Coronavirus og ultralyd

Min er avlyst på ubestemt tid  :arghh: Det er ingen som er smittet i kommunen min. Student økonomien min har ikke så veldig lyst til å betale for privat. Sukk:arghh: har jo talt ned hver dag i over to måneder og nå var det bare 5 dager igjen :(
 
Fikk melding fra sykehuset tidligere i dag om at det kunne være timen ble utsatt, og om det gjaldt meg ville jeg få telefon eller brev.
Haukeland har også restriksjoner på personer inn, så om det blir ultralyd blir det alene
 
Jeg har ultralyd 20.aug. Her jeg bor har sykehuset avlyst mine akupunktur timer som jeg hadde forrige uke, og fastleger tar ikke i mot noen til konsultasjon lengre (ikke ved de som trenger øyeblikkelig hjelp såklart). Har ikke hørt noe om ultralyden enda, men er spent.

Er veldig usikker og nervøs i svangerskapet så en ultralyd hadde beroliget meg - forhåpentligvis. Men jeg forstår jo at de muligens må prioritere annerledes nå..
 
Min er avlyst på ubestemt tid  :arghh: Det er ingen som er smittet i kommunen min. Student økonomien min har ikke så veldig lyst til å betale for privat. Sukk:arghh: har jo talt ned hver dag i over to måneder og nå var det bare 5 dager igjen :(
Oi, på ubestemt tid? Skjønner godt at det er skuffende.. Har ikke så lyst til å betale privat jeg heller. Er jo veldig dyrt! Og om jeg blir permitert og må leve på mindre lønn må en jo prioritere mat, regninger og lån..
 
Jeg havde tid d 20/3 men da jeg lige er hjemvendt fra ferie. Skal jeg i 14 dages karantæne. Ringede i går og fik en ny tid til den 30/3. Vil være i uke 21 der.. håber ikke den blir udsat/aflyst da jeg trænger til at se den lille gut igen snart
 
Jeg har også sen time. Håper den ikke blir avlyst.
 
Har også sen time, når jeg er 19+5. Håper ikke den blir avlyst, da skal jeg heller reise alene.
 
Oi, på ubestemt tid? Skjønner godt at det er skuffende.. Har ikke så lyst til å betale privat jeg heller. Er jo veldig dyrt! Og om jeg blir permitert og må leve på mindre lønn må en jo prioritere mat, regninger og lån..

Ja, jeg er vant til å leve på 8000 kr i måneden og sparer litt av det. Men bestemte meg for å bestille privat ultralyd. Så får kjæresten bli med å spleise. Har ventet lenge nok nå!
 
Ja, jeg er vant til å leve på 8000 kr i måneden og sparer litt av det. Men bestemte meg for å bestille privat ultralyd. Så får kjæresten bli med å spleise. Har ventet lenge nok nå!
Jeg skjønner deg godt!
 
Har time 23/3 på Ullevål, da vil jeg være 19+5 ifølge tul fra uke 10. Både jeg og mannen er i karantene, han i isolasjon. Han er testet for smitte og venter på svar, så enten blir det utsatt fra vår side, eller evt fra sykehusets side pga situasjonen der nå. Håper nesten han er positiv nå (veldig mild forkjølelse), og at en blir immun. Pissredd for å måtte føde alene!
 
Har time 23/3 på Ullevål, da vil jeg være 19+5 ifølge tul fra uke 10. Både jeg og mannen er i karantene, han i isolasjon. Han er testet for smitte og venter på svar, så enten blir det utsatt fra vår side, eller evt fra sykehusets side pga situasjonen der nå. Håper nesten han er positiv nå (veldig mild forkjølelse), og at en blir immun. Pissredd for å måtte føde alene!
Med tanke på at man ikke vet om man kan få det flere ganger ville jeg håpet på negativ test..
 
Har time 23/3 på Ullevål, da vil jeg være 19+5 ifølge tul fra uke 10. Både jeg og mannen er i karantene, han i isolasjon. Han er testet for smitte og venter på svar, så enten blir det utsatt fra vår side, eller evt fra sykehusets side pga situasjonen der nå. Håper nesten han er positiv nå (veldig mild forkjølelse), og at en blir immun. Pissredd for å måtte føde alene!

