Utstyr når man har barn fra før

I teorien ja, men i praksis er det ikke alltid sånn. Det er jo en grunn til at de går ned i vekt etter fødsel. Det tæres på lagerene. Mange er sultne selv om de får de dråpene råmelk som liksom skal være nok og når de hyler på andre døgn er det kjekt å kunne gi et par ml mme. Det er overhode ikke noe galt i det :)
Helt enig!
Vår nr en hadde lav fødselsvekt og hylte etter mat hvert 20 min de første dagene, så hun ble absolutt ikke mett av litt råmelk. Vi ga mme fra kopp som vi faktisk fikk på sykehuset, men fikk pekefinger nesten hver gang. Og pekefinger for at jeg visstnok ammet for ofte:bored: kjenner at jeg gleder meg til å kunne være litt tøffere denne gangrn og faktisk gi beskjed om at de kan slutte med kommentarer og råd fordi jeg ikke er interessert!!
 
Helt enig!
Vår nr en hadde lav fødselsvekt og hylte etter mat hvert 20 min de første dagene, så hun ble absolutt ikke mett av litt råmelk. Vi ga mme fra kopp som vi faktisk fikk på sykehuset, men fikk pekefinger nesten hver gang. Og pekefinger for at jeg visstnok ammet for ofte:bored: kjenner at jeg gleder meg til å kunne være litt tøffere denne gangrn og faktisk gi beskjed om at de kan slutte med kommentarer og råd fordi jeg ikke er interessert!!
Vi får be de gå å terrorisere noen andre :hilarious:
 
Bedside crib da vi lånte med førstemann. Evt et søskenbrett til vogna:D
 
Kom på en ting! Skal kjøpe en av de dingsene som automatisk rugger barnevogna!!! Herlighet, DET savnet jeg i 2018! Trillet og trillet og trillet hver dag, for lille våkna nesten med en gang vi parkerte vogna.

Har hørt om Rockit, en venninne var fornøyd med den. Har dere noe erfaring med lignende dingser?

Det skal jeg også ha om denne babyen likner på den forrige :banghead:
 
Jeg vil ha slyngevugge, nature's bond pumpen og må kjøpe vippestol om jeg ikke har noen å låne av denne gangen. Og en tripp trapp til..
 
Ja, for all del. Alle får det bedre med mat og søvn. Da hadde du en fin barnepleier tenker jeg :) Er blitt en liten fanesak for meg dette med amming og mme. Morsmelk er selvsagt best, men man begår ikke en kriminell handling ved å gi litt mme. Synes de drar den litt for langt. Hvert fall på barselhotellet på Ullevål. Vi hadde sikkert 15 forskjellige innom på de 3 dagene vi var der. Alle litt sånn bryske øst-europeere som rev og klemte meg i puppen og skapte et skikkelig oppstyr rundt ammingen. Babyen ble stressa, jeg ble stressa og det ble en elendig start. Hadde vi fått ro til å finne ut av det selv tror jeg babyen hadde knekt koden før. Han gjorde jo det med en gang vi kom hjem. Og det at de nektet å komme med litt mme til oss synes jeg også var ganske sjokkerende. Nevnte opplevelsen på helsestasjonen på 6-ukerskontrollen og de sa at barselhotellet har fått mange klager pga. nettopp det. Så nå forbereder jeg alle mine venninner som er førstegangs på ammemaset og at de ikke må la seg stresse av det. At de må stole på seg selv og babyen :)

Er så glad jeg er andregangs nå. Skal ikke la meg stresse og skal henge opp «ikke forstyrr» :hilarious::hilarious: Blir nok lettere denne gangen da jeg fortsatt har melk etter kommende storebror. Puppene lekker innimellom o_O

Anyways, man er ikke en dårlig mor om man supplerer med litt mme i ny og ne. Vi hadde en fase rundt 3 mnd også der jeg ga han en liten flaske på kveld. Han var helt umettelig og veldig veldig urolig på kveld. Følte jeg sviktet totalt ved å gi den flaske . Det er bare tull å skulle kjenne på sånt. Kunne ønske helsepersonell var litt mer nyansert i budskapet sitt.

