En fersken spire og? - Mangojenta

Titter innom dagboken din også :greet025
Leit at du mistet første spiren, men fint å vite at dere har gode forutsetninger som du skriver :joyful:Følger spent med på ditt neste forsøk, og digger at du oppdaterer hyppig!

Ønsker dere lykke til:) *blåser babystøv på*
 
Titter innom dagboken din også :greet025
Leit at du mistet første spiren, men fint å vite at dere har gode forutsetninger som du skriver :joyful:Følger spent med på ditt neste forsøk, og digger at du oppdaterer hyppig!

Ønsker dere lykke til:) *blåser babystøv på*
ååå takk for både koselig melding og babystøv:Heartpink:Heartpink:Heartpink
kanskje litt vel hyppig oppdatering, men sånn får det bare være i disse innetider.. hehe, så får de som er interessert titte innom:D ser ut til at EL er rundt en og en halv uke til. Så har mye tid å bedrive, men prøver å nyte tiden også. Er jo forhåpentligvis siste dagene hvor det kun er meg som bor i denne kroppen:p
 
Goood onsdag! Endelig ordentlig i gang med denne PP:) Og det føles GOOOD. Skal være ærlig og si at jeg hadde en skikkelig nedtur i går. Etter SA så er det akkurat som at hormonene sitter litt igjen, og det er vondt å bli påminnet at jeg egentlig skulle hatt disse symptomene hånd i hånd med en liten bebis i magen.. men! I dag er en ny dag, og det er nå under en uke til fruktbar uke!

På mandag kveld hadde jeg en liten gjettekonkurranse med mannen ang alle forkortelser her inne. Men vi kom ikke lenger enn til EL, som han mente betydde ENTUSIASTISK LIVMOR:laughing005 Så fra og med nå, sier vi at jeg har entusiastisk livmor, dagene før og under EL:D

Ellers har jeg bestemt meg for å gjøre noen ekstra tilltak denne PP. For å være helt ærlig så har jeg en skikkelig god følelse, og tar livet med ro. Men et par "kjerring råd" kan jo ikke skade. Så vi har kjøpt inn flasker med Grapefrukt Juice, Termometer, Valnøtter og tenker muligens å prøve ut litt ananas (hater det) etter EL.

Skal ikke lyve og si at den juicen er nydelig, men en uke eller to med grapefruktjuice for 9 mnd gravid og en baby for resten av livet, er da ikke den værste prisen å betale:rolleyes:

Tenker også å begynne med EL tester hver ettermiddag fra i dag. Som sakt tidligere har jeg hørt om at noen får tidligere EL etter SA, og jeg nekter å gå glipp av EL:p Venter også på termometer som skal komme i posten i dag. Blir spennende! Første PP med temping.

OK NÅ ser jeg at dette ble veldig langt, men som dere forstår har jeg så sjukt mye på hjertet:Heartpink Jaja.. legger med et bilde av en app jeg bruker for å se ca når jeg har eggløsning (stoler ikke like mye på den som på EL tester, men greit å ha) og et bilde av hva jeg våknet til i går. For mannen har nemlig innsett hvor MYE han ønsker bebis etter SA i forrige uke. Så han er med for full pupp nå!

Gratulerer:gen053 hvis du kom deg igjennom hele innlegget! Ha en nydelig onsdag (lillelørdag):Heartpink

3KsMyo.jpg
FkLmDk.jpg
 

Vedlegg

  • image.png
    image.png
    83 bytes · Visninger: 89
  • image.png
    image.png
    56,5 KB · Visninger: 106
  • image.png
    image.png
    56,5 KB · Visninger: 91
  • image.png
    image.png
    56,5 KB · Visninger: 97
Måtte kikke innom dagboka di også :) Utrolig trist at dere mistet. Krysser fingrene for at spira sitter denne måneden! Jeg måtte le høyt av entusiastisk livmor og ble litt flau når samboeren så meg, og jeg måtte forklare hva jeg lo sånn av :hilarious:

Ønsker dere masse lykke til med prøvingen :Heartred
 
Måtte kikke innom dagboka di også :) Utrolig trist at dere mistet. Krysser fingrene for at spira sitter denne måneden! Jeg måtte le høyt av entusiastisk livmor og ble litt flau når samboeren så meg, og jeg måtte forklare hva jeg lo sånn av :hilarious:

Ønsker dere masse lykke til med prøvingen :Heartred
Takk for koselig kommentar!:D JA håper virkelig på denne måneden, og har faktisk en god følelse. Så lenge vi treffer godt på EL så kjenner jeg det kiler i magen allerede av å tenke på testing i DPO land:p Håper så inderlig på en liten påskespire som kommer til jul!
 
