Redebygging vol 2

Det sykehuset jeg skal føde vet jeg at de har både ammepute og tube som kan brukes til å ha baby i :happy: Kanskje verdt å sjekke ut, så slipper du å ha det med ;)

ja de har kanskje - men fikk ikke tilbudet da jeg fødte sist, enda jeg satt å strevet med amming og hadde hundre puter rundt meg for å prøve å støtte opp.. så tar uansett med tenker jeg :) gjør ikke noe for min del da jeg liker godt det utstyret jeg har kjøpt inn :D
 
Fikk kjøpt inn fødebag i går, og det satte virkelig fart på redebyggerinstinktet! Jeg har begynt med sortering og kasting av ting og papir som bare er unødvendig fyll i huset, sortering av gamle/slitte klær og litt lett ommøblering for å utnytte plass bedre. Gleder meg til jeg kan begynne med babytingene!
 
Fikk kjøpt inn fødebag i går, og det satte virkelig fart på redebyggerinstinktet! Jeg har begynt med sortering og kasting av ting og papir som bare er unødvendig fyll i huset, sortering av gamle/slitte klær og litt lett ommøblering for å utnytte plass bedre. Gleder meg til jeg kan begynne med babytingene!

ahhh det er så godt å kjenne at man bare vil ordne opp og få det fint og ryddig :)
 
Nå har jeg begynt å vaske babyklær.
Har også skrevet lister for hva vi skal gjøre, hva vi skal med og hva vi mangler.

Tenkte å pakke fødebag kommende uke, da er jeg i uke 33. Vet at jeg kommer til å gå til termin, så greit å begynne snart.
 
Har tatt første maskinen med vask av klær :smiley-bounce012
Har noen småting som gjenstår fortsatt:
Tisseunderlag til stellebord, slike engangs
Tøfler til fødebag
Dyne og madrass til vugge
Å finne ut hvordan det skal bli med soving... Babynest i senga? Ligge mellom oss? Ligge ved siden av sengen i vugge? Kaste mannen ut av sengen? :hilarious: Synes dette er det vanskeligste punktet, føler jeg kan planlegge det meste men som førstegangs vet man liksom aldri hva utfallet blir :p
 
Har tatt første maskinen med vask av klær :smiley-bounce012
Har noen småting som gjenstår fortsatt:
Tisseunderlag til stellebord, slike engangs
Tøfler til fødebag
Dyne og madrass til vugge
Å finne ut hvordan det skal bli med soving... Babynest i senga? Ligge mellom oss? Ligge ved siden av sengen i vugge? Kaste mannen ut av sengen? :hilarious: Synes dette er det vanskeligste punktet, føler jeg kan planlegge det meste men som førstegangs vet man liksom aldri hva utfallet blir :p

Ta det som det kommer, greit å ha seng ved siden. Men etter amminger på natta sovna vi ofte bare sammen og vi samsov. Er mye man ikke klarer å planlegge på forhånd da man ikke helt vet hvordan det blir :woot:
 
Myye som gjenstår på denne lista, men begynner å snegle meg fremover! Babyneset ble sydd i dag, så en ting jeg kan krysse av! Mangler nå:
-vaske trekket til bilstolen
-kjøpe og vaske vognpose
-sy ferdig en fleecedress jeg har starta på
-vaske og se gjennom babyklær (vet vi mangler litt her)
-vaske bæresjal og finne ut hvordan bruke det (lånt av noen som aldri brukte det)
-rydde i og legge ting i stelleveska
-pakke fødebag
-skrive fødebrev

Lang liste.. Og dette er på toppen av julegavehandel, vask og pynt av hus og baking av julekaker (+ frøknas 2års dag). Termin 21. nov, som betyr at om han er lik sin søster kommer han 1. eller 2. desember, og jeg orker ikke starte med jula da:p
 
Myye som gjenstår på denne lista, men begynner å snegle meg fremover! Babyneset ble sydd i dag, så en ting jeg kan krysse av! Mangler nå:
-vaske trekket til bilstolen
-kjøpe og vaske vognpose
-sy ferdig en fleecedress jeg har starta på
-vaske og se gjennom babyklær (vet vi mangler litt her)
-vaske bæresjal og finne ut hvordan bruke det (lånt av noen som aldri brukte det)
-rydde i og legge ting i stelleveska
-pakke fødebag
-skrive fødebrev

Lang liste.. Og dette er på toppen av julegavehandel, vask og pynt av hus og baking av julekaker (+ frøknas 2års dag). Termin 21. nov, som betyr at om han er lik sin søster kommer han 1. eller 2. desember, og jeg orker ikke starte med jula da:p

Åh, du er flink som vasker alt! Jeg har vasket alle babyklær, tepper, dyner, babynest, sengetøy, bilstolpose - men ikke bilstoltrekk, bæresele og vognposen. Tror ikke jeg orker heller:wideyed:
 
Dere med flere bleiebarn!

