September 2020

Klem til deg ❤️
Min har tett nese men er på skolen, ellers hadde det aldri blitt skole på han
Ja. Kommer til å sende ham med tett nese fremover. Det var helheten i at han mente seg tettere /sykere enn vanlig kombinert med leirskole neste uke som gjør at han er hjemme i dag. Men kan ikke holde ham hjemme hele vinteren, det sier seg selv egentlig.

Læreren svarte at vurderingene er opp til oss (som forventet, men hadde vært fint med klare retningslinjer) og i dag har jeg ham til vurdering og medisinering så ser vi om han ikke er sitt vante seg i morgen. Tett. Snørrete. Men vanlig

Northug snakket sant, det er en del som burde gå i seg selv å tenke over hva de har skrevet .. Mye forhåndsdømming

Ja. Kommer til å sende ham med tett nese fremover. Det var helheten i at han mente seg tettere /sykere enn vanlig kombinert med leirskole neste uke som gjør at han er hjemme i dag. Men kan ikke holde ham hjemme hele vinteren, det sier seg selv egentlig.

Læreren svarte at vurderingene er opp til oss (som forventet, men hadde vært fint med klare retningslinjer) og i dag har jeg ham til vurdering og medisinering så ser vi om han ikke er sitt vante seg i morgen. Tett. Snørrete. Men vanlig
Ser den, er jo vanskelig å vite i disse dager

Noen som vet om det er mulig å kjøpe Villmarksgenseren ferdig strikket?

Og så er eldstemann tett i nesen. Mer enn vanlig, mener han. Så da skal han vel holdes hjemme fra skolen for å ikke ende med å smitte hele klassen så alle sitter hjemme når de etter planen skal på leirskole neste uke.

Utfordringen er, som jeg kommer til å nevne for læreren, at jeg ikke tror jeg får ham ikke-tett i nesen før bjørkepollensesongen 2021 er over. Han vil være varierende tett og snørrete og noen ganger fin, men ikke langvarig ikke-tett før til sommeren. Dette er vi vant med, og pleier sende på skolen likevel. Selvsagt. Normalt sett. Men ikke i år. Men hvordan skal vi forholde oss til pensum for 7. Klasse?

Fortvilende.

Kombinert med at mannen er så stresset på jobb at han er dradd og jeg må rett og slett bare takle dette selv.

Og er håpløs nok i hodet til å la leirskolen neste uke stresse meg. Får jeg ham "klarert"? Er der innafor å sende med saltvannsnesespray for å holde det åpnere, evt kombinert med allergispray som han vanligvis bare bruker vår (pollen) og sommer (svigermor har katt)?

Klarer jeg å forklare ham at han ikke bør klage på tett nese og slim i halsen ovenfor folk på tur, men samtidig formidle at dersom han reelt blir sykere enn vanlig så skal han likevel si fra? Jeg ønsker at han skal få oppleve denne turen, og jeg ønsker ikke å reise 5 timer, hver vei, for å hente ham midt i uka. Enklere å holde ham hjemme. Men det kan vi jo heller ikke.

Samtidig hoster både jeg og minstemor fortsatt tørrhoste. Ingen har feber. Og svaret på testen hennes lar vente på seg. Det kommer nok i løpet av dagen. Men så lenge vi hoster sitter vi fortsatt her.

Og åpenbart denne 12 åringen min også, som jeg må vokte meg vel for å la bli for glad i å være hjemme. Han er skoleflink og alt går bra, men med mange år med mobbing i bagasjen er hjemmeskole noe som passer ham fint. Og siden han tar skolearbeidet fort har han mye tid til ting han heller liker. YouTube, minecraft, pokemon go og å lese Harry Potter. Han fikk de siste tre bøkene til bursdagen og er halvveis i nr 5.

Og jeg er fortvila over så mange ting som sauser seg sammen akkurat nå.

Så jeg får vekke mellomste og høre om hun i det minste skal på skolen.

Og lage frokost til gjengen.

Og sende melding til læreren. For å holde en helt frisk, men litt tett i nesen, litt ekstra tett kanskje, gutt hjemme. For å ikke ende med å holde hele klassen hjemme meste uke.
Tror rett og slett han må ha brev fra legen som sier at han er så allergisk.
Kraftig allergi kan gi influensasymptomer mens allergien står på, betyr ikke at man er syk!

Tror rett og slett han må ha brev fra legen som sier at han er så allergisk.
Kraftig allergi kan gi influensasymptomer mens allergien står på, betyr ikke at man er syk!
Greia er at det på våren er allergi, det på høsten er.... Jeg vet ikke. Han er bare tett i nesen nesten hele tiden. Slim i halsen kommer nok av astma, men jevnt over har han det bare sånn.

Jeg er også allergisk mot støv, og når vi hadde hund så var jeg konstant tett. Så jeg ville få han testet for støv og midd. Da må det nok støvsuges annen hver/hver dag.

Bør vel vurdere å få ham testet for det også etterhvert ja, men nå er det jo dønn kaos å få komme gjennom på telefonen til legekontoret og de vil helst legge på så fort som mulig (Ja, jeg har snakket med dem i dag og fikk den følelsen. Men fikk bestilt resept og "jada, er det vanlig for ham så kan han gå på skolen når han er sånn" )

Ungen går på allergimedisin hver eneste dag, året rundt, men vi prøver med allergispray på denne tette høstnesen, det har jeg ikke tenkt på før. På sikt får vi forsøke å få en legetime der, (minner meg på at jeg må bestille en hosen pribvat gynekolog og få tatt celleprøve, slikt tar de ikke på legekontoret for tiden. Jeg skulle tatt den i mai,... glemmer det)

Kan jo starte med å faktisk støvsuge rommet hans, det trengs

Bør vel vurdere å få ham testet for det også etterhvert ja, men nå er det jo dønn kaos å få komme gjennom på telefonen til legekontoret og de vil helst legge på så fort som mulig (Ja, jeg har snakket med dem i dag og fikk den følelsen. Men fikk bestilt resept og "jada, er det vanlig for ham så kan han gå på skolen når han er sånn" )

Ungen går på allergimedisin hver eneste dag, året rundt, men vi prøver med allergispray på denne tette høstnesen, det har jeg ikke tenkt på før. På sikt får vi forsøke å få en legetime der, (minner meg på at jeg må bestille en hosen pribvat gynekolog og få tatt celleprøve, slikt tar de ikke på legekontoret for tiden. Jeg skulle tatt den i mai,... glemmer det)

Kan jo starte med å faktisk støvsuge rommet hans, det trengs
Ja begynn der. Også få ta en slik test så snart som mulig. Selv om jeg går på allergimedisiner så blir jeg dårlig hvis det er for mye støv/midd, parfymer eller noe slikt. Så jepp. Føler med han!

Back
Topp