Tegn på fødsel

Har kynnere og mens smerter og nedpress. Men tipper det ikke skjer noe før søndag.
 
Var litt lyserosa på papiret etter dotur igår formiddag, og bittelitt mer tydelig blodspor nå i natt. Spørs om det modnes litt nå ja!

Skal man forresten egentlig ringe føden ved bittesmå blødninger på slutten? Var på ul på torsdag og alt var fint. Kjenner normalt med liv, ikke vondt osv.
 
Var litt lyserosa på papiret etter dotur igår formiddag, og bittelitt mer tydelig blodspor nå i natt. Spørs om det modnes litt nå ja!

Skal man forresten egentlig ringe føden ved bittesmå blødninger på slutten? Var på ul på torsdag og alt var fint. Kjenner normalt med liv, ikke vondt osv.

Spennende!! Jeg hadde ringt for sikkerhetsskyld, hvis jeg hadde vært usikker:) håper det er noe på gang hos deg:)
 
Spennende!! Jeg hadde ringt for sikkerhetsskyld, hvis jeg hadde vært usikker:) håper det er noe på gang hos deg:)

Ringte inn og det var som jeg regna med, ikke noe å dra inn for nå iallefall.

Om noe skal skje på denne siden av nyttår så håper jeg virkelig på de neste dagene altså.
 
Var litt lyserosa på papiret etter dotur igår formiddag, og bittelitt mer tydelig blodspor nå i natt. Spørs om det modnes litt nå ja!

Skal man forresten egentlig ringe føden ved bittesmå blødninger på slutten? Var på ul på torsdag og alt var fint. Kjenner normalt med liv, ikke vondt osv.

Nei, hadde ikke ringt for det
 
Nei, hadde ikke ringt for det

Ringte inn for sikkerhets skyld, mest for å høre om jeg burde levere urinprøve for sjekk nå i helga. Kan jo være like mye tegn på uvi som modning. :p Er ikke bekymra iallefall, når det bare er bittelitt og jeg ikke har vondt.
 
Var litt lyserosa på papiret etter dotur igår formiddag, og bittelitt mer tydelig blodspor nå i natt. Spørs om det modnes litt nå ja!

Skal man forresten egentlig ringe føden ved bittesmå blødninger på slutten? Var på ul på torsdag og alt var fint. Kjenner normalt med liv, ikke vondt osv.
Så spennende å se om det snart skjer noe. Like greit å ringe inn, så slipper man alt ansvaret med det liksom! Og tenke i ettertid at hvorfor ringte jeg ikke.
 
Kynnere, og sånn nedpress mot rompa, og nervesmerter eller noe som stråler i låra særlig når han beveger seg som en gaaal! Håper han skrur seg godt ned i bekkenet. Tipper det roer seg etterhvert. Har måttet holde meg fast,vugge og puste gjennom de verste. Håper det bidrar til modning :)
 
Og nå 3 timer senere har det roet seg.
 
Mye (be)drag nederst i magen og slim hver dag. Ikke noe spennende :shifty:
 
Dukka opp en liten slimproppdel nå tror jeg. Føler seriøst «er det slimpropp i do??» er årets «får jeg mandelen i grøten??» :D
 
Jeg er førstegangsfødende med termin den 26. Så har egentlig vært helt forberedt på å gå over terminen, og gjerne over nyttår :p

Men så våknet jeg i dag kl 05 med det som kjentes som mageknip. Det kom litt i bølger og jeg begynte å lure på om noe kunne være på gang, men det kjentes bestemt ut som mageknip og ikke som menssmerter. Tok ikke tiden på dem men de kom og gikk en stund, og jeg måtte på do flere ganger. Sovnet igjen og ble vekket på nytt kl 07, mer flyging på do og mageknip. Samme på nytt da jeg til slutt våknet kl 12. Har ikke sovet så lenge på leeeenge men tror kroppen trengte det!

siden da har det vært mer rolig, men fortsatt kjenner jeg mageknip-tak innimellom. De har ikke blitt noe sterkere.

har også sterke kynnere, og slimete utflod. Noen som har noe erfaring som kan si noe om hva dette kan være?
 
Last edited:
Jeg er førstegangsfødende med termin den 26. Så har egentlig vært helt forberedt på å gå over terminen, og gjerne over nyttår :p

Men så våknet jeg i dag kl 05 med det som kjentes som mageknip. Det kom litt i bølger og jeg begynte å lure på om noe kunne være på gang, men det kjentes bestemt ut som mageknip og ikke som menssmerter. Tok ikke tiden på dem men de kom og gikk en stund, og jeg måtte på do flere ganger. Sovnet igjen og ble vekket på nytt kl 07, mer flyging på do og mageknip. Samme på nytt da jeg til slutt våknet kl 12. Har ikke sovet så lenge på leeeenge men tror kroppen trengte det!

siden da har det vært mer rolig, men fortsatt kjenner jeg mageknip-tak innimellom. De har ikke blitt noe sterkere.

har også sterke kynnere, og slimete utflod. Noen som har noe erfaring som kan si noe om hva dette kan være?
Høres ut som modningsrier og begynnende tegn på fødsel. Veldig bra med andre ord :)
 
Ikke direkte tegn på fødsel, men at hodet ble skrudd godt ned igår merket jeg jo veldig! Nå presser det litt på i skrivende stund og, murrer litt og mensen smerter. Jeg vet at jeg er 1 cm åpning, ikke så lang livmorhals, men endel kanter enda. (I forløp til å bli indusert nå da)
 
Noen erfaring med hvor lenge det eventuelt kan være sånn? Snakker vi timer, dager, uker?

Det er nok veldig, veldig individuelt. Tror uker er å ta litt i, men noen holder på i flere dager, mens hos andre går det plutselig fort. Men det sies vel at det meste går noe seinere hos førstegangsfødende, men her er det vel også store individuelle forskjeller.
 
Det er nok veldig, veldig individuelt. Tror uker er å ta litt i, men noen holder på i flere dager, mens hos andre går det plutselig fort. Men det sies vel at det meste går noe seinere hos førstegangsfødende, men her er det vel også store individuelle forskjeller.
Takk for innspill! Spennende :)
 
Murrer godt nå.. fikk hele 2 timer søvn med sovemedisin...
 
Back
Topp