Har til nå hatt KAOS stellesekk som vi har med om vi skal noe. Den inneholder jo bare ett klesskift, noen leker, en tutekopp, våtservietter og bleier. Står alltid i bilen. Har tenkt at jeg bare skal fylle opp med det vi trenger til baby når han kommer. Men jeg trenger jo vesentlig mer til en nyfødt. Da må jeg jo supplere med stellematte, mange flere bleier, to klesskift til baby, gulpekluter, ammebh og en singlet til meg siden det kan bli ammesøl. Bind, ammeinnlegg osv :wideyed: Selv om Kaos-sekken er stor, så ser jeg for meg at den blir overfylt om alt dette skal med. Og om far skal noe med eldste, og drasser med seg alt utstyret "mitt" så er jo det kjedelig om vi må tømme og fylle sekken etter hver bruk :wacky:

Hva er det mest optimale? Kanskje ha to stellevesker? Bruke Kaos til babyen og bare ha en tote-bag til storesøster i bilen? Eller at det ligger klar en separat pose med storesøsters ting i gangen som vi bare kan putte oppi om vi skal noe med begge barna? Eller er det ikke noe problem at alt ligger i stellesekken?
 
Dere med flere bleiebarn!

Har til nå hatt KAOS stellesekk som vi har med om vi skal noe. Den inneholder jo bare ett klesskift, noen leker, en tutekopp, våtservietter og bleier. Står alltid i bilen. Har tenkt at jeg bare skal fylle opp med det vi trenger til baby når han kommer. Men jeg trenger jo vesentlig mer til en nyfødt. Da må jeg jo supplere med stellematte, mange flere bleier, to klesskift til baby, gulpekluter, ammebh og en singlet til meg siden det kan bli ammesøl. Bind, ammeinnlegg osv :wideyed: Selv om Kaos-sekken er stor, så ser jeg for meg at den blir overfylt om alt dette skal med. Og om far skal noe med eldste, og drasser med seg alt utstyret "mitt" så er jo det kjedelig om vi må tømme og fylle sekken etter hver bruk :wacky:

Hva er det mest optimale? Kanskje ha to stellevesker? Bruke Kaos til babyen og bare ha en tote-bag til storesøster i bilen? Eller at det ligger klar en separat pose med storesøsters ting i gangen som vi bare kan putte oppi om vi skal noe med begge barna? Eller er det ikke noe problem at alt ligger i stellesekken?
Jeg tenker å bruke samme stelleveske til begge barna. Det blir mest til lillesøster i den veska, men tar med et par bleier til storesøster, en genser og bukse for et eventuelt skift. Får akkurat plass til det i veska, tror jeg. Jeg tar ikke med noe skift til meg selv.
 
Åh, du er flink som vasker alt! Jeg har vasket alle babyklær, tepper, dyner, babynest, sengetøy, bilstolpose - men ikke bilstoltrekk, bæresele og vognposen. Tror ikke jeg orker heller:wideyed:

Hehe, det er med good grunn skal jeg si :p Vognpose kjøper vi brukt, bilstoltrekket er så stygt og flekkete etter storesøster og bæresjalet har vi som sagt fått lånt av noen venner, og selv om de aldri brukte det har de hund. Så det er temmelig fullt av hundehår:p Om alt var nytt hadde jeg ikke giddet!
 
Hehe, det er med good grunn skal jeg si :p Vognpose kjøper vi brukt, bilstoltrekket er så stygt og flekkete etter storesøster og bæresjalet har vi som sagt fått lånt av noen venner, og selv om de aldri brukte det har de hund. Så det er temmelig fullt av hundehår:p Om alt var nytt hadde jeg ikke giddet!

det var godt å høre:hilarious:
 
Myye som gjenstår på denne lista, men begynner å snegle meg fremover! Babyneset ble sydd i dag, så en ting jeg kan krysse av! Mangler nå:
-vaske trekket til bilstolen
-kjøpe og vaske vognpose
-sy ferdig en fleecedress jeg har starta på
-vaske og se gjennom babyklær (vet vi mangler litt her)
-vaske bæresjal og finne ut hvordan bruke det (lånt av noen som aldri brukte det)
-rydde i og legge ting i stelleveska
-pakke fødebag
-skrive fødebrev

Lang liste.. Og dette er på toppen av julegavehandel, vask og pynt av hus og baking av julekaker (+ frøknas 2års dag). Termin 21. nov, som betyr at om han er lik sin søster kommer han 1. eller 2. desember, og jeg orker ikke starte med jula da:p

Digger når noen har skrevet lister! For da kommer jeg på hva jeg burde huske, for jeg er kronisk dårlig på å planlegge :hilarious:
 
Digger når noen har skrevet lister! For da kommer jeg på hva jeg burde huske, for jeg er kronisk dårlig på å planlegge :hilarious:
Haha, jeg er heeelt motsatt:p Elsker to do lister, og kan starte på de mange uker i forvegen :hilarious: Her går de på detaljnivå:rolleyes:
 
Dere med flere bleiebarn!