Happy Weekend partypeople:D

Vi sitter godt plantet i sofaen på besøk hos pappa som disker opp med biffmiddag på kjøkkenet:love7

Begynne å merke økt fukt nedentil og litt økt sexlyst, noe jeg tar som et godt tegn på at EL nærmer seg:blob5 så satser på å legge inn første runde med aksjer for denne pp i kveld:love022 I følge eggløsnings appene skal ikke eggløsning komme før lørdag neste uke, men hvis jeg teller utifra IKM forrige måned er onsdag dagen!

Og ettersom flere opplever at EL kommer tidlig etter SA, så har vi ingen tid å miste. Så kjører på fra i dag av:p

EL testene blir svakt sterkere dag for dag også, så krysser fingrene for at noe er på gang:Heartred Ønsker dere en nydelig helg videre! Flere som nærmer seg EL?:D
 
Happy Weekend partypeople:D

Vi sitter godt plantet i sofaen på besøk hos pappa som disker opp med biffmiddag på kjøkkenet:love7

Begynne å merke økt fukt nedentil og litt økt sexlyst, noe jeg tar som et godt tegn på at EL nærmer seg:blob5 så satser på å legge inn første runde med aksjer for denne pp i kveld:love022 I følge eggløsnings appene skal ikke eggløsning komme før lørdag neste uke, men hvis jeg teller utifra IKM forrige måned er onsdag dagen!

Og ettersom flere opplever at EL kommer tidlig etter SA, så har vi ingen tid å miste. Så kjører på fra i dag av:p

EL testene blir svakt sterkere dag for dag også, så krysser fingrene for at noe er på gang:Heartred Ønsker dere en nydelig helg videre! Flere som nærmer seg EL?:D

Så gøy å følge med i dagboken din! :Heartred Bra du holder oss oppdatert på alt som skjer! Jeg ligger vel bare et par dager foran deg tror jeg, venter EL ca mandag eller tirsdag! Testene blir sakte men sikkert sterkere. Hvor lang syklus har du ca? :happy:
 
Så gøy å følge med i dagboken din! :Heartred Bra du holder oss oppdatert på alt som skjer! Jeg ligger vel bare et par dager foran deg tror jeg, venter EL ca mandag eller tirsdag! Testene blir sakte men sikkert sterkere. Hvor lang syklus har du ca? :happy:
Heii:Heartred helt ærlig så er jeg litt usikker etter over 10 år med p-piller... men ut i fra hva jeg har hatt de siste månedene etter jeg sluttet, ligger jeg på ca 30 dager:happy: men som sakt hadde jeg en SA fredag 13. Mars, og skulle egentlig hatt mensen 10. eller 11. Så litt usikker på om jeg skal telle ut fra da mensen skulle vært eller fra første blødningene i SAen? Vet du?
 
Ny uke, nye muligheter. God mandag til deg som leser:D Har egentlig hele helgen, gledet meg til å starte på en ny uke. Men verken søvnen eller været sto til forventingene denne mandagen. Så må få snudd humøret litt kjenner jeg! En liten handletur på butikken med mannen ga humøret et hopp i hvert fall. Deilig å ha fullt kjøleskap med masse digg, nå når vi bare er hjemme!


EL testene blir sakte men sikkert sterkere for hver dag som går, så regner med jeg begynner å teste to ganger om dagen fra og med i morgen eller onsdag. Har jo egentlig ikke så mye å si, så lenge vi legger inn aksjer regelmessig denne uken. Men er jo litt spennende å følge med! Venter EL mellom fredag og søndag en gang:p

ÅÅÅ GURI så mye jeg håper på at lille Knøtte frøet vårt setter seg dønn fast denne måneden:Heartred Hadde vært en helt nydelig påske gave! Grapefrukt juicen går ned på høykant hver morgen, og vi holder oss begge unna alkohol osv. Så gjør i hvert fall det vi kan. Mannen har også fått beskjed om å ikke dusje i for varmt vann, vi må jo ha cellene i sin beste form når de skal ut og svømme:smiley-bounce022
 
Happy Friday :flower Endelig fredag og helg, ikke så mye forskjell fra resten av de to ukene egentlig. MEN er jo tross alt Taco Fredag!

