Kjøpe brukte klær

Jeg kjøper ikke store pakker der man ikke får se bilde av alt, men har jevnt over god erfaring med å kjøpe brukt. Bruker tise, føler det er litt bedre enn finn. Bortsett fra risikoen for "bomkjøp " ser jeg ingen problemer med å kjøpe brukt, så synes jo det er rart med folk som er konsekvent mot det. Jeg bruker tid på å lete,og kjøper merker jeg vet har god kvalitet.

Er i grunnen litt enig med deg. Hadde store planer om å kjøpe litt brukt, både mtp økonomi og miljø. Men enten så selger folk ett og ett plagg, som med frakten blir så dyrt at jeg like godt kunne kjøpt det på salg. Eller så selger de store "forundringspakker", der jeg er skeptisk til hvor mye jeg egentlig hadde brukt.

Hva skjedde med å gi videre til venninner og venner som har yngre barn? Har et vennepar vi får mye av, mens et annet vennepar ville selge klær til oss... Da takket vi pent nei til de som ville selge klær. Jeg hadde aldri solgt noe til venner, med mindre det var virkelig dyre klær med lite slitasje.

Er i grunnen litt enig med deg. Hadde store planer om å kjøpe litt brukt, både mtp økonomi og miljø. Men enten så selger folk ett og ett plagg, som med frakten blir så dyrt at jeg like godt kunne kjøpt det på salg. Eller så selger de store "forundringspakker", der jeg er skeptisk til hvor mye jeg egentlig hadde brukt.

Hva skjedde med å gi videre til venninner og venner som har yngre barn? Har et vennepar vi får mye av, mens et annet vennepar ville selge klær til oss... Da takket vi pent nei til de som ville selge klær. Jeg hadde aldri solgt noe til venner, med mindre det var virkelig dyre klær med lite slitasje.
Jeg skulle gjerne ha gitt det videre til venninner/familie:happy: men enten har de ikke barn, de har nettopp fått baby (og ikke har plass til oppbevaring frem til ungen passer det) eller så har barna deres tatt mine igjen, slik at de går i samme str :hilarious:

Jeg kjøpte mye brukt da min var mindre, men ikke kjøpt brukt på noen år nå.

Jeg selger brukte klær da, jeg synes nesten det verste er hvor t billig folk vil ha det.

Jeg skulle gjerne ha gitt det videre til venninner/familie:happy: men enten har de ikke barn, de har nettopp fått baby (og ikke har plass til oppbevaring frem til ungen passer det) eller så har barna deres tatt mine igjen, slik at de går i samme str :hilarious:
Er klart at ikke alle ha noen å gi videre til, så er ikke en klage på "alle" som selger:)

Kanskje var det mer vanlig før å gi videre til venner, familie og kollegaer? Og at det nå er blitt mer innafor å selge?

Om mine venner hadde fine klær de solgte videre, hadde jeg hatt null problemer med å kjøpe. Jeg går ikke bort klær til venner som er merkeklær. Men fetteren til kengubarnet får en del.

Ja hva skjedde med arving? Jeg er heldig og arver mye. Og arver det videre eller gir til fretex. Forstår at folk selger dyre, lite brukte klær. Men vanlige klær synes jeg det er rart å selge. Før i tida var det ingen som tok penger for arveklær.

Er klart at ikke alle ha noen å gi videre til, så er ikke en klage på "alle" som selger:)

Kanskje var det mer vanlig før å gi videre til venner, familie og kollegaer? Og at det nå er blitt mer innafor å selge?
Det kan hende :) jeg arvet mye av det kjedemerke-tøyet fra søsteren min og betalte litt for det som var litt mer ordentlig :)

Ja hva skjedde med arving? Jeg er heldig og arver mye. Og arver det videre eller gir til fretex. Forstår at folk selger dyre, lite brukte klær. Men vanlige klær synes jeg det er rart å selge. Før i tida var det ingen som tok penger for arveklær.
Jeg synes det er rart med de som bare forventer å få gratis jrg da, jeg har hatt naboer som kommenterer salgsannonser med : om du ikke får solgt så er det bare å komme hit med det, tar det gratis vi.

Eller venner som sier : vi tar i mot det du ikke selger.

