ta tran når man både planlegger graviditet og er gravid.

Det er jo kjempegode nyheter da, men skjønner du ble litt stressa :D De kunne jo ha sagt at de ville se an de andre, men ikke overrasket hvis det er på Riksen, de har ikke alltid helt kontroll...

Jeg mener at jeg spurte i går- å, var det bare ett egg som var bra nok til å fryses ned? Da var det jammen bra at disse var bra, sa jeg videre. Tenker at det her hadde vært naturlig å sagt at jeg kunne fått flere egg på frys senere i uken? Jeg tror jeg må ringe tilbake i morgen for å forsikre meg om at de ikke har gjort en feil:rolleyes:

Jeg mener at jeg spurte i går- å, var det bare ett egg som var bra nok til å fryses ned? Da var det jammen bra at disse var bra, sa jeg videre. Tenker at det her hadde vært naturlig å sagt at jeg kunne fått flere egg på frys senere i uken? Jeg tror jeg må ringe tilbake i morgen for å forsikre meg om at de ikke har gjort en feil:rolleyes:

Merkelig!! Ja, ring tilbake, ellers kommer du bare til å gå og lure. Syns du er en morsom jente! "Åh nei, har de klart å sette inn feil egg??" :laughing001 Det ville selvsagt vært helt tragisk, fant det bare litt humoristisk:) Om du forstår meg rett!! :)

Last edited:
Merkelig!! Ja, ring tilbake, ellers kommer du bare til å gå og lure. Syns du er en morsom jente! "Åh nei, har de klart å sette inn feil egg??" :laughing001 Det ville selvsagt vært helt tragisk, fant det bare litt humoristisk:) Om du forstår meg rett!! :)

:laughing001:laughing001Jeg har så god fantasi at jeg har ikke klart å tenke på annet. Blir nok mange rare drømmer i natt. Er ikke så bekymret for at de satt inn feil egg, men lurer jo veldig om de har fryst ned tre egg i midt navn som er noen andre sitt :schocked028

Da har vi bestemt oss, og hatt telefon samtale med privat. Starter opp denne perioden med nytt forsøk. :) Må bare gjøre det kjapt, da jeg har så lite egg selv. Er ikke lenge før jeg er gått ut av dato:wtf::yuck:

Å, nå ble jeg glad på dine vegne:Heartbigred
Masse,masse lykke til! Jeg heier på deg :wav

Aner ikke, men stoler på at de vet hva de gjør ja :D Legen forsikret meg bare om at jeg ikke kom til å få skjeggvekst selv om det står som en mulig bivirkning:hilarious:
Haha, får satsa på det! :hilarious: Har ikkje prøvd det eg heller, men DHEA er jo også testosteronaktig og har også «spennande» bivirkningar på pakka. Men såg heldigvis ikkje noko til auka hårvekst og andre lekre ting forrige gong. Og no skal eg gå på det igjen, satsar på at det går bra! :joyful:

Da har vi bestemt oss, og hatt telefon samtale med privat. Starter opp denne perioden med nytt forsøk. :) Må bare gjøre det kjapt, da jeg har så lite egg selv. Er ikke lenge før jeg er gått ut av dato:wtf::yuck:
Så fantastisk!! Verkeleg ein berg- og dalbane i håp og fortviling dette her! Kva klinikk går de for? Håpar det blir full klaff!! Kor fort kan de koma i gang?

Gud bedre nå holdt jeg på å dø:woot::woot:
Fikk nettopp telefon fra sykehuset, kunne ikke skjønne hvorfor de ringte meg men jeg måtte jo bare ta den. Det var en dame som snakket engelsk og hun ba meg identifisere meg med å si fødselsnummeret mitt. Også sa hun at hun ringte for å fortelle meg hvordan det har gått med eggene mine. Da ble jeg stresset, for jeg hadde jo innsett i går. Tenkte at nå har de fader meg satt inn feil egg:eek::eek: Hun sa videre at jeg hadde fått tre egg på frys. Men da sa jeg at i går sa dere at i jeg hadde fått ett egg på frys, så her må det være en misforståelse av noe slag. Da sa hun at det stemte, men at de hadde latt de andre eggene ligge til i dag. Så da ble det tre til på frys. Vet ikke hva jeg skal tenke om det, annet at det var veldig merkelig at de ikke sa noe om det i går. :whacky011:whacky011:whacky011
Så utruleg rart, men det er jo fantastiske nyheiter om det stemmer!! ❤️ Fire på frys, herregud! Men kan jo vera fint å sjekka opp i tinga då, merkeleg situasjon. Men rimeleg sikker på at det ikkje er nokon andre sine embryo som har flagra forbi. :hilarious:

Haha, får satsa på det! :hilarious: Har ikkje prøvd det eg heller, men DHEA er jo også testosteronaktig og har også «spennande» bivirkningar på pakka. Men såg heldigvis ikkje noko til auka hårvekst og andre lekre ting forrige gong. Og no skal eg gå på det igjen, satsar på at det går bra! :joyful:

