Å bli sittet i gang <3

Mammaine:)

Forelsket i forumet
Heisann , jeg er usikker på hvor jeg kan finne en slik tråd innpå her . Er det noen av dere som har fått beskjed om at dere vil bli satt i gang /event keisersnitt før termin ? I hvilke uke? Og var dere med på å påvirke hvilke uke det skulle bli?

om dere ikke har fått denne beskjeden denne gang , har dere det i tidligere svangerskap ?

mvh
 
Er satt igang ca 1 uke før termin med de 2 forrige, og kommer til å bli det igjen denne gangen.
Noe spesielt du lurer på?
 
Heisann , jeg er usikker på hvor jeg kan finne en slik tråd innpå her . Er det noen av dere som har fått beskjed om at dere vil bli satt i gang /event keisersnitt før termin ? I hvilke uke? Og var dere med på å påvirke hvilke uke det skulle bli?

om dere ikke har fått denne beskjeden denne gang , har dere det i tidligere svangerskap ?

mvh
Og hva var grunnen til din igangsettelse ??
 
Ja jeg har kunnet påvirke når det skal skje, og jeg får nok bestemme selv denne gangen også. Selvsagt innenfor termin etc.
Jeg blir igangsatt siden jeg gikk på nesten maks overtid med første, som døde av en uoppdagelig infeksjon 1 døgn etter fødsel. Siden de ikke vet hva som gjorde at hun var så mottakelig for den infeksjonen at hun døde av den før den ga noen tegn som f.eks feber, så vil de fjerne overtid som en mulig årsak for de som kommer etter
 
Blir satt igang i uke 37, pga at jeg hadde dødfødsel sist rett før termindato. Fikk ikke bestemme så mye med dato annet enn at jeg ble lovet å bli satt igang i uke 37 om jeg ønsket tidlig i svangerskapet pga psyken. Vet ikke om det besvarer spm dine men bare å spørre :)
 
Man må vell ha en grunn til å bli satt igang. For meg var det fostervann lekkasje forrige gang. Var på sjekk på sykehuset og ble sendt viderepå fødestue
 
Friske gravide med normal historikk og normalt svangerskap blir vel kun igangsatt om de når maks overtid så vidt jeg vet.
 
Ja , men som jeg skrev jeg har fått beskjed om at jeg vil bli satt i gang før termin.Og jeg lurte på om man kunne være med å på ikke når det event skal skje. Jeg har bla svangerskap diabetes , men også en annen historie knyttet til tidligere fødsler osv . Så har grunn
 
Hvor mye du får påvirke tidspunktet for igangsetting kan bare ditt fødested svare på. De har sine rutiner samt at det avhenger av hvorfor du skal settes igang og helse/risiko for både deg og barnet.
I tillegg kommer faktoren med at føden skal ha kapasitet
 
Jeg har blitt satt i gang med mine 2 første.. Og det er altså ikke bare bare. Måtte gjennom et mareritt uten like med krangling, innleggelse, tårer og diverse. For de setter ikke bare i gang for morro.
 
Jeg har blitt satt i gang med mine 2 første.. Og det er altså ikke bare bare. Måtte gjennom et mareritt uten like med krangling, innleggelse, tårer og diverse. For de setter ikke bare i gang for morro.
Det skjønner jeg godt! Kan jeg spørre hvordan de to fødslene var sammenliknet med hverandre? Gikk det raskere gang nr to siden du da hadde født før?

Håper selv på å få mast meg til igangsetting dersom lillebror ikke har kommet innen 41+0, men er spent på hvor lang tid fødselen kan komme til å ta gitt at jeg har to fødsler bak meg (men er aldri blitt satt i gang da eldste kom 42+0 og yngste kom 40+5).
 
Jeg har blitt satt i gang med mine 2 første.. Og det er altså ikke bare bare. Måtte gjennom et mareritt uten like med krangling, innleggelse, tårer og diverse. For de setter ikke bare i gang for morro.
Jeg har også blitt sittet i gang en gang før , og vet nå med sikkerhet at jeg skal bli sittet i gang igjen. Spørsmålet mitt var bare om noen visste om man kunne være med å påvirke datoen på et vis .
 
Jeg har også blitt sittet i gang en gang før , og vet nå med sikkerhet at jeg skal bli sittet i gang igjen. Spørsmålet mitt var bare om noen visste om man kunne være med å påvirke datoen på et vis .

Sniker
Det må du høre med sykehuset om. De har spesielle dager de gjerne har planlagte igangsettinger, så det sammen med når i svangerskapet de tenker at du burde føde og da mtp svangerskapsdiabetesen vil først og fremst bestemme.
Er det noe spesielt du tenker på siden du lurer på om man kan påvirke til en dato?
 
Sniker
Det må du høre med sykehuset om. De har spesielle dager de gjerne har planlagte igangsettinger, så det sammen med når i svangerskapet de tenker at du burde føde og da mtp svangerskapsdiabetesen vil først og fremst bestemme.
Er det noe spesielt du tenker på siden du lurer på om man kan påvirke til en dato?
Egentlig bare at jeg ønsker i bli sittet i gang i uke 37. Og det er pga jeg er så sliten :/
 
Egentlig bare at jeg ønsker i bli sittet i gang i uke 37. Og det er pga jeg er så sliten :/

Jeg skjønner, det er tungt å gå gravid og særlig på slutten. Men, vil bare forberede deg på at de helst ikke setter i gang i uke 37 uten veldig god grunn fordi kroppen ofte ikke er moden, og kanskje mer fordi babyen også er mindre klar og langt oftere behøver pustehjelp når fødselen settes igang i uke 37 kontra uke 38 og senere :)
Nå vet jeg ikke hva bestemt som gjør at du er sliten, og der vil legene gjøre en vurdering av din helse og først og fremst babyens, men det skal være tungtveiende grunner for en igangsetting så tidlig som uke 37.
Men det er videre normalt at man med svngerskapsdiabetes ikke går særlig på overtid, de jeg kjenner som har hatt det har blitt igangsatt rett rundt termindato.
Lykke til!
 
Egentlig bare at jeg ønsker i bli sittet i gang i uke 37. Og det er pga jeg er så sliten :/
Jeg skal på kontroll (vekst) i uke 36, og mest trolig igangsettes uke 38. Tror egentlig at jeg kunne ha bedt om tidligere dato om jeg virkelig ville (noe jeg ikke gjør), hvertfall på andre siden av 37 grensa.

Vet venninna mi fikk krangla seg til igangsettelse uke 37 fordi hun var så gåen av å være gravid med diverse plager.
Om det er medisinsk forsvarlig kan man til en viss grad påvirke sånt, men avhenger av hvilke leger man treffer også.
 
Mange føder fra uke 37. Så derfor er det ok for min del at babyen kommer i løpet av uke 37. Og om baby må ha litt hjelp så er det ok. Jeg vil bare ikke ha en ny runde slik som jeg hadde med det andre barnet mitt, fordi at det skulle dra ut så langt som det gjorde .
 
Back
Topp