Redebygging vol 2

Jeg har vel det meste, men ikke vasket og klart..
Vet ikke helt når jeg skal syarye med det. Men tenker oktober..
Når skal dere pakke fødebagen?

har den ferdig pakket:joyful: uff, jeg er litt for glad i organisering og lister.. Ikke meg du spør lenger ned men jeg har pakket:

- toalettmappe (tannbørste, tannkrem, hårstrikk, multimamkompress og et par ammeinnlegg tilfelle jeg trenger. Shampo og balsam i reisestørrelse og en liten hårbørste. Skal legge oppi hudkrem og hudrens når det nærmer seg. Skal ikke ha med sminke)
- fin gravidjoggebukse og amme t-skjorte til hjemreisen. Skal legge oppi en cardigan.
- slippers som tåler en dusj
- en truse, en ammebh og ullsokker
- to body, to bukser og et par sokker til babyen. Skal legge oppi strikkesettet til hjemreise. Et mykt bomullspledd.
- ammepute (cosy fix) og bæresele (embrace), bilstol står klar med bilstolpose (tynn fra easygrow og ullpledd fra nøstebarn)
 
har den ferdig pakket:joyful: uff, jeg er litt for glad i organisering og lister.. Ikke meg du spør lenger ned men jeg har pakket:

- toalettmappe (tannbørste, tannkrem, hårstrikk, multimamkompress og et par ammeinnlegg tilfelle jeg trenger. Shampo og balsam i reisestørrelse og en liten hårbørste. Skal legge oppi hudkrem og hudrens når det nærmer seg. Skal ikke ha med sminke)
- fin gravidjoggebukse og amme t-skjorte til hjemreisen. Skal legge oppi en cardigan.
- slippers som tåler en dusj
- en truse, en ammebh og ullsokker
- to body, to bukser og et par sokker til babyen. Skal legge oppi strikkesettet til hjemreise. Et mykt bomullspledd.
- ammepute (cosy fix) og bæresele (embrace), bilstol står klar med bilstolpose (tynn fra easygrow og ullpledd fra nøstebarn)

Du har jo full kontroll! Når har du termin?
 
Jeg har også begynt å pakke fødebagg, har lagt oppi to ammesingletter, en god bukse og plastslippers til dusjen. Tøy til baby skal også oppi når jeg har vaska meg gjennom det medte her hjemme. Vil ha det ca klart til uke 32-33.
 
Sikkert smart. Jeg får nok ikke gå tiden ut, så burde kanskje begynne...
Kan jeg spørre hva du har i inntil videre?

tannbørste, lypsyl, halssukker, munnsårkrem, ansiktsservietter, shampo og balsam i reisestørrelse, hårbånd, strikker, bodylotion
Multimam og ammeinnlegg
Et bar sett til baby (men ikke helt ferdig her)
Boksere
Teppe til baby, gulpekluter, tytt

resten må jeg ordne klart når det nærmer seg.. klær og sko og diverse bruker jeg hver dag så vil ikke avse favorittene enda haha..
 
I dag har jeg malt ferdig kommoden til lillesøster :smiley-bounce015 Nå er bekkenet litt for sliten for å gjøre noe annet på ei stund! Men det er vel ca bare det vi har klart.
 
Ang redebygging. Litt i tenkeboksen når det kjem til stellebord. Me har ikkje veldig mykje ledig golv- og veggplass på badet vårt. Har tenkt å ha ei stellematte i vinduskarmen som er brei og god. Der vil me har tilgang til både vatn og skuffer. Men kvar skal me bada minien? Har sjølvsagt vask, men ser føre meg at den blir for liten? Har også badekar, men er ikkje det veldig upraktisk og tungt for ryggen? :facepalm: Tips?
 
Ang redebygging. Litt i tenkeboksen når det kjem til stellebord. Me har ikkje veldig mykje ledig golv- og veggplass på badet vårt. Har tenkt å ha ei stellematte i vinduskarmen som er brei og god. Der vil me har tilgang til både vatn og skuffer. Men kvar skal me bada minien? Har sjølvsagt vask, men ser føre meg at den blir for liten? Har også badekar, men er ikkje det veldig upraktisk og tungt for ryggen? :facepalm: Tips?

Jo, det er tungt og upraktisk å bade baby om man må stå på kne og henge over badekaret. Men jeg har likevel ikke noe råd å gi - vi kommer til å gjøre det slik denne gangen også :) med badebalje i badekaret slik at man slipper å fylle badekaret med så mye vann. Vi bader ikke barna så ofte da. Enese alternativet er kanskje å kjøpe stativ til badebaljen?
 
