Redebygging vol 2

Høstdrøm

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Uke 30+0 og helt i hundre når det kommer til å gjøre klart hjemmet :hilarious: Har nå flyttet kommoder, organisert ALT av tøy og utstyr til voksne og barn, ryddet i alle rom og hatt i alle fall tre stressutbrudd :joyful: Har igjen å vaske ned huset!

jeg lurer på hva du har gjort? Alt, litt eller ingenting? Hva gjenstår?
 
Herlig! Elsker å få et sånn kick, har også hatt det denna uka :) jeg og partner vasker alltid litt og litt, men har fått vasket huset en omgang denna uka og vaska alt av nytt tøy som har blitt liggende i bokser! Så nå er alt vasket, tørka og bretta inn i kommoden, venter bare på å få flytte alle tingene opp i stua så det kan få bli litt fint. Fortsatt litt tidlig :)
 
Herlig! Elsker å få et sånn kick, har også hatt det denna uka :) jeg og partner vasker alltid litt og litt, men har fått vasket huset en omgang denna uka og vaska alt av nytt tøy som har blitt liggende i bokser! Så nå er alt vasket, tørka og bretta inn i kommoden, venter bare på å få flytte alle tingene opp i stua så det kan få bli litt fint. Fortsatt litt tidlig :)

ja det er kjempegodt å få gjort unna! Så greit st mye er klart :) jeg gleder meg også til det! Hva skal du ha fremme på stua da?
 
Får en raptus i ny og ne. Har vasket og brettet tøyet i str 50/56. Holder på å renovere en kommode og velge farger til soverommet. Det blir ikke malt før etter jul, men jeg bruker lang tid på å bestemme meg.
 
Skal hente masse arvetøy i dag og etter dét Kan redebyggingen begynne :D Skal rydde klar kommoden og vaske tøyet. Stellebordet skal kjøpes til uka, men venter nok litt med montering. Ellers endel som må kjøpes inn også, dyne feks.
 
ja det er kjempegodt å få gjort unna! Så greit st mye er klart :) jeg gleder meg også til det! Hva skal du ha fremme på stua da?

har en stokke sleepi som jeg gleder meg veldig til å få opp! I tillegg til vippestol og slike småting.. tenker også å ha klær i 50/56 under stellebordet oppe når jeg får tak i det! Enn du?
 
Nå stress vaskes det hjemme xD ting er ferdig pusset opp(brukt 4 mnd på 8 rom og totalrenovert). I går panisk kl 23 vekka æ mannen og da skulle vi bestille alle møblene til barnerommet via ikea og få det levert hjem. Ikke kor valg og begynte å gråte når han sa han var for trøtt xD fikk litt smålig panikk når det gikk opp for meg at det er 72 dager til termin og at æ æ 30+1 i dag :facepalm::hilarious:
 
har en stokke sleepi som jeg gleder meg veldig til å få opp! I tillegg til vippestol og slike småting.. tenker også å ha klær i 50/56 under stellebordet oppe når jeg får tak i det! Enn du?

Åh de er fine :) har en vugge fra da jeg var liten, vippestol, tripp trapp stol med babydel og etterhvert en babygym som skal stå på en treningsmatte.
 
Ble en smule stressa nå, har et lite stykke igjen før det er klart for mini! Bestilt stellekommode i dag. Har en Stokke sleepi som ikke er montert opp, ikke gjort noe på barnerom. Har akkurat klippet av alle merkelappene på babyklærne som jeg av en eller annen grunn følte var et stort steg å ta! Haha! Føler litt på småpanikken nå og da for at ting ikke skal være klart i tide.. Men trøster meg selv med at babyen trenger strengt talt bare et sted å sove, bleier og pupp helt til å begynne med :p
 
Har ikke gjort en dritt. Har ikke gulv i kjelleren engang, det er rett ned på rør og jord :hilarious: håper nestinghormonet rekker å kicke inn denne gangen, for i denne farten blir det ihvertfall ikke rene klær eller madrass i sengen :p
 
Åh de er fine :) har en vugge fra da jeg var liten, vippestol, tripp trapp stol med babydel og etterhvert en babygym som skal stå på en treningsmatte.

blir fiiint ❤️ Har også vugga fra da jeg var liten som min far også har brukt! Den har han pussa opp nå og skal stå hjemme hos dem, skikkelig koselig med gjenbruk :)
 
Har ikke gjort en dritt :D Håper og få malt ferdig en kommode i løpet av uka kanskje :wacky:
 