Både EL smerter/slim og EL testene hinter til at noe begynner å nærme seg veldig! Endelig:Heartpink Appen sier at EL skal være i morgen, så regner med jeg får helt positiv test i kveld!

Ellers prøver jeg å spise sunt, kose meg i ettermiddags sol på verandaen, og egentlig bare ta det med ro og nyte denne tiden av året. Er jo tross alt vår!:D Håper av hele mitt hjerte at vi kan fortsette våren med et lite frø i magen om ikke lenge:shy: Det hadde vært så nydelig:Heartpink

Legger med bilde av testene fra onsdag kveld, til nå. Og et av utsikten vår fra verandaen:rolleyes: Må innrømme at når klokken bikker 16.30 og solen titter inn og faktisk varmer på verandaen, så er det ikke så ille å holde seg hjemme. God helg alle :D
E3bUb4.jpg
9XZD5P.jpg
 
Last edited:
Siste runde i høyet med aksjer ble lagt inn sent i natt. Håper det holder:p Tok ny test i dag tidlig, og den er like sterk, om ikke biiitte litt sterkere enn den jeg tok i går kveld. Men har intense eggløsnings smerter i dag, så er ikke noe tvil:D

Har sittet en time i sola i dag etter en deilig tur med mopsen min:) Nyter virkelig at våren er her! Og i dag blir det (litt flau) taco på andre dagen..:rolleyes: Så en god lørdag med andre ord:D

Håper annen hver dag siste uken + torsdag og fredag er nok aksjer for at det klaffer, for disse EL smertene er for vonde til å orke sex for å være ærlig:shy:

GOD lørdag!:Heartred
 
Hei alle:) 1 DPO (pp2) i dag og jeg har endelig inntatt DPO land:D

Det er litt over 2 uker siden vi mistet vårt første lille frø, som knapt rakk å bli et frø. Og jeg orker egentlig ikke tanken på å måtte gå inn i en ny PP. Så jeg gjør alt jeg kan for å slappe av, spise ananas, ikke stresse, osv. Men man vet jo aldri.

Kjenner litt på at det ikke ble noe prøving etter selve eggløsningen, men vi la jo inn aksjer rundt 12 timer før EL, og som sakt flere dager i forveien. Når jeg ser på EL testene jeg tok, var det den på fredag kveld som var sterkest. Så håper det var nok:Heartpink

I kveld blir det deilig kylling middag med mannen, og feire at nedtelling til testing er i gang!:p Har bestemt meg for å holde meg til fredag. Egentlig er det jo veldig tidlig, men fikk svak positiv etter 5 dager sist. Hvis jeg får masse symptomer før den tid, sprekker jeg nok. Men satser på at første strimmel test tas på fredag:D
 
Hei alle:) 1 DPO (pp2) i dag og jeg har endelig inntatt DPO land:D

Det er litt over 2 uker siden vi mistet vårt første lille frø, som knapt rakk å bli et frø. Og jeg orker egentlig ikke tanken på å måtte gå inn i en ny PP. Så jeg gjør alt jeg kan for å slappe av, spise ananas, ikke stresse, osv. Men man vet jo aldri.

Kjenner litt på at det ikke ble noe prøving etter selve eggløsningen, men vi la jo inn aksjer rundt 12 timer før EL, og som sakt flere dager i forveien. Når jeg ser på EL testene jeg tok, var det den på fredag kveld som var sterkest. Så håper det var nok:Heartpink

I kveld blir det deilig kylling middag med mannen, og feire at nedtelling til testing er i gang!:p Har bestemt meg for å holde meg til fredag. Egentlig er det jo veldig tidlig, men fikk svak positiv etter 5 dager sist. Hvis jeg får masse symptomer før den tid, sprekker jeg nok. Men satser på at første strimmel test tas på fredag:D

Det blir spennende å høre!! Lykke til, heier på deg! :Heartred
 
Så gøy å følge deg! Er selv i pp2 og er 11 dpo med neg graviditetstest i dag morges. IKM først 2/4, så skal klare å vente til da med ny testrunde for min del. Håper spiren sitter hos dere denne gang, dere har virkelig gjort det dere kan for at det skal klaffe hvertfall xsmile2 Må nesten følge dagboken din frem til fredagen nå for jeg heier sånn på dere!
 