Om jeg vil gi bort noe, så spør jeg de jeg vil gi bort til om de vil ha.

Jeg kjøpte mye brukt da min var mindre, men ikke kjøpt brukt på noen år nå.

Jeg selger brukte klær da, jeg synes nesten det verste er hvor t billig folk vil ha det.

jeg blir helt oppgitt over hvor billig folk skal ha det. Jrg prøvde å selge babyklær til gutt, så og si full garderobe for innebruk i str 56-74 for 500kr+frakt, gidder ikke når folk vil gi maks 200 for det. Endte med st jeg ga bort tre stappfulle søplesekker med div, gadd ikke å styre noe mer med det.

Jeg kjøper gjerne uteklær av merker jeg vet tåler mye bruk. Der synes jeg folk gjerne har fornuftige priser også. Kjøpte forsåvidt også en vindfleecejakke før sommeren som aldri var brukt, fortsatt med lappen på. Betalte ca halv pris og det var i nærheten så bare en liten biltur for å hente det.

Men når det gjelder inneklær, så har jeg til gode å finne pent brukt tøy fra barna er over året. Babytøy slites gjerne ikke så mye, så det er greit nok. Men er tøy som nesten ramler fra hverandre, hvor jeg tenker at ved mindre det er nærmest gratis så bruker jeg heller tid og penger på å kjøpe nytt, som nestemann også kan arve :) når en pakke selges skal også passform klaffe, gutten min er brei og må feks ha bukser med god bevegelighet om det ikke er joggebukser.

Vi har fått arve en del og har også gitt noe bort videre.

Men så er det jo andre ting som feks festdrakt og pensko. Der kjøper jeg gjerne brukt, synes prisene er greie og klærne er sjeldent brukt veldig mye.

Kjøpte feks en wheat vinterdress brukt i fjor, betalte vel 350 pluss frakt og sammenligna med en ny dress av samme merke er det mye penger spart. Den var falmet i fargen men ellers ikke flekker eller hull, og holdt gutten min god og varm. Den kan fint brukes til et barn til også. Tipper hvertfall 2 stk har brukt den tidligere.

De gode kjøpene på finn går jo gjerne fort, så jeg tror man nok må følge litt med og være "på" når man ser noe hvor brukstid og pris stemmer overens.

Hva synes dere er greit å betale for en brukt sofa da? Jeg er ute etter å kjøpe en brukt sofa pga hund og unger. Det mest fornuftige er selvsagt å vente til hunden er borte og ungene er større, men jeg vil ikke vente. Derfor går jeg for en brukt sofa. Hvis jeg finner en som ikke er for langt unna og for dyr til å være brukt. Er en til 7500 som er ca 15 min kjøretur herfra og ser veldig bra ut. Den sofaen koster kanskje 10-12000 ny.

Ønsker ikke å bli arrestert på noen måte i denne diskusjonen her.

For at noen kan handle brukt må noen også kjøpe nytt. Det er selvfølgelig miljøvennlig å kjøpe brukt, tenk om alle skulle kjøpt nytt!

Skjønner også at noen faktisk ikke har råd til å kjøpe alt nytt.

Personlig handler jeg kun nytt, fordi barnet mitt er førstefødte ønsker jeg at klærne skal vare til 1-2 barn til. Vi har ingen å arve klær etter. Har sett litt på Facebook, Finn osv. men jeg ønsker ikke å kjøpe av ukjente til samme pris som jeg kan få på salg. Jeg har råd til å handle alt nytt, men kjøper ikke mer enn jeg trenger.

Handler stort sett på 30-70 % rabatt.
Kan ikke huske at jeg har kjøpt noe til full pris.

Hadde det vært billigere å kjøpe brukt hadde jeg kanskje vurdert det.

Ser ofte annonser med skitne og slitte klær der selger skriver, godt brukt, men mye bruk igjen. Det er kanskje meg, men jeg hadde skjemtes om jeg tok penger for enkelte ting folk legger ut.

Greit nok at noen har pent brukt tøy (som nesten ikke ser brukt ut) men det er tydeligvis stor forskjell på hva folk mener med «pent brukt».

Har også sett utslitte sko hvor selger skriver «pent brukt» og andre som skal selge ullklær med flekker og hull.

Selv dumper jeg klær til Fretex om de er flekkete eller har hull.