Har vært i media om folk som har fått det, blitt friskmeldt og fått det påvist igjen. Trur ikke det er godt å si noe om dette viruset siden de vet så lite om det. Som andre nevner her ville jeg håpet på at han er negativ og at det kun er forkjølelse/vanlig influensa.
Jeg har selv UL om 3 dager, her ligger mannen rett ut med vanlig influensa. Ingen karantene men må nok reise alene på UL fordi om.
 
Har vært i media om folk som har fått det, blitt friskmeldt og fått det påvist igjen. Trur ikke det er godt å si noe om dette viruset siden de vet så lite om det. Som andre nevner her ville jeg håpet på at han er negativ og at det kun er forkjølelse/vanlig influensa.
Jeg har selv UL om 3 dager, her ligger mannen rett ut med vanlig influensa. Ingen karantene men må nok reise alene på UL fordi om.

Uff ja, håper man blir immun, men det er jo ikke godt å si enda. Ordla meg feil, ønsker selvfølgelig ikke at det er corona han har, kun om det gjør en immun, hvis du forstår? Typ bli ferdig med det, jeg er så sliten av bekymringene. En desperat tanke så fort jeg hørte om muligheten for å skulle føde alene :banghead: Det er ekkelt dette her, å ikke vite hva det er!

God bedring til mannen din, det var ikke helt etter planene å skulle måtte dra på slikt alene fremover :sorry:
 
Uff ja, håper man blir immun, men det er jo ikke godt å si enda. Ordla meg feil, ønsker selvfølgelig ikke at det
Uff ja, håper man blir immun, men det er jo ikke godt å si enda. Ordla meg feil, ønsker selvfølgelig ikke at det er corona han har, kun om det gjør en immun, hvis du forstår? Typ bli ferdig med det, jeg er så sliten av bekymringene. En desperat tanke så fort jeg hørte om muligheten for å skulle føde alene :banghead: Det er ekkelt dette her, å ikke vite hva det er!

God bedring til mannen din, det var ikke helt etter planene å skulle måtte dra på slikt alene fremover :sorry:


Fort gjort å ordlegge seg feil i disse tider, mange tanker og bekymringer som flyr.

Jeg skal ærlig innrømme at det bekymrer meg litt med tanken på å føde alene, når planen var å ha med både mann og bestevenninne på fødsel (hennes største ønske å oppleve en fødsel). Men jeg tenker, vi kommer ikke langt med å bli hysteriske nå. Vi på puste med magen og håpe at når fødselen kommer så får mannen være med.

Vi får ta våre forhåndsregler og håp på det beste, selv om det ikke er lett. Men jeg liker å tro at oppi all denne elendigheten av uvitenhet om dette viruset så ordner ting seg til slutt og forhåpentligvis så har det roet seg (ja, kanskje litt naivt av meg men)

Takk, han er på bedringensvei heldigvis så håper på det beste☺️
God bedring til din mann å får håpe han får gode nyheter☺️
 

Takk for forståelsen, tankene gikk i spinn og krisemaksimeringen kom for fullt der :hilarious:

Ja, sant, en har jo gjerne planlagt litt hvordan en ønsker å ha det ved fødsel. Ubehagelig når en er avhengig av å ha kontroll på NOE når fødselen kommer, for min del hvem jeg vil ha med. Her er det mannen og storesøster jeg trenger å ha med, jeg føler de kan hjelpe meg om jeg mister roen og gi meg tryggheten jeg trenger. Aldri født før så vet jo ikke egentlig hva som venter, annet enn at jeg har gledet meg.

Men nå som man vet at ting kan bli annerledes, får man bare ta neste steg og tenke ut alternative løsninger. Heldige er vi som ikke skal føde akkurat nå, midt i dette.. Vi har, om ikke annet, tid til å forberede oss mentalt på forandringen som kanskje blir. Det er jeg takknemlig for!

Håper det har roet seg til august, føler virkelig med de som nærmer seg termin i disse dager.

Så bra at han er på bedringens vei! Og takk, mannen her er også bedre. Aldri sett han ha en så mild forkjølelse før :hilarious:
 
Har vært i media om folk som har fått det, blitt friskmeldt og fått det påvist igjen. Trur ikke det er godt å si noe om dette viruset siden de vet så lite om det. Som andre nevner her ville jeg håpet på at han er negativ og at det kun er forkjølelse/vanlig influensa.
Jeg har selv UL om 3 dager, her ligger mannen rett ut med vanlig influensa. Ingen karantene men må nok reise alene på UL fordi om.