Så gøy å følge deg! Er selv i pp2 og er 11 dpo med neg graviditetstest i dag morges. IKM først 2/4, så skal klare å vente til da med ny testrunde for min del. Håper spiren sitter hos dere denne gang, dere har virkelig gjort det dere kan for at det skal klaffe hvertfall xsmile2 Må nesten følge dagboken din frem til fredagen nå for jeg heier sånn på dere!
Såå koselig melding:Heartred ja vi er super spent nå! Prøver å ikke håpe for mye, siden det gikk så galt sist. Men et lite håp er nok der likevel:p
 
3 DPO og nyter dagene så godt jeg kan:) Det er jo litt tidlig å se etter symptomer allerede, men skriver ned det jeg føler likevel så jeg har noe å se tilbake på ved en eventuelt senere PP. Så kan jeg ta bort, eller legge til ting på listen ettersom dagene går. (Edit: ananas juice går ned på høykant, så skal ikke stå på innsatsen:D)

SYMPTOMJAKT
- ømme/såre nipler
- tydeligere blodårer på puppene
- kremet utflod (litt vått, men ikke som ved el)
Ellers baker jeg rundstykker hver morgen for tiden, lager mye mat fra bunnen av og prøver å nyte dagen både i DPO-land og i selvvalgt karantene. Merker jeg og mannen har godt av å gå litt "oppi hverandre". Da må vi face diskusjoner og uenigheter på en annen måte for å bevare den gode stemningen, og det tror jeg alle har godt av i blant:Heartpink

Håper alle andre prøver der ute nyter dagene og holder motet oppe i en intens og altoppslukende tid:p I kveld blir det pizza og film kos, så nå skal jeg få unna litt klesvask osv. God tirsdag:D
 
4 DPO

Spent og utålmodig kjenner jeg etter i alle kriker og kroker av kroppen. Vi ønsker deg så fryktelig lille frøet vårt:Heartpink

Fikk endelig (!!) termometeret for tre dager siden, så bestemte meg for å Tempe hver morgen selv om det er vanskelig å tyde når jeg ikke har tempet siden før EL, men spennende å prøve det ut likevel. Legger inn tallene i FF for å følge med på grafen. Litt endringer i symptomer i dag, men er jo enda ekstremt tidlig. Uansett! Her er oppdatert liste fra i dag!

SYMPTOMJAKT
- ømme/såre nipler
- tydeligere blodårer på puppene
- kremet utflod (litt vått, men ikke som ved el)
- sjenert stikking nederst i magen og rundt eggstokker
- høyere hvilepuls
- litt dårlig i magen + mye luft (sorry for detaljer)

Edit:
- veldig rar følelse i livmor området, akkurat som jeg er litt støl. (Håper det er et godt tegn:p)
 
Last edited:
Å herlige dpo-land. :hilarious:
Jeg får gleder og gruer meg samtidig. Gleder meg fordi da nærmer det seg testing.
Gruer meg fordi jeg kommer ikke til å klare å vente med testing :hilarious:
Ser du tenker å vente til fredag med testingen. Spent på å følge med deg! :D
 
Å herlige dpo-land. :hilarious:
Jeg får gleder og gruer meg samtidig. Gleder meg fordi da nærmer det seg testing.
Gruer meg fordi jeg kommer ikke til å klare å vente med testing :hilarious:
Ser du tenker å vente til fredag med testingen. Spent på å følge med deg! :D
Jaa er jo fryktelig mye bedre å være i DPO land enn før EL, men håper likevel jeg ikke trenger å dra tilbake hit neste måned:hilarious: masse lykke til! Følger med i dagboken din og:D
 
Hei! Jeg er ny i forumet:Heartpink
Så trist at du mistet på første pp
Men utrolig kjekt å følge med her!
Jeg prøver også for første gang nå, har el om 6 dager. Kjøpt tester, så tenker å ta allerede i kveld.
Veldig spennende, gjerne dele litt tips osv:sign19
 
Back
Topp