Vi over 38

Prøv å hør om du evt kan få hcg støtte etter innsett? Det har jeg fått to ganger og ble gravid begge gangdne. Dog ble første gang en MA, men nå er jeg 12+5. Jeg er 40 år og har et barn fra før. Er gravid nå med fryst blastocyst.
Jeg fikk også fragmin, lutinus og prednosolon.
Lykke til
Er første barnet ditt IVF også?
 
Begynte samme dag som embryo transfer. Jeg er overbevist om at det har hjulpet meg. Det har vært mye enklere å bli gravid nå, selvom jeg har blitt endel år eldre enn første gang.

fikk dette svaret:
Lege skriver i svar at det ikke er hensiktsmessig med hverken HCG- eller FSH-støtte i ditt tilfelle. Vi holder oss derfor til den planen som allerede er lagt med naturlig syklus og Prednisolon
 
Vi er sikkert endel damer der ute som er litt opp i årene, men som ikke har gitt opp drømmen om barn ved hjelp av assistert befruktning riktig enda :Heartred
Tenkte derfor vi kunne ha et forum der vi kan dele oppturer og nedturer sammen, og gi hverandre råd og støtte underveis.
Skriv gjerne opp alder, klinikk, behandlingsmetode, medisiner, antall forsøk og om du har barn fra før.:happy:
Gleder meg til å se hvor mange vi er :love7


Hei! Svarer jeg på riktig sted? :)Gi meg beskjed om ikke Jeg er 39 år, tilhører Hausken. Jeg hadde et mislykket ivf i april. Nå er jeg igang igjen! Jeg har idag begynt på Primolut for å fremkalle mensen. På syklusdag 21 skal jeg starte med progynova. Sprøytestart ved 1 mensdag. Jeg skal kombinere bemfola og menopur. Jeg har en gutt på 9 år (naturlig)og en gutt på 1 1/2 år (ivf, 1 forsøk.) Jeg får kun ut 1-2 egg ved egguttak. Er utrolig utålmodig nå og vil gjerne planlegge sommeren;) Noen som har gått på Primolut og progynova og har erfaring med når mens kom etter siste primolut pille?Hvor mange dager gikk dere på progynova før dere fikk mens?
 
Last edited:
Hei! Svarer jeg på riktig sted? :)Gi meg beskjed om ikke Jeg er 39 år, tilhører Hausken. Jeg hadde et mislykket ivf i april. Nå er jeg igang igjen! Jeg har idag begynt på Primolut for å fremkalle mensen. På syklusdag 21 skal jeg starte med progynova. Sprøytestart ved 1 mensdag. Jeg skal kombinere bemfola og menopur. Jeg har en gutt på 9 år (naturlig)og en gutt på 1 1/2 år (ivf, 1 forsøk.) Jeg får kun ut 1-2 egg ved egguttak. Er utrolig utålmodig nå og vil gjerne planlegge sommeren;) Noen som har gått på Primolut og progynova og har erfaring med når mens kom etter siste primolut pille?Hvor mange dager gikk dere på progynova før dere fikk mens?
Hei Saltvann! Så fint at du vil joina oss modne damer her. :joyful: Eg er også 39, har ei jente på 4 frå før (naturleg) og har prøvd på nr. 2 i 2 år no, og ventar på å få koma i gang med IVF-forsøk nr. 3, men #2 blei omgjort til inseminasjon pga kun éin moden follikel, så har kun hatt eitt uttak og eitt innsett så langt... Og no kjem aldri mensen!! Har vanlegvis syklus på 26 dagar, no er eg på dag 41. Har også fått resept på Primolut i tilfelle mensen ikkje dukkar opp, men eg har vanlegvis stabil syklus og håpar veldig at den kjem av seg sjølv snart, for dette er frykteleg frustrerande... På klinikken sa dei at det tar 10 dagar frå start på Primolut til eg eventuelt får mensen, det høyrest jo sjukt lenge ut!! :banghead: Håpar, håpar, håpar den kjem av seg sjølv i løpet av helga. Kryssar fingrane for oss alle her!!
 
Jeg har typiske symptomer for endometriose. Men da de ikke fant noe etter laparaskpi, sagt de at smertene er normale og kan skyldes at livmoren ligger bakover. Men nå, den nye gynekologen min tok en 3D ultralyd av livmoren siden jeg hadde virkelig smertefullt mens. Da han kunne se endometriose inn i muskelvevet. Dette var nytt for meg, men forklarer jo delvis hvorfor har jeg mistet så mange ganger. Det er bare synd at jeg ikke viste før. Kanskje ville prøvd i utlandet som har mer målrettet behandling for endometriose.

Beklager liten avsporing her, men hvem var gynekologen som kunne se endometriose på 3D ul? Skulle veldig gjerne ha funnet ut om smertene jeg har hatt i over ett år nå skyldes endometriose...
 
Hei Saltvann! Så fint at du vil joina oss modne damer her. :joyful: Eg er også 39, har ei jente på 4 frå før (naturleg) og har prøvd på nr. 2 i 2 år no, og ventar på å få koma i gang med IVF-forsøk nr. 3, men #2 blei omgjort til inseminasjon pga kun éin moden follikel, så har kun hatt eitt uttak og eitt innsett så langt... Og no kjem aldri mensen!! Har vanlegvis syklus på 26 dagar, no er eg på dag 41. Har også fått resept på Primolut i tilfelle mensen ikkje dukkar opp, men eg har vanlegvis stabil syklus og håpar veldig at den kjem av seg sjølv snart, for dette er frykteleg frustrerande... På klinikken sa dei at det tar 10 dagar frå start på Primolut til eg eventuelt får mensen, det høyrest jo sjukt lenge ut!! :banghead: Håpar, håpar, håpar den kjem av seg sjølv i løpet av helga. Kryssar fingrane for oss alle her!!


