korona og august

S-Sol

Flørter med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Ser at smittetallene stiger igjen og kjenner jeg er redd for at tiltakene kommer tilbake (med stengt sykehus) eller strengerettiltak.
Litt krisemaksimering, i know, men er så redd for at folk slapper for mye av, slik at partner ikke får være med på barsel. Og bare være med litt av fødselen.

Bare jeg som tenker slik eller ?
 
Sniker: tenker enda mer på det for September... Meh. Ser NRK skriver at det både er europeere og kinesere på ferie i Norge allerede, sniker seg inn via Sverige. Helt utrolig. Verdenspandemi, men ferie skal man ha. Verre enn under krigen når de smugla folk over grensa for å redde liv. Nå smugles de fordi de MÅ få tatt de bildene på Kjeragbolten og på Preikestolen. Folk er så egoistiske.... :(

Håper det på magisk vis ikke går så gæærnt, men... time will show.
 
Ser at smittetallene stiger igjen og kjenner jeg er redd for at tiltakene kommer tilbake (med stengt sykehus) eller strengerettiltak.
Litt krisemaksimering, i know, men er så redd for at folk slapper for mye av, slik at partner ikke får være med på barsel. Og bare være med litt av fødselen.

Bare jeg som tenker slik eller ?

Ikke bare du som bekymrer deg for det nei.. Tenker mye på det selv, og er redd for at partner ikke får være med på verken fødsel eller barsel vist tallene skal stige mer.
 
Jeg tenker ikke så mye på det, men koronasituasjonen er jo litt i bakhodet hele tida. Inntil jeg vet mer hvordan det blir, så får det ligge, jeg har egentlig masse annet som jeg må planlegge og gjøre innen august.
 
Tenker litt på det ja, for det hadde vært helt krise hvis partner igjen ble utestengt når vi kommer til august. Men prøver ikke å bekymre meg så altfor mye foreløpig.
 
Jeg er veldig opptatt av dette og blir bare frustrert. Mannen fikk ikke være med på ultralyd i mars og nå er jeg redd at smittetallene skal gå opp slik at han ikke får være med meg på barsel. Skulle ønske vi kunne holdt grensene stengt ut året.
 
Jeg blir bare helt matt av at de slipper inn svenske arbeidere på sykehusene våre. Nå er to sykehus rammet, liksom. Fortsetter det slik, vil jo sykehusene igjen stenge ned for besøk! Men hva er det de tenker med?
 
På Haukeland får far uansett bare være med på aktiv fødsel og tre timer barsel nå, så det blir liksom ikke store forskjellen.
 
Jeg blir bare helt matt av at de slipper inn svenske arbeidere på sykehusene våre. Nå er to sykehus rammet, liksom. Fortsetter det slik, vil jo sykehusene igjen stenge ned for besøk! Men hva er det de tenker med?

vi er jo helt avhengige av importarbeidskraft om sommeren, men at de ikke venter på testsvarene?! Utrolig!
 
vi er jo helt avhengige av importarbeidskraft om sommeren, men at de ikke venter på testsvarene?! Utrolig!

Jo, men syns det snarere bør være en oppvekker i forhold til at vi ikke har helsepersonell nok til å dekke vakter i fellesferien. Og import fra Sverige i disse dager er vel ikke akkurat et godt sjakktrekk. Vi har heldigvis lite svensker i mitt område, vi får mest dansker som ferievikarer (jeg hadde to stk forrige fødsel). Kjør på med dansker, men test dem!
 
Ser at smittetallene stiger igjen og kjenner jeg er redd for at tiltakene kommer tilbake (med stengt sykehus) eller strengerettiltak.
Litt krisemaksimering, i know, men er så redd for at folk slapper for mye av, slik at partner ikke får være med på barsel. Og bare være med litt av fødselen.

