Februar 2020!

Utålmodig1985, 34, ingen barn fra før, Menopur 150/225 - uttak 5.2.20, altså i dag. ICSI, St. Olavs.

I utgangspunktet få svømmere på mannen, selv om prøvene nå har blitt veldig mye bedrexsmile9. Jeg har lave eggreserver.

Dette er mitt tredje forsøk, de to tidligere forsøkene våre ble begge avbrutt. Første forsøk fikk jeg ut fire egg, ingen befruktning. Andre forsøk ble jeg på grensa til overstimulert, 15 egg ut, kun to ble befrukta, men sluttet å dele seg på dag to. Skulle uansett bli fryseforsøk, men det ble det da ikke. I dag fikk jeg ut 7 egg, men er forberedt på at flere er umoden, basert på siste ultralyd.

Fikk beskjed i dag om at de må se ann hvor lenge det er vits for oss å prøve, dersom befruktningen er dårlig også denne gangen. Har til nå holdt motet oppe fordi «vi ikke har brukt noen ordentlige forsøk», men i dag kjennes det vanskelig ut. De skulle ringe meg i morgen for å fortelle om noen hadde klart å bli befruktet.

I dag kjente jeg et stort behov for å snakke med noen i samme båt. Har kun lest innom ulike forum, ikke skrevet, så kjenner ikke til «spillereglene» veldig godt o_O:smiley-angelic002
J
startet denne tråden fordi jeg trengte noen å snakke med. Det er en runddans av følelser og psyken går opp og ned. Det var trist at det ikke gikk denne gangen heller. Lykke til med neste runde :Heartred

Hei! Lurte på om jeg kunne melde meg inn her selv om jeg venter på oppstart med Synarela, lang protokoll denne måneden..bikker snart 39 og har ventet snart et år for å komme til, kjenner at jeg trenger noen å følge som er i samme situasjon :Heartbigred

Takk for det Smile

Fikk telefon fra St. Olavs nå og beskjed om enda ett avbrutt forsøk. Av 7 egg, var 6 tomme skall, kun 1 modent. Det klarte de ikke befrukte. Så nå er det ganske mørkt her. De vil gi oss ett forsøk til, men kjenner jeg begynner å miste trua på at det er noe vits. Vi skal selvsagt gjennomføre ett forsøk til, men etter det må vi vurdere andre alternativer.

En lege skulle ringe meg i morgen for å snakke om veien videre. Synes det er rart at de ikke har nevnt nedsatt eggkvalitet på meg, når det tydeligvis er tilfellet.

Masse lykke til på deres tredje forsøk ❤️ Dette er ikke for pyser! Krysser fingrene for at dere får flotte egg og god befruktning ❤️

Hei! Utrolig leit å høre at dere fikk et tredje avbrutt forsøk. Den beskjeden er så vond, og det blir en voldsom bråstopp og antiklimaks etter uker med forventninger og spenning! :Heartred

Vi har selv to avbrutte forsøk bak oss på St. Olavs, og skal i gang med nytt forsøk antakeligvis til neste uke. Her er det ingen som vet hva som er problemet, for alt ser egentlig tipp topp ut hos begge. Det eneste som er påvist er en litt nedsatt sædprøve hos mannen, men ikke sånn at det i seg selv skulle være til hinder for befruktning.

Det blir sikkert fint å få snakket med en lege og få svar på noen spørsmål. Selv har jeg tenkt at hvis vi får et tredje avbrutt forsøk så vil jeg kanskje forsøke en runde privat, få noen nye øyne på situasjonen liksom! Pluss at jeg tror de private klinikkene kanskje skreddersyr opplegget litt mer og er mer villige til å prøve ut ting (men dette er bare mitt inntrykk.)

Hei! Lurte på om jeg kunne melde meg inn her selv om jeg venter på oppstart med Synarela, lang protokoll denne måneden..bikker snart 39 og har ventet snart et år for å komme til, kjenner at jeg trenger noen å følge som er i samme situasjon :Heartbigred

Du er hjertelig velkommen :) Det gjør godt å snakke med andre i samme situasjon og å vite at man ikke er alene om å være i denne situasjonen.