Jeg mener noen norske leger på TV sa at det ikke er bevist. For man kan få positivt utslag på testene noen uker etter å ha vært syk. Så derfor trodde de at en person kanskje hadde vært syk to ganger. Men mest sannsynlig hang bare noen rester av viruset igjen i kroppen hennes. Håper virkelig at man blir immun.
 
Jeg mener noen norske leger på TV sa at det ikke er bevist. For man kan få positivt utslag på testene noen uker etter å ha vært syk. Så derfor trodde de at en person kanskje hadde vært syk to ganger. Men mest sannsynlig hang bare noen rester av viruset igjen i kroppen hennes. Håper virkelig at man blir immun.
Akkurat, hmm. Blir interessant å følge med videre hva de finner ut av. Jeg føler det er denne uvissheten som gjør situasjonen så ubehagelig for de fleste nå. Det er så surrealistisk, på et vis.
 
Har vært i media om folk som har fått det, blitt friskmeldt og fått det påvist igjen. Trur ikke det er godt å si noe om dette viruset siden de vet så lite om det. Som andre nevner her ville jeg håpet på at han er negativ og at det kun er forkjølelse/vanlig influensa.
Jeg har selv UL om 3 dager, her ligger mannen rett ut med vanlig influensa. Ingen karantene men må nok reise alene på UL fordi om.

Hvordan vet du det er vanlig influensa? Jeg ville vært ytterst betenkt med å anta det i disse tider. I Norge nå er det trolig 10-20000 smittede.

her er det en skriver på Facebook:
«
Jeg er påvist covid-19-smitte, og jeg anses som å ha vært smittsom hele uken. Jeg ønsker nå å fortelle hvor subtile symptomene kan være i begynnelsen.

Jeg våkner med et mildt ubehag i korsryggen mandag morgen, men konkluderer for meg selv at dette er fordi jeg har sovet skjevt.
Jeg er ørlite granne tett i nesen mandag og de neste dagene, men konkluderer med at dette er en ørliten forkjølelse, faktisk egentlig knapt det.
Jeg blir litt ekstra trøtt på onsdag kveld og tar en power-nap på sofaen. Som far til en toåring er ikke dette helt unormalt, men noe får meg likevel nå til å begynne å bli litt usikker. Jeg føler også at jeg blir bitte litt mer andpusten enn vanlig når jeg går i trappene, men det er knapt merkbart.
Jeg er litt svimmel og litt trang i nøtta på torsdag morgen, og begynner nå å få bange anelser. Tanken om korona streifer meg. Denne formiddagen blir jeg satt i karantene, og nå begynner jeg å se hvor dette går.
I løpet av torsdagen kjenner jeg på et "trykk" i brystet og lett kribling i kroppen. Jeg har ikke feber, men innser nå at jeg ikke er frisk.
På torsdag kveld har jeg mild feber. 38,0. Feberen er borte morgenen etterpå, og jeg har vært feberfri siden den gang.
Fredag kl. 13.30 får jeg ta en test hos legevakten (jeg har forsøkt å få det siden jeg ble satt i karantene). Lørdag kl. 16 får jeg svaret.

Symptomene er så milde at det er uhyre lett at vi alle bagatelliserer dem. Det er en av hovedgrunnene til at dette nå er så ekstremt smittsomt.

FHI tester nå kun alvorlig syke og helsepersonell. Mørketallene blir med andre ord bare større og større. Derfor anbefaler jeg at vi alle nå opptrer som at vi er smittet dersom vi kjenner på milde symptomer. Det trenger ikke å være feber. Det trenger ikke å være hoste. Antakelig er symptomene så svake at du i en normal situasjon bare ville avskrevet dem. Det kan være hodepine, milde ryggplager, svimmelhet.

Nå har spredning gått så langt at vi alle må hjelpe med å avlaste helsevesenet. Dersom du mistenker at du er smittet, må du selv ta ansvar og varsle de du har vært i nærkontakt med. Du anses som smittsom 48 timer før du kjente på første symptom.

Ta godt vare på hverandre. Stay safe, stay strong, stay the f*** home. »
 
Back
Topp