Vogntråden

Oktoberstorken

Elsker forumet
Oktoberlykke2020❤
Noen som har tenkt på hva som kan være drømmevogna?

Jeg hadde vogndilla med forrige og prøvde alt for mange vogner :happy:

Mine favoritter er bugaboo fox (har den fortsatt stående) og city mini gt :Heartred

Brukte city mini gt fra 11-12 mnd til 3,5 år og foxen ble brukt til 3 år ca.

Gten var bilvogna her :happy::happy::happy: genial vogn
:wav
 
Vet ikke hvilke jeg kommer til å lande på, men må ha 4 hjul, svingbare foran som kan låses. Sittedelen må kunne snues så barne også kan sitte vendt mot den som triller. Med de andre barna har vi byttet til sportsdel ved Ca 5 mnd alder. Syntes det ser så trist ut med de vognene hvor barnet sitter vendt bort og ikke får kontakt med den som triller. Ellers er jeg usikker. Begynner å bli noen år siden jeg var på vongmarkedet, så tar gjerne i mot tips :)
 
B
Vet ikke hvilke jeg kommer til å lande på, men må ha 4 hjul, svingbare foran som kan låses. Sittedelen må kunne snues så barne også kan sitte vendt mot den som triller. Med de andre barna har vi byttet til sportsdel ved Ca 5 mnd alder. Syntes det ser så trist ut med de vognene hvor barnet sitter vendt bort og ikke får kontakt med den som triller. Ellers er jeg usikker. Begynner å bli noen år siden jeg var på vongmarkedet, så tar gjerne i mot tips :)

Britax next go har alt det du ser etter. Det er også en utrolig lett vogn. Vi har den selv og har brukt den til de to forrige. Den skal også brukes denne gangen :happy:
 
Lurte på å bruke den fra førstemann, men mulig jeg må inn å kikke litt på de tipsene her ;)
 
Vet ikke hvilke jeg kommer til å lande på, men må ha 4 hjul, svingbare foran som kan låses. Sittedelen må kunne snues så barne også kan sitte vendt mot den som triller. Med de andre barna har vi byttet til sportsdel ved Ca 5 mnd alder. Syntes det ser så trist ut med de vognene hvor barnet sitter vendt bort og ikke får kontakt med den som triller. Ellers er jeg usikker. Begynner å bli noen år siden jeg var på vongmarkedet, så tar gjerne i mot tips :)

Bugaboo fox har alt dette. Knall kalesje, veier kun 9,9 kg med sportsdelen, utskiftbare farger på håndtak, bøyle, kalesje og hjulfelgene. Enkel å styre.
 
ser ut til at Bugaboo har større hjul enn Britax, noen som har prøvd begge?
 
Noen som har erfaring med baby jogger city elite?:) Eventuelt hvilke vogner som fungerer bra på snø?
 
Her har vi Bugaboo Buffalo og Britax B motion 4 pluss (brukt bl.a. som sovevogn i barnehagen) etter første. Vi kommer nok til å gjenbruke :happy:
 
Noen som har erfaring med baby jogger city elite?:) Eventuelt hvilke vogner som fungerer bra på snø?

Brukte City Elite en stund her også. Knall vogn men ble litt for bred bak etter min smak. Den tåler jo over 30kg og er ganske stabil til 3 hjuling å være. Hjulene er gull og kalesjen også. Styr unna alle farger som kan bli solbleket fort. De som holder seg pent er charcoal denim og slate.
 
Har Britax smile, elsker den. Nå trenger vi ei søsken vogn siden elstebarnet blir 1 år i august. Ser etter ei som ikke koster en nyre!
 
Har tfk adventure 2 nå og må ha søskenvogn når denne kommer :)
 
Brukte City Elite en stund her også. Knall vogn men ble litt for bred bak etter min smak. Den tåler jo over 30kg og er ganske stabil til 3 hjuling å være. Hjulene er gull og kalesjen også. Styr unna alle farger som kan bli solbleket fort. De som holder seg pent er charcoal denim og slate.
Takk for tips!:)
 
Vi har baby jogger city elite fra førstemann og elsker den :Heartred Den blir bare bedre og bedre jo eldre ungen blir og sportsdelen er lang og romslig. Junior er straks tre år nå og har fortsatt god plass i den. Jeg har trillet den på alle slags underlag og synes den er suveren. Det eneste negative er jo at sportsdelen ikke kan snus.. Her var vår bærebaby ganske lenge så det har egentlig ikke vært et stort problem for oss :)
 
Holder meg til Emmaljunga!
 
