Strøm - nettleie

Herewegoagain

Forumet er livet
Julikulene 2020
Vi bor i enebolig og det siste året eller to har strømprisene jo økt helt sykt! det er litt bedre i år, men fortsatt dyrt! det som jeg synes er verst er den jævla nettleien - for mars måned på over 1600kr mot litt over 600 i strømforbruk :banghead:
Hvor mye betaler dere på nettleie? jeg skjønner det koster å drifte nettet, men jeg bor i en ok stor by så det er ikke ekstraordinære kostnader koblet til "rural" beboelse liksom.
Det blir faen meg mange penge i løpet av et år?

Regning nå var bara 2300ca om er mindre en halvparten av fjorårets mars måned så det er noe - men fortsatt dyrt

Nettleie er dyrt ja. Vi kjøper strøm fra tibber slik st vi betaler stort sett under ti kr dagen i forbruk, resten er nettleie, og den kan man ikke bytte selskap :rolleyes:

Nettleie er dyrt ja. Vi kjøper strøm fra tibber slik st vi betaler stort sett under ti kr dagen i forbruk, resten er nettleie, og den kan man ikke bytte selskap :rolleyes:
Vi byttet fra Hafslund til Norges Energi før jul - det har spart noen kroner da, men den nettleien altså :(

Vi betaler 3050kr i måneden i strøm (fastpris), og av det er godt over halvparten nettleie.

Nettleie får man ikke byttet selskap på, og det er dyrt. Det er ikke konkurranse på det heller siden man ikke får byttet, men det er store kostnader knyttet til nettet, definitivt også i byen hvor det er mange som bruker strøm samtidig. Mer og mer, og de krever stor kapasitet i nettet, spesielt på den tiden av døgnet alle bruker strøm....

Jeg vet fakrisk ikke hva vi betaler i nettleie, jeg studerer ikke fakturaene (mannen får dem på mail og de går fra hans konto) men jeg vet at det er dyrt. Og vi bruker mye strøm

I det minste avlaster vi nettet bittelitt i den tiden alle lager middag da, med fineværet har vi laget middag ute i mange dager nå. På grill. (om det er lønnsomt har jeg slett ikke regnet på. Men det er godt.)

Forrige måned hadde vi 300 i strøm og 1300 i nettleie. Det er helt håpløst, elva vi får strøm fra renner 300 meter unna oss.

Fikk regning igår for mars mnd. Nettleie fra Hafslund og strøm fra norgesenergi kom på nesten 2.000 kr. 683 kr i strøm og 1.300 kr i nettleie:shifty: Sykt dyrt for nettleien. I vintermnd har strømregningen gjerne vært på 3.600 kr pr mnd. Bor i enebolig på 150 m².

Dyreste regning vi har fått var mars i fjor på 5 tusen kroner! og vi brukte så lite strøm vi kunne og huset var ganske kaldt! :bag:

Oj tror jeg ville sjekka litt priser også. Bruker du f.eks Fjordkraft kan du få minuspåslagg på strømmen og det trekkes fra nettleia di. Vår regning på Mars var på 500 kroner ca. Derav 800 nettleie og resten var minuspåslag regnet fra forbruket. Derfor ble totalen bare 500 :happy119Ulempen med Fjordkraft er at du må ringe dem hver måned for prismatch, men økonomisk lønner det seg.

Last edited:
Oj tror jeg ville sjekka litt priser også. Bruker du f.eks Fjordkraft kan du få minuspåslagg på strømmen og det trekkes fra nettleia di. Vår regning på Mars var på 500 kroner ca. Derav 800 nettleie og resten var minuspåslag regnet fra forbruket. Derfor ble totalen bare 500 :happy119Ulempen med Fjordkraft er at du må ringe dem hver måned for prismatch, men økonomisk lønner det seg.
Leilighet eller hus?

Minuspåslag?

Du sier at fjordkraft betaler deg for å bruke strøm. Ha har du en meeeeeeget god prismatch, for å si det sånn.

Minuspåslag?

Du sier at fjordkraft betaler deg for å bruke strøm. Ha har du en meeeeeeget god prismatch, for å si det sånn.

Stemmer det! Minuspåslaget mitt er - 27 øre pr kwt denna måneden. Det blir trekt fra innkjøpsprisen

Last edited:
Snapchat-1724370326.jpg Huska litt feil. Forrige måned vi hadde nettleie på 800. Sånn ser utregninga ut.

Back
Topp