Bare jeg som tenker slik eller ?
Jeg tenker på det, men prøver å ikke tenke på det. Mye kan endre seg frem til da, både i positiv og negativ retning.
Jeg skjønner at de må være strenge på fødeavdelingene pga vikarsituasjoner og ferieavvikling, men her burde de strengt tatt stilt opp med hurtigtester når man kommer inn på føden, dersom man føder før termin og rutinetest en uke før termin med påfølgende karantene for de som kommer så langt. Helt utrolig at det ikke er utarbeidet en bedre måte å behandle oss gravide på, de har hatt over 3 mnd å finne bedre løsninger enn å utelate far/partner.:mad:

Alle blir jo testet nå etter bare to dager med snufs eller host etc. så da kan de teste oss og partneren vår også. Vi er ikke SÅ mange i Norge som skal føde på en og samme tid, og nå er det på tide at vi blir prioritert igjen!:crybaby2
 
Jo, men syns det snarere bør være en oppvekker i forhold til at vi ikke har helsepersonell nok til å dekke vakter i fellesferien. Og import fra Sverige i disse dager er vel ikke akkurat et godt sjakktrekk. Vi har heldigvis lite svensker i mitt område, vi får mest dansker som ferievikarer (jeg hadde to stk forrige fødsel). Kjør på med dansker, men test dem!

Absolutt. Dette har vært snakket om i mange år, men det blir ikke flere midler til helseforetakene likevel.
 
Det er klart det ligger i bakhodet, men jeg prøver å ikke tenke for mye over det. Kjenner at jeg ikke har overskudd til å stresse med det nå, og samtidig er det dessverre ikke så mye man får gjort med det. Uheldigvis er det alltid mennesker som ikke tar hensyn.
 
Ja, har ikke veldig lyst til å være igjen på barsel alene etter fødsel. Og ikke så greit for far heller bare å bli utestengt fra sitt nyfødte barn. Så pleier også å følge med på smittetallene og de er ikke så veldig oppløftende for tiden. Bare håper det holder seg stabilt nok!
 
Folk virker å gi totalt faen, de samler seg som sild i tønner.
På ferie skal de, ut å feste, demonstrere, gjøre akkurat som de alltid pleier å gjøre, og det midt oppi vår tids største pandemi.

Og jo, det er bare snakk om tid før smittetallene skyter til værs, trenger ikke å være romrakett forsker for å vite såpass. Det sier seg selv når folk ikke virker å bry seg lenger. Alt arbeidet under nedstengingen vil dermed være totalt bortkastet og et hån.

Kall meg gjerne pessimist, men jeg ser ikke lyst på utviklingen.
 
Jeg er fortsatt optimistisk i forhold til sykehus i august, og tror enda mer blir åpnet opp.
Men når det er sagt - så tror jeg det er viktig å forberede seg selv (og partner, barn og øvrig familie) på at det kan bli annerledes.
 
Håper virkelig ikke de endrer på noe framover på Kalnes sykehus. Slik det er nå kan far være på barsel fram til vi skal dra hjem. Enest endring fra vanlige rutiner er at man ikke kan ha besøk og far får ikke forlate sykehuset, og det gjør ingen ting med tanke på at man kun skal være der to dager
 
Fra 2.gangsføende:

Husk at hvis du blir plassert på barselsavdelingen på Ullevål er det uansett kun lov med besøk av far mellom 16 og 19.

Hvis du kommer på hotellet er det mer åpent.

I 2016 visste ikke jeg dette før etter fødsel og en liten komplikasjon (kunne ikke tisse sikkelig etter fødsel), så ble veldig overrasket at det var så strengt.

Så uansett hva som skjer med Covid-19 situasjonen i august kan det hende at far ikke får være med deg hele tiden etter fødsel.

Fint å være forberedt på at man kanskje må være mer alene enn forventet.
 
Jeg er bekymret. Ei jeg kjenner slapp ikke inn på fødeavdelingen da hun var i aktiv fødsel fordi sikkerhetsvaktene mente hun ikke hadde time. Hun kom seg inn etter en stund, med nesten full åpning :bored:
 
Jeg er bekymret. Ei jeg kjenner slapp ikke inn på fødeavdelingen da hun var i aktiv fødsel fordi sikkerhetsvaktene mente hun ikke hadde time. Hun kom seg inn etter en stund, med nesten full åpning :bored:
Det høres helt vilt ut. :eek:
 
Back
Topp