Krampe i leggen

Snøbarnet1

Flørter med forumet
Novemberlykke 2020
Er det noen som har noen gode tips for krampe i leggen?
Har hatt det veldig lenge nå, men har gått over veldig fort ved at jeg bøyer foten oppover. Men i det siste så har jeg fått sånn ekstreme kramper som varer i opp mot 5 minutt der jeg ikke klarer å røre kroppen. (naboen trodde jeg fødte den ene gangen)
Noen tips takk?
 
Kan være lurt å bruke kompresjonsstrømper på dagtid. Jeg merket at de eneste gangene jeg hadde leggkrampe til nå var på en periode av 2-3 dager hvor jeg ikke brukte kompresjonsstrømpene mine på jobb, for eksempel. Det er mange som sverger til magnesium, men har ikke undersøkt hvorvidt det er lurt å ta magesiumtilskudd i svangerskapet
 
Jeg har også problemer med krampe i leggene. Fikk tips av jordmor å ta magnesiumtilskudd, blitt bedre de siste dagene :)
 
Eg og er så plaget med krampe i leggen, men kun i den venstre. Av og til har eg krampe fleire gonger på ei natt, og nokre gonger er krampen så kraftig at eg halter heile dagen. :dead:
 
Eg og er så plaget med krampe i leggen, men kun i den venstre. Av og til har eg krampe fleire gonger på ei natt, og nokre gonger er krampen så kraftig at eg halter heile dagen. :dead:
Eg he også bare i venstre! Sidde lenge i beinet på meg au:confused013
 
Har du forsøkt å tøye baksiden av leggen jevnlig? :) ikke sikkert det vil hjelpe deg, men hjelper for meg. Stå med fremre del av foten på kanten av et trappetrinn slik at hælen kan senkes ned. Du skal da kjenne det bak på leggen.
 
Hvorfor er det egentlig slik under graviditet? Merker det ofte, så vondt:hungover:
 
Tøying, banan og magnesium
 
Eg og er så plaget med krampe i leggen, har fleire gonger på ei natt, og nokre gonger er krampen så kraftig at eg halter heile dagen i flere dager... :(:confused005 Er 29+3 uker idag, starta ca uke 27. Så siden uke 27 har det vært mye tøying, fått masse massage fra mannen, banan meir enn vanligvis eg hadde spist til vanlig og no har eg begynt med yoga. Dei 3 siste dager har det blitt bedre med krampene. Om det ikke gir seg så må eg spør jordmor om å ta magnesiumtilskudd.
Når startet krampe med dere ?
 
Eg og er så plaget med krampe i leggen, har fleire gonger på ei natt, og nokre gonger er krampen så kraftig at eg halter heile dagen i flere dager... :(:confused005 Er 29+3 uker idag, starta ca uke 27. Så siden uke 27 har det vært mye tøying, fått masse massage fra mannen, banan meir enn vanligvis eg hadde spist til vanlig og no har eg begynt med yoga. Dei 3 siste dager har det blitt bedre med krampene. Om det ikke gir seg så må eg spør jordmor om å ta magnesiumtilskudd.
Når startet krampe med dere ?
Begynte for 3-4 uker siden.. Men har sluttet etter jeg skrev her inne :confused004 må sies at jeg tøyer mer og spiser mye banan. (kan vell hende det er litt psykisk også, ikke vet jeg). Er forresten i uke 28 nå, godt å ikke våkne på nettene med krampe lenger!
 
Begynte for 3-4 uker siden.. Men har sluttet etter jeg skrev her inne :confused004 må sies at jeg tøyer mer og spiser mye banan. (kan vell hende det er litt psykisk også, ikke vet jeg). Er forresten i uke 28 nå, godt å ikke våkne på nettene med krampe lenger!

Så bra dine har gitt seg, håper dei ikke kommer tilbake. Jeg har hatt fri i 3 dager, håper bare det ikke kommer tilbake for det er så vondt og ikke noe behagelig å våkne med krampe, å ikke mist å gå å halter heile dagen med smerte i leggen. Men tok du noe magnesiumtilskudd ?
 
Så bra dine har gitt seg, håper dei ikke kommer tilbake. Jeg har hatt fri i 3 dager, håper bare det ikke kommer tilbake for det er så vondt og ikke noe behagelig å våkne med krampe, å ikke mist å gå å halter heile dagen med smerte i leggen. Men tok du noe magnesiumtilskudd ?
Kjenner meg igjen på det å halte hele dagen.. Nei har ikke tatt noe magnesiumtilskudd.
 
Fysioterapauten min sa sist da hun så at jeg hadde begynt å få vann i beina at for å motvirke både vann og kramper så skulle jeg stå på ett trappetrinn med fremre del av foten og senke helen godt ned og heve meg helt opp på tå og ned igjen flere ganger. Gjøre dette minimum to ganger for dag, for eksempel ved tannpuss (stå på dørterskelen og tøye mens man pusser).
 
Våknet av skikkelig krampe i vestre leggen i to netter nå! Er så støl, gruer meg til jeg skal på jobb etterpå, gjør jo så vondt å gå :p
 
Jeg fikk min første krampe i leggen natt til i dag!!! Haha også kommer jeg over denne tråden etter å ha haltet hele dagen.

Nesten litt trist å lese her og innse at dette nok ikke var et engangstilfelle. Jeg våknet akkurat idet leggen omtrent vrengte seg og lå og hamret og klynket i senga uten at samboer våknet. Kjentes ut som det aldri skulle gå over.

Jeg ser dere spiser banan. Gjett om det skal kjøpes inn banan i morgen...
 
Huff, føler med alle her Spesielt dere som har det hver natt:banghead: Jeg har hatt et par netter med kraftig leggkramper også (men ikke mer). Enda jeg spiser masse banan i utgangspunktet:confused: Skreik og bar meg vilt første gangen og vekte samboeren så han masserte. Neste gang var jeg så stressa for diverse at jeg ikke sov. Men det var nok bra, for da merka jeg det og fikk stoppa det raskere. Massering, tøying av leggmuskelen eller bare reise seg opp og gå litt på stedet hjelper en smule, synes jeg. Men tror jeg var støl i fire dager etter første krampe, så man legger seg ikke like ubekymret lenger:wtf: Og hvorfor er det bare i venstre legg??? Finnes det noen som har krampe i høyre legg? Merkelig opplegg:dontknow
 
Huff, føler med alle her Spesielt dere som har det hver natt:banghead: Jeg har hatt et par netter med kraftig leggkramper også (men ikke mer). Enda jeg spiser masse banan i utgangspunktet:confused: Skreik og bar meg vilt første gangen og vekte samboeren så han masserte. Neste gang var jeg så stressa for diverse at jeg ikke sov. Men det var nok bra, for da merka jeg det og fikk stoppa det raskere. Massering, tøying av leggmuskelen eller bare reise seg opp og gå litt på stedet hjelper en smule, synes jeg. Men tror jeg var støl i fire dager etter første krampe, så man legger seg ikke like ubekymret lenger:wtf: Og hvorfor er det bare i venstre legg??? Finnes det noen som har krampe i høyre legg? Merkelig opplegg:dontknow
Kroppen er rar og ikke uvanlig at man har noe mer på en side enn den andre. Jeg er alltid mye mer rastløs i høyre bein enn venstre. :)
 
Jeg slet veldig med leggkramper i forrige svangerskap, men det har foreløpig ikke dukket opp noe. Syns det var så slitsomt å våkne opp til den krampa hver natt og være øm i leggen i mange dager etterpå!
 
Back
Topp