Hvor er du fra? Jeg skjønner hvorfor du må føde på RH, men er du derfra?skal på mandag. Er 4+2 da. Har høyrisiko svangerskap så må planlegge behandling og fødsel på Rikshospitalet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvor er du fra? Jeg skjønner hvorfor du må føde på RH, men er du derfra?skal på mandag. Er 4+2 da. Har høyrisiko svangerskap så må planlegge behandling og fødsel på Rikshospitalet.
Uff, Såpass, men bra du ble fulgt oppJeg ble sent til tidlig UL sist jeg var gravid. Men det var KUN fordi jeg har en morkakeforløsnig og en XU bak meg.
Første svangerskapet mitt var jeg superheldig. For jordmor brukte UL til å lytte på babyens hjerte. Så jeg fikk UL HVER gang jeg var hos jordmor i tillegg til de faste som man skal ha.Uff, Såpass, men bra du ble fulgt opp
eg hadde privat tul(betalte selv) i uke 8 og 14 sist. Oul ble i uke 18 og fikk vekstkontroll m.ul 24 og en gang hver fjerde uke frem til termin.![]()
Så heldig du varFørste svangerskapet mitt var jeg superheldig. For jordmor brukte UL til å lytte på babyens hjerte. Så jeg fikk UL HVER gang jeg var hos jordmor i tillegg til de faste som man skal ha.
kjøpe doppler. Det syntes jeg var litt trøst innimellom.. Bare kunne høre hjertet.Så heldig du var. Min søster sin fastlege har ultralydapperat, så hun har også fått sett babyen på hver kontroll. Har prøvd å bytte til henne, men der var det evig lang venteliste
Jeg kjenner det er godt med bekreftelse på at alt er Ok og synes det er veldig dumt at gravide får så ulike tilbud rundtom
![]()
Er fra Viken fylke, men det er kun Rikshospitalet som har kompetansen til å følge opp. Er 1 times kjøring fra meg så det er ikke lange veien.Hvor er du fra? Jeg skjønner hvorfor du må føde på RH, men er du derfra?
Hørtes lurt ut. Er dere mye på RH nå eller?Er fra Viken fylke, men det er kun Rikshospitalet som har kompetansen til å følge opp. Er 1 times kjøring fra meg så det er ikke lange veien.
Tenkte jeg skulle høre om det var mulighet til å ta de ukentlige behandlingene på lokalsykehuset og kontrollen hver fjerde uke på Rikshospitalet.
Jeg har det, sliiiter. Småsur, og lei meg. Bruker fisherman og Onico Pure White (Nikotinfri og tobakksfri) Trygg for gravide. Prøver hele tiden å tenke på den lille i magen som sliter og om jeg ikke er snusfri, fare for dødfødsel, lite oksygen, lav vekt osv, det vil jeg IKKE være grunnen tilNoen andre som har sluttet å snuse ifbm graviditeten?Ikke enkelt altså! Jeg tar litt tørkepapir, bretter det sammen og bruker det som «erstatning»
noen andre tips?
Min tredje, tenker å vente til jeg er 8 uker, og egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke kan vente til i uke 12? Er jo ikke vanlig med ultralyd her på legekontoret eller hos jordmor. Så hva skal jeg egentlig der så tidlig?Har alle vært hos legen eller kontaktet lege alt? Jeg er 4+6 og se tenkt det ikke er stress, men jeg bør kanskje bestille time...? Er så lenge siden jeg var gjennom dette
Man må jo bare. Men tøft, ja!Jeg har det, sliiiter. Småsur, og lei meg. Bruker fisherman og Onico Pure White (Nikotinfri og tobakksfri) Trygg for gravide. Prøver hele tiden å tenke på den lille i magen som sliter og om jeg ikke er snusfri, fare for dødfødsel, lite oksygen, lav vekt osv, det vil jeg IKKE være grunnen tilTøft men nødvendig
For en deilig følelse! Gratulerer5+1, og idag begynner hjerte å slå![]()

Idag snør det, igjenGod morgen...
Hva skal dere denne vakre lørdagen?
Her er det sol og varmt. Så jeg skal ut på en liten topptur i dag. Det blir ikke direkte topptur for vi kjører opp å går de siste 500 meterene før vi går ned til hytta igjen. Men vi skal ta noen bilder der oppe og sjekke at alt ser bra ut siden det "onkelen" min som har en del av ansvaret der oppe.
skal eneste kjøre eldste på besøk til en venninne, ellers har vi ingen planer Noen andre som har sluttet å snuse ifbm graviditeten?Ikke enkelt altså! Jeg tar litt tørkepapir, bretter det sammen og bruker det som «erstatning»
noen andre tips?
Det samme gjorde jeg forrige svangerskap, nå er det ny rundeJeg sluttet å snuse i forrige svangerskap. Det gikk en del tyggis og pastiller de første ukene, og så gikk egentlig behovet fort over. Jeg var så innstilt på å slutte at det egentlig ikke var noe problem.

Det samme gjorde jeg forrige svangerskap, nå er det ny runde![]()

Snø?!Idag snør det, igjenskal eneste kjøre eldste på besøk til en venninne, ellers har vi ingen planer
![]()
Glad jeg bor her kjenner jeg! Håper den forsvinner snart God morgen...
Hva skal dere denne vakre lørdagen?
Her er det sol og varmt. Så jeg skal ut på en liten topptur i dag. Det blir ikke direkte topptur for vi kjører opp å går de siste 500 meterene før vi går ned til hytta igjen. Men vi skal ta noen bilder der oppe og sjekke at alt ser bra ut siden det "onkelen" min som har en del av ansvaret der oppe.

Så deilig å komme tilbake på jobb. Hadde en mamma som var lærer. Hun var helt elektrisk når det nærmer seg skolestart etter ferien.Jeg skal vaske huset, sette på x antall vaskemaskiner, handle inn mat og forberede meg på at arbeid slik jeg kjenner det endelig begynner på igjen på mandag (lærer)![]()
Ha en strålende dag i fjellet![]()