Husker mamma og jeg holdt på å le oss ihjel da jeg leste opp bivirkningene av DHEA! Vi så det for oss; meg uten hår, bart og innesperret for og ha slått ned en tulling :laughing001

I brevet fra Maigaard står det:" Såfremt du inntar fiskeolje eller NSAID preparater (f.eks. Ibuprofen, Ipren, Ibux eller Ibumetin) SKAL du stoppe med dette, så lenge du er i fertilitetsbehandling". Frøken blå sjekket dette grundigere opp og fant ut at man bør unngå mat som har tilsatt A- vitamin i retinolform, da dette kan skade barnet. Man skal heller ikke ta tran mens man forsøker å bli gravid visstnok, utifra det hun har funnet ut.
Hmmmm, oki, då får eg jo kanskje revurdera då og få i meg omega 3 på anna vis.

Husker mamma og jeg holdt på å le oss ihjel da jeg leste opp bivirkningene av DHEA! Vi så det for oss; meg uten hår, bart og innesperret for og ha slått ned en tulling :laughing001
Hahaha, herregud for eit scenario!! :laughing021

Her har eg vore på UL-kontroll hos Hausken og alt ser heldigvis bra ut i livmora, ingen restar og eggløsning på gang allereie. Hurra, glad og letta over det oppi alt!!! :happy: Me prøver sjølvsagt på eiga hand denne månaden, mirakel har jo skjedd før.

Dei foreslår samme protokoll som sist vidare, altså lang, og at eg begynner med DHEA allereie frå no av. Me kan få ny 3-pakke hos dei og det er jo bra. Skal ha konsultasjon med OLGA seinare i veka, veldig spent på den! Håpar me blir heilt sikre på kva me vil vidare etter dette. Skal halda dykk oppdaterte! :smug:

Her har eg vore på UL-kontroll hos Hausken og alt ser heldigvis bra ut i livmora, ingen restar og eggløsning på gang allereie. Hurra, glad og letta over det oppi alt!!! :happy: Me prøver sjølvsagt på eiga hand denne månaden, mirakel har jo skjedd før.

Dei foreslår samme protokoll som sist vidare, altså lang, og at eg begynner med DHEA allereie frå no av. Me kan få ny 3-pakke hos dei og det er jo bra. Skal ha konsultasjon med OLGA seinare i veka, veldig spent på den! Håpar me blir heilt sikre på kva me vil vidare etter dette. Skal halda dykk oppdaterte! :smug:

Det høres topp ut!! :) :) :) Ja, hold oss oppdaterte!

Jeg syns det er veldig rart. Andre steder står det at omega 3 øker fertiliteten. Mener jeg har lest det samme om tran.
Så det er greit å få i seg Omega 3, men ikke som fiskeolje? Merker jeg blir litt forvirret, og veldig merkelig at de ikke er konsekvente hos klinikkene og informerer om dette. Jeg fikk tilfeldigvis vite på apoteket at jeg ikke burde ta Ibux for det hemmer fertiliteten.

Så bra! Da kommer dere sikkert raskt igang igjen! Blir spennende å høre om OLGA :joyful:

Så det er greit å få i seg Omega 3, men ikke som fiskeolje? Merker jeg blir litt forvirret, og veldig merkelig at de ikke er konsekvente hos klinikkene og informerer om dette. Jeg fikk tilfeldigvis vite på apoteket at jeg ikke burde ta Ibux for det hemmer fertiliteten.

Slik jeg har forstått det, ja. Jeg blir også forvirret. Ja, man burde få en liste over alt man ikke bør få i seg, og hva som er hensiktsmessig. Jeg har aldri fått beskjed om verken ibux, eller nytten av Q10. Klinikker og gynekologer burde informere om dette fra start, vi burde slippe å være detektiver og lese oss opp på alt selv. Om dette stemmer, vet ikke jeg. Jeg refererer til det Maigaard skriver i sitt brev til meg, samt hva FrøkenBlp tidligere hsr skrevet på forumet her :)

Slik jeg har forstått det, ja. Jeg blir også forvirret. Ja, man burde få en liste over alt man ikke bør få i seg, og hva som er hensiktsmessig. Jeg har aldri fått beskjed om verken ibux, eller nytten av Q10. Klinikker og gynekologer burde informere om dette fra start, vi burde slippe å være detektiver og lese oss opp på alt selv. Om dette stemmer, vet ikke jeg. Jeg refererer til det Maigaard skriver i sitt brev til meg, samt hva FrøkenBlp tidligere hsr skrevet på forumet her :)

Så fantastisk at dere har bestemt dere for å gi det en ny sjanse NyPrøver! Denne gangen!!:signs003
Håper for deg, masse lykke til!:Heartred

Jeg syndet og tok denne nå. Midt på dagen mens jeg vasker badet.... Jeg har fått beskjed om å teste førstkommende lørdag.

Vedlegg

• 20201015_121101.jpg
    20201015_121101.jpg
    24,1 KB · Visninger: 94
Back
Topp