Hei xsmile9
Jeg skjønner! Jeg hadde også en folikkel, men siden det gikk på første med et egg sist, kjørte vi på med samme opplegg i april også. Skal du på Progynova også? Kommer mensen på dag 10? Jeg trodde den kanskje kom et par dager etterpå. Jeg gikk 51 dager uten mens!! Utrolig, men er vel fordi det blir krøll i systemet etter ivf. Ja!! Håper du får den iløpet av dagen :happy:
 
Hei xsmile9
Jeg skjønner! Jeg hadde også en folikkel, men siden det gikk på første med et egg sist, kjørte vi på med samme opplegg i april også. Skal du på Progynova også? Kommer mensen på dag 10? Jeg trodde den kanskje kom et par dager etterpå. Jeg gikk 51 dager uten mens!! Utrolig, men er vel fordi det blir krøll i systemet etter ivf. Ja!! Håper du får den iløpet av dagen :happy:
Hei, OK, så bra at det klaffa med kun eit egg forrige gong!!! Godt å vita at det kan gå. Gynekologen råda oss til å heller omgjera til aih forrige gong, så me fulgte det. Så får me sjå korleis det blir denne runden om me berre kan koma i gang...!! :banghead: Ingen mens her enno, sååå frustrerande. Har kun fått resept på Primolut. Har du tatt det før? Ingen erfaring med det. Behandlinga er iallfall 10 dagar og så skal vel då mens koma eit par dagar etter det? Huff, det kan vel også ta litt tid. Åh, håpar sånn at mensen kjem no, viss ikkje har eg bestemt meg for å begynna på medisinar tirsdag eller onsdag.
 
Så kjekt at vi er såpass mange på samme alder her inne som skal i gang med forsøk!:Heartred
Har skrevet en oversikt i første innlegg, så er det bare å gi beskjed om jeg skal supplere med noe. Ønsker dere masse lykke til med oppstart og stimulering, hold oss gjerne oppdaterte om hvordan det går! Jeg heier på dere!:wav
 
Beklager liten avsporing her, men hvem var gynekologen som kunne se endometriose på 3D ul? Skulle veldig gjerne ha funnet ut om smertene jeg har hatt i over ett år nå skyldes endometriose...
Det var Jan Helge Mortensen, fra Sentrumlegene i Bergen. Riktige navnet er Adenomyosis (på engelsk). Tydeligvis blir ikke nødvendigvis oppdaget med lapraskopi. Jeg er referert til MRI for å bekrefte diagnosen. Hvis det er bekreftet, da er det det mest sannsynlig ikke noe poeng å vurdere eggdonasjon heller. Som jeg forstått burde jeg har hatt brukt synarela for opp til 3 måneder før et forsøk for å øke sjansen i tillegg til prednisolon og albyl-e. Jeg hadde mest kort protokoll, dvs bort kast av alle forsøkene. :(
 
Jippi, mensen er ENDELEG her!!! Juba baluba! :smiley-bounce012 Trudde ikkje at eg skulle sei det som prøvar... Men det har altså vore ekstremt tøft psykisk å vera sånn på overtid med mensen. Endte på 43 dagar til slutt, har vanlegvis 26. Syklusen har eg i det minste hatt kontroll på i desse to åra som prøvar...

Uansett, no er me i gang med ny og spennande protokoll, så eg kan flyttast til stimulerer, hurra!

Skal prøva lykken med mildare stimulering denne månaden, kombinasjon av Letrozol og Menopur. Håpar veldig for oss alle!!! ❤️
 
Yess, så bra Smuta, endelig var du igang!!!! Masse lykke til med stimulering, jeg kommer like bak deg, oppstart fredag, for noen spennende uker det blir fremover!!!
Krysser alt jeg kan for at juni blir Måneden!!!:Heartred

Jippi, mensen er ENDELEG her!!! Juba baluba! :smiley-bounce012 Trudde ikkje at eg skulle sei det som prøvar... Men det har altså vore ekstremt tøft psykisk å vera sånn på overtid med mensen. Endte på 43 dagar til slutt, har vanlegvis 26. Syklusen har eg i det minste hatt kontroll på i desse to åra som prøvar...

Uansett, no er me i gang med ny og spennande protokoll, så eg kan flyttast til stimulerer, hurra!

Skal prøva lykken med mildare stimulering denne månaden, kombinasjon av Letrozol og Menopur. Håpar veldig for oss alle!!! ❤️
 
Hei! Jeg blir gjerne med her Er 42 år, prøver på barn nr. 2. Skal ha fersforsøk på Maigaard i juni. Spent på om det funker denne gangen. Har innerst inne begynt å gi opp litt. Selv om alt ser bra ut, så bare føler jeg at eggene mine er for gamle. Jeg er veldig takknemlig for den ene sønnen vi har, men det hadde vært veldig koselig med en til :Heartred Spent på å se hvor lenge jeg føler det er ok å prøve. Hadde aldri trodd at jeg skulle være 42 år og forsøke å få barn!
 
Back
Topp