Hadde Brio til første. Sånn «gammaldags» som var lik Simo sin. Robust. Firhjuling. Funket bra. Men etterhvert som hun ble eldre gikk vi over til Baby jogger City. Den har vi enda. Litt knekt og falmet. Men lillesøster har også brukt denne. På tur og ferier.
Lillesøster slet med store mandler, polypper og øvre luftveisinfeksjon. Hun klarte ikke sove helt flatt liggende før hun hadde sin andre operasjon i en alder av 3 år.
Når hun var fem mnd, trengte både jeg og hu mer søvn. Så vi solgte Brioen og kjøpte en Bugaboo Buffalo. Vi solgte den for en veldig god pris, når hu. Var ferdig å bruke den.

Lille overraskelse spiren vår må få seg en ny vogn. Nysgjerrig på hvordan Fox er i forhold til Buffalo. Lener veldig mot Fox. Da har veldig god erfaring med Bugaboo. Emmaljunga sin NXT90 er eg litt nysgjerrig på. Men hørt at dei vokser fort ut av sportsdelene. Ellers er jeg veldig nysgjerrig på Teutonia sin Trio Urban.
 
Hadde Brio til første. Sånn «gammaldags» som var lik Simo sin. Robust. Firhjuling. Funket bra. Men etterhvert som hun ble eldre gikk vi over til Baby jogger City. Den har vi enda. Litt knekt og falmet. Men lillesøster har også brukt denne. På tur og ferier.
Lillesøster slet med store mandler, polypper og øvre luftveisinfeksjon. Hun klarte ikke sove helt flatt liggende før hun hadde sin andre operasjon i en alder av 3 år.
Når hun var fem mnd, trengte både jeg og hu mer søvn. Så vi solgte Brioen og kjøpte en Bugaboo Buffalo. Vi solgte den for en veldig god pris, når hu. Var ferdig å bruke den.

Lille overraskelse spiren vår må få seg en ny vogn. Nysgjerrig på hvordan Fox er i forhold til Buffalo. Lener veldig mot Fox. Da har veldig god erfaring med Bugaboo. Emmaljunga sin NXT90 er eg litt nysgjerrig på. Men hørt at dei vokser fort ut av sportsdelene. Ellers er jeg veldig nysgjerrig på Teutonia sin Trio Urban.


Har hatt buffalo før fox og den var også god men det som er bedre med foxen er vekt på kun 9,9 kg hvor buffalo er 12,6kg, bedre demping og mye bedre hjul. Kommer en ny fox2 nå som lanseres i april. Jeg beholder min gamle uansett tror jeg. Kan bruke de nye kalesjene som kommer på den gamle foxen også. De nye kalesjene som kommer er gull med lufteluker på så man slipper å kjøpe inn en ekstra sommerkalesje ;) og mye bedre stoff i de nye kalesjene sies det :happy::happy:
 
Syns dette med vogn er litt vanskelig. Har tidligere hatt enmaljunga Edge duo til begge guttene, selv om jeg elsket denne vogna da føler jeg nå den er litt gammeldags og veldig stor og tung. Nå står det litt mellom emmaljunga nxt90, buggaboo fox eller Stokke trails. Men jeg synes dette er då vanskelig. Har jo ingen erfaring med noen av dem. Siden jeg har termin i mnd skifte september oktober, kommer jeg til å trenger en vintervogn. Sneen kan komme i november her og ligger gjerne til april. Fortauene blir ofte brøytet og er der jeg kommer til å trille, men tåler disse vognene å trille på sne? Eller blir det veldig tungt? Er babybag delene små slik at vi tidlig må over i sportsdel? Sportsdelene til disse vognene er litt åpne ut til når det er vinter og kaldt, hvordan gjør dere det? Noen som har erfaringer som kan svare meg?
 
Har hatt buffalo før fox og den var også god men det som er bedre med foxen er vekt på kun 9,9 kg hvor buffalo er 12,6kg, bedre demping og mye bedre hjul. Kommer en ny fox2 nå som lanseres i april. Jeg beholder min gamle uansett tror jeg. Kan bruke de nye kalesjene som kommer på den gamle foxen også. De nye kalesjene som kommer er gull med lufteluker på så man slipper å kjøpe inn en ekstra sommerkalesje ;) og mye bedre stoff i de nye kalesjene sies det :happy::happy:

Takk for at du deler din erfaring! Med dei ordene så er nok Fox mest veldig aktuell då! Blir spennande å se i April:D
 
Back
Topp