Krampe i leggen

Våkner hver natt med leggkramper.Det vanlige er 2-4 ganger om natten:banghead:en sjelden gang er jeg heldig å får sove en hel natt.Tar ekstra magnesium og spiser banan,hjelper ikke:inpain:Krampene kommer alltid i venstre fot.Må ligge mest på høyre side ellers kommer krampen med en gang.
 
Er det noen som har noen gode tips for krampe i leggen?
Har hatt det veldig lenge nå, men har gått over veldig fort ved at jeg bøyer foten oppover. Men i det siste så har jeg fått sånn ekstreme kramper som varer i opp mot 5 minutt der jeg ikke klarer å røre kroppen. (naboen trodde jeg fødte den ene gangen)
Noen tips takk?

Har akkurat samme.. Gjør så :angry4:angry9:smiley-angry019vondt..
Prøvde fot bad med magnesium salt :happy:
Ser ut til å gå greit foreløbig. Finnes magnesium muskel salve man kan smørre på. Funker generelt fint på overanspent muskulatur
 
Nå har jeg begynt å få det også. Kun om natten selvfølgelig.
Jeg vet at jeg er lav i magnesium og får tilskudd.. Når jeg husker å ta det!
 
Å fy ...! Jeg har hatt et par «nesten-kramper», der jeg har stoppet det omtrent straks ved å slappe av/endre posisjon på leggen. Men nå fikk jeg en skikkelig en. Kan aldri huske å ha fått så vond krampe før.. DET var vondt! Klarte ikke gjøre noe, reise meg eller bevege meg. Prøvde å massere. Lå og ynket meg! Hjelpes! Og jammen kom to på rad. Ante ikke at det kunne være så ille! Nå tør jeg nesten ikke sovne igjen..

Høyre bein som får det her, forøvrig.
 
Leggkramper er noe dritt altså våknet av der nå annenhver nett de siste 3 ukene :( så intense at jeg gråter og vekker mannen av hyl :( fått til å ta dobbeldose magnesium av jm
 
Jeg har hatt leggkramper i mange uker allerede (sniker fra januar, er i uke 23). Siste uka har jeg brukte støttestrømper på dagtid og ingen kramper! Så anbefaler støttestrømper :D
 
Jeg har hatt leggkramper i mange uker allerede (sniker fra januar, er i uke 23). Siste uka har jeg brukte støttestrømper på dagtid og ingen kramper! Så anbefaler støttestrømper :D
Fikk god hjelp av støttestrømper her også! Hadde kramper nesten hver natt inntil jeg begynte å bruke strømpene.
 
Jeg har hatt leggkramper en gang ila svangerskapet. Det er grusomt vondt, jeg bruker å våkne flere gang om natta åsså må jeg strekke meg, da knyter jeg også musklene i kroppen, å her kom krampa. Jeg begynte å skrike å vekte kjæresten å skreik at jeg har krampe i leggen. Han begynte å massere med en gang å det roa seg rimelig fort. Var helt søkk svett etterpå :hilarious: jeg var mye plaga med kramper før i tennåra å begynnelsen av 20 åra. Men huska nå sist at hvis jeg spenner musklene om natta så kommer krampa også. Så nå når jeg våkner om natta å spenner muskler så stopper jeg opp før krampa kommer :hilarious: tøyer ut anna hver dag også. Så har ikke hatt noe krampe etter det da :)
 
Våknet av krampe i leggen i natt. Høyre legg her altså :hilarious: har våknet av nesten-kramper flere ganger, men i natt var det skikkelig. Satte meg opp og sa au og mannen våknet og tøyde foten min i ca 0,5 sekund før han sovnet igjen :hilarious: hadde sånn nesten-kramper helt til jeg sto opp:shifty: Og så så typisk at det skal skje på natten, som om vi ikke trenger all søvnen vi kan få:hungover:
 
Ikke alltid jeg våkner av krampene, men noen ganger er jeg sykt støl i høyre legg. Alltid samme legg jeg får kramper i :hungover:
 
Back
Topp