Vogntråden

Holder meg til Emmaljunga!
Jeg er veldig fornøyd med Emmaljunga. Vi har Emmaljunga Mondial de Luxe. Hadde ikke så god greie på det med førstefødte, og kjøpte denne fordi det var god kvalitet, og fordi jeg syntes den var helt nydelig. Jeg har veldig klassisk og tradisjonell smak da. Vi ble veldig glade i denne vognen, og skal bruke den på nestemann også. Understell velger man alt etter behov. Noen ønsker jo mindre hjul eller hjul som er svingbare, men til vårt bruk var denne helt super i alle fall :)

18003-17086.jpeg
 
Me er heilt ny på dette så me kjem vel til å ta turen til Barnas Hus og be om hjelp:) Mannen er nokså høg så eg vil vertfall ha ei vogn han kan trille utan å måtte gå ved sida av vogna, syns det ser så teit ut:hilarious:
 
Vi har emmaljunga edge duo som er brukt til to barn. Elsker vogna, stor og god bagdel som varer lenge. Med jenta mi byttet jeg til sittedel når hun var nesten 9 mnd. Hun lærte seg ikke å sitte før da og hun sov så godt i bagen. Jeg har barn født i slutten av august og september og det er god plass til vinterpose i både bag og sittedel.
Vi valgte svingbare forhjul på vogna, også kjøpte jeg til outdoor hjul i fjor. De er gull nå på vinteren! Låser av fremhjulene hvis det er ekstra vanskelig føre med mye snø. Den tar litt plass i bilen. Vi har den nye leafen og den går fint i bagasjerommet. Jeg er 1,81 høy og har ingen problemer med å trille den:)
 
Med vår første valgte vi Emmaljunga Edge duo med outdoor understell, med svingbare hjul. Det var liksom denne jeg ble frelst av og helst ville ha. Skulle vi ha kjøpt nå, hadde vi kanskje gått for Stokke Trailz. Har inntrykk av at den er mer praktisk og enkel, og lettere å frakte med seg i bil. Men kommer nok til å ta i bruk vogna vi allerede har da den er såpass fin og brukbar ennå. :)
 
Hadde Brio til første. Sånn «gammaldags» som var lik Simo sin. Robust. Firhjuling. Funket bra. Men etterhvert som hun ble eldre gikk vi over til Baby jogger City. Den har vi enda. Litt knekt og falmet. Men lillesøster har også brukt denne. På tur og ferier.
Lillesøster slet med store mandler, polypper og øvre luftveisinfeksjon. Hun klarte ikke sove helt flatt liggende før hun hadde sin andre operasjon i en alder av 3 år.
Når hun var fem mnd, trengte både jeg og hu mer søvn. Så vi solgte Brioen og kjøpte en Bugaboo Buffalo. Vi solgte den for en veldig god pris, når hu. Var ferdig å bruke den.

Lille overraskelse spiren vår må få seg en ny vogn. Nysgjerrig på hvordan Fox er i forhold til Buffalo. Lener veldig mot Fox. Da har veldig god erfaring med Bugaboo. Emmaljunga sin NXT90 er eg litt nysgjerrig på. Men hørt at dei vokser fort ut av sportsdelene. Ellers er jeg veldig nysgjerrig på Teutonia sin Trio Urban.
Oi, husker jeg hadde Simo med nr 2. Robust vogn, men for stor for oss nå egentlig. Blir mye inn og ut av bilen med 4 barn
 
Jeg hadde Brio til jentene. Var veldig fornøyd med den. Husker ikke utgaven, men fire hjul og lett. Både bag og sportsdel kunne snus:) Til lillegutt som døde i magen kjøpte vi simo, fordi vi ikke kjører bil. Men ser ut til at vi begge får lappen innen kort tid, og da spørs det om jeg orker simo. Var jo egentøig beregnet til snø, buss, osv...:)
 
Vet ikke hvilke jeg kommer til å lande på, men må ha 4 hjul, svingbare foran som kan låses. Sittedelen må kunne snues så barne også kan sitte vendt mot den som triller. Med de andre barna har vi byttet til sportsdel ved Ca 5 mnd alder. Syntes det ser så trist ut med de vognene hvor barnet sitter vendt bort og ikke får kontakt med den som triller. Ellers er jeg usikker. Begynner å bli noen år siden jeg var på vongmarkedet, så tar gjerne i mot tips :)
Babyjogger City Premier :) fikk den anbefalt av ei på Instagram som er rågod på barnevogn.
 
Har Stokke trailz fra før og synes den er super. Har brukt den mye på fjelltur (traktorvei), i terreng og den er god på snø. Den er litt stor til shopping og kjøpesentre synes jeg, så da har vi babyzen yoyo i tillegg (som er en helt fantastisk reisevogn å slenge på skulderen, men alt for spinkel til daglig bruk).
 
Har Stokke trailz fra før og synes den er super. Har brukt den mye på fjelltur (traktorvei), i terreng og den er god på snø. Den er litt stor til shopping og kjøpesentre synes jeg, så da har vi babyzen yoyo i tillegg (som er en helt fantastisk reisevogn å slenge på skulderen, men alt for spinkel til daglig bruk).
Kan bybyzen brukes fra nyfødt?
 
Vurderer også å kjøpe babyzen yoyo igjen. Den er jo genial. Kjenner flere med babyer rundt 6 mnd og de ligger så greit i sportsdelen at :happy::happy: nydelig lita shoppingtrille
 
Vi har vært ganske fornøyd med britax smile 2 på gutten vår, men den begynner å bli litt slitt føler jeg - knirkete liksom. Men tenker vi sikkert bruker den opp igjen siden vi ikke skal ha mer enn en unge til. Skulle jeg valgt igjen ville jeg vurdert stokke. Virker som en utrolig solid og god vogn:)
 
Her kom mannen på banen og poengterte at han er ganske mye høyere enn meg, og at kanskje man må kunne justere høyden på «håndtaket» på vogna. Noen som har kjennskap til en vogn hvor en mann på 2m får trillet i en god stilling? Samt at den passer meg på 1,6m?:p
 
Her kom mannen på banen og poengterte at han er ganske mye høyere enn meg, og at kanskje man må kunne justere høyden på «håndtaket» på vogna. Noen som har kjennskap til en vogn hvor en mann på 2m får trillet i en god stilling? Samt at den passer meg på 1,6m?:p


Stokke trailz og baby jogger city elite er de to høyeste vognene jeg vet om.. men de vil kanskje bli litt høye til deg?
Dra innom en forhandler for å se på de:)
 
Her kom mannen på banen og poengterte at han er ganske mye høyere enn meg, og at kanskje man må kunne justere høyden på «håndtaket» på vogna. Noen som har kjennskap til en vogn hvor en mann på 2m får trillet i en god stilling? Samt at den passer meg på 1,6m?:p
Stokke trailz og baby jogger city elite er de to høyeste vognene jeg vet om.. men de vil kanskje bli litt høye til deg?
Dra innom en forhandler for å se på de:)
Fordelen med begge disse er jo at de justeres . Vi har babyjogger City elite, den er ikke for stor for meg på 160 cm. Har hatt Stokke crusi og, der var det bare to posisjoner på håndtaket så den ble litt høy, men trailz har jo sånn håndtak som kan justeres mye.
 
Ville anbefale alle å ta vippe testen med vognene dere vurderer. Kjenn om den er enkle vippe over typisk en fortauskant eller om den er kjempe stiv og ubehagelig. Valget mitt ble velsig enklest den gangen jeg stod mellom next 99 og super viking. Ble super viking da den var lett vipp mens den ande var kjempe stiv og tung
 
Back
Topp