Har til nå hatt KAOS stellesekk som vi har med om vi skal noe. Den inneholder jo bare ett klesskift, noen leker, en tutekopp, våtservietter og bleier. Står alltid i bilen. Har tenkt at jeg bare skal fylle opp med det vi trenger til baby når han kommer. Men jeg trenger jo vesentlig mer til en nyfødt. Da må jeg jo supplere med stellematte, mange flere bleier, to klesskift til baby, gulpekluter, ammebh og en singlet til meg siden det kan bli ammesøl. Bind, ammeinnlegg osv :wideyed: Selv om Kaos-sekken er stor, så ser jeg for meg at den blir overfylt om alt dette skal med. Og om far skal noe med eldste, og drasser med seg alt utstyret "mitt" så er jo det kjedelig om vi må tømme og fylle sekken etter hver bruk :wacky:

Hva er det mest optimale? Kanskje ha to stellevesker? Bruke Kaos til babyen og bare ha en tote-bag til storesøster i bilen? Eller at det ligger klar en separat pose med storesøsters ting i gangen som vi bare kan putte oppi om vi skal noe med begge barna? Eller er det ikke noe problem at alt ligger i stellesekken?
Hva med å ha bare et par bleier og en bukse liggende i bilen til eldste?
 
Hva med å ha bare et par bleier og en bukse liggende i bilen til eldste?

jo, hun trenger litt mer enn det da hun såvidt er 16 mnd :) men har bare lagt tingene hennes i en liten tøypose i bilen, da vi oftest må kjøre om vi skal noe. Så har jeg og lille i magen kaos-sekken for oss selv om vi er på besøk og trilletur osv mens pappa og storesøster er borte :)
 
Dere med flere bleiebarn!

Har til nå hatt KAOS stellesekk som vi har med om vi skal noe. Den inneholder jo bare ett klesskift, noen leker, en tutekopp, våtservietter og bleier. Står alltid i bilen. Har tenkt at jeg bare skal fylle opp med det vi trenger til baby når han kommer. Men jeg trenger jo vesentlig mer til en nyfødt. Da må jeg jo supplere med stellematte, mange flere bleier, to klesskift til baby, gulpekluter, ammebh og en singlet til meg siden det kan bli ammesøl. Bind, ammeinnlegg osv :wideyed: Selv om Kaos-sekken er stor, så ser jeg for meg at den blir overfylt om alt dette skal med. Og om far skal noe med eldste, og drasser med seg alt utstyret "mitt" så er jo det kjedelig om vi må tømme og fylle sekken etter hver bruk :wacky:

Hva er det mest optimale? Kanskje ha to stellevesker? Bruke Kaos til babyen og bare ha en tote-bag til storesøster i bilen? Eller at det ligger klar en separat pose med storesøsters ting i gangen som vi bare kan putte oppi om vi skal noe med begge barna? Eller er det ikke noe problem at alt ligger i stellesekken?
Tror jeg ville hatt separat siden din eldste fortsatt er veldig liten. Min eldste er to år og får ett par bleier i stelleveska, muligens en klemmepose eller to om blodsukkeret skulle stupe, lita vannflaske og en smokk.
Men ser for meg at stellesekken vi har brukt til eldste hele veien også kommer til å inneholde det mest nødvendige slik at den kan nappes med om pappaen stikker ut med bare han :happy:
Jo mindre babyen er, jo mer stasj drasser men på er min erfaring :hilarious:
 
Jeg har gått til innkjøp av Tinkafu sin organizer. Den er liten og kan henges på styret på vognen i kroker, men er enkel å hekte av å ta med seg dersom man ikke trenger vogn. Litt liten plass, så får kunne med bleier, et skift, våtservietter, vann og smokk. Ikke plass til mat f.eks, men fungerer til vårt bruk. Synes det er kjekt at baby og storebror har hver sin plass til stellesaker.
 
Jeg har gått til innkjøp av Tinkafu sin organizer. Den er liten og kan henges på styret på vognen i kroker, men er enkel å hekte av å ta med seg dersom man ikke trenger vogn. Litt liten plass, så får kunne med bleier, et skift, våtservietter, vann og smokk. Ikke plass til mat f.eks, men fungerer til vårt bruk. Synes det er kjekt at baby og storebror har hver sin plass til stellesaker.

Har sett på den, og tenkt at det sikkert er en veldig passelig veske å ha med seg til småting :) Får se om vi savner noe sånt, så kanskje kjøper jeg etterhvert!
 
Back
Topp