~ IKM uke 40 ~

Jeg har et dilemma som jeg håper dere kan være med å hjelpe meg med.

Jeg har litt plutselig blitt kalt inn til en liten operasjon neste uke. Det er en mindre greie. Jeg blir ikke lagt i narkose, men vil få noe morfinbasert som smertestillende og vil få penicillin for å hindre infeksjon etterpå.

På operasjonsdagen vil jeg være maks dpo 6, men jeg har også fått duphaston jeg skal ta og har tatt eggløsningssprøyte for noen dager siden, denne syklusen.

Vil jeg ødelegge alle sjanser dersom jeg gjør denne operasjonen?

Kan nevne at operasjonen er bestilt gjennom fastlegen. Hun vet ikke at jeg har tatt Duphaston og slikt for det fikk jeg hos en privat gynekolog, men hun vet jeg prøver på å bli gravid.

Hva ville dere gjort?
Jeg tenker at det viktigste er at du informerer om at du er prøver, og at de kan ta hensyn mtp antibiotika og bedøvelse. Ikke dumt å bruke noe som også kan brukes på gravide, bare i tilfelle.

Jeg hadde urinveisinfeksjon forrige syklus og fikk heller en antibiotika som passet for gravide også. Jeg var 4 dpo da jeg begynte på det
 
Nææærmer seg vel EL nå, denne tatt på utvannet urin, ca 1 t etter forrige dobesøk. Mistenker veldig kort topp, så her er bare å teste. I går var teststreken nesten usynlig...! (Se bort fra støv på benken, holder på med helgevasken nå :joyful:)
 

Vedlegg

  • 11AD9A88-5EE8-47A6-8A3B-BAC6C55D507D.jpeg
    11AD9A88-5EE8-47A6-8A3B-BAC6C55D507D.jpeg
    11 KB · Visninger: 65
Altså, ser dere noe på denne? Streken kom med en gang, men er synes litt bedre når den fikk tørke.
 

Vedlegg

  • 4888C048-1474-4FEE-A6C7-FDDDDB4AEF74.jpeg
    4888C048-1474-4FEE-A6C7-FDDDDB4AEF74.jpeg
    14,6 KB · Visninger: 72
Jeg har et dilemma som jeg håper dere kan være med å hjelpe meg med.

Jeg har litt plutselig blitt kalt inn til en liten operasjon neste uke. Det er en mindre greie. Jeg blir ikke lagt i narkose, men vil få noe morfinbasert som smertestillende og vil få penicillin for å hindre infeksjon etterpå.

På operasjonsdagen vil jeg være maks dpo 6, men jeg har også fått duphaston jeg skal ta og har tatt eggløsningssprøyte for noen dager siden, denne syklusen.

Vil jeg ødelegge alle sjanser dersom jeg gjør denne operasjonen?

Kan nevne at operasjonen er bestilt gjennom fastlegen. Hun vet ikke at jeg har tatt Duphaston og slikt for det fikk jeg hos en privat gynekolog, men hun vet jeg prøver på å bli gravid.

Hva ville dere gjort?

Bare snakk med legene på forhånd.

Ved 6dpo vil det eventuelt bare påvirke om egget fester seg eller ikke. Kanskje de f.eks kan gi en antibiotika som ikke påvirker fertiliteten (har inntrykk av at det bare er spesifikke typer som påvirker).
 
Jeg tenker at det viktigste er at du informerer om at du er prøver, og at de kan ta hensyn mtp antibiotika og bedøvelse. Ikke dumt å bruke noe som også kan brukes på gravide, bare i tilfelle.

Jeg hadde urinveisinfeksjon forrige syklus og fikk heller en antibiotika som passet for gravide også. Jeg var 4 dpo da jeg begynte på det
Bare snakk med legene på forhånd.

Ved 6dpo vil det eventuelt bare påvirke om egget fester seg eller ikke. Kanskje de f.eks kan gi en antibiotika som ikke påvirker fertiliteten (har inntrykk av at det bare er spesifikke typer som påvirker).

