IKM uke 18 :)

Trodde jeg hadde EL rundt idag, men var til GU i forbindelse med noe annet - og da viste det seg at den ikke kommer før om ca. to-tre dager. Tester så får oppdatere dato når jeg vet. Får bare legge inn mange aksjer fremover har blitt gravid begge de to forrige syklusene, men endte i kjemisk og SA - så er veldig spent. Håper alle gode ting er tre:happy090

Trodde jeg hadde EL rundt idag, men var til GU i forbindelse med noe annet - og da viste det seg at den ikke kommer før om ca. to-tre dager. Tester så får oppdatere dato når jeg vet. Får bare legge inn mange aksjer fremover har blitt gravid begge de to forrige syklusene, men endte i kjemisk og SA - så er veldig spent. Håper alle gode ting er tre:happy090
Krysser fingrene for dere denne perioden!! <3

Dere som har barn fra før, hvor tidlig testet dere positiv? Er det mulig å få symptomer før ikm? :dance008
Jeg har vært gravid 5 ganger (4 MA, 1 vellykka), og alle gangene har jeg hatt ømme bryster fra 12dpo. Den gangen spiren satt hele veien var jeg også ganske forstoppa allerede fra noen dager før IKM. Har ikke testa tidlig alle gangene, men nå sist fikk jeg svaaak positiv 9dpo, og tydelig svak 10dpo.

Første og fjerde gang testa jeg først ved IKM. Tredje gang veit jeg ikke helt pga gravid rett etter MA, men var nok ca 2 uker etter EL basert på når vi hadde hatt sex sist (hadde lite sex da pga MA-en) + at jeg hadde fått ømme bryster. Andre gang husker jeg ikke helt hvilken dag jeg starta testinga, men tror det var 11 eller 12 dpo. Da testa jeg tidligere fordi jeg følte meg gravid, og at jeg fikk ømme bryster. Når jeg tenker tilbake på de gangene jeg ikke testa før IKM skjønner jeg ikke hvordan jeg klarte å holde meg fra å teste når jeg hadde symptomer :hilarious:

Tok en EL-test til nå før leggetid. Streken er sterkere! Så nå skal jeg få med mannen på ei økt! Jeg har fått ordentlig EL-slim også, så her er det bare å kjøre på! :smiley-bounce012

Dere som har barn fra før, hvor tidlig testet dere positiv? Er det mulig å få symptomer før ikm? :dance008

Jeg testet svaaakt positivt fra 8 dpo forrige gang, legger ved bilde. Men jeg hadde ingen symptomer før nærmere uke 6.

Vedlegg

• 2F9EE908-748F-429A-8047-DC876DD695E1.jpeg
    2F9EE908-748F-429A-8047-DC876DD695E1.jpeg
    13 KB · Visninger: 107
  • 658811F2-9154-41DE-B183-2D5A75035032.jpeg
    658811F2-9154-41DE-B183-2D5A75035032.jpeg
    52,1 KB · Visninger: 101
Det murrer skikkelig i magen for tiden, egentlig helt siden eggløsning.. Håper det er ett tegn for at egget har blitt befruktet :smiley-angelic001 i går måtte jeg ta en eggløsningstest for å dobbeltsjekke at det ikke var eggløsningsmerter jeg kjente :scratch:knegg:

Det murrer skikkelig i magen for tiden, egentlig helt siden eggløsning.. Håper det er ett tegn for at egget har blitt befruktet :smiley-angelic001 i går måtte jeg ta en eggløsningstest for å dobbeltsjekke at det ikke var eggløsningsmerter jeg kjente :scratch:knegg:

Jeg har også murringer.. føles ut som menssmerter.. men håper også det er noe som skal festes.. :D:D

Last edited:
Feste kanskje? Du er vel rundt 4 dpo?

Ja, er 4 dpo i dag :) nå våkner jeg på morgenen og håper på en dipp i temperaturen. Men tempen stiger for hver dag. Det er jo ikke alle som får en synlig festedipp i temperaturen heller..
Hva vil festedipp si? Jeg temper også. Den har steget for hver dag nå siden EL. Pleier den å "synke" den dagen egget fester seg?

