Har du endret på kaffe/te/brus vanene dine?

Stjernedama

Glad i forumet
Novemberlykke 2020
Augustlykke 2022 ❤️
Novemberlykke2024❤️
Selv drakk jeg mye kaffe og pepsi max før jeg ble gravid. Bestemte meg for å prøve og drikke så lite som mulig under graviditeten, og det har jeg klart. Meeeen det er ikke viljestyrken som slo inn, heller det at det smaker stygt nå:yuck::laughing001
 
Har kuttet ned på pepsi'n.. kaffe og te drikker jeg neste aldri uansett :happy:
 
Nei, men ved forrige graviditet sluttet jeg med brus og kaffe litt lenger ut i svangerskapet fordi jeg ble så kvalm av det. Burde brukt anledningen til å slutte med brusen for godt -‘:p
 
Jobber med å kutte ned på både Pepsi og kaffe. Foreløpig sliter jeg mest med Pepsi.. :dead: Gjelder å ikke kjøpe inn mer, så blir det vanskeligere å ta seg et glass hele tiden.
 
Har gått over til å drikke solo super og ginger beer. En kaffekopp om dagen, cirka, fruktte på jobb og cola zero en gang i blant. Stor overgang fra tidligere inntak av kaffe og cola zero...
 
Last edited:
Har kuttet ut lakrisrot som ingrediens i te, noe jeg gjorde forrige svangerskap også. Unngår også te som har koffein i seg.
 
Har drukket mye kaffe før, men prøver å holde meg til maks to kopper om dagen nå. Og evt solo eller annen koffeinfri brus.
 
Som kaffeelsker er det tungt å innse at jeg ikke liker smaken eller lukten av kaffe lengre :( Så da går det i vann, te og farris.
 
Mister litt smaken på kaffe, men savner kosen med å sitte med et stort krus nytrukket kaffe og kose meg... Drikker litt pepsimax, men er maks snakk om en 0,33l boks et par ganger i uka. Så drikker jeg en kopp kaffe til frokosten og ellers fruktte i løpet av dagen.
 
Drikker ikke energidrikk og kaffe(i mengder) lenger. Kaffe frister lite når man er kvalm, men drikker noe cola zero enda, men er maks 1.5ls flaske i uka. :) Ellers så drikker jeg mer appelsinjus og caprisonne med appelsin :p det smaker visst. Blitt gladere i vann også :p
 
Drikker to krus kaffe for dag, men prøver å kutte ned til ett.. vanskelig når man er trøtt! Ellers drikker jeg bare vann eller farris
 
Godt over til sodastream :) cola sukkerfri :) hjelper meg å få i meg mer vann. Men vanskelig å slutte å drikke brus. Men får i meg en "sunnere" brus xD
 
Jeg har gått fra å drikke ganske mye kaffe til rundt to kopper per dag.. og kanskje ett lite glass Pepsi Max
 
Prøver å kutte ned på Pepsi Max og må vel droppe alle 5-7 koppene med te jeg drikker på nattevakt.. :bag:
 
Noen som vet om jeg kan drikke ubegrenset med pukka-te? De er vel uten koffein..
 
Noen som vet om jeg kan drikke ubegrenset med pukka-te? De er vel uten koffein..

Ikke alle. De har et eget punkt om det her: https://www.pukkaherbs.no/produkter/frequently-asked-questions/#item-te-spoersmaal-om-ingredienser


Er all teen deres koffeinfri?

Alle våre teer er naturlig koffeinfri unntatt følgene teer som inneholder kakao, grønn eller sort te:

- All grønn te: Clean Matcha Green, Serene Jasmine Green, Supreme Matcha Green, Mint Matcha Green, Ginseng Matcha Green, Sweet Vanilla Green, Wonder Berry Green, Green Collection og Turmeric Gold (inneholder 20% grønn te).

- All sort te: Elegant English Breakfast, Gorgeous Earl Grey, og Original Chai (inneholder 20% sort te)

- Revitalise (inneholder 8% grønn te)

- Star Anise & Cinnamon (inneholder 8% grønn te)

- Licorice and Cinnamon (inneholder kakao)
 
Kutta ned på kaffi og litt på cola, men heilt ute blir det nok ikkje! Fysen på sitronjuice atm, så håpar at det ikkje er farlig :)
 
Ikke alle. De har et eget punkt om det her: https://www.pukkaherbs.no/produkter/frequently-asked-questions/#item-te-spoersmaal-om-ingredienser


Er all teen deres koffeinfri?

Alle våre teer er naturlig koffeinfri unntatt følgene teer som inneholder kakao, grønn eller sort te:

- All grønn te: Clean Matcha Green, Serene Jasmine Green, Supreme Matcha Green, Mint Matcha Green, Ginseng Matcha Green, Sweet Vanilla Green, Wonder Berry Green, Green Collection og Turmeric Gold (inneholder 20% grønn te).

- All sort te: Elegant English Breakfast, Gorgeous Earl Grey, og Original Chai (inneholder 20% sort te)

- Revitalise (inneholder 8% grønn te)

- Star Anise & Cinnamon (inneholder 8% grønn te)

- Licorice and Cinnamon (inneholder kakao)

oi! Takk for info. Dette var jeg ikke klar over.
 
Back
Topp