Mat og drikke til fødebag

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Hva har dere tenkt å ha med til fødsel (og eventuelt barsel)?

Jeg driver og tenker på å kjøpe inn litt snop og kanskje en energidrikk eller to, men ingen klare ideer. Eneste som må være med er ei stor, god vannflaske.
 
Har du sjekket hva kiosken på sykehuset har og priser? Jeg tar med kun det som de ikke har der, for kiosken var ikke så dyr som jeg trudde. Så har med lovehearts for halsbrann, og energibarer uten sukker. Energidrikk skal jeg ikke ha, for husker sist at kroppen reagerte på det. Ta takker jeg nok heller ja til en kaffe med masse melk :p
Har med vannflaske, men fikk muggesist, en med saft og en med vann. Men tuteflaske skal jeg ha med så enklere å drikke når man ligger ;)
 
Har pakket, en boks Pringles (ikke det beste potetgullet, men blir ikke knust pga boksen), en flaske sukkerholdig brus, noe nøtter og litt sjokolade. Love hearts har jeg alltid i veska mot halsbrann.
Og vannflaske selvsagt
 
Jeg skal ha med energidrikk, nøtteblanding, druer og en pakke spekeskinke for det har jeg savnet hele svangerskapet! En flaske brus og en vannflaske. Tenkte å kjøpe resten på kiosken på sykehuset om det er noe mer jeg vil ha, som f.eks baguett med pålegg e.l.
 
Ikke tenkt på mat eller drikke utenom vannflaske:) Men mulig jeg pakker med Pepsi Max og en sjokolade så mannen slipper å dra ned i kiosken med engang:p
 
Har du sjekket hva kiosken på sykehuset har og priser? Jeg tar med kun det som de ikke har der, for kiosken var ikke så dyr som jeg trudde. Så har med lovehearts for halsbrann, og energibarer uten sukker. Energidrikk skal jeg ikke ha, for husker sist at kroppen reagerte på det. Ta takker jeg nok heller ja til en kaffe med masse melk :p
Har med vannflaske, men fikk muggesist, en med saft og en med vann. Men tuteflaske skal jeg ha med så enklere å drikke når man ligger ;)
Ikke sjekka kiosk, men tenker at den ikke er åpen hele døgnet, og ikke sikkert jeg vil sende sambo avgårde for å fikse noe til meg heller...
Er ikke så opptatt av pris heller av hva som er praktisk :)
 
Jeg skal ha med energidrikk, nøtteblanding, druer og en pakke spekeskinke for det har jeg savnet hele svangerskapet! En flaske brus og en vannflaske. Tenkte å kjøpe resten på kiosken på sykehuset om det er noe mer jeg vil ha, som f.eks baguett med pålegg e.l.
Må se på å pakke med meg noe salami, savner det ille mye om dagen.
 
De andre gangene har jeg bare pakket en «mulepose» med nøtter, rosiner og litt sjokolade i biter pluss en gatorade og vannflaske, så blir vel noe tilsvarende denne gangen tenker jeg.
 
Har hatt lite med meg, sist hadde jeg en sjokoladeplate og en pose med Ostepopp xD ingenting ble brukt. Første gangen måtte mannen på butikken å kjøpe drikke
 
Har aldri pakket med noe å spise/drikke.. får ikke akkurat så god matlyst på sykehus eller under fødsel. Fødte forrige på en melonyoughurt som jeg spiste i bilen på vei til føden :hilarious:
 
Har aldri pakket med noe å spise/drikke.. får ikke akkurat så god matlyst på sykehus eller under fødsel. Fødte forrige på en melonyoughurt som jeg spiste i bilen på vei til føden :hilarious:
Sist kasta keg opp alt her prøvde å spise i 24t før fødsel ca, så fødte vel på litt saft fra sykehuset :p

Men, under fødsel trenger jeg ikke å tenke på blodsukker, og etter å ikke ha spist snop siden starten av desember tror jeg noe må snake seg med :D
 
Kommer sikkert til å ta med en flaske brus og litt sjokolade og nøtter eller noe, men blir det som sist kommer jeg ikke til å få bruk for det. Klarte bare å drikke vann, prøvde litt saft men synes det ble kvalmende. :)
 
Kommer ikke til å ha med noe annet enn vannflaske. Aldri hatt lyst på noe å spise under de andre fødslene hvert fall, da har jeg bare måttet tvinge i meg en brødskive eller litt frukt nå og da, og det har de på sykehuset. Juice har jeg drukket litt av, men det har de jo også der.
Men jeg skal ha med skivet spekeskinke til etter fødsel:hilarious:
 
Skal kun ha med vannflaske lettere å drikke fra enn glass:hilarious: Spiser aldri under fødsel. Ellers er det kiosk på sykehuset vet jeg hvis jeg absolutt vil ha noe når jeg er på barsel :)
 
Skal ha med Pepsi Max, druer, Daim-sjokolade, nøtter og spekeskinke :cat: skal føde på Ullevål, og der er det en kiwi på området som jeg i verste fall kan sende mannen bort på, om suget etter noe annet skulle bli for stort :hilarious:
 
Kommer ikke til å ta med noe til fødsel, gikk så fort sist at rakk ikke tenke på verken mat eller drikke. Skal ta med spekeskinke og min mors hjemmelagde flatbrød til etter fødsel, så får sambo ut og kjøpe seterrømme.
 
Sist pakka jeg med meg masse chips og sjokolade og det hadde jeg egentlig tenkt å gjøre nå også, men når jeg tenker etter så spiste jeg igrunnen ingenting gjennom hele fødselen... Jeg var så kvalm mens det stod på. Det eneste jeg hadde lyst på var vann :p Mannen spiste litt sjokolade da, så blir vel for hans del egentlig... :hilarious: Kunne kanskje tenkt meg å tatt med noe brus, men den blir vel bare varm av å ligge og da er den ikke så god :rolleyes:
 
Sist pakka jeg med meg masse chips og sjokolade og det hadde jeg egentlig tenkt å gjøre nå også, men når jeg tenker etter så spiste jeg igrunnen ingenting gjennom hele fødselen... Jeg var så kvalm mens det stod på. Det eneste jeg hadde lyst på var vann :p Mannen spiste litt sjokolade da, så blir vel for hans del egentlig... :hilarious: Kunne kanskje tenkt meg å tatt med noe brus, men den blir vel bare varm av å ligge og da er den ikke så god :rolleyes:
Jeg hadde med Ostepopp for tiden etterpå, på barsel xD ikke selve fødselen xD
 
Jeg hadde med Ostepopp for tiden etterpå, på barsel xD ikke selve fødselen xD
Jeg var igrunnen kvalm i 3 måneder etter fødsel og fikk såvidt ned noenting de første månedene, så tror ikke jeg trenger så mye ostepop da :laughing002
 
Back
Topp