Prevensjon

Her blir det nok hormonspiral. Jeg fungerte dårlig på p-pillene, så er uaktuelt å gå tilbake til det, og kondom er vi for late til å bruke :smiley-bounce022
 
Her vurderes hoppe av i svingen, eller kondom :happy:
Jeg vil ikke ta noe hormoner og spiral er uaktuelt da vi er usikre på om vi skal prøve på 2 tette..:angelic:
 
Jeg har jo blitt erklært steril pga en tett eggleder og en ødelagt egglededer etter exu.. men likevel kom denne mirakelgutten<3 så her blir det p-stav, allerede fått resept og time til innsett.. god erfaring fra det i mine yngre dager før barneønske dukket opp;)
 
Tenker å starte på p-piller, selv om jeg ikke liker tanken av å potensielt ha mensen hver dag i strekk, som sist :bored:
 
Jeg har begynt på Cerazette igjen. Hadde p-stav før, men ble helt forstyrra av det, utrolig humørsyk og hadde sinnsykt blødninger. Har brukt Cerazette en mnd nå er veldig fornøyd så langt. Er ikke kjempekrise om du ikke tar det til akkurat samme tidspunkt hver dag, er vel et vindu på ca 12 timer. Så glemmer du det på kvelden, kan du fint ta på morgenen. Ingen bivirkninger enda heller.
 
Jeg har da tydeligvis veldig lett for å bli gravid og nå er det desidert kroken på døra, men hormoner tåles dårlig så jeg prøver å overtale samboer til snipp snapp snute, ellers vurderer jeg minipille fordi jeg har hørt rykter om at de kan virke "dempende" på mens smerter og blødninger for her er det hundreårsflom med voldsomme smerter HVER gang...
 
Har fått satt inn spiral (etter mye om og men, fastlegen fikk ikke tak på livmorhalsen, så måtte til gynekolog alikevel).
Har blødd i økende grad siden, bare litt over ei uke, men er lei alt gitt...
 
Jeg bruker minipiller. Har ikke brukt det lenge, ca 2 mnd, men er veldig fornøyd så langt. Jeg har hvertfall fått slippe unna én mens (tok ca 5 graviditetstester for å være sikker, haha) og har ingen bivirkninger som jeg legger merke til. Hadde p-stav før, og det anbefaler jeg ingen...
 
Har begynt på p-piller igjen. For meg har det fungert greit så da har jeg bare fortsatt med det. Kunne tenkt meg noe mer langsiktig, men vil ikke sette inn noe i kroppen typ spiral eller pstav.
 
Går ikke på noe. Venter til jeg kan begynne på P plaster igjen men det er ikke før mot jul siden jeg må vente litt til siden det er anbefalt
 
Har fått satt inn hormonspiralen, og jeg må si jeg er overraskende fornøyd så langt. For meg var det enkelt og smertefritt å få den innsatt, og så langt ingen blødninger. (Men mensen var ikke kommet tilbake etter fødsel når jeg satte inn spiralen så det kan vel snu)

ingen av bivirkningene jeg fikk på p-pillene har kommet tilbake heller. Så håper det fortsetter slik.
 
Har fått satt inn hormonspiralen, og jeg må si jeg er overraskende fornøyd så langt. For meg var det enkelt og smertefritt å få den innsatt, og så langt ingen blødninger. (Men mensen var ikke kommet tilbake etter fødsel når jeg satte inn spiralen så det kan vel snu)

ingen av bivirkningene jeg fikk på p-pillene har kommet tilbake heller. Så håper det fortsetter slik.
Så godt å høre! Jeg har time til innsett av spiral om en måned og må si jeg gruer meg litt :rolleyes: Jeg har også fått masse bivirkninger av p-piller så håper jeg slipper det på spiral.
 
Så godt å høre! Jeg har time til innsett av spiral om en måned og må si jeg gruer meg litt :rolleyes: Jeg har også fått masse bivirkninger av p-piller så håper jeg slipper det på spiral.
Jeg får minimalt med skikkelig bivirkninger av spiral (Lagt på meg litt bare). Men har blødd i en tre uker tid etter innsett nå.
 
Jeg får minimalt med skikkelig bivirkninger av spiral (Lagt på meg litt bare). Men har blødd i en tre uker tid etter innsett nå.
Håper jeg og får lite bivirkninger. Men har hatt lange blødninger på nesten alt jeg har gått på av annen prevensjon, så ender vel opp med det denne ganga og :bag:
 
Jeg var veldig fornøyd med spiral sist men denne gangen fungerer det ikke i det hele tatt. Har fått alt av bivirkninger. Har vurdert og ta den ut men har ikke noe alternativ så er i tenkeboksen. Vurderer sterilisering på samboer.
Så utrolig kjedelig da! Men dere er jo veldig sikre på at dere ikke vil ha flere barn, så sterilisering er jo absolutt et alternativ :)
 
Back
Topp