Hva vil festedipp si? Jeg temper også. Den har steget for hver dag nå siden EL. Pleier den å "synke" den dagen egget fester seg?

Ja, noen får en tydelig dipp i temperaturen den dagen egget fester seg. Men ikke alle. Kan være en dipp på ca. 0,20 eller mer, og så opp igjen til høy temperatur. Men det er veldig forskjellig, og ikke lett å vite noen ting som helst før positiv test :wacky: men kjekt å tyde litt i dpo-land :pompus:

Det ble ikke lagt inn aksjer i går likevel.. jeg backa ut pga taktisk tenking :hilarious: Håper jeg ikke angrer! :wacky:

Vi har aldri blitt gravide når vi har sex hver dag rundt EL (da vi prøvde på førstemann gikk det et helt år uten klaff med den taktikken). Da vi la om taktikk til annenhver dag fikk vi det til flere ganger. Så vi kjører samme taktikk nå. Siden testen ikke var helt positiv i går kveld valgte jeg å sjanse på å vente til i dag i stedet (vi hadde sex onsdag). Tok ny test i dag, og den var enda sterkere, kanskje veldig nær positiv. Så da blir det sengehygge i kveld, og så avhengig av hvordan testene utvikler seg i dag og i morgen blir det også en runde i morgen eller lørdag.

Men shit ass! Det er så nervepirrende å gjette og estimere seg til hvilke dager som er gunstige :nailbiting: :confused:

Vedlagte bilde er fra test på morgenurin i dag.

Vedlegg

• 20200416_062913.jpg
    20200416_062913.jpg
    7,2 KB · Visninger: 94
Det ble ikke lagt inn aksjer i går likevel.. jeg backa ut pga taktisk tenking :hilarious: Håper jeg ikke angrer! :wacky:

Vi har aldri blitt gravide når vi har sex hver dag rundt EL (da vi prøvde på førstemann gikk det et helt år uten klaff med den taktikken). Da vi la om taktikk til annenhver dag fikk vi det til flere ganger. Så vi kjører samme taktikk nå. Siden testen ikke var helt positiv i går kveld valgte jeg å sjanse på å vente til i dag i stedet (vi hadde sex onsdag). Tok ny test i dag, og den var enda sterkere, kanskje veldig nær positiv. Så da blir det sengehygge i kveld, og så avhengig av hvordan testene utvikler seg i dag og i morgen blir det også en runde i morgen eller lørdag.

Men shit ass! Det er så nervepirrende å gjette og estimere seg til hvilke dager som er gunstige :nailbiting: :confused:

Vedlagte bilde er fra test på morgenurin i dag.

Syntes også at eggløsningsperioden er nervepirrende. Mye tenking her også om når det er størst sjangs å treffe blink. Hos oss tror jeg det er størst sjangs dagen før eggløsning ;) jeg har også tro på annen hver dag. Men det tror jeg også kommer an på kvaliteten på sæden. Om den har gode eller dårlige svømmere.

Syntes også at eggløsningsperioden er nervepirrende. Mye tenking her også om når det er størst sjangs å treffe blink. Hos oss tror jeg det er størst sjangs dagen før eggløsning ;) jeg har også tro på annen hver dag. Men det tror jeg også kommer an på kvaliteten på sæden. Om den har gode eller dårlige svømmere.
Helt enig! Ja, du er nok inne på noe. I vårt tilfelle har vi fått testa svømmerne hans både privat og i det offentlige, og det var ingenting å utsette på de, verken når det gjelder svømmeegenskaper eller mengde. Men jeg har hatt mye problemer med tørrhet hos meg, så jeg innbiller meg at svømmerne har en tøff ferd med mye motbakke på vei mot målet :hilarious: og så synes jeg kanskje ikke mannen er så "eksplosiv" i utløsninga (om man kan få lov å si det). Så kanskje det er en kombinasjon av de to tingene. Men nå har jeg prøvd ut grapefeuktjuice denna pp-en, og jeg har seriøst ikke hatt så mye slim noensinne! Så det er veldig lovende :happy:
Uansett, dette er neglebitende nervepirrende!

Back
Topp