Prevensjon

En tråd i 'Februar 2020' startet av Toffifee, 18 Feb 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Toffifee Forumet er livet Januarlykke 2020 Februarbarna 2020

Har du tenkt til å begynne på prevensjon etter fødsel? I så fall, hvilken type?

Vi fikk barn nummer to nå og ingen av oss ønsker oss flere. Mannen har snakket om at han ønsker å sterilisere seg, men jeg føler det er så drastisk :p Jeg tåler dårlig p-piller, p-stav og p-ring. Blir så sykt hormonell av det..

2. Vbt Elsker forumet Marsboerne 20 18 Himmelbarn Februarbarna 2020

Ja, etter 4 svangerskap på 5-6 år så er det på tide med prevensjon igjen for første gang på 10 år. Siden det er så lenge siden sist, så aner jeg ikke hva jeg gå for.
    Som distré småbarnsmor tenker jeg at det er en fordel om det ikke må tas hver dag/ i alle fall ikke til samme tid hver dag. Og så må det funke med amming.
    Helsestasjonen her har åpen dag hver onsdag for blant annet å snakke om slikt med jordmor, så tenker jeg skal benytte meg av det etterhvert

• Liker Liker x 2
  3. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 VIP Himmelbarn Septemberhjertene 2018 August 2018 Assistert-jentene Februarbarna 2020

Blir noe ihvertfall, men ingen tanker om hva enda

• Liker Liker x 1
  4. Blomst_95 Elsker forumet Tilgangsansvarlig VIP Februarbarna 2020

Tenkte å gi p-ring et nytt forsøk men usikker på om det lar seg kombinere med amming? :confused:

Igrunn så stemmer jeg for at mannen sterilisere seg nå, nå har vi to, en gutt og ei jente, hater å gå gravid, og begge barna har hatt dramatiske ankomster. Meen så er det et lite men da som lurer på om vi faktisk er ferdig, eller om vi kanskje tenker noe annet de neste 5 årene f.eks.

• Liker Liker x 1
  5. Tekopp Forumet er livet Septembergull'17 Februarbarna 2020

Tenker på å få satt inn hormonspiral. Liker ikke å ta hormoner, og lite aktuelt med kondom.
    Har egentlig klart oss fint med å hoppe av i svingen som prevensjon, men tenker det er greit med noe som er litt mer sikkert.

• Liker Liker x 1
  6. Tekopp Forumet er livet Septembergull'17 Februarbarna 2020

Minipillen kan kombineres med amming.

7. Blomst_95 Elsker forumet Tilgangsansvarlig VIP Februarbarna 2020

Er det alt? :wideyed: Da får det bli kondom :hilarious: ikke sjanse for å huske å ta en pille til lik tid hver dag.

8. Tekopp Forumet er livet Septembergull'17 Februarbarna 2020

Cerazette p-piller går også. Men tror ingen av de andre merkene blir anbefalt.

9. Jolanda Forumet er livet Desemberlykke2017 Februarbarna 2020

.

• Liker Liker x 1
    Last edited: 30 Aug 2020
  10. Nordlys2018 Forumet er livet ❤️ Septemberlykke 2020 ❤️

Her får gubben pent gjøre sitt, hormoner tar jeg ikke og noe spiral blir det ikke :p

• Liker Liker x 2
  11. Toffifee Forumet er livet Januarlykke 2020 Februarbarna 2020

Har vurdert spiral selv. Kan man amme med det? :)

12. Tekopp Forumet er livet Septembergull'17 Februarbarna 2020

Ja, er hormoner i den, men så lite at det ikke skal påvirke noe som helst som ikke skjer i livmora.
    Jeg får dels ikke migrene av spiral slik jeg får av p-piller.
    Så funker fint med amming :)

• Liker Liker x 2
  13. Mammali Glad i forumet Februarbarna 2020

Har god erfaring med hormonspiral, blir ikke «hormonell» av den, og har vært problemfritt å både få satt inn og fjerna.

• Liker Liker x 2
  14. FrkVerpesyk Gift med forumet Marsboerne2017 Februarbarna 2020

Har tatt minipillen etter de første to svangerskapene, men nå skal vi ikke ha flere, så jeg kommer til å diskutere spiral o.l. med fastlegen på seksukerskontrollen for å se hva hun anbefaler.

15. Julilykke-17 Forumet er livet Marsboere 2020 Julibaluba 2017 Februarbarna 2020

P ring skal ikke brukes mens du (full-) ammer. Den, og de fleste typer p piller er kombinasjonspreparat, dvs inbeholder hormoner som reduserer melkeproduksjonen. Jeg begynte på p ring igjen når frøkna var rundt 8 mnd og spiste en del fast føde, merka betydelig forskjell i melkeproduksjonen før og etter oppstart.

• Informativ Informativ x 1
  16. Eliz92 Forumet er livet Marsboere 2020 Marsmellows-15 Februarhjertene2017 Januar 2017 Februarlykke 2015 Februarbarna 2020

Mannen skal sterilisere seg

17. Oktoberprinsesse17 Glad i forumet Februarbarna 2020

Lurer på om jeg skal gå for kobberspiral hvis jeg får lov, har ikke lyst til å ha noe med hormoner i i utgangspunktet ;)

• Enig Enig x 1
  18. Firevakreskatter Forumet er livet Januarhula 2014 Marsboere 2020 Februarbarna 2020

Her, etter fire barn, blir det snipp snapp for mannen :happy:

Last edited: 19 Feb 2020
  19. Hurraaa Forelsket i forumet

Her blir det sterilisering :hilarious: han vil det selv og jeg syns det er litt dramatisk, men vi er godt fornøyd med tre barn og slippe åtenke på prevansjon ER jo helt amazing. :D

• Liker Liker x 1
  20. Mamashark Forelsket i forumet Februarbarna 2020

Usikker ennå på hva vi velger. Vurderer om vi skal ha en fjerdemann, så til vi har bestemt oss blir det muligens kjip kondom.

Del denne siden