Takk for svar! Tror jeg har spilt dette litt større i hodet enn det egentlig var :oops:

Ble litt tatt på senga, når det vanligvis er tre-fire uker ventetid på time hos fastlegen at jeg plutselig fikk operasjon på bare noen få dager. Jeg hadde liksom beklaga meg på å vente et par måneder (minst) før jeg i det hele tatt ble kalt inn til konsultasjon før operasjon :pompus:
 
Har du testet etter eggløsning? :) jeg pleier å ha eggløsningsslim et par dager før eggløsning, så ville iallfall lagt inn aksjer for sikkerhetskyld om jeg var deg! :) :Heartred

Nei, jeg tester ikke, så aner ikke når el er. Har tenkt litt på å teste etter el, men er redd jeg bare blir stressa av det, så vi tar det litt som det kommer :wacky: Men da legger vi inn aksjer i helga før neste jobbreise på mandag igjen og krysser alt vi har for at vi har litt flaks :joyful:
 
Har sjekket bilder av EL-tester. Fikk denne den 10 sep. Så mulig jeg da er 6 dpo? Eller så har EL ikke vært ennå:rolleyes: skygge på g-test. Testet positivt 8 dpo sist mnd.

Screenshot_20200918-150304_Gallery.jpg

20200918_150138.jpg
 
Tok en ny nå, er jo strek! Men mannen mener det bare er der streken liksom skal være :p Aner ikke hvor mange DPO, trodde eggløsningen var mandag jeg, men aner ikke
 

Vedlegg

  • 7F3F13B3-4213-4EE7-BC33-2D1C04F9D748.jpeg
    7F3F13B3-4213-4EE7-BC33-2D1C04F9D748.jpeg
    18,4 KB · Visninger: 71
Tok en ny nå, er jo strek! Men mannen mener det bare er der streken liksom skal være :p Aner ikke hvor mange DPO, trodde eggløsningen var mandag jeg, men aner ikke

EL var nok ikke på mandag:rolleyes::love7 Ser ut som det er babystrek:Heartred
 
Nei, jeg tester ikke, så aner ikke når el er. Har tenkt litt på å teste etter el, men er redd jeg bare blir stressa av det, så vi tar det litt som det kommer :wacky: Men da legger vi inn aksjer i helga før neste jobbreise på mandag igjen og krysser alt vi har for at vi har litt flaks :joyful:
Krysser fingrene for deg! Lykke til :Heartred
 
EL var nok ikke på mandag:rolleyes::love7 Ser ut som det er babystrek:Heartred
Men da er spørsmålet mitt: jeg var hos gynekologen tirsdag forrige uke, og da var slimhinnen min 4 mm og det var ingen tegn til eggløsning. Hvor lenge før kan man se eggløsning? Jeg er gal, men tok en test til bare for å se om deg kom en strek til, og det gjorde det! :nailbiting: Ikke like sterk fordi jeg nesten akkurat hadde tisset, men allikevel en strek!
 
Men da er spørsmålet mitt: jeg var hos gynekologen tirsdag forrige uke, og da var slimhinnen min 4 mm og det var ingen tegn til eggløsning. Hvor lenge før kan man se eggløsning? Jeg er gal, men tok en test til bare for å se om deg kom en strek til, og det gjorde det! :nailbiting: Ikke like sterk fordi jeg nesten akkurat hadde tisset, men allikevel en strek!

Det spørs, da:hilarious: Kroppen er rar. Plutselig kan EL bare komme. Tipper du har hatt EL om torsdagen, så du er 7 dpo:)?!
 
FEA186DE-91F8-4738-BBFB-566ACE0AB3A6.jpeg
8E179486-8CE8-40D0-9CF5-67AFE0D4E47D.jpeg


Er denne positiv? Monitor sa høy idag tidlig. Men har hatt litt mer symptomer ila dagen, så tror kanskje den hadde vist Max nå?
 
Den ser veldig positiv ut ja! Jeg har nesten mer murringer før eggløsning, så mulig den er i morgen? :happy:

Takk:) ja, jeg er litt øm og vondt i korsryggen. Men merker ikke like mye som sist syklus. Derfor blir jeg usikker, Hehe .. :angelic: da er det bare å legge inn aksjer. Synd mannen tok en øl til maten:nailbiting:
 
Back
Topp