Nettopp organisert alle klærne til snart 2-åringen og nå står mine for tur. Har nettopp pusset opp soverom og flytta inn dit, så nå skal småen flytte inn på vårt gamle, må bare male litt også. Holder også på å oppgradere vaskerommet for at det skal bli bedre flyt i klesvasken, mest bretting av rene klær for det er det som ikke blir gjort.
Så må jeg pakke fram babyklærne og ta fram babytingene ❤️ Synes det går trått pga varierende form og en toåring som går rundt beina på meg :p
 
Ikke gjort stort, så må begynne å vaske klær og finne frem babyting igjen, i tilfellet baby kommer tidlig denne gangen også :p
 
Vi holder på å fikse gang, to kontorer (ett til barnerom og ett til kontor+gjesterom), spisestue, bod og vaskerom omtrent samtidig føles det som, og jeg blir litt sliten av alt som pågår samtidig.:sorry: Hele ferien gikk dessuten med til å fikse hytta. Gleder meg til å få detaljene mer på plass, så det er mulig å begynne å vaske klær/ordne på barnerommet... :Heartred
 
Ble en smule stressa nå, har et lite stykke igjen før det er klart for mini! Bestilt stellekommode i dag. Har en Stokke sleepi som ikke er montert opp, ikke gjort noe på barnerom. Har akkurat klippet av alle merkelappene på babyklærne som jeg av en eller annen grunn følte var et stort steg å ta! Haha! Føler litt på småpanikken nå og da for at ting ikke skal være klart i tide.. Men trøster meg selv med at babyen trenger strengt talt bare et sted å sove, bleier og pupp helt til å begynne med :p

Enig i at det er skummelt å ta bort de merkelappene! Det er jo ikke mye som skal til før babyen har det fint nei :) du kommer helt sikkert i mål
 
Nettopp organisert alle klærne til snart 2-åringen og nå står mine for tur. Har nettopp pusset opp soverom og flytta inn dit, så nå skal småen flytte inn på vårt gamle, må bare male litt også. Holder også på å oppgradere vaskerommet for at det skal bli bedre flyt i klesvasken, mest bretting av rene klær for det er det som ikke blir gjort.
Så må jeg pakke fram babyklærne og ta fram babytingene ❤️ Synes det går trått pga varierende form og en toåring som går rundt beina på meg :p

samme her når det gjelder klær! Den brettingen altså...
 
Har arvet sikkert 20 søppelsekker med klær, som må sorteres... altså fra 50 til 80 :joyful: det har stått på samme plass siden det kom i hus, det må vaskes, henges opp, sorteres, brettes aaah.... for et luksusproblem! men manner meg opp hver dag til å ta det hahah.... enda ikke begynt.
Ellers er rommet hans klart, alt av stort og dyrt utstyr er klart. Stresser ikke så mye, funnet ut at det skjer ikke noe mer i huset av mitt stress, bare sur samboer :joyful:
Vi skal kanskje bygge på huset da, det er litt stress, men igjen - der er søkeprosessen igang så jeg får ikke gjort noe med det, lært meg å ikke kave meg opp over ting jeg ikke kan gjøre noe med :smiley-ashamed004
Mini kommer, uansett hvordan det ser ut, og hvor mye man har klart, og uansett hvor forberedt man er, så tror jeg ikke man føler seg "klar" uansett :dance008
 
samme her når det gjelder klær! Den brettingen altså...
Klesbretting er det VERSTE :bored: Jeg elsker å vaske klær, så alle har alltid rene klær men den haugen med rene klær er sikkert 4-5 maskiner og jeg kommer aldri i mål :hilarious:
Men nå er jeg nesten i mål før jeg tar fatt på mer klesvask :cat:
 
Huff, får litt dårlig samvittighet av tråder som denne...:oops: For her i huset er INGENTING klart for mini. Det er jo riktignok 3mnd igjen, da - så føler jo egentlig at jeg har tid på meg.

Vi skal bygge på huset vårt men har ikke kommet i gang pga. masse papirarbeid og søknader som tar tid. Så.. Det er en LANG vei før mini kan få sitt eget rom. Han skal jo sove med oss ganske lenge, og som plan B kan han også fint dele rom med storebroren sin en periode til det er klart.

Men foreløpig har jeg ikke tatt ned noe av babytøy/ utstyr fra loftet, og langt mindre begynt å vaske og brette...
Til motsetning var alt på stell flere mnd. før førstemann kom. Men det skal nok gå bra tenker jeg. Vi har jo det meste som trengs liggende fra før, og vet hva som skal gjøres :)
 
Back
Topp