Ang redebygging. Litt i tenkeboksen når det kjem til stellebord. Me har ikkje veldig mykje ledig golv- og veggplass på badet vårt. Har tenkt å ha ei stellematte i vinduskarmen som er brei og god. Der vil me har tilgang til både vatn og skuffer. Men kvar skal me bada minien? Har sjølvsagt vask, men ser føre meg at den blir for liten? Har også badekar, men er ikkje det veldig upraktisk og tungt for ryggen? :facepalm: Tips?
Sammenleggbar balje med stativ - Stokke flexi bath :)
 
:joyful:
Også jeg som trodde VI hadde mange prosjekter... :joyful: Det blir helt sikkert veldig fint når dere er ferdige! :Heartred
Huff, ser hvor mye det er når jeg ser over lista :joyful: Håper på å sette vekk riving av kjøkken og bygging av nytt soverom til en kamerat av oss :) Boden er organisert, har ordnet på rommene til ungene og skal kjøpe gulv og maling i slutten av september når lønningen har kommet. Litt å henge fingrene i er greit, satser på at minstemann drøyer helt til termin med å komme :p
 
Vi holder på å pusser opp vårt soverom, så er ikke helt klar for lille enda. Men barnerommet, alt av møbler, klær, innkjøp osv til lille er ferdig og klart. Ble ferdig med alt rundt uke 29/30 og tenkte det var alt for tidlig, men glad for det nå. 31+5 og har nettopp vært innlagt på sykehuset med smertefulle og regelmessig sammentrekninger, og forkortet livmorhals. Får gjøre minimalt nå, så glad jeg fikset alt i god tid:happy::rolleyes:
 
Har faktisk endelig vasket bilstolen klart til lillsøster :wacky:
Det må jeg også gjøre! Tok du av trekket eller brukte du klut? Noen tips til ei som vegrer seg for å sette i gang :p
 
Det må jeg også gjøre! Tok du av trekket eller brukte du klut? Noen tips til ei som vegrer seg for å sette i gang :p

Tok av trekket og fulgte vaskeanvisning Men det er jo forskjellig fra stol til stol hvor enkelt det er
 
Skal kjøpe bedside crib, men litt usikker på hva som er bra. Noen med erfaring og tips?:)
 
Skal kjøpe bedside crib, men litt usikker på hva som er bra. Noen med erfaring og tips?:)

Vi hadde Troll Bedside Crib sist, og var veldig fornøyd med den. Kjøpte brukt og solgte den, skal kjøpe igjen nå. Må ha den forrige versjonen, da den nye har hjul/bein som stikker ut -det går ikke inntil vår seng som går helt ned til gulvet. Kommer veldig an på hva slags seng man har, men viktig at man får festet den slik at den ikke sklir fra sengen (låse hjulene er ikke nok). Det gjelder vel uansett hvilken.

Synes de i stoff virker mer styrete i forhold til gulp osv. (mye gulp med forrige), samt at jeg ikke vet hvor tette de er med tanke på at man jo ikke bør ha sengekant.. Ville vel ikke solgt de om de ikke var trygge, da.
 
har den ferdig pakket:joyful: uff, jeg er litt for glad i organisering og lister.. Ikke meg du spør lenger ned men jeg har pakket:

- toalettmappe (tannbørste, tannkrem, hårstrikk, multimamkompress og et par ammeinnlegg tilfelle jeg trenger. Shampo og balsam i reisestørrelse og en liten hårbørste. Skal legge oppi hudkrem og hudrens når det nærmer seg. Skal ikke ha med sminke)
- fin gravidjoggebukse og amme t-skjorte til hjemreisen. Skal legge oppi en cardigan.
- slippers som tåler en dusj
- en truse, en ammebh og ullsokker
- to body, to bukser og et par sokker til babyen. Skal legge oppi strikkesettet til hjemreise. Et mykt bomullspledd.
- ammepute (cosy fix) og bæresele (embrace), bilstol står klar med bilstolpose (tynn fra easygrow og ullpledd fra nøstebarn)
Det sykehuset jeg skal føde vet jeg at de har både ammepute og tube som kan brukes til å ha baby i :happy: Kanskje verdt å sjekke ut, så slipper du å ha det med ;)
 
Skulle vente litt med både tripptrapp og vippestol, men plutselig skulle fargen vi ville ha i Tripptrapp gå ut og det ble salg på vippestolen, så da..... :D
 
Back
Topp