Ja, der fikk du hele regla. Sorry! :shy::shy:

Jeg har født begge mine på Ullevål og hadde akkurat samme opplevelse første gang. Var heldigvis blitt advart av venninner på forhånd, men når man er førstegangs og står der med en baby som hyler, er man ikke så tøff i trynet.

forskjellen fra barn nummer 1 til 2 var helt vanvittig. Ble spurt en eller to ganger om ammingen hadde gått fint forrige gang, jeg sa ja, og da sa de bare ok og brydde seg ikke mer om det. Jeg hadde med MME i fødebagen :hilarious:

denne gangen tenker jeg at jeg faktisk skal be om noen råd, nummer 2 fikk nemlig aldri spesielt bra sugeteknikk og det var ganske vondt en lang stund!
 
Jeg må nok ha søskenvogn :hilarious: så om noen har en grei å anbefale tar jeg gjerne imot tips! Må være litt størrelse på bagdelen!

Ellers har jeg alt nå etter forrige, har litt lyst på ny babybilstol men får se..
 
Tenker at det er greit med litt annet utstyr nå, siden vi også skal ta vare på storesøster i tillegg.. Har tenkt på bedside crib (vi samsov sist, og elsket det.men tenker at det er greit å ha hvis storesøster kommer krypende oppi dobbeltsengen), ny tripptrapp med nyfødtstol (siden vi skal forsøke å spise middag som en familie) og en vippestol til lekestunder på gulvet. Eller har vi bilstol, bleier, bæretøy og klær siden sist:)
 
Jeg må nok ha søskenvogn :hilarious: så om noen har en grei å anbefale tar jeg gjerne imot tips! Må være litt størrelse på bagdelen!

Ellers har jeg alt nå etter forrige, har litt lyst på ny babybilstol men får se..
Vi har landet på thule urban glide 2 double. Hvis jeg skal ha en vogn til vil jeg ha en sportsvogn som klarer seg godt i litt terreng. Kommer til å beholde Fox’en vår så blir jo til at jeg og babyen bruker den mest i hverdagen. Kommer også til å ha søskenbrett til den. Så har vi søskenvogna til helger og ferier eller andre ganger vi trenger den. Da føler jeg vi har mange alternativer :)

Jeg startet en søskenvogntråd tidligere så du kan jo sjekke der. Veldig mange anbefaler Donkey :)
 
Jeg skal kjøpe det nye Newborn Seat fra Stokke, som kan reguleres, slik at minsten kan være med ved bordet helt fra starten, må også ha en tripp trapp til, da de to største ikke er klare for voksenstol.

har lyst på vippestol, som vi ikke hadde til de største (!) og har veldig lyst på natures sway vugge!

også må vi ha ny bil da ;)
 
Må ha en tripp trapp til, vurderer søskenvogn..
Kan også tenke meg et sjal evt ringslynge denne gangen.. ble mye bæring i bæresele sist..
ellers kommer jeg ikke på noe... med mindre det blir et annet kjønn, da blir det shopping :)
 
Vi har landet på thule urban glide 2 double. Hvis jeg skal ha en vogn til vil jeg ha en sportsvogn som klarer seg godt i litt terreng. Kommer til å beholde Fox’en vår så blir jo til at jeg og babyen bruker den mest i hverdagen. Kommer også til å ha søskenbrett til den. Så har vi søskenvogna til helger og ferier eller andre ganger vi trenger den. Da føler jeg vi har mange alternativer :)

Jeg startet en søskenvogntråd tidligere så du kan jo sjekke der. Veldig mange anbefaler Donkey :)

Takk for tips, og skal sjekke ut den tråden ;)
Her går ikke søskenbrett da det blir litt for liten aldersforskjell til det tror jeg :shy: :hilarious:
 
Nå sist kjøpte vi en brukt newborn Seat med trekk til 50kr., tenkte det var så billig at det var ikke noe tap om vi endte med å kjøpe nytt. Var jo litt flekkete og skitt på selene og trekket, men vi tok av alt og heiv i vaskemaskinen. Såg helt nytt ut !! Bare tips til dere som tenker brukt ;)
 
Back
Topp