IKM uke 41

Samme her. Dessuten, så lever egget sånn i snitt 24t etter EL, tror jeg det var, om det ikke blir befruktet - så det GÅR an å bli gravid dagen etter EL.

Helt klart! Jeg har jo vært gjennom 3 runder med inseminasjon nå, og da inseminerer de etter positiv eggløsning (fast smilefjes). Det er klart svømmerne da hjelpes opp i livmoren, men egget kan jo bli befruktet i opptil 2 døgn etter eggløsningen. Krysser fingre :happy:

Gubben drømte at vi hadde TRILLINGgutter løpende rundt, en gang. Om han er sanndrømt, så griner jeg :p
En tidligere kollega av meg drømte at jeg var gravid med trillinger for noen år siden. Det var i tillegg kun noen måneder før jeg ble gravid med nr 2.. jeg var litt stressa før den tidlige ultralyden :laughing005

Må bare klage litt altså føler jeg nærmest har tvunget meg til sex fra gubben denne uken(og stresset og vært så fortvilet pga jeg er usikker på om vi har truffet EL), masse ekstra jobbing på han og turnus på natt,dag,kveld har gjort sitt med koselysten. Og gjett så hvem som ville ha seg to runder etter å fått sovet ut i dag? Og nå er jeg hvertfall sikker på at EL har vært og kosen "forgjeves" :shifty::hilarious:

Helt klart! Jeg har jo vært gjennom 3 runder med inseminasjon nå, og da inseminerer de etter positiv eggløsning (fast smilefjes). Det er klart svømmerne da hjelpes opp i livmoren, men egget kan jo bli befruktet i opptil 2 døgn etter eggløsningen. Krysser fingre :happy:

Nå er EL gjerne dagen etter vanlige EL-tester blir positiv, er det noe annet med digitale..? :P men ja, er jo ikke for sent, uansett, med dagen etter en evt EL. :)

En tidligere kollega av meg drømte at jeg var gravid med trillinger for noen år siden. Det var i tillegg kun noen måneder før jeg ble gravid med nr 2.. jeg var litt stressa før den tidlige ultralyden :laughing005

Haha! Uff, ser den..! Nå er det jo ingen flerlinger i min familie, og det SIES jo at det ikke er arvelig fra fars side (i alle fall ikke bevist), men.. gubbens mor var vel tvilling, og hans bror har et sett med tvillinger, så hadde det ikke vært litt kjempetilfeldig om vi og fikk flerlinger o.o

Må bare klage litt altså føler jeg nærmest har tvunget meg til sex fra gubben denne uken(og stresset og vært så fortvilet pga jeg er usikker på om vi har truffet EL), masse ekstra jobbing på han og turnus på natt,dag,kveld har gjort sitt med koselysten. Og gjett så hvem som ville ha seg to runder etter å fått sovet ut i dag? Og nå er jeg hvertfall sikker på at EL har vært og kosen "forgjeves" :shifty::hilarious:

Typisk ! Haha. Men men, aksjene er da lagt uansett, tvang til tross, så bør vel hyre for en god sjanse denne gang?

4 dpo.. Ff mener 5 dpo men det kan jeg ikke skjønne.. Man kan vel Ikke ha el samme dag som testen viser økning?
Skikkelig tempdrop i dag.. Wtf? Har sovet godt og tempet til samme tid. Hvor tidlig kan man ha festedip? :hilarious:

Vedlegg

• Screenshot_20200928_052844.jpg
    Screenshot_20200928_052844.jpg
    56 KB · Visninger: 69
4 dpo.. Ff mener 5 dpo men det kan jeg ikke skjønne.. Man kan vel Ikke ha el samme dag som testen viser økning?
Skikkelig tempdrop i dag.. Wtf? Har sovet godt og tempet til samme tid. Hvor tidlig kan man ha festedip? :hilarious:
Når jeg leser engelske/amerikanske kilder sier de at egget festes 6-12 DPO. Men i følge norske, nhi, så skjer det som regel 5-7 DPO. Så om du er 7 DPO så kan vel det stemme?

jeg er 6 DPO og hadde en liten dipp i går, og en større i dag. Men jeg stoler ikke på min temping. Jeg treffer ikke rett tid, mini styrer i blandt etc. Men til tross for det så mener Flo å kunne beregne El, og det stemmer med clearblue sin El test og El-slim så da er det vel rett..

Når jeg leser engelske/amerikanske kilder sier de at egget festes 6-12 DPO. Men i følge norske, nhi, så skjer det som regel 5-7 DPO. Så om du er 7 DPO så kan vel det stemme?

jeg er 6 DPO og hadde en liten dipp i går, og en større i dag. Men jeg stoler ikke på min temping. Jeg treffer ikke rett tid, mini styrer i blandt etc. Men til tross for det så mener Flo å kunne beregne El, og det stemmer med clearblue sin El test og El-slim så da er det vel rett..
Jeg er 4 dpo men ff mener 5 dpo så er vel for tidlig for festedip:angelic:
Men det har kanskje du! Spennende :)

Jeg er 4 dpo men ff mener 5 dpo så er vel for tidlig for festedip:angelic:
Men det har kanskje du! Spennende :)
Jeg mente å skrive 5 DPO - ikke lett å skrive på telefonen :hilarious:
Om det festes i dag og dersom Ff har rett at idag er 5 DPO, til deg tenkte jeg.

Ååja sånn ja :) Men kan man få el samme dag som positiv el test?
Vanligvis 24 til 36 timer etter. Men slik jeg har tenkt, stigningen din kunne jo begynt mye tidligere. Kanskje var det helt helt på slutten av økningen? Og om testen var på morgenen, så kan jo lh komme fra urin tidlig på natta..

dette blir spekulasjon fra min side, men jeg tenker at det sikkert er mulig, særlig om man bare tester en gang daglig.

Vanligvis 24 til 36 timer etter. Men slik jeg har tenkt, stigningen din kunne jo begynt mye tidligere. Kanskje var det helt helt på slutten av økningen? Og om testen var på morgenen, så kan jo lh komme fra urin tidlig på natta..

dette blir spekulasjon fra min side, men jeg tenker at det sikkert er mulig, særlig om man bare tester en gang daglig.
Jeg tror jeg testet kanskje 4 ganger den dagen :hilarious: og startet testing flere dager før :)

Typisk ! Haha. Men men, aksjene er da lagt uansett, tvang til tross, så bør vel hyre for en god sjanse denne gang?

Har ikke noen god følelse, men noen aksjer er hvertfall lagt så får bare vente å se om det blir noe ut av det. :shy:

Jeg skulle egentlig ikke kjøpe mer jeg heller, men nå ble det gjort likevel :hilarious:
Fort gjort :hilarious: Jeg håper de drøyer litt med å komme, kanskje at de kommer på mandag neste uke. Redd jeg etterhvert blir mer fristet til å teste. Per nå har jeg ingen testetrang. Håper det varer.

Takk for tips! Ble en to pk digitale for det var de utsolgt for på billige tester når jeg bestilte strimler :happy:
Veldig kjekt å ha den digitale. Jeg har på følelsen av at når jeg blir gravid så stoler jeg ikke på det før den digitale sier «gravid».

jeg bestilte en to pakning digital med ukeindikator samt en tidlig digital.

Back
Topp