Ventedagboka - ventetida er over

Da jeg blødde i januar i fjor, og ringte legen, så ble det bestilt time 6+0, for da kunne de se noe.
Så skal gå det :) Nå kunne jeg avbestille den, for HCG falt over halvparten på ett døgn.

Jeg krysser fingra for deg og spira. Lillemor også, for hun sparka meg da jeg skrev det :Heartpink
 
Da jeg blødde i januar i fjor, og ringte legen, så ble det bestilt time 6+0, for da kunne de se noe.
Så skal gå det :) Nå kunne jeg avbestille den, for HCG falt over halvparten på ett døgn.

Jeg krysser fingra for deg og spira. Lillemor også, for hun sparka meg da jeg skrev det :Heartpink
Takk :)

Jeg ser an over helgen. Fikk en ladning babyplan-tester i postkassen i løpet av natta. Tok en nå. Det er stigning fra 2-3 dager tilbake, det er lett å se selv om testen jeg sammenligner med er tørr. Tok en 25 mlu-test også, og den ser fin ut. Så får jeg ta en ny om et par dager og sammenligne om jeg ikke har begynt å blø masse.

Fortsatt ikke noe blod på papiret, håper det var en «du skal søren ikke slappe av og ta for gitt at dette går bra»-blødning. Gruer meg enormt til dagen i dag. Føles ut som en make it or break it-dag..
 

Vedlegg

  • 75772B09-F96C-45F8-8349-C420B90B5C1D.jpeg
    75772B09-F96C-45F8-8349-C420B90B5C1D.jpeg
    14,6 KB · Visninger: 118
Det er i hvert fall et veldig godt tegn at blødningen har stoppet opp. Da er det trolig ikke en SA i hvert fall, da ville vel blødningen bare tatt seg opp? Håper det er en uskyldig blødning og ingen MA, men skjønner at man er innstilt på det verste når man har opplevd det flere ganger før. MA er heldigvis svært sjeldent, selv om man hører mye om det på forum. Tror jeg leste at 4 % av alle spontanaborter er en MA, så det er mye vanligere å spontanabortere med økende blødning.

Fortsetter å krysse fingrene for deg ❤️
 
Det er i hvert fall et veldig godt tegn at blødningen har stoppet opp. Da er det trolig ikke en SA i hvert fall, da ville vel blødningen bare tatt seg opp? Håper det er en uskyldig blødning og ingen MA, men skjønner at man er innstilt på det verste når man har opplevd det flere ganger før. MA er heldigvis svært sjeldent, selv om man hører mye om det på forum. Tror jeg leste at 4 % av alle spontanaborter er en MA, så det er mye vanligere å spontanabortere med økende blødning.

Fortsetter å krysse fingrene for deg ❤️
Ja, men jeg hviler ikke. Sist begynte spottingen en ukes tid før SA-en var et faktum. Tok hcg hos lege med to dagers mellomrom som viste stigning helt etter boka, men det gikk ikke veien likevel. Så ja, kommer jeg til uke 6 skal jeg kanskje bli litt optimistisk igjen.

Beklager hvis jeg fremstår som ekstremt pessimist og tilsynelatende ikke tar til meg noen råd eller støttende ord. Jeg har bare rett og slett ikke trua på at dette skal gå vår vei.
 
Ja, men jeg hviler ikke. Sist begynte spottingen en ukes tid før SA-en var et faktum. Tok hcg hos lege med to dagers mellomrom som viste stigning helt etter boka, men det gikk ikke veien likevel. Så ja, kommer jeg til uke 6 skal jeg kanskje bli litt optimistisk igjen.

Beklager hvis jeg fremstår som ekstremt pessimist og tilsynelatende ikke tar til meg noen råd eller støttende ord. Jeg har bare rett og slett ikke trua på at dette skal gå vår vei.

Det skjønner jeg godt. Og det føles ofte bedre å forberede seg på det verste, men og innerst inne kanskje ha et lite håp om det beste også ☺️ Håper jeg om en uke ser at du har vært på TUL og har sett en bankende hjerte ❤️
 
Det skjønner jeg godt. Og det føles ofte bedre å forberede seg på det verste, men og innerst inne kanskje ha et lite håp om det beste også ☺️ Håper jeg om en uke ser at du har vært på TUL og har sett en bankende hjerte ❤️
Har fått time hos lege etterpå. Lurer på å høre om jeg kan prøve å kjøre på med ekstra progesteron.
 
Jeg skjønner også godt at du tenker som du gjør fordi jeg hadde tenkt på akkurat samme måte om jeg hadde vært i situasjonen selv. Det er vanskelig å holde seg positiv og optimistisk når så mange tanker går gjennom hodet. Men uansett hva som skjer så har du oss til å prate om det og få støtte fra.
Men synes dette ser positivt ut med tanke på hvor sterke testene er og at du ikke hadde mer blødning enn den ene gangen. Håper dagene til 6+0 går ekstra fort så du får slappe av litt igjen:Heartred
 
Leser og leser om progesterontilskudd nå, og tenker å nevne det for lege etterpå. Har fått time hos (den kommende) fastlegen min senere i dag. Blant annet leser jeg at personer med PCOS kan ha lavere produksjon av progesteron. PCOS er nevnt i mitt tilfelle.