Mange som ikke vasker ting før de selger det også, skjønner ikke hvem som kjøper slikt jeg...

Jeg synes det er mye dårlige brukte klær som ligger ute for salg. Det er hull, flekkete og mye av det er utvasket og matt i fargen.

Når jeg fikk barn, så hadde jeg en plan om å kjøpe brukte klær, både økonomisk og miljøvennlig. Men neida, det bli ikke slik. Det endte med at jeg kjøpte alt nytt :eek::p

Om mine venner hadde fine klær de solgte videre, hadde jeg hatt null problemer med å kjøpe. Jeg går ikke bort klær til venner som er merkeklær. Men fetteren til kengubarnet får en del.
Tror det bunnet litt i at jeg ikke visste hva smaken deres i barneklær er, og hva de egentlig forventet å få av penger. Tror det kunne blitt rimelig kleint å sitte i stuen deres og diskutere pris (de hadde ikke lagt de ut for salg), og enda kleinere hvis det viste seg at klærne ikke var min stil:p Vet at de ikke var kjønnsnøytrale, og da er det jo noen som blir veldig rosa/blå:wtf:

Brukt tar jeg gjerne imot klær jeg kanskje ikke ville kjøpt, for da har jeg noe jeg slipper å være så redd for. Spesielt når hen er så ung at det er en del gulp og uhell i løpet av en dag.

Er ikke imot det å selge brukte klær, men jeg synes at det kanskje har gått litt langt hos en del. Man kan jo ikke heller trumfe med at man redder miljøet når folk selger ett og ett plagg, for så å sende det i pakker land og strand rundt.

Jeg kjøpte en "full søppelsekk" med "pent brukte klær" av noen og ble kurert. Siste gang jeg kjøper brukt av noen jeg ikke kjenner godt. Det var 1/5 søppelpose (kunne brukt en bærepose der altså) med SKITNE klær, typ neglelakk og maling som ikke gå bort, så klærne var ubrukelige. Det som ikke var skittent var nuppet og stygt ... Ble helt rystet,jeg hadde skjemts så fælt...

Jeg kjøpte en "full søppelsekk" med "pent brukte klær" av noen og ble kurert. Siste gang jeg kjøper brukt av noen jeg ikke kjenner godt. Det var 1/5 søppelpose (kunne brukt en bærepose der altså) med SKITNE klær, typ neglelakk og maling som ikke gå bort, så klærne var ubrukelige. Det som ikke var skittent var nuppet og stygt ... Ble helt rystet,jeg hadde skjemts så fælt...
Jeg er alltid litt nervøs for å selge, fjerner alt det som er hullete/flekkete. Men er alltid spent på om de som kjøper er fornøyd :p

Jeg er alltid litt nervøs for å selge, fjerner alt det som er hullete/flekkete. Men er alltid spent på om de som kjøper er fornøyd :p
Tenker at hvis bildene man legger ved er representative og man er ærlig så skal det en del til for at folk reagerer. Når man får 1/5 av mengden man er forespeilet og det er flekker som man bevisst har valgt å skjule på bildet så er det bare frekt.

Jeg ga ikke tilbakemelding, men personen er ikke noen jeg akkurat skryter av :p

Hva synes dere er greit å betale for en brukt sofa da? Jeg er ute etter å kjøpe en brukt sofa pga hund og unger. Det mest fornuftige er selvsagt å vente til hunden er borte og ungene er større, men jeg vil ikke vente. Derfor går jeg for en brukt sofa. Hvis jeg finner en som ikke er for langt unna og for dyr til å være brukt. Er en til 7500 som er ca 15 min kjøretur herfra og ser veldig bra ut. Den sofaen koster kanskje 10-12000 ny.

Hadde aldri i livet betalt 7500 for en brukt sofa. Du får billigere sofa helt ny, også de som er ment til å vare endel år :) hadde nok ikke gått høyere enn 3000 for en brukt en, uansett førpris.

Hadde aldri i livet betalt 7500 for en brukt sofa. Du får billigere sofa helt ny, også de som er ment til å vare endel år :) hadde nok ikke gått høyere enn 3000 for en brukt en, uansett førpris.
Vurderer å prute, men jeg er så pinglete:wacky:

Back
Topp