Å bli sittet i gang <3

Mange føder fra uke 37. Så derfor er det ok for min del at babyen kommer i løpet av uke 37. Og om baby må ha litt hjelp så er det ok. Jeg vil bare ikke ha en ny runde slik som jeg hadde med det andre barnet mitt, fordi at det skulle dra ut så langt som det gjorde .

Ja, jeg vet ikke hva som var å dra det langt eller hva det innebærer og hva som er forhistorien din, for det kak såklart også påvirke beslutningen. Jeg sier bare hva som kan være den medisinske begrunnelsen for at de vil vente til uke 38 eller senere og at det er der vanligste. Legene bryr seg om hvorvidt babyen vil trenge pustehjelp i starten, men det veies opp mot ulemper med å fortsette svangerskapet en uke til så man bikker 38 eller senere. :)
Du får høre med jordmor/lege hva vedkommende tenker ang igangsetting, så får du sikkert et bedre svar enn det man kan gi via forum uten å vite hele forhistorien for forrige og dette svngerskapet.
Men sånn generelt er svaret på spørsmålet ditt at man bare i sjeldne tilfeller får bestemme selv i hvilken uke en igangsettelse skal skje. Lykke til ❤️
 
Ei jeg kjenner ble satt i gang 37+0, men det var pga diabetes type 1 kombinert med hyperemesis gravidarum, da hadde hun vært inn og ut av sykehuset for å få i seg væske osv gjennom hele svangerskapet.
 
Det skjønner jeg godt! Kan jeg spørre hvordan de to fødslene var sammenliknet med hverandre? Gikk det raskere gang nr to siden du da hadde født før?

Håper selv på å få mast meg til igangsetting dersom lillebror ikke har kommet innen 41+0, men er spent på hvor lang tid fødselen kan komme til å ta gitt at jeg har to fødsler bak meg (men er aldri blitt satt i gang da eldste kom 42+0 og yngste kom 40+5).


De var ganske identiske, nr 2 tok vel 1 time kortere tid hele fødselen. Men den aktive delen var over halvert i lengde.
Nr 3 som kom naturlig derimot tok hele fødselen fra ende til slutt under 2 timer og aktiv i under 10 minutter så kan si jeg er spent på nr 4 nå
 
Back
Topp