Frk1991 - Vegen videre mot spire nr 2

Årrrh! En ting som irriterer meg er hvor mange som tror de har noe som helst med når VI skal få barn.

Snakket litt med svigermor om at jeg syns ting har vært tøft og føler jeg har tatt de tyngste takene hjemme. Jeg har tenkt mye på det og kommet frem til at jeg må gi sambo spesifikke rom eller oppgaver som han har ansvar for. Det er bare å gi opp håpet om at han ser hva som trenger å gjøres, han trenger å bli fortalt det. Så jeg hadde tenkt å sette meg ned å prate med han og komme frem til en løsning som begge kunne være fornøyd med. Så smeller det fra svigermor: «Ja, dere kan ikke få andremann før dere har løst det der.»

:mad:

Du kan ikke fortelle meg hva jeg kan og ikke kan!
 
Det høres veldig lurt ut å ta det direkte med han - altså fortelle nøyaktige hvilke oppgaver du ønsker at han bidrar med. Det er jo gjerne sånn at vi damer forventer at mannen skal forstå, se hva som må gjøres osv. Det kjenner jeg meg veldig igjen i :angelic: Det kan være han setter pris på det også, hvis du er litt som meg, at du blir grinete fordi han ikke ser hva som må gjøres uten å faktisk si noe.. hehe
 
Det høres veldig lurt ut å ta det direkte med han - altså fortelle nøyaktige hvilke oppgaver du ønsker at han bidrar med. Det er jo gjerne sånn at vi damer forventer at mannen skal forstå, se hva som må gjøres osv. Det kjenner jeg meg veldig igjen i :angelic: Det kan være han setter pris på det også, hvis du er litt som meg, at du blir grinete fordi han ikke ser hva som må gjøres uten å faktisk si noe.. hehe

Ja, føler også det er det enkleste for alle parter. For jeg syns det er unødvendig å måtte si ifra hele tiden og mase, pluss jeg får litt avlastning og slipper å gå på reservetanken hele tiden. Jeg bygger det opp og så klikker jeg for en liten ting, men som egentlig er dritt som er samlet over lengre periode :hilarious::angelic:
 
Leste akkurat gjennom siste delen av dagboka di! For en reise, bra jobba med å holde dem inne :D Blir en veldig rar permisjon for de som er hjemme nå, men håper dere koser dere likevel.:Heartred
Det var en ganske heftig opplevelse ja og jeg er evig takknemlig for at de klarte å holdes inne så lenge som de gjorde :)
Vi klarer heldigvis å kose oss i disse tider, men vi savner jo det å kunne være sosial, fra på besøk og barseltreff da. Men alt i alt så kan vi ikke klage ❤️
 
Ja, føler også det er det enkleste for alle parter. For jeg syns det er unødvendig å måtte si ifra hele tiden og mase, pluss jeg får litt avlastning og slipper å gå på reservetanken hele tiden. Jeg bygger det opp og så klikker jeg for en liten ting, men som egentlig er dritt som er samlet over lengre periode :hilarious::angelic:

Enig. Kjenner meg veldig igjen i det å bygge det opp og så blir det en mye større greie. Det er jo unødvendig :)
 
CD 20
Tenkte jeg skulle notere ned litt ting som jeg merker etter EL, til sammenligning fremover:

⭐️ I dag har jeg vært kvalm og uvel, man kan være kvalm uten at det må være et symptom. :hilarious:

⭐️ Jeg har ingen ømme nipler.

⭐️ Jeg er veldig oppblåst enkelte kvelder.

⭐️ Opplevde løs mage 4-5 dager før, samt kvalme og såre nipler ved EL når vi prøvde på frøkna.
 