Håper, håper at jeg kan få prøve det nå!
 
Jeg har PCOS og påvist progesteronmangel. Gått på det i to år.
 
Masse lykke til hos legen og for at du får all den hjelpen de kan gi. Håper blødningen var helt uskyldig, men skjønner godt at du mentalt sett bare vil forberede deg på det verste. Krysser alt jeg har for deg!
 
Åh, snakk om uflaks. Legen ville måle progesteronnivået mitt først, men fordi han som henter blodprøver var rett rundt svingen rakk de ikke å ligge lenge nok mellom prøvetaking og henting til at vi rakk det. Det samme med HCG. Jeg får ta begge prøvene på mandag + HCG på onsdag. Hvilket betyr at prøvesvarene er klare på torsdag...! :arghh:

Jeg vil bare at det skal være vår tur nå..
 
Kan du ikke kjøpe progresteron selv? Altså, jeg vil ikke oppfordre til egen-medikamentering, men så vidt jeg forstod fra sist gang når jeg fikk blødninger og fikk progresteron-støtte, så er det ikke noe "reseptpliktig" eller noe spesielt "legebehandlende". Det var "damals" meg forklart at progresteronstøtte ikke er vitenskaplig bevist å endre sjansen for abort. Dermed var det mitt eget valg og egen risiko jeg løp når jeg skulle ta de tabelettene. Dette måtte jeg skrive under på, og selve kjøpet av tabelettene var navnet på de påskrevet på en lapp som jeg tok med meg på apoteket.

Hvis du får de til slutt så bare vær OBS på at man kan bli ekstremt svimmel/føles som man er på fylla av å ta de oralt, så det beste er å stappe de oppi hufsetufsa...

Håper det ordner seg for deg, de første ukene er noe herk!!! :( Stor klem!!!
 
Kan du ikke kjøpe progresteron selv? Altså, jeg vil ikke oppfordre til egen-medikamentering, men så vidt jeg forstod fra sist gang når jeg fikk blødninger og fikk progresteron-støtte, så er det ikke noe "reseptpliktig" eller noe spesielt "legebehandlende". Det var "damals" meg forklart at progresteronstøtte ikke er vitenskaplig bevist å endre sjansen for abort. Dermed var det mitt eget valg og egen risiko jeg løp når jeg skulle ta de tabelettene. Dette måtte jeg skrive under på, og selve kjøpet av tabelettene var navnet på de påskrevet på en lapp som jeg tok med meg på apoteket.

Hvis du får de til slutt så bare vær OBS på at man kan bli ekstremt svimmel/føles som man er på fylla av å ta de oralt, så det beste er å stappe de oppi hufsetufsa...

Håper det ordner seg for deg, de første ukene er noe herk!!! :( Stor klem!!!
Når jeg søker på progesteron på for eksempel apotek 1 sine nettsider ser det ut til at alt er reseptpliktig. Får bare smøre meg med tålmodighet (og ikke progesteronkrem, heh..) en ukes tid til.

Gråt en stund i bilen før jeg bråbestemte meg for å stikke innom apoteket for å kjøpe nye digitale tester. Så har jeg i alle fall kommet hit.
 

Vedlegg

  • 996BEE7F-BF36-40A6-9EAE-9FC06BDBE7E9.jpeg
    996BEE7F-BF36-40A6-9EAE-9FC06BDBE7E9.jpeg
    20,8 KB · Visninger: 142
Når jeg søker på progesteron på for eksempel apotek 1 sine nettsider ser det ut til at alt er reseptpliktig. Får bare smøre meg med tålmodighet (og ikke progesteronkrem, heh..) en ukes tid til.

Gråt en stund i bilen før jeg bråbestemte meg for å stikke innom apoteket for å kjøpe nye digitale tester. Så har jeg i alle fall kommet hit.
Åh! Gratulerer med 3+ da!! :)
Håper og tror at dette får riktige veien :)
 
Jeg har troen! Tror det er din tur nå! :happy:
Jeg tror dette er uskyldig blødning, håper jeg har rett :Heartred
 
Når jeg søker på progesteron på for eksempel apotek 1 sine nettsider ser det ut til at alt er reseptpliktig. Får bare smøre meg med tålmodighet (og ikke progesteronkrem, heh..) en ukes tid til.

Gråt en stund i bilen før jeg bråbestemte meg for å stikke innom apoteket for å kjøpe nye digitale tester. Så har jeg i alle fall kommet hit.

Æsjda, ja da er det 100% reseptpliktig. Synd :(
Sender deg en stor klem, 3+ er jo kjempefint å se! <3
 
Back
Topp