Du er hjertelig velkommen :smiley-angelic003
Hvis du skriver ett innlegg med infoen (se første innlegg), så fører jeg deg opp på listen :Heartred

Vårsol2020, 38 år, barn #2, første ivf (ICSI), Synarela (lang protokoll, oppstart uke 9), Benfola 375 IE, Otrivelle, Lutinus.

Takk for det Smile

Fikk telefon fra St. Olavs nå og beskjed om enda ett avbrutt forsøk. Av 7 egg, var 6 tomme skall, kun 1 modent. Det klarte de ikke befrukte. Så nå er det ganske mørkt her. De vil gi oss ett forsøk til, men kjenner jeg begynner å miste trua på at det er noe vits. Vi skal selvsagt gjennomføre ett forsøk til, men etter det må vi vurdere andre alternativer.

En lege skulle ringe meg i morgen for å snakke om veien videre. Synes det er rart at de ikke har nevnt nedsatt eggkvalitet på meg, når det tydeligvis er tilfellet.

Masse lykke til på deres tredje forsøk ❤️ Dette er ikke for pyser! Krysser fingrene for at dere får flotte egg og god befruktning ❤️

Så leit å høre, Utålmodig1985:sad010

Er så likt vårt forrige forsøk - fikk 8 egg ut, 3 var modne, 2 umodne og resten bare skall. Med meg sa de etter første forsøk (null befruktning og mindre egg ut) at det var trolig eggkvalitet. Forsøk 2 gjorde vi ICSI og fortsatt mislykket. Mannen har gode svømmere, så feilen ligger tydeligvis hos meg (eller komboen av mitt egg og hans sædcelle). Frustrerende greier...

Men til neste forsøk skulle dosene justeres - opp til 150 Menopur og 150 Bemfola. Menopur skal være bra for å øke eggkvalitet, så vi får se. Kan jeg spørre hvilke stimuleringsmedisiner du har tatt på forsøkene dine?

Takk for lykkeønskninger:Heartred:Heartpink Vi også håper jo så inderlig det skal funke, men jeg deler dine tanker......

Velkommen, Vårsol2020! :)

Vi er omtrent samme alder og prøver oss på barn nr. 1:Heartred Kan jeg spørre hvilken klinikk/sykehus du tilhører? Jeg ble satt på kort protokoll, nemlig, men har hørt at flere som er i slutten av 30-årene oftest blir satt på lang protokoll. Bare nysgjerrig...:rolleyes:

Hei! Utrolig leit å høre at dere fikk et tredje avbrutt forsøk. Den beskjeden er så vond, og det blir en voldsom bråstopp og antiklimaks etter uker med forventninger og spenning! :Heartred

Vi har selv to avbrutte forsøk bak oss på St. Olavs, og skal i gang med nytt forsøk antakeligvis til neste uke. Her er det ingen som vet hva som er problemet, for alt ser egentlig tipp topp ut hos begge. Det eneste som er påvist er en litt nedsatt sædprøve hos mannen, men ikke sånn at det i seg selv skulle være til hinder for befruktning.

Det blir sikkert fint å få snakket med en lege og få svar på noen spørsmål. Selv har jeg tenkt at hvis vi får et tredje avbrutt forsøk så vil jeg kanskje forsøke en runde privat, få noen nye øyne på situasjonen liksom! Pluss at jeg tror de private klinikkene kanskje skreddersyr opplegget litt mer og er mer villige til å prøve ut ting (men dette er bare mitt inntrykk.)

Ja, jeg var egentlig forberedt på at dette kunne ta lang tid. Men når man føler at St. Olavs gir oss litt opp, er det vanskelig å holde motet oppe. Vi har egentlig ikke fått noen svar på hvorfor det er slik, så jeg kjenner jeg har mange spørsmål. Kan det være tomme eggeskall fordi stimuleringen ikke har fungert helt? Eller betyr det at eggene mine er for dårlige slik at stimuleringen ikke har noen betydning. Ganske så fortvilet.

Skal vurdere å ta kontakt med privat, kanskje Spiren, for å høre hva de sier o_O

Så leit å høre, Utålmodig1985:sad010

Er så likt vårt forrige forsøk - fikk 8 egg ut, 3 var modne, 2 umodne og resten bare skall. Med meg sa de etter første forsøk (null befruktning og mindre egg ut) at det var trolig eggkvalitet. Forsøk 2 gjorde vi ICSI og fortsatt mislykket. Mannen har gode svømmere, så feilen ligger tydeligvis hos meg (eller komboen av mitt egg og hans sædcelle). Frustrerende greier...