Last edited:
Går gjennom den gamle dagboka mi, og finner masse god informasjon :angelic:

Legger den her i tilfelle andre kan få nytte av den:


Notis til meg selv(og andre som er interessert)

For å kunne tolke sekretene riktig, er det en del regler som må følges:

  • Begynn første dag etter endt menstruasjon.
  • Pass på at du er ren på fingrene og helst at neglene er kortklipte.
  • Fokuser på hvordan det føles nedentil gjennom dagen. Føles det tørt, fuktig, vått eller glatt ut?
  • Følg med i undertøyet. Ufruktbart sekret etterlater stripete spor, mens fruktbart sekret etterlater våte sirkler.
  • Sjekk gjerne sekretet hver gang du er på toalettet, da noen har eggløsningsslim bare noen timer. Trykk gjerne litt for å presse fram litt sekret. På det mest fruktbare kan enkelte oppleve at det henger slim ned fra skjedeåpningen og ned i toalettet, og gjerne også at slimet faller ned i vannet og synker ned som en klump.
  • Sjekk minst tre ganger hver dag, to av gangene må være om morgenen og kvelden.
  • Noter ned det mest fruktbare sekretet du observerer gjennom dagen. Hvis du f.eks. ser kremete sekret fire ganger og eggløsningsslim en gang av dagens fem sjekker, så skal eggløsningsslimet noteres, selv om det var bare en observasjon av det.
  • Hvis du har vansker med å finne sekreter utenfor skjedeåpningen så kan du sjekke inni skjeden. I så fall må du være konsekvent og sjekke inni skjeden hver gang.
  • Ikke sjekk når du er seksuelt opphisset. Kvinnens lubrikasjon før/under sex er veldig likt eggløsningsslimet.
  • Lær å se forskjell på sædrester, lubrikasjon og eggløsningsslim. Sædrester og lubrikasjon strekkes som oftest i flere tynne tråder, tørker relativt fort inn, og tåler ikke å strekkes mange ganger uten å miste kvaliteten. Eggløsningsslimet strekkes som oftest i én tykk tråd og kan strekkes gang på gang på gang på gang uten å tørke inn/miste kvaliteten.

slim_lub-1-jpg.203999
 
Hei! :smiley-bounce012

Wow, det kjennes rart å være tilbake, det er gått snart 4 år siden vi bestemte oss for å prøve på førstemann. Kan leses her for de som ønsker det.

Kort oppsummert brukte vi 4 PP og ca 6 mnd før spira satt, og august 2017 fikk vi ei nydelig lita jente. Testetøs og tempefreak, og veldig engasjert. Synes svangerskapet var tungt, og tok vel va nøyaktig to år før jeg begynte å glemme.

Siden den gang har meg og samboeren blitt forlovet og skulle egentlig gifte oss i år, men valgte å utsette dette av åpenbare grunner. Istedenfor velger vi å prøve på en spire nr 2. Håper du vil følge meg på ferden videre! :smiley-ashamed005
 
Så koselig, Frk199! Gleder meg til å følge deg igjen, selv om ikke jeg er prøver selv denne gangen <3 :signs003
 
CD 22

Dagene snegler seg forbi, vil bare komme til ny syklus og begynne prøvingen. Går ikke akkurat noe fortere i disse koronatider :bored: Gleder meg til å komme tilbake til jobb, så det går litt fortere hvert fall!

Har jeg lest masse inn på FF og sugd til meg enda mer informasjon :bookworm: Jeg har tenkt at man har kanskje 5 dager rundt EL man kan bli gravid, men i følge FF sine data så er de aller fleste graviditetene resultat av sex på dagen man har eggløsning og to dager før. :nailbiting:

15967C18-90E6-4CEF-B3C2-10AFDC2C905E.jpeg

Så skal prøve å treffe de 3 dagene der hvert fall når vi begynner prøvingen!

Her er dagens graf, som dere ser så temper jeg ikke hver dag etter EL. Greit å ha en base å sammenligne med til neste syklus. I natt sovnet jeg ikke før 03.30 tror jeg, og sovet dårlig. Så tror tempen er litt høy.
720FD4F7-2BE3-4832-B2F6-79645BB1609E.jpeg

Kommet til dag 8, så blir spennende å se når tanta dukker opp! :nailbiting: Rart å glede seg til det besøket :hilarious:
 
CD 22

Æææh, føler meg litt rar i magen. Håper ikke tanta er på vei allerede :(

Fant ELslim...? What the fuuuck? :bored:
 
