Skravletråd for mars. Snart vår?

Dere som ikke er i karantene, hvor restriktive er dere med butikker? Sånn for deres egen del?

Mat skal vi handle.
Men jeg har lyst på hsgeland og/eller plantasjen
Vi hadde egentlig planer om shopping, mellomste trenger vårjakke som er vind og vanntett, og joggesko. Yngste og eldste trenger trolig også joggesko. Og han muligens også jakke. Mellomste skal ha seg seng. Og klesskap. Og pult. Sistnevnte hadde jo vært greit å ha på plass med to uker hjemmeskole, men hun bruker spisebordet som alraå er felles hjemmekontor / skole for hele familien egenelig.

Vi avventer, ja?

Avvente. Vi handler bare det som er helt nødvendig, som mat. Her er ihvertfall folk oppfordret til å ikke oppsøke steder med folk unødig.

Og siden de slutter å teste vil "antallet smittede" ikke stige like mye lenger. Men om alle som har symptomer holder seg vekke fra folk bremser vi smitten.
Ja nå vil det bli mørketall tenker jeg.
Og vanskelig å vite om man er vanlig syk eller korona... Alt må vel nesten behandles som korona nå..

Jeg fikk beskjed at hvis symptomene ble verre ila helga, så måtte jeg inn og ta test. Jeg var jo forkjølet før alt startet, men halsen er blitt sår og føler jeg er generelt tettere i nese og bryst. Innbilning? Aner ikke, men vi får se det ann over helga. Helsepersonell med akutt luftveisinfeksjoner blir testet (+ noen andre unntak), ellers slutter de nå å teste så mye:sorry:
Det går jo så mye annen sykdom også, så er jo umulig å vite hva ting er...

Dere som ikke er i karantene, hvor restriktive er dere med butikker? Sånn for deres egen del?

Mat skal vi handle.
Vi hadde egentlig planer om shopping, mellomste trenger vårjakke som er vind og vanntett, og joggesko. Yngste og eldste trenger trolig også joggesko. Og han muligens også jakke. Mellomste skal ha seg seng. Og klesskap. Og pult. Sistnevnte hadde jo vært greit å ha på plass med to uker hjemmeskole, men hun bruker spisebordet som alraå er felles hjemmekontor / skole for hele familien egenelig.

Vi avventer, ja?
Tror vi holder oss mest hjemme... Men her må vi jo på jobb begge to regner jeg med... Og da må vi jo ut.. Samboer reiser kollektivt..

Og vi må handle. Men ikke mer enn det.

Jeg holder meg selv og ungene inne og vekk fra folk siden vi alle er luftveisplaget.

Mat skal vi handle.

Vi avventer, ja?
Jeg fikk litt "panikk" i går siden de presiserte på denne pressekonferansen kl 14 at det ikke var noe vits i på hamstre siden dagligvaren ville fortsette å være åpen, og jeg tolket det som at alle andre butikker ville stenge (så feil kan man ta) slik at jeg løp ut for å få tak i bursdagsgavene til Lille U.
Når det gjelder dagligvarer så handler jeg dem når det er få folk i butikkene og prøver å holde avstand til andre.
Trenger de de klærne og må prøve ville jeg gått ut for å handle, eller så ville jeg ha bestilt på nett

Hjemmekontor.

En tur på badet og vips så har jeg visst en meget uhøytidelig farge-holdbarhetstest på hånden.

Den grønne er essie, den blå er en billig sak som tilhører min datter IMG_20200313_152906.jpg

Jeg burde vel minimum ha oberlakk på. Ingen av fargene er typisk meg. Så jeg bare tester litt.

Jeg fikk litt "panikk" i går siden de presiserte på denne pressekonferansen kl 14 at det ikke var noe vits i på hamstre siden dagligvaren ville fortsette å være åpen, og jeg tolket det som at alle andre butikker ville stenge (så feil kan man ta) slik at jeg løp ut for å få tak i bursdagsgavene til Lille U.
Når det gjelder dagligvarer så handler jeg dem når det er få folk i butikkene og prøver å holde avstand til andre.
Trenger de de klærne og må prøve ville jeg gått ut for å handle, eller så ville jeg ha bestilt på nett

De trenger klærene, sko er vanskelig på nett for de har litt vanskelige føtter, og klesstørrlder synes jeg er vanskelig. Men, de tenger dem jo ikke disse to ukene, vi er uabsett inne for det meste, og det snør.

Mannen er og handler mat nå, ellers avventer vi tenker jeg. Han er mer skeptisk enn meg også.

Her blir det mest ut for handle turer for mat og andre viktige ting, men trenger ikke å handle før neste uke heldigvis, har handlet denne uka. Var inne med barna igår, men idag tok vi oss en tur ut å lekte. Eldste er veldig aktiv så å være inne hele dagen, er veldig utfordrerne for oss alle :dead:

Nå står barnen och hoppar på en luftmadrass i stuen :p snart skall vi ut i hagen for 3 gangen idag :p

Ja veldig.... Og jeg går jo på aap 50%, så jeg får trekk i lønn både når jeg er syk selv og syke barn, og får da utbetalt aap i stedet for lønn.. Så hvis jeg er syk alle 3 arbeidsdagene neste uke, får jeg 4 dager trekk i lønn, siden jeg var borte i går og. Mulig enda mer trekk siden jeg har fridag imellom arbeidsdagene mine :(
Jeg har hverken råd eller tid til det...
Men er jeg syk så er jeg syk...

Denne her var forsåvidt veldig fin, og jeg tror det er ganske klart at jeg har forkjølelse som har gått over i influensa og at frøkna har hatt influensa.
https://www.vg.no/spesial/c/stories...=row-1&utm_term=df-86-r74e3f0f:df-86-r74e3f0f

Bake litt også ja, og han kan gjerne få lage litt middager.

Vi skal jo stort sett bare være her. Vi er ikke i karantene, men alt er avlyst og stengt. Vi skal handle mat, ikke hamstre, men handle. Men ellers blir vi nå her. Skoleungene har ipad de får oppgaver på og eldstemann sine for å morgen er kommet. Han var frustrert, inn på en nettside de aldri har vært før. Men jeg sier at det der vi på i morgrn når vi er mer opplagt så går det nok bra. Får se om mellomste også får, ellers er hun innstilt på å ta i bruk nettsidene for de fagene hun skulle hatt og ellers lese i en bok.

Det blir nok en del nettbrett og en del brettspill og bøker og lego og ja, baking.
Vi må bare gjøre det beste ut av det:)

Back
Topp