Men til neste forsøk skulle dosene justeres - opp til 150 Menopur og 150 Bemfola. Menopur skal være bra for å øke eggkvalitet, så vi får se. Kan jeg spørre hvilke stimuleringsmedisiner du har tatt på forsøkene dine?

Takk for lykkeønskninger:Heartred:Heartpink Vi også håper jo så inderlig det skal funke, men jeg deler dine tanker......

Ja, jeg føler at de har gitt oss litt opp og da lurer jeg på om det er vits å prøve seg hos private. Skal snakke med legen i morgen og forhåpentligvis kan de gi en slags forklaring på hvorfor slikt skjer.

Første forsøk brukte jeg i hovedsak Bemfola og noen få dager med både Bemfola og Menopur, pluss Fyrmadel fra dag 5 før otrivelle. Andre runde brukte jeg både Bemfola og Menopur hele veien i større doser, samme med Fyremadel. ble da nesten overstimulert. Denne gangen var det kun Menopur 150, så 225 de siste fem dagene. Jeg startet med enn annen type enn Fyremadel (husker ikke hva den heter) på dag 9. Så tok jeg to stk eggløsningssprøyter, Otrivelle 36 timer før, men hadde en annen type jeg tok før der igjen (husker ikke hva den heter heller).

Så har prøvd enn annen variant denne gangen. De satset på færre egg hos meg denne gangen, av bedre kvalitet. Men dessverre :(

Hei, tusen takk Morild79!
Jeg tilhører Haukeland, enn du? Så bra at vi er flere på samme alder, eggene mine er visst ikke av de beste, så derfor lang protokoll tror jeg.

Velkommen, Vårsol2020! :)

Vi er omtrent samme alder og prøver oss på barn nr. 1:Heartred Kan jeg spørre hvilken klinikk/sykehus du tilhører? Jeg ble satt på kort protokoll, nemlig, men har hørt at flere som er i slutten av 30-årene oftest blir satt på lang protokoll. Bare nysgjerrig...:rolleyes:

Tusen takk for det ❤️ Gikk ikke denne gangen heller. Så nå begynner håpet å forsvinne.
Lykke til, til helgen
Å, så trist.

Håper legen har en plan for hva som kan gjøres annerledes neste gang :Heartred

Da er det endelig bestemt uttak. Det blir på mandag.
Kjenner jeg er litt nervøs for resultatet :bored:

Da er det endelig bestemt uttak. Det blir på mandag.
Kjenner jeg er litt nervøs for resultatet :bored:

Jeg krysser fingrene og håper det går veien. Det er dog lenge å vente til mandag, selv om det går fort :woot:

Kontrollen i dag gikk fint :)
5 voksende egg på venstre side og 2 på høgre :)
Så på mandag blir det uttak <3
Super spent!
Gleda meg til og slutte på Synarela, hata den som pesten!

Hei, tusen takk Morild79!
Jeg tilhører Haukeland, enn du? Så bra at vi er flere på samme alder, eggene mine er visst ikke av de beste, så derfor lang protokoll tror jeg.

Jeg tilhører St. Olavs:) Jeg har også nedsatt eggkvalitet, ifølge de, men god AMH (for alderen) på 12. Vi skal igang nå med 3 forsøk i slutten av måneden. 2 avbrutte bak oss:( Blir spennende å følge dine erfaringer på Haukeland!
Ønsker deg masse lykke til:Heartred

Åh da krysser vi fingrene for at alle gode ting er tre for dere, og at legene vet hva de gjør mtp medikament-forberedelser for oss begge-jeg synes ventetiden er helt grusom, så lang protokoll kommer til å føles som en hel evighet....veldig godt å ha dette forumet å følge i mellomtiden så man ikke går helt på veggen. Ønsker dere også masse lykke til! ♡

Jeg tilhører St. Olavs:) Jeg har også nedsatt eggkvalitet, ifølge de, men god AMH (for alderen) på 12. Vi skal igang nå med 3 forsøk i slutten av måneden. 2 avbrutte bak oss:( Blir spennende å følge dine erfaringer på Haukeland!
Ønsker deg masse lykke til:Heartred

Back
Topp