Last edited:
feilpost
 
CD 23

Fikk skikkelig noia i går, men både EL-test og graviditetstest var negativ i morres. A44124B7-76BC-4D8E-91A9-6CC4535C4FE7.jpeg

Fikk stiplet linje etter jeg la inn slimet i går, men lar den stå foreløpig. Kjennes ut som tanta er rett rundt hjørnet, men håper selv å komme til 11-12DPO før hun ringer på!
4EA56DCA-A919-457C-85C8-FBAF9367C873.jpeg
 
Spennende dager! :) Jeg kan jo ikke mye om temping, men kommer til å tempe neste PP. Er veldig klar for at TR skal komme i starten av neste uke, hvis den må komme. Jeg har selvfølgelig mest lyst på babystrek :dummy::dummy1:
Jeg synes nesten jeg skimter en strek på g-testen jeg.... :wideyed:
 
Spennende dager! :) Jeg kan jo ikke mye om temping, men kommer til å tempe neste PP. Er veldig klar for at TR skal komme i starten av neste uke, hvis den må komme. Jeg har selvfølgelig mest lyst på babystrek :dummy::dummy1:
Jeg synes nesten jeg skimter en strek på g-testen jeg.... :wideyed:

Håper på babystrek, hvis ikke blir det gøy å følge hverandre neste PP! Tror vi ligger ganske likt :) når forventer du TR?

Dobbelsjekket når den var tørket og ingen strek. Skal godt gjøres hvis det klaffer. Vi hadde sex ca 36t før jeg tok ut spiralen, og da var det 4-5 dager til EL. Da har han supersperm i så fall :hilarious:
 
Håper på babystrek, hvis ikke blir det gøy å følge hverandre neste PP! Tror vi ligger ganske likt :) når forventer du TR?

Dobbelsjekket når den var tørket og ingen strek. Skal godt gjøres hvis det klaffer. Vi hadde sex ca 36t før jeg tok ut spiralen, og da var det 4-5 dager til EL. Da har han supersperm i så fall :hilarious:

Min IKM, i følge appen jeg bruker, er om 5 dager - 14. april. Men egentlig aner jeg jo ikke, ettersom jeg ikke vet syklusen under spiralen og tok den ut en uke før jeg fikk TR.

De kan overleve såpass lenge (inntil 5 dager tror jeg), så det er teoretisk mulig ;)
 
Heihei :happy:
Leste gjennom dagboken din nå. Her vil jeg følge med. :happy:
Så mye god info om temping. Det har jeg ikke prøvd selv siden jeg har hatt godt utbytte av å bruke el tester, men alltid spennende å lære noe nytt, kanskje jeg skal prøve temping etterhvert jeg også :happy:

Lykke til med prøvingen :happy:
 
:Heartred:Heartred
Heihei :happy:
Leste gjennom dagboken din nå. Her vil jeg følge med. :happy:
Så mye god info om temping. Det har jeg ikke prøvd selv siden jeg har hatt godt utbytte av å bruke el tester, men alltid spennende å lære noe nytt, kanskje jeg skal prøve temping etterhvert jeg også :happy:

Lykke til med prøvingen :happy:
Jeg blir som en svamp når det er noe som interesserer meg :bookworm: Forrige runden var det mange som tempet og var veldig gøy å følge med hverandres grafer! Bare spør hvis du lurer på noe, så skal jeg prøve å hjelpe :Heartred

Jeg hadde gjerne ELtester som var positivet i 2 døgn, så da var det enda litt vanskeligere å si nøyaktig. Det som er så greit med temping, at den kan gi enda litt mer konkret svar :) Men jo flere ting du logger jo bedre! Så jeg logger gjerne symptomer, CF, temp og ELtest :)
 
CD 24

Målte 45 min senere i dag, vet ikke om jeg slo av alarmen i søvne eller ikke trykket riktig i går når jeg skrudde den på. Likevel hadde jeg et kraftig drop i temperatur, så ingen tvil om at tanta gjør sin anmarsj! Hadde håpet på litt lenger lutealfase :( Hvor lenge etter tempdrop får dere mensen?2DC5D7DB-FA63-4E77-B47A-786E6843EB0C